Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 9660
Hei!
Jeg trenger noen råd i disse finanskrisetider
Hvordan røyker/inntar du hasjen?

Det jeg er ute etter, er å få mest mulig ut rus ut av mine kostbare gram med brunt.
Vanligvis pleier jeg å mekke med tobakk og fyre opp vannpipa, og det pleier å funke ganske bra, men det går jo en del hasj på denne måten..

Er det noen som har gode råd?
Jeg har tenkt på å kjøpe en vaporizer, men jeg er ikke sikker på om det er verdt investeringen.

"FYR" LØS
Vel, har jo alltids bong da! Det pleier jo og smelle bra og bedre en joint i hvertfall.
Det du får mest ut av er vell hvis du fyrer "bøtte" kan forklare deg mer hvis du ikke vet hva det er .
Hvis du ikke gidder og lage det kan du alltids ta et bong hitt
Her er den jeg bruker til daglig, bare til info
Bøtte høres jo konge ut, men det er ganske hardt for lungene, er det ikke?
Jo det er det , du får velge om du vil ha mest effekt eller skåne lungene dine du kan også lage noe som hetter waterfall bare da trenger du ikke bøtta
Ved å røyke bøtte utsetter man lungene for utrolig mye røyk så det er ikke det lureste mtp helsa.
Jeg har ingen statistikk på dette men hvis du lar være å fylle bongen din med vann så vil ikke røyken gå gjennom vann, noe som i hvert fall vil gi deg et sterkere "hit".
glass og sugerør fungerer mye bedre enn pipe og bong for noen.
Sist endret av 1234haha; 31. oktober 2009 kl. 16:37.
Jeg vil prøve å skåne lungene litt, pga en influensa som ikke har sluppet helt taket..
Er det noen som har prøvd vaporizer på vanlig brunt, og hvordan er dette i forhold til joint/bong/pipe?

Sitat av 1234haha Vis innlegg
glass og sugerør fungerer mye bedre enn pipe og bong for noen.
Vis hele sitatet...
Tenker du på røyke hasjen rent nå?
Jeg har fyrt opp hasj på en tegnestift for så å sette et glass over for å samle opp røyken. Suges ut med sugerør.
Kanskje ikke det du tenkte på?
Hold røyken inne en stund hver gang du trekker. Det er vel noe av det viktigste, selv om jeg vet at noen sier det ikke har noe å si. Jeg synes iallefall dette hjelper veldig mye.
Sitat av frankenstein Vis innlegg
Jeg vil prøve å skåne lungene litt, pga en influensa som ikke har sluppet helt taket..
Er det noen som har prøvd vaporizer på vanlig brunt, og hvordan er dette i forhold til joint/bong/pipe?



Tenker du på røyke hasjen rent nå?
Jeg har fyrt opp hasj på en tegnestift for så å sette et glass over for å samle opp røyken. Suges ut med sugerør.
Kanskje ikke det du tenkte på?
Vis hele sitatet...

Var akkurat det jeg tenkte på ja, jeg synes i alle fall det er den mest lønnsomme metoden.
Sist endret av 1234haha; 31. oktober 2009 kl. 16:47.
Får å få et ekstra kick, kan du vel gjøre som en kompiss.
Han ligger G-en på sølvpapir, folder så dette rundt et sugerør slik at du har en "crack-pipe" og da fyrer på sølvpapiret der G-en ligger og trekker inn fra sugerøret. Dette skal være veldig sterkt og gi deg en god boost før du river fra hverandre sølvpapiret og har en myk G-klomp klar til å mekkes.
Har ikke prøvd dette selv, så kan ikke si for sikkert at det virker så bra, men skader jo ikke iogmed du brenner nok G-en din før du mekker uansett. Så hvorfor ikke prøve?
Ikke brenn på bønna. riv den opp i små biter eller bruk en grinder
Sitat av Beis Vis innlegg
Ikke brenn på bønna. riv den opp i små biter eller bruk en grinder
Vis hele sitatet...
Så hvis den bare smuldres opp i veldig små biter kan den blandes med tobakk i en pipe uten at man må gni den inn i tobakken først?
Ja. Det funker utmerket.

