Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Ville du tatt del i et slikt treff?
Ja dette høres ut som en god idè 126 37,95%
Det kommer ann på planlegging... 128 38,55%
Nei! så absolutt ikke... Gå å legg deg fungi! 78 23,49%
Stemmegivere: 332. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  102 10007
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg har lest litt på gamle tråder, angående marijuhanamarsjen i år.

Det kommer jo veldig frem at flere av dere ikke er helt for bildet den gir av (unskyld uttrykket) "Stoners".

Da er min idè til 2012 marsjen at vi som oppegående freaks samles iført dressbukse og skjorte. Ingen av oss rører så mye som en joint i offentlighet den dagen. Vi kan fremstå som den mer "oppegående" delen av marsjen..

Hadde dette vært interessant eller er dette bare vissvass fra en legaliseringskåt freak?
Går du i dressbukse og skjorte til vanlig?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
lambador: Går du i dressbukse og skjorte i tog på 17. mai?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Det kommer ann på, jeg gjør det noen ganger i sammenheng med jobb..

Men poenget er å se litt "shape" ut. I motsetning til langhårede hippier...

Ikke at jeg skal si noe.. jeg er langhåret og shabby selv.. Men den ene dagen da vi kan bevise for ola nordmann at weed røykes av "alle" så syntes jeg det er en god idè å sette håret i en hestehale, og kle seg fint. Og ikke gå å dampe midt i gaten, men heller bare være der og vise sin støtte
Synes det er en god idè jeg, da.

Men, da hadde jeg heller tatt en joint i dress, synes det hadde fremmet budskapet bedre.
Hele poenget ditt er jo at man skal vise frem den mer oppgående delen, som viser at også "vanlige" folk nyter cannabis og samtidig er oppegående.
Dr. fungitumb, jeg er med. Full dress, med nypussa sko! Vi sees neste år..
Jeg føler at noen planlegger dette hvert eneste år, men hver gang er det like mange shabby stonere der!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Layzi: Jeg tror folk skjønner tegninga om man går med. Litt av poenget er vel å vise at man ikke røyke hele tiden.

Hva med skilt à la «Nei til Marihuanamarsjen, ja til legalisering"?
Sitat av Jonta Vis innlegg
lambador: Går du i dressbukse og skjorte i tog på 17. mai?
Vis hele sitatet...
Klart jeg gjør, det er jo Norges nasjonaldag. Videre er 17. mai en offisiell flaggdag og offentlig høytidsdag. Det samme kan ikke sies om marymarsjen, det er faktisk ikke sammenlignbart en gang. Hvor vil du?

Mitt innlegg var ikke ment som kritikk mot trådstarter, mer som en oppfordring om at dress kanskje ikke er det smarteste antrekket. Ved å ikle seg noe man i utgangspunktet aldri bruker, fremstår man ikke som annet enn falsk i mine øyne. Er det noe som ikke hjelper i cannabis-debatten, er det løgner. Det burde vel for-siden allerede vite ganske godt?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Jeg sier dress fordi det er "vår" dag.. Det er den ene dagen i året vi kan ta oss en blås midt i gata slik det bør være..

For min del er det litt høytid... HØHØ
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hm, nå går jeg sjelden i tog, men ville tro det ga mer et signal om «Dette er en viktig og seriøs sak», og ikke så mye om at det er løgn og fanteri.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Layzi: Jeg tror folk skjønner tegninga om man går med. Litt av poenget er vel å vise at man ikke røyke hele tiden."?
Vis hele sitatet...
Det var et godt poeng! Men da kommer jo problemstillingen; Kanskje du bare er der for å se på?
Tenkte at man skal vise dem at man kan være oppgående og likevel ha et vanlig liv samtidig. Men igjen, godt forslag.


