Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2914
Jeg skal nå på lørdag flytte til Stavanger. Skal gå et 3måneders offshorekurs på Nortrain. Though jeg er hekta på WoW skal jeg jo tross alt være sosial. Jeg har aldri vært i Stavanger og kjenner ingen som bor der.

Om de som kjenner byen kan hjelpe meg litt med enkelte ting.
- Hvilke utesteder er å anbefale? Hvilken musikk spilles, hvilke sosiale grupper som
holder til der etc. Hvilke utesteder har bra livemusikk.
- Hvilke spisesteder og restauranter kan anbefales? Og hvor får man GOD
kebab/burger.
- Noen platesjapper som har bra utvalg (alternativt) av musikk?
- Avalonlignende sjapper - where misa find?
- Er det noen websites som holder byens befolkning oppdatert om konserter og andre
happenings?

I det hele tatt good/bad things og hva som er verdt å sjekke ut. Merk! Jeg aner ikke hvor noe som helst ligger, så prøv å styr klar av den der 'ved siden HnGH'-forklaringen

Setter pris på alle svar
Har selv flyttet til stavanger for en stund siden, og kan ikke si noe annet enn at det er en konge by

Konserter: Folken er et studentsamfunn som arrangerer de største konsertene. Når det gjelder ellers enn konserter så er ikke akkurat Folken mitt favorittsted men det kan av og til være bra når alle studentene er samlet der. Du MÅ ikke være student for å være der. Ellers så har vi konserter på De røde sjøhus og flere andre.

Platesjapper: Må vel være platekompaniet som ligger midt i sentrum.

Uteplasser: Er et ganske stort utvalg av egentlig og kan variere etter smak og alder så det blir litt vanskelig å anbefale.

Hvis du ikke har bil så kan jeg bare skryte av busstilbudet fra Colombus.

Sjekk ut www.stavangerpuls.no for kulturnyheter.
Sist endret av Kims lek; 6. januar 2006 kl. 04:29.
Kjempegreier :>
Har Columbus noen webside med rutetabeller?
Når det gjelder utesteder er jeg ute etter alt annet enn discodance-plass. En rockeplass er fint. Om det finnes (noe jeg tviler på) en cafe/uteplass/et-eller-annet hvor trance eller alternativ electronica spilles.

Finnes det noen steder hvor unge og nye dj's får prøve seg eller får spilt musikken sin?
uteplass med live musikk så må du vell på, javell nattklubb, der er det livemusikk i den ene enden, og viss du får lyst til og knipse litt, så går du i andre enden som de spiller tecnho, .Så har du new york, viss du har krimminel bakrunn eller er fra en koselig plass som heter kvernevika, eller føler for og knipse, er det plassen .Er du en av de som begynner og drikke i tolv tiden på dagen og pleier og komme hjem gjenomdynket av øl er beverly plassen, der klarer de og stable ca.300man på 12kvadrat.Taket og er en liten technoplass, men etter det har vert litt sivil der inne så er det ikke lenger så populært og line opp colan på bordene lenger. det var jo litt om de bra uteplassene i stavanger,resten om det du spurte om vet jeg ikke noe om siden jeg ligger med fyllesyke fra man. til tors.
www.folken.no - konserter og filmkvelder osv

på Amy`s Cafe finner du masse rare folk forresten
Sitat av grandis
Kjempegreier :>
Har Columbus noen webside med rutetabeller?
Når det gjelder utesteder er jeg ute etter alt annet enn discodance-plass. En rockeplass er fint. Om det finnes (noe jeg tviler på) en cafe/uteplass/et-eller-annet hvor trance eller alternativ electronica spilles.

Finnes det noen steder hvor unge og nye dj's får prøve seg eller får spilt musikken sin?
Vis hele sitatet...
http://kolumbus.no/
http://www.checkpoint.no/ er en fin plass. Spiller mye bra rockemusikk. Her lar de også gjester få være dj noen ganger.

Folken er det beste stedet på torsdager. Billig øl
Stakkars, har du flytta til Stavanger, føler med deg! Velkommen til norges styggeste dialekt og leit leie værforhold!
Sitat av engekri
Stakkars, har du flytta til Stavanger, føler med deg! Velkommen til norges styggeste dialekt og leit leie værforhold!
Vis hele sitatet...
Da har du nok vert på samme sted alt for lenge. Hvis det er slik, flytt til en annen plass
Sitat av cryo
www.folken.no - konserter og filmkvelder osv

på Amy`s Cafe finner du masse rare folk forresten
Vis hele sitatet...
HALLO!! jeg og mine venner henger der etter skoletid, hver dag...noen ganger i skoletida også *host* . Men Amy's er en fin plass ja...
- Hvilke utesteder er å anbefale? Hvilken musikk spilles, hvilke sosiale grupper som holder til der etc. Hvilke utesteder har bra livemusikk.
Vis hele sitatet...
Folken er greit på konserter.
Kaféen er shait, og bare full av hippe H&M wannabe hippier fra Kongsgård VGS. som tror de er radikale og enda verre - at de er intelektuelle studenter...