Men skal man få mest ut av bønna, så ikke bruk så mye tobakk. Plassen i lungene dine bør være reservert hasjen.
Sist endret av Beis; 31. oktober 2009 kl. 17:19.
Sitat av airbeat Vis innlegg
Får å få et ekstra kick, kan du vel gjøre som en kompiss.
Han ligger G-en på sølvpapir, folder så dette rundt et sugerør slik at du har en "crack-pipe" og da fyrer på sølvpapiret der G-en ligger og trekker inn fra sugerøret. Dette skal være veldig sterkt og gi deg en god boost før du river fra hverandre sølvpapiret og har en myk G-klomp klar til å mekkes.
Har ikke prøvd dette selv, så kan ikke si for sikkert at det virker så bra, men skader jo ikke iogmed du brenner nok G-en din før du mekker uansett. Så hvorfor ikke prøve?
Vis hele sitatet...
Vist du ikke blir skremt av alzheimers så kan den ideen kanskje være god
Sitat av airbeat Vis innlegg
Får å få et ekstra kick, kan du vel gjøre som en kompiss.
Han ligger G-en på sølvpapir, folder så dette rundt et sugerør slik at du har en "crack-pipe" og da fyrer på sølvpapiret der G-en ligger og trekker inn fra sugerøret. Dette skal være veldig sterkt og gi deg en god boost før du river fra hverandre sølvpapiret og har en myk G-klomp klar til å mekkes.
Har ikke prøvd dette selv, så kan ikke si for sikkert at det virker så bra, men skader jo ikke iogmed du brenner nok G-en din før du mekker uansett. Så hvorfor ikke prøve?
Vis hele sitatet...
Sett plata på full guffe, så kaster du en liten 0.1 på plata. Ta fram ett rør som tåler litt varme (sugerør vil smelte), så trekker du i deg røyken. Da slipper du fy-fy gassene fra aluminiumsfolien.

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Så hvis den bare smuldres opp i veldig små biter kan den blandes med tobakk i en pipe uten at man må gni den inn i tobakken først?
Vis hele sitatet...
Til dette kan du bruke en slik gulrot-rasper, eller oste-rasper med små hull. Fungerer supert!
Her var det masse gode forslag.
Hva med JWH-018? Jeg fikk en pose i posten i dag, men er litt skeptisk til å prøve det.. Spesielt siden det står "not for human consumption" på den
Kan jeg legge noen korn med dette sammen med mekket, kanskje?
Ingen som har gode erfaringer med vaporizer?
Sitat av Beis Vis innlegg
Ja. Det funker utmerket.

Men skal man få mest ut av bønna, så ikke bruk så mye tobakk. Plassen i lungene dine bør være reservert hasjen.
Vis hele sitatet...
Ja, dette fungerte utmerket!
En annen ting du kan gjøre er å samle på alle sneipene dine hvis du røyker joints til tider. Spar på de i en snusboks ellernoe, og når du er tom for bønne kan du ta ut restene fra alle sneipene og du har nok til et par ekle joints:P Men det skal sies at det er god futt i de
vamporizer. har fått tak i en, den kostet dog 4k med toll, men der får du utnyttet alt shittet 100%. vulcano typen. 2-4gr holder gjerne til en god gjeng på 5-6 personer en hel kveld.
Hvordan er røyken/dampen i vaporizeren i forhold til andre motoder?
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Du kan f.eks lage deg en vaporizer, eller bruke "glass og sugerør metoden" som tidligere er nevnt. Jeg sverger til sistenevnte når økonomien er stram og klumpen er liten.