Sitat av lambador Vis innlegg
Mitt innlegg var ikke ment som kritikk mot trådstarter, mer som en oppfordring om at dress kanskje ikke er det smarteste antrekket. Ved å ikle seg noe man i utgangspunktet aldri bruker, fremstår man ikke som annet enn falsk i mine øyne. Er det noe som ikke hjelper i cannabis-debatten, er det løgner. Det burde vel for-siden allerede vite ganske godt?
Vis hele sitatet...
Litt enig her også, det hadde kanskje truffet/sjokkert mer om man kom i dress. Men tenker at også vanligedagse _RENE/NYE_ klær kan gi noe ala den samme beskjeden?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Det har jo var snakk om fra et par av forumdeltagerene her (husker desverre ikke nick) at h*n ville lage flyers som var litt mer nøkterne enn "FRI HASJ" man kunne jo tatt å delt ut disse hvis denne personen har fått laget disse til da

Sitat av Layzi Vis innlegg
Det var et godt poeng! Men da kommer jo problemstillingen; Kanskje du bare er der for å se på?
Vis hele sitatet...
Poenget er jo å delta.. ikke stå på sidelinjen.
Da har du ansvaret for å gjennomføre og planlegge dette til neste år Dr. F. Så det blir gjennomført!!!
Sitat av Jonta Vis innlegg
Hm, nå går jeg sjelden i tog, men ville tro det ga mer et signal om «Dette er en viktig og seriøs sak», og ikke så mye om at det er løgn og fanteri.
Vis hele sitatet...
I beste fall kan man sammenligne dette toget med 1. mai-toget, men det vil allikevel være å tøye strikken da 1. mai er en offisiell høytidsdag grunnet arbeiderbevegelsen. Du kan sjekke opp hvordan disse folkene er antrukket i toget - de bruker enten sivil bekledning eller arbeidsantrekket.

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Det er den ene dagen i året vi kan ta oss en blås midt i gata slik det bør være..
Vis hele sitatet...
Hvis du mener det legale aspektet forhindrer deg ellers om året har du misforstått litt.
Sist endret av lambador; 9. august 2011 kl. 12:22.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
ikke noe pes TNZ... Problemet er at hvis det bare blir meg og deg, så er hele konseptet dødfødt Derfor jeg lagde denne tråden for å høre hvordan stemmningen er
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Poenget er jo å delta.. ikke stå på sidelinjen.
Vis hele sitatet...
Ja, nei.. Jeg gikk surr i de jeg svarte på, så ble helt feil. Kan like godt ignorere den posten.
Sist endret av phideph; 9. august 2011 kl. 12:23.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Sitat av lambador Vis innlegg
I beste fall kan man sammenligne dette toget med 1. mai-toget, men det vil allikevel være å tøye strikken da 1. mai er en offisiell høytidsdag grunnet arbeiderbevegelsen. Du kan sjekke opp hvordan disse folkene er antrukket i toget - de bruker enten sivil bekledning eller arbeidsantrekket.



