Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2192
Hei.

Jeg var en tur i London for noen uker siden, og der smakte jeg på arabisk mat. Ble heeelt hekta! Det finnes som kjent ingen bra arabiske restauranter i Oslo-Akershus området, så derfor tenkte jeg å mekke opp noe selv. Noen som har peil på hvor jeg kan kjøpe dette?

Vet at det er noen slike butikker på Grønland, men vet ikke hvordan disse er?
I Oslo/Akershus området altså
kjappt på google:

Arabisk Gryte
Arabisk lammelår
Arabisk kylling i ovn

la merke til at det er en restaurant i oslo som heter Al Amir
Jepp, men lurer på om noen vet om steder hvor kan KJØPE disse ingediensene?

Men takk for svar.
Hvilke ingredienser? Skal vi gjette oss frem til hva du trenger?
Asomat eller andre jallabutikker.
Det finnes da vitterlig arabisk mat i Oslo, Marrakesh og Cafe Beirut er to jeg kommer på i farten. Vet om en til som er den beste jeg har spist på, men husker fader meg ikke hva den heter..

Edit: jo! Den heter Sahara Beduin. Og Cafe Marhaba er også verdt å sjekke ut.

Skal du lage det selv så lær deg først og fremst å lage god hjemmelaget kraft, deretter ta turen til nesten hvilken som helst innvandrersjappe.
Sist endret av Googæl; 28. september 2011 kl. 11:27.
Sitat av Exocytumus Vis innlegg
Hei.

Jeg var en tur i London for noen uker siden, og der smakte jeg på arabisk mat. Ble heeelt hekta! Det finnes som kjent ingen bra arabiske restauranter i Oslo-Akershus området, så derfor tenkte jeg å mekke opp noe selv. Noen som har peil på hvor jeg kan kjøpe dette?

Vet at det er noen slike butikker på Grønland, men vet ikke hvordan disse er?
I Oslo/Akershus området altså
Vis hele sitatet...
Du kan jo spise langs Torggata, eller ved siden av den marokanske moskeen i sentrum. Sånn fancy fancy arabisk resturant finner du neppe, men noe av maten er der.
Besøkte noen arabere for en veldig god stund siden, smakte på maten siden har jeg vel ikke luktet på det engang. Amerikansk feit burger er tingen!