Billig Vaporizer

Det går også ann å lage en, ganske enkelt. Sjekk ut DENNE videoen hvis du er i tvil om hvordan du lager en.
Hvis du har hasj og skal være økonomisk så er punkt nummer én å sørge for at denne er av god kvalitet.
Nr to er å ta din teflonpanne (viktig at det er teflon), skru på plata og slenge ønsket mengde hasj oppi.
På denne måten får du varmet opp hasjen til perfekt mekketemperatur uten å brenne bort noe olje!
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av frankenstein Vis innlegg
Her var det masse gode forslag.
Hva med JWH-018? Jeg fikk en pose i posten i dag, men er litt skeptisk til å prøve det.. Spesielt siden det står "not for human consumption" på den
Kan jeg legge noen korn med dette sammen med mekket, kanskje?
Ingen som har gode erfaringer med vaporizer?
Vis hele sitatet...
JWH-018 funker visstnok fint det, i veldig veldig små doser. Google det og trykk på tilfeldige linker, så ser du litt hva du begir deg ut på.
Grunnen til at det står 'not for human consumption' er at butikken skal kunne si at de ikke solgte det som et rusmiddel.
-Grill en hel Prince First Cut (grønn pakke)
-Plukk ut de få lyse bladene og kvister fra tobakken.
-Brekk av og kna 0.45 gram hasj til en glatt og rund kule.
-Varm hasjen uten at den berører flammen Gni hasjen gjevnt sammen med tobakken. nesten til pulver.
Om du skulle få noen klumper så ta dem heller ut, kna dem sammenog varm en gang til istedert for å gni masse uten å få optimalt resultat.

-Rull en Aften-avis fra aftenposten. 12-19 flak brettet ut på midten og rullet slik at bongen blir den korte veien.
Kontroller at du får det tett.
-Bruk en liten pipe med rist og ikke stein.
Brønnen på pipen bør være 1 centimeter dyp og 13-14 millimeter i diameter.
-Legg bunntobakk.
Sug så sakte som mulig slik at ikke mekket blir for varmt. Du får mye mer røyk i bongen OG mer virkestoff i røyken hvis hasjen ulmer på lav temperatur enn. Du kan avsløre om du suger for hardt på om gloen blir for gul og om det brenner kanaler med luft nedover i mekket.
Du suger for sakte hvis det kommer mer enn bitte-lite røyk opp fra mekket mens du suger.


Jeg vil Ikke anbefale Bøtte og
Hvertfall ikke vannpipe. Disse er designet slik at de sløser veldig med hasjen enten for at man skal bli fjernest mulig, eller for at det skal smake mildere-

Og hold det inne så lenge du klarer.
Sitat av Frankper Vis innlegg
Jeg vil Ikke anbefale Bøtte og
Hvertfall ikke vannpipe. Disse er designet slik at de sløser veldig med hasjen enten for at man skal bli fjernest mulig, eller for at det skal smake mildere-
Vis hele sitatet...
Hvordan kom du fram til at bøtte og vannpipe er designet slik at de sløser veldig med hasjen? Jeg vil forresten si jeg er uenig med deg når du kommer med den spesifikke sære bruksanvisning på hvordan man skal mekke/røyke, hvis du mener akkurat den metoden gjør deg mer fjern enn andre.

Daglige hasjhuer har en tendens til og sette seg sære vaner og påstå dette er mye bedre enn alle andres vaner. Har hørt de som fikk bronkitt en periode de røkte vannbong, så de skylder på at vannbong er mye være enn tørr mais-pipe å flaske, men de gidder ikke tenke litt over hvor stort forbruket deres er engang. Hurra for hasjtåka!
Sist endret av Quetzalcoatl; 2. november 2009 kl. 05:24.
puffman; det der er noe jeg kjenner igjen ^^ Veldig mange av de jeg har røyket med og som har røyket over en lengre periode, utvikler sære "regler" eller ritualer når det kommer til mekking/røyking. De ser det ikke selv og hvis du foreslår en annen måte så blir de ofte sure :S
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Frankper Vis innlegg
Jeg vil Ikke anbefale Bøtte og
Hvertfall ikke vannpipe. Disse er designet slik at de sløser veldig med hasjen enten for at man skal bli fjernest mulig, eller for at det skal smake mildere-
Vis hele sitatet...
Hæ? Når man røyker bøtte eller noe annet der man røyker alt på en gang sløser man jo minimalt, med mindre man ikke får brent alt med en gang og det får stå og ryke.
Jeg kan si meg enig i vannpipe, siden den gjerne får stå i ro en stund mellom trekkene.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Jeg kan si meg enig i vannpipe, siden den gjerne får stå i ro en stund mellom trekkene.
Vis hele sitatet...
Fyll nok i vannpipa til ett trekk, så trekker du alt i ett trekk. Eller fyller du nok til 3 trekk du tar med kort pause mellom hvert trekk.