Checkpoint Charlie er bra på konserter, men har dessverre meldt om nedgang i smale sjangre osv. pga. manglende økonomisk støtte osv. Trist.

Ellers har man Tribute i Sandnes, som er geniale på konserter om man liker (hovedsaklig) metal og hardere stiler. Har også andre bra konserter da.

www.folken.no
www.checkpoint.no
www.tribute.no

Hvilke spisesteder og restauranter kan anbefales? Og hvor får man GOD kebab/burger
Vis hele sitatet...
Byens? beste kebab er visstnok bra. Ellers er Shawarma Kairo Grill Room (eller noe sånt) oppe ved Politikammeret dritbra og billige.

Tante Molla har bra fôr - og byens beste vegetarmeny.

Avalonlignende sjapper
Vis hele sitatet...
Outland i Tårngalleriet på torget er vel det eneste alternativet her.

Er det noen websites som holder byens befolkning oppdatert om konserter og andre happenings?
Vis hele sitatet...
De samme tre som nevnt over, i tillegg til www.thelist.no selvsagt ()
Den beste Kebaben i norge vil jeg si etter å ha smakt det i kristiansand (uten og fornerme noen) fås i sandnes ca 15 fra stavanger med tog i en liten død by som heter Sandnes, må bare smakes, sjappa ligger rett neden for togsatsjonen i retning fra sandnes ved trappe nedgangen so er nermes tronten på toget i reting fra stavanger.
Rogaland har og det beste og billigste rute tilbudet
Sist endret av McHale; 6. januar 2006 kl. 22:33.
Sitat av McHale
Den beste Kebaben i norge vil jeg si etter å ha smakt det i kristiansand (uten og fornerme noen) fås i sandnes ca 15 fra stavanger med tog i en liten død by som heter Sandnes, må bare smakes, sjappa ligger rett neden for togsatsjonen i retning fra sandnes ved trappe nedgangen so er nermes tronten på toget i reting fra stavanger.
Rogaland har og det beste og billigste rute tilbudet
Vis hele sitatet...
Den heter så mye som Sandnes Kebab.

Forøvrig kan jeg nevne at busstilbudet heter kolumbus med k, og ikke c.
Ellers er jeg ikke så dreven på tilbud i Stavanger. Hvor gammel er du? Offshore-kurs og hekta på WoW er alt fra 18 til 30+
Sitat av engekri
Stakkars, har du flytta til Stavanger, føler med deg! Velkommen til norges styggeste dialekt og leit leie værforhold!
Vis hele sitatet...
Synes nå Stavanger er en fin leveplass, men vi har ikke akuratt den fineste dialekten nei.
Sitat av ninja5000
Folken er greit på konserter.
Kaféen er shait, og bare full av hippe H&M wannabe hippier fra Kongsgård VGS. som tror de er radikale og enda verre - at de er intelektuelle studenter...
Vis hele sitatet...
Haha. Hvor gammel er du? 25?
Greit nok at du irriterte deg over dette når du var 17 og gikk på svithun, men å ikke anbefale et sted for du mener folka der "tror de er intelektuelle" er bare tåpelig.
Ellers synes jeg det er mest folk fra UIS på folken, noe som virker mer sansynlig.

Cementen er og et fint sted å være. Selv om mange av de som går der er "intelektuelle" 30-åringer som drikker seg drita mandag-fredag fordi de er imot helgefylla
Jeg er 26, men har gått der fra jeg var 16-17. (Har aldri gått på Svithun bte.)

At det er mer sannsynlig at det er folk fra UiS der, er jo bare naturlig også da, siden det er et STUDENTSTED, og folk som går på kongsgård er ikke studenter, de er elever - enten de vil eller ei.

Men men...sier bare hva han kan forvente seg jeg. Nok av hyggelige folk der også, hvis man ser bort ifra poser-raddissene da...
Better than thou.
Finnes det noen okaye hip-hop klubber i Stavanger?

Dialekten er forresten ikke stygg, men ganske pen spør du meg.
Tro meg det finnes verre dialekter! Karmøydialekter f eks ...

offtopic: Carlo har 6660 poster Jeg visste det han er ond!
suns nå haugesundsdialektå e jævligare enn flotte sandnesdialektå mi verfall :P