Hvis du mener det legale aspektet forhindrer deg ellers om året har du misforstått litt.
Vis hele sitatet...
Men alle bruker jo sin stereotypiske bekledning der i utgangspunktet. Vi skal jo være kontrasten til dette
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Men alle bruker jo sin stereotypiske bekledning der i utgangspunktet. Vi skal jo være kontrasten til dette
Vis hele sitatet...
Hvorfor? For å fremstå seriøs? Slik jeg tolker deg, tenker du å ruse deg og gå i dress. For min del må du gjerne gå i brannmann eller konge-uniform, jeg anser deg likefullt som useriøs når du er i ruspåvirket tilstand.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Sitat av lambador Vis innlegg
Hvorfor? For å fremstå seriøs? Slik jeg tolker deg, tenker du å ruse deg og gå i dress. For min del må du gjerne gå i brannmann eller konge-uniform, jeg anser deg likefullt som useriøs når du er i ruspåvirket tilstand.
Vis hele sitatet...
Ikke for å virke spydig.. men hvis du leser første posten, så ville jeg at vi ikke skulle røre noe som kan ligne på en joint i offentlig oppsyn for å skape ønsket effekt.
Hva er det egentlig du vil vise med det? At stonere kan gå i dressbukser? At de har råd til det? At hasj ikke er skadelig?
Han vil vise allmennheten at det ikke bare er slappe dagdrivere og NAV-hippier som røyker hasj. Klær har en ganske sterk signaleffekt, det er vel ikke så vanskelig å forstå.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Nei er vel at folk flest kan få et inntrykk av at oppegående mennesker (som kanskje går i dress daglig pga høy stilling i et firma elns) også røyker hasj og ikke bare slaskete folk som ikke har fått noe ut av livet sitt (som folk flest vil skylde på hasjen). Syntes det hørest ut som et pra konsept. Men ikke gå samlet i en gruppe. For da virker det planlagt.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Ikke for å virke spydig.. men hvis du leser første posten, så ville jeg at vi ikke skulle røre noe som kan ligne på en joint i offentlig oppsyn for å skape ønsket effekt.
Vis hele sitatet...
Du er fortsatt ruspåvirket.
Sitat av lambador Vis innlegg
Du er fortsatt ruspåvirket.
Vis hele sitatet...
Hvordan da om jeg tør spørre?
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av lambador Vis innlegg
Du er fortsatt ruspåvirket.
Vis hele sitatet...
Hvorfor gjør det noe? Trur du at fordi han tar seg en joint så finner han på å kle seg ut i dress å drar for å gå i tog (som han ikke ville gjort hvis han var edru?)
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hva er det egentlig du vil vise med det? At stonere kan gå i dressbukser? At de har råd til det? At hasj ikke er skadelig?
Vis hele sitatet...
Nei at stonere kan være like vrange som alle andre

Nei det jeg vil bevise, er at alle stonere ikke trenger å se ut som 60talls hippier. At vi kan vise en seriøs og velkledd side av oss selv. Fjerne stereotypen med at det er drittunger og hippier som røyker hasj.

Jeg vil bevise at dette er voksne menn og kvinner som har fast jobb og andre verdier. Og ja kanskje bevise at vi har råd til en jævla dress...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Han vil vise allmennheten at det ikke bare er slappe dagdrivere og NAV-hippier som røyker hasj. Klær har en ganske sterk signaleffekt, det er vel ikke så vanskelig å forstå.
Vis hele sitatet...
Så da kler man alle i marsjen i dress så folk ikke ser forskjell på dem og de som faktisk er ordentlige?

Tror noe slikt fort vil ble gjennomskuet og latterliggjort. Vil heller påstå at det er bedre å arrangere en egen marsj hvor man selv kan bestemme hvilken del av brukermassen man vil appelere til.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Så da kler man alle i marsjen i dress så folk ikke ser forskjell på dem og de som faktisk er ordentlige?

Tror noe slikt fort vil ble gjennomskuet og latterliggjort. Vil heller påstå at det er bedre å arrangere en egen marsj hvor man selv kan bestemme hvilken del av brukermassen man vil appelere til.
Vis hele sitatet...
Det er jo garantert at ikke alle i hele marsjen kommer til å stille opp i dress. Kanskje noen som har gått i marsjen tidligere har hivt av seg dressen og fått på seg normale/slaskete klær for å ikke skille deg ut? Trur det hadde vært positiv effekt om dere hadde klart å fått 3-5% eller noe til å stille opp i dress!

Jeg har aldri røykt hasj eller vært borti det. Men er igrunn for legalisering og trur det hadde gitt meg et godt inntrykk å sett at "businessmannen" også turte å vise at han røyke og likevel har et normalt liv som alle andre.
Hvorfor ikke bunad?..

Jeg er redd for at det fort kan bli latterliggjort, men om man får med seg nok folk, så kan det jo hende dressen vil ha en effekt. Det gjør jo folk nyskjerrige og kansje til og med media?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Så da kler man alle i marsjen i dress så folk ikke ser forskjell på dem og de som faktisk er ordentlige?

Tror noe slikt fort vil ble gjennomskuet og latterliggjort. Vil heller påstå at det er bedre å arrangere en egen marsj hvor man selv kan bestemme hvilken del av brukermassen man vil appelere til.
Vis hele sitatet...
Forslaget går ut på at de som vil går inn for å kle seg litt pent, slik at denne gruppen tydelig skiller seg ut fra den øvrige folkemassen. Det står i førsteposten, bare å lese der.