Alternativ 1 = null svinn. Alternativ 2 = svinn.

Det og si at bøtte og vannpipe er designet for og sløse synes jeg er tullprat!
Det som for meg virker som et bra forslag er om du lager en "gravity bong" eller en såkalt "waterfall bong" det er samme konseptet. bare søk på youtube.com
ikke drep meg om jeg har feil.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av puffman Vis innlegg
Fyll nok i vannpipa til ett trekk, så trekker du alt i ett trekk. Eller fyller du nok til 3 trekk du tar med kort pause mellom hvert trekk.

Alternativ 1 = null svinn. Alternativ 2 = svinn.

Det og si at bøtte og vannpipe er designet for og sløse synes jeg er tullprat!
Vis hele sitatet...
Mener du ikke vannbong? Når jeg tenker vannpipe tenker jeg sånn svær greie med slange og frukttobakk, mens vannbong er det lille røret man presser munnen inntil. Jeg er enig i at vannbong er en av de mest effektive måtene, hvis man tar akkurat nok. Tar man for mye ligger det igjen litt, som ryker bort og som dermed er kastet bort.

Edit: Jeg tror uansett vi snakker rundt hverandre og egentlig er enige, så vi kan vel drepe denne diskusjonen nå.
Sist endret av Mr. Meow; 2. november 2009 kl. 11:14.
Graapho ikke føl deg angrepet! Begrepene vannpipe og glassbong bruker jeg til samme ting. Hvis han mente vannpipe som en hookah/shisha så må jeg si meg enig i at disse er ikke godt egnet for sparsomt bruk av hasjisj. Jeg tror vi synger i samme båt ja!
Sist endret av Quetzalcoatl; 2. november 2009 kl. 11:20.
Ja, jeg vil ikke engang prøve å fyre opp en hookah med ræv, det kan bli lite moro med stæsjet

Prøvde jwh-018 her, og det er jo absolutt den beste måten å få hasjen til å vare en stund. Tilsetter noen få korn (utrolig lite) oppi pipa sammen med mekket, og det funker som F!

Sitat av frankenstein Vis innlegg
Ja, jeg vil ikke engang prøve å fyre opp en hookah med ræv, det kan bli lite moro med stæsjet
Vis hele sitatet...
Nei det er sant. En hooka er nok ikke laget for og røyke opp slike ting med. Spørsmålet du sitter med i slutten av uka når hookaen stiiinker bongvann er: "Hvordan i helvete skal jeg rense denne?"
Sist endret av Quetzalcoatl; 2. november 2009 kl. 16:26.
Til de som var uenige..
Min oppskrift var kun ment for å få mest mulig ut av hasjen over lengre tid.
Ikke for mene at det er den eneste gode måten å røyke eller å spare lunger eller bli meget fjern.
trekker du røyken gjennom vann blir mye av oljen igjen i vannet. Du får mer ut av hasjen hvis du får den oljen ned i lungene men det er ikke bra for bronkiene..

Skal man bruke bøtte blir det gjerne kun et hit som virker sinnsykt bra i 10 minutter, men går over altfor fort. Hvis man vil være fjærn i lengre tid blir det til at man må røyke oftere.

Konkretiser gjerne hvilke punkter som skulle være annerledes og hvordan man heller burde mekke/røyke..
Sitat av Frankper
Skal man bruke bøtte blir det gjerne kun et hit som virker sinnsykt bra i 10 minutter, men går over altfor fort. Hvis man vil være fjærn i lengre tid blir det til at man må røyke oftere.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du kommer med mye rare påstander. Ett trekk med 0.15 gram hasj på bøtte vil være like effektivt som ett trekk med 0.15 gram hasj på maise + avis (chobb), hvis ikke mer effektivt. En hasjrus går ikke over etter 10 minutter, så kanskje du kjenner etter nikotinrusen, og ikke hasjrusen.
Sist endret av Quetzalcoatl; 2. november 2009 kl. 19:20.
Sitat av Frankper Vis innlegg
Skal man bruke bøtte blir det gjerne kun et hit som virker sinnsykt bra i 10 minutter, men går over altfor fort. Hvis man vil være fjærn i lengre tid blir det til at man må røyke oftere.
Vis hele sitatet...
De ti første minuttene er tiden cannabisen bruker på å "sette seg". Så, går det over etter ti min, har du røyka nikotin(og hasj uten funk).

