Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1097
Har en Compaq nc6120 laptop som jeg sliter litt med.
Får opp meldingen, "Strømsvingning på hubport" En USB-enhet har oversteget strømgrensen på hubporten.
Syntes det er litt rart at jeg får denne meldingen når jeg ikke har USB tilkoblet maskinen!

Noen som kan bekrefte at hovedkortet er ødelagt ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Enten det eller så har du støv i USB-portene, frem med trykkluft på boks og blås ren alle portene.

Forøvrig er vel både mus og tastatur internt koblet på USB-busen på disse modellene hvis jeg ikke husker feil.
Sist endret av AtXbYeA; 11. juni 2010 kl. 12:51.
Hei
Det er en feil som vi hadde en del av på de maskinene. Her ble hovedkortet bytte da vi meldte feilen til HP.

IKT Nesodden VGS
Ɖexter's Avatar
Trådstarter
Sitat av NVGS Vis innlegg
Hei
Det er en feil som vi hadde en del av på de maskinene. Her ble hovedkortet bytte da vi meldte feilen til HP.

IKT Nesodden VGS
Vis hele sitatet...
Ok, får vel krype til korset å ringe HP =/

Takker for svar
prøv først og ta av alle skru dører da støv sugeren inni (ikke vær nær noe)
eller send den på reperasjon
Sitat av robin99586448 Vis innlegg
prøv først og ta av alle skru dører da støv sugeren inni (ikke vær nær noe)
eller send den på reperasjon
Vis hele sitatet...
Støvsuger = ikke en god plan. Gjør dårlig rent, og selv om man ikke rører noe med den skaper den enormt med statisk elektrisitet rundt seg. Kan ødelegge ting. Trykkluft på boks, kjøpes i din lokale elektronikkbutikk eller på Clas Ohlson.