Jeg for min del tror så absolutt at marsjen kunne hatt godt av å signalisere at "aktivistene" representerer flere deler av befolkningen enn de stereotypiske rusmisbrukerne som folk gjerne forbinder med hasjrøyking. Klær er naturligvis en helt avgjørende signaleffekt i den forbindelse.
Sitat av griped Vis innlegg
Jeg har aldri røykt hasj eller vært borti det. Men er igrunn for legalisering og trur det hadde gitt meg et godt inntrykk å sett at "businessmannen" også turte å vise at han røyke og likevel har et normalt liv som alle andre.
Vis hele sitatet...
Ville det gitt deg større inntrykk om personen røyket i toget, eller om personen ikke var påvriket, men støttet legaliserings konseptet?
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Layzi Vis innlegg
Ville det gitt deg større inntrykk om personen røyket i toget, eller om personen ikke var påvriket, men støttet legaliserings konseptet?
Vis hele sitatet...
Nei, det ville vel gitt ca det samme inntrykket
Jeg er for at marijuanamarsjen bør være mer seriøs enn bare en stor smoke-out, og kommer til å være med hvis vi på freak vil prøve å gjøre noe. Jeg kommer ikke til å møte i svart dress og slips, rett og slett fordi jeg særdeles sjeldent går i det, men jeg kler meg også sjeldent som en "slask".

Jeg synes vi skal behandle det som en vanlig demonstrasjon, og som vanlig oppegående folk. Kanskje noen seriøse flyers og plakater ville vært bra? Dette vil jeg gjerne være med på å lage/planlegge. Oslo-marsjen er hva som er aktuelt for meg.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Jeg tenker også Oslo marsjen EoT.. Det er den som blir sett av "alle".. Det er der vi har mulighet til å gi et intrykk..

Men bare for å ha sagt det, så må dere ikke tenke av vi skal stivpyntes.. Kle deg som om du skulle på en litt fin restaurant og ville ta deg litt godt ut
Jeg stiller, som vanlig da det er noe gøy som skjer, i pen bukse, skjorte, jakke og pene sko. Jeg går ofte i dette til vanlig og det utlyser en helt annen holdning til livet enn det hettegenser og baggyjeans gjør. Jeg bruker jo selvfølgelig også typiske stoner-klær til/fra jobb og på late dager, men klassisk herremote blir aldri feil om man skal gi et bra inntrykk av seg selv.
Hvem vet, kanskje media også føler at det å prate med en edru person i skjorte kan være bedre TV enn en hippie med røde øyne som spyr ut alskens innbildninger om regjeringens tramp på menneskeheten/menneskeretteigheter.
Jeg tror det er bra å vise de som ser på marsjen at det finnes mange forskjellige folk som er for en legalisering, ikke bare de typiske stonere. Første skritt her er å ta på noen rene pene klær og oppføre seg. Det er også ganske viktig at de som har dresset seg opp da ikke faller for fristelsen og blåser røyk midt i kameralinsa med det feteste gliset, da er allt tapt og man framstår som en parodi på seg selv.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Takk moret Noen som forstår poenget mitt her
Spør du meg så er det innlysende. Jeg vet ikke hva dette går ut på, men regner med at det er en apell til politikerne om lovliggjøring av marihuana? såklart vil det ikke virke posetivt inn om alle møter der beruset. Selv har jeg aldri rørt narkotiske stoffer og tror heller jeg aldri kommer til å gjøre det, men lykke til
Er litt skeptisk. Ville vært feil av meg å kle meg ut i dress iom. at jeg skjelden går i det.
Hvis poenget er å vise at forskjellige typer folk røyker kan man jo gå i det man bruker på jobb. Om man går på universitetet kan man også trekke på seg universitetsgenseren (selvom det ikke akkurat er penklær) osv. Altså faktisk vise at forskjellige folk røyker pot istedetfor kun stonere og stonere i forkledning.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Litt av poenget er vel å vise at man ikke røyke hele tiden.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg. Jeg synes det er digg å runke, men jeg gjør det ikke hele tiden. Selv ikke i tog.
Jeg er som Griped:
Jeg har aldri røykt hasj eller vært borti det. Men er igrunn for legalisering og trur det hadde gitt meg et godt inntrykk å sett at "businessmannen" også turte å vise at han røyke og likevel har et normalt liv som alle andre.