Lille_My va før meg tydeligvis
DU SKAL DØ

Får du haugesundsdialekten til å ligne karmøydialekten også nå?
er oppvokst i haugesund, og vi snakker ikke STYGT i forhold til karmøy . Nå ble dette veldig offtopic men er det noe som snakker stygt er det ikke oss fra haugesund
heh, jeg bodde på karmøy, og flesteparten av folka i klassen snakket haugesundsdialekt, karmøy/vea-dialekten er kansje hakket verre, men haugesund er rett under på lista
Tror ikke på deg :P ingen haugesundere trekker over brua for å gå på skole hos dere vel? Usj! Men dere kommer trekkende over brua til OSS og går på skolene VÅRE! Derfor vet jeg hvor stygt dere snakker Alle fra bø ungdomsskole og innover snakker stygt.
"dere"? bodde på karmøy i 1stk år, det var nok, men 80% av alle i klassen min var fra haugesund og pendlet til skolen ver dag (Åkrehamn vgs)
Skal til Stavanger eller Bergen å gå brønnteknikk. Men er jo usikker på hvilke av disse to byene jeg skal søke på. Hva vil dere anbefale? Etter det jeg har lest her, høres jo Stavanger ut som en knall by
Stavanger er en knallby...når vi er inne på det så snakker de stygt i bergen også . Men det er myyee bedre vær her enn i bergen, sier vi bor på Solkysten men det er ikke våte bergen heller. Men hvis du er inne-mennesker (les: geek) så bryr det deg vel kanskje ikke så mye hva været er?
Sitat av margido
Skal til Stavanger eller Bergen å gå brønnteknikk. Men er jo usikker på hvilke av disse to byene jeg skal søke på. Hva vil dere anbefale? Etter det jeg har lest her, høres jo Stavanger ut som en knall by
Vis hele sitatet...
Spørs hvor gammel du er. Er du under 20 må du regne med mye ukefyll og lite helgefyll.
Jeg ville valgt Bergen. Men det er vel kanskje min personlige indre trang til å komme meg bort herifra. Jeg har hørt fra de fleste som har flyttet til Bergen fra Stavanger/Sandnes at det er ganske mye kulere der oppe. Men som sagt kan det også ha noe med variasjonen å gjøre. Bergen er mer studentby enn Stavanger.

En liten sidenotis kan også være at det sies at bergensere er meget "rasistiske" i den forstand at dem ikke liker folk som, vel - Ikke er bergensere.

edit; Hadde vel vært gøyere å ta dialektdiskusjonen deres et privat sted?
Sist endret av Goda; 8. januar 2006 kl. 18:34.
Sitat av duxo
Spørs hvor gammel du er. Er du under 20 må du regne med mye ukefyll og lite helgefyll.
Jeg ville valgt Bergen. Men det er vel kanskje min personlige indre trang til å komme meg bort herifra. Jeg har hørt fra de fleste som har flyttet til Bergen fra Stavanger/Sandnes at det er ganske mye kulere der oppe. Men som sagt kan det også ha noe med variasjonen å gjøre. Bergen er mer studentby enn Stavanger.

En liten sidenotis kan også være at det sies at bergensere er meget "rasistiske" i den forstand at dem ikke liker folk som, vel - Ikke er bergensere.

edit; Hadde vel vært gøyere å ta dialektdiskusjonen deres et privat sted?
Vis hele sitatet...
Har to kamerater som begynte å studere i Bergen for et halvt år siden. De trives kjempegodt. Bra studentmiljø, fin by, masse å gjøre. Det sies dog at det eneste som er minus med Bergen, er bergensere. Er iallefall nok av studenter fra andre byer å bli kjent med. Hvis du kommer fra sørlandet er det visstnok et ekstra pluss fordi mange av jentene har en svakhet for sørlandsdialekten
Sitat av Carlo
Finnes det noen okaye hip-hop klubber i Stavanger?

Dialekten er forresten ikke stygg, men ganske pen spør du meg.
Vis hele sitatet...
nei.
(med mindre du vil henge på Metropolis, og det vil du ikke...)
Sitat av duxo
Spørs hvor gammel du er. Er du under 20 må du regne med mye ukefyll og lite helgefyll.
Jeg ville valgt Bergen. Men det er vel kanskje min personlige indre trang til å komme meg bort herifra. Jeg har hørt fra de fleste som har flyttet til Bergen fra Stavanger/Sandnes at det er ganske mye kulere der oppe. Men som sagt kan det også ha noe med variasjonen å gjøre. Bergen er mer studentby enn Stavanger.

En liten sidenotis kan også være at det sies at bergensere er meget "rasistiske" i den forstand at dem ikke liker folk som, vel - Ikke er bergensere.

edit; Hadde vel vært gøyere å ta dialektdiskusjonen deres et privat sted?
Vis hele sitatet...
Du er inhabil i dette spørsmålet siden du er i fra Sandnes....vi liker ikke deres "by", å dere liker derfor ikke våres.
Sitat av Kims lek
Du er inhabil i dette spørsmålet siden du er i fra Sandnes....vi liker ikke deres "by", å dere liker derfor ikke våres.
Vis hele sitatet...
Og du er inhabil generelt. Jeg vokste opp på Mariero og Kristianlyst.
Jeg likte Sandnes når jeg bodde i Stavanger, og jeg liker Stavanger nå når jeg bor i Sandnes.
Du burde vel forsåvidt være minst like inhabils om meg siden (som du tidligere posta) du har flyttet til Stavanger for ikke så lenge siden.

Så gå og dø mens du tenker over om du kan bidra med noe til tråden, istedenfor å poste dritt.
Sist endret av Goda; 10. januar 2006 kl. 15:40.