Mitt intrykk er at folk med god shit verdsetter skikkelig røykeutstyr langt høyere enn de som røyker tørrokk.
Sist endret av Norsmurf; 2. november 2009 kl. 19:31.
Prøv også og putt isbiter i bongen din.
Da kan du trekke mye mere og hardere en du vannligvis ville gjort. Du kjenner ikke du trekker inn, kan bare sitte og trekke og trekke.

Men har lest dette er farlig?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Prøv også og putt isbiter i bongen din.
Da kan du trekke mye mere og hardere en du vannligvis ville gjort. Du kjenner ikke du trekker inn, kan bare sitte og trekke og trekke.

Men har lest dette er farlig?
Vis hele sitatet...
Eneste forskjellen blir vel at røyken blir kaldere, og sikkert mer behagelig å trekke inn. Røyken blir uansett ikke veldig kald siden det tross alt har brent på ganske høy temperatur, så selve røyken er ikke farligere enn 'vanlig' røyk.

Men røyk er jo selfølgelig farligere jo mer man røyker, så indirekte kan det være farligere å røyke nedkjølt røyk.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Eneste forskjellen blir vel at røyken blir kaldere, og sikkert mer behagelig å trekke inn. Røyken blir uansett ikke veldig kald siden det tross alt har brent på ganske høy temperatur, så selve røyken er ikke farligere enn 'vanlig' røyk.

Men røyk er jo selfølgelig farligere jo mer man røyker, så indirekte kan det være farligere å røyke nedkjølt røyk.
Vis hele sitatet...
Røyken blir kald
Det er noe med at når du trekker inn en røyk som har så kald, kan lungene dine sprekke. Har aldri funnet noen kilder på dette.

Men hører det veldig ofte rundt!
At du har hørt det ofte, betyr ikke at det er sant..
Sitat av exocytose Vis innlegg
At du har hørt det ofte, betyr ikke at det er sant..
Vis hele sitatet...
Derfor jeg sa jeg ikke har kilder da smarten!
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Røyken blir kald
Det er noe med at når du trekker inn en røyk som har så kald, kan lungene dine sprekke. Har aldri funnet noen kilder på dette.

Men hører det veldig ofte rundt!
Vis hele sitatet...
Vel, nå som vinteren kommer kommer jeg til å puste inn luft som holder 10-20 minusgrader over lengre perioder ved flere anledninger. Jeg har ingen bevis for at det er ufarlig, jeg skjønner bare ikke hvordan det kan være farlig. Hvis det hadde vært en sjanse for at lungene sprekker tror jeg helt ærlig vi hadde hørt om det. Jeg har prøvd å finne noe om det på google med jeg finner lite, og det jeg finner er bare synsing slik som vi driver med her.

Prøv "ice in bong bad" uten hermetegnene, så får du en del treff om det.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Vel, nå som vinteren kommer kommer jeg til å puste inn luft som holder 10-20 minusgrader over lengre perioder ved flere anledninger. Jeg har ingen bevis for at det er ufarlig, jeg skjønner bare ikke hvordan det kan være farlig. Hvis det hadde vært en sjanse for at lungene sprekker tror jeg helt ærlig vi hadde hørt om det. Jeg har prøvd å finne noe om det på google med jeg finner lite, og det jeg finner er bare synsing slik som vi driver med her.

Prøv "ice in bong bad" uten hermetegnene, så får du en del treff om det.
Vis hele sitatet...
Som sagt, har ingen kilder. Bare ''vandre'' historier sikkert
altså, når røyken kommer kald ned i lungene dine å blir varmet opp ekspanderer den, så når du tar en stor skikkelig fylt glassbong/frostbong og virkelig fyller lungene helt full med kald røyk, så ekspanderer den som vann i en tett glassflaske og den sprekker, derfor "sprenger" folk lungene på frostbonge o.l.
jeg vet dog ikke om dette er en myte, selv om det virker logisk og at det faktisk er en liten mulighet for at det faktisk kan skje. har forresten ikke møtt noen som har opplevd dette selv. har desverre ikke noen kilde på forklaringen, men det virker logisk spør du meg.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Eneste forskjellen blir vel at røyken blir kaldere, og sikkert mer behagelig å trekke inn. Røyken blir uansett ikke veldig kald siden det tross alt har brent på ganske høy temperatur, så selve røyken er ikke farligere enn 'vanlig' røyk.