Jeg tror det hadde gitt et bedre bilde av hasj røykere, ikke bare stonere.
Jeg tror heller ikke at det hadde blitt et problem vist dere som gikk i dress/annet fine klær hadde tatt et blås, så lenge dere klarer og oppføre dere
Sitat av lambador Vis innlegg
Du er fortsatt ruspåvirket.
Vis hele sitatet...
Og du er en kvervulant uten like som ikke greier å holde deg til topic. Jeg er med hvis man får til ett relativt seriøst opplegg rundt det hele.

Ps :Blir forresten mitt første politiske engasjement for noe som helt. Greit å få det unnagjort før man fyller 30. Selv om jeg ikke er noen storrøyker akkurat.
Sist endret av Omaha; 9. august 2011 kl. 14:40.
Føler også at jeg burde legge til noe mere:
Dere burde ikke kutte ut og paffe selvom dere skal se classy ut, det blir litt som og ikke spise is på 17.mai
[COLOR="White"]Fantastisk eksempel[/COLOR]
Sitat av TobNor Vis innlegg
Føler også at jeg burde legge til noe mere:
Dere burde ikke kutte ut og paffe selvom dere skal se classy ut, det blir litt som og ikke spise is på 17.mai
[COLOR="White"]Fantastisk eksempel[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Bryte loven i full offentlighet og med alle norges filkmkamerer rettet mot meg? No think so.
Hva folk gjør i toget må nesten bli opp til dem selv med tanke på dette. Bare folk klarer å oppføre seg i toget de prøver å gi litt nytt liv til så er jeg stort sett happy. Om man skal bruke dette til en fridag der man kan være pottefjern i Oslo sentrum, da kan man like gjerne dra på seg ponchoen.
Kan de ikke i det minste skjule bruket sitt under marsjen? Fyll en termos med kakasj?
Sitat av moret Vis innlegg
Bryte loven i full offentlighet og med alle norges filkmkamerer rettet mot meg? No think so.
Hva folk gjør i toget må nesten bli opp til dem selv med tanke på dette. Bare folk klarer å oppføre seg i toget de prøver å gi litt nytt liv til så er jeg stort sett happy. Om man skal bruke dette til en fridag der man kan være pottefjern i Oslo sentrum, da kan man like gjerne dra på seg ponchoen.
Vis hele sitatet...
Kan være litt diskre da
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Vi hadde en kraftig diskusjon om akkurat dette teamet, mye blandede følelser rundt det å kle seg "fint" på denne dagen.
Jeg har lyst å delta, stiller gjerne opp i litt freshe klær om ikke dress!
Ta en kikk på tråden!
Høres ut som en veldig god idè, tror det er lurt for deres sak å vise hasj-røykere fra en annen side en den stereotypen som samfunnet har lagt Og jeg er ikke engang for legalisering av hasj :P
Det kunne jeg vært med på. Trenger ikke full dress eller for den saks skyld dressbukse, bare noe tøy uten jamaica-farger og bob marley på. En pen dongeri eller annet ålreit stoff og en skjorte holder jo i massevis. Samt klinkende klar i blikket

En del av slag-ordene som ropes kan også få en overhaling.
Eller lei inn sjukt mange fine mennesker fra Hollywood som kan fronte produktet? Da kommer Bærumsgutta løpende.

Folk som ikke er komfortable i dress ser bare dustete ut og hvem vil i det hele tatt gå på utstilling for alle, inkludert kolleger og familie?

Synes det er kjekt og fint at noen tar "kampen", men en dresskledd stonergjeng, som sannsynligvis ikke kan gå med bukse uten å sagge ville vel heller fått meg til å trekke på smilebåndet enn å tenke de har en god sak om jeg var en nøytral tilskuer.