Men røyk er jo selfølgelig farligere jo mer man røyker, så indirekte kan det være farligere å røyke nedkjølt røyk.
Vis hele sitatet...
Når røyken blir kaldere så blir den også mer kompakt. Ergo, du kan trekke inn mye større mengder røyk av gangen. Det er nettopp derfor man har frostbonger, pluss det at røyken blir mer behagelig å trekke ned selvsagt.

Grunnen til at folk sier lungene kan sprekke er at denne røyken naturligvis utvider seg igjen, og folk har derfor spekulert i at den da kan utvide seg så fort at det skader lungene. Men det er jo bare å åpne munnen, så kommer røyken ut igjen, så jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe farlig.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Når røyken blir kaldere så blir den også mer kompakt. Ergo, du kan trekke inn mye større mengder røyk av gangen. Det er nettopp derfor man har frostbonger, pluss det at røyken blir mer behagelig å trekke ned selvsagt.

Grunnen til at folk sier lungene kan sprekke er at denne røyken naturligvis utvider seg igjen, og folk har derfor spekulert i at den da kan utvide seg så fort at det skader lungene. Men det er jo bare å åpne munnen, så kommer røyken ut igjen, så jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe farlig.
Vis hele sitatet...

Vi sender det inn til Mythbuster. Kanskje Jemy eller Adam kan teste for oss?
Hva med luft da? Hvis man er på norpolen og puster luft på -40C? Vil man da sprenge lungene? høres ikke veldig fornuftig ut. Hvis ikke røyk ekspanderer mer enn luft da?
Greia er vel at du får veldig mye røyk ned i lungene på kort tid iforhold til den mengden oksygen du får ned på vanlig inpust? eller er jeg helt på jordet?
Nettopp. Man kan ta større trekk fordet man ikke blir svimmel takket være at det blir plass til mer oxygen.
Rayken man inhalerer varm gjør også fortere at man hoster.

Sitat av Norsmurf Vis innlegg
De ti første minuttene er tiden cannabisen bruker på å "sette seg". Så, går det over etter ti min, har du røyka nikotin(og hasj uten funk).
Vis hele sitatet...
Ingen fare for det. Det er som jeg tidligere skrev: Mekket brenner ved for høy temperatur. Mulig du har hatt en bedre egnet rist slik at luftinntaket ble passelig begrenset.
Grunnen til at jeg anbefalte min metode er at det er da jeg syns det blir lettest å kontrollere hvor mye luft som suges gjennom mekket underveis i trekket.

Sitat av Norsmurf Vis innlegg
Mitt intrykk er at folk med god shit verdsetter skikkelig røykeutstyr langt høyere enn de som røyker tørrokk.
Vis hele sitatet...
Enig. Jeg har ikke røykt tørrok på 15 år (med få unntak)
Jeg bruker en stein jeg har boret som kjøler røyken litt, men uten at alt blir sittende igjen på innsiden slik som f.eks frostveskebong.

Sitat av puffman Vis innlegg
Fyll nok i vannpipa til ett trekk, så trekker du alt i ett trekk. Eller fyller du nok til 3 trekk du tar med kort pause mellom hvert trekk.

Alternativ 1 = null svinn. Alternativ 2 = svinn.

Det og si at bøtte og vannpipe er designet for og sløse synes jeg er tullprat!
Vis hele sitatet...
Det er minimalt med svinn nårt man ikke suger luft gjennom. Med mindre man venter lenge mellom trekkene. Om det suges luft for fort gjennom brønnen vil trekket gi mindre effekt (av flere årsaker)
Vis meg gjerne en vannpipedesig hvor man kan trekke rolig og gjevnt nok til at hasjen ikke bare brenner opp altfor fort. Jeg har ønsket meg det lenge.