Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva mener dere om homofili?
Det burde vært forbudt! 22 13,25%
Har ingen konkrete meninger om det. 54 32,53%
Syns det er bra at det finnes homofile! 90 54,22%
Stemmegivere: 166. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  31 3115
Den undervurderte
http://www.folkebladet.no/nyheter/ar...ue2Bn.facebook

Riktig nok, er innlegget fra 2006. Vil blusse opp denne debatten igjen, for jeg er interessert i å høre hvilke meninger dere har om dette temaet.


Sitat fra www.foklebladet.no
''– Hadde de holdt seg inne på sine egne soverom kunne jeg til nød ha gått med på det, men det er blitt så vanlig og så offentlig at det sender feil signaler ut til ungdommen. Det er ikke sånn det skal være, og jeg synes synd i de homofile. Jeg hadde helst sett at det ble forbudt, sier Johannessen til Folkebladet. ''

Personlig mener jeg dette er helt på trynet.
De kommer med argumentet at ''homofili er som en sykdom som bør behandles for å stoppe "smittebærerne".

De mener homofili kan få diagnosen "homsesyken". De ser det som et offentlig ansvar å få stoppet denne " sykdommen". ''


er det bare jeg som reagerer på dette ? det er jo helt absurd!
Vet ikke om de to er medlem i FpU lenger, men min mening er at vi bør absolutt ikke forby homofili no matter what, liksom.

Det er ingen som vet hvorfor homofili forekommer, men jeg syns faktisk det er en meget bra ting, og det gir variasjoner blant folkemengden, noe jeg syns er supert. Har bekjente og venner som er homofile, og syns det selv det er supert !

EDIT: Har lakt ved en poll, si din mening, du er anonym
- Morfen
Sist endret av morfen94; 12. april 2012 kl. 22:20.
De er begge i Demokratene nå, såvidt jeg vet. btw
Den undervurderte
Trådstarter
Sitat av Afasar Vis innlegg
De er begge i Demokratene nå, såvidt jeg vet. btw
Vis hele sitatet...
Såpass ja. Artig.
Det er bare galskap, noen ting kan man ikke forholde seg til.
FpU sentralt tok jo avstand fra dette, men det er fremdeles veldig rart at disse to vil «forby homofili». De var tross alt med i et «liberalistisk» ungdomsparti.
Sist endret av Flatulence; 12. april 2012 kl. 22:23.
Skal vi jo gå etter Darwins teori så vil jo dette føre til at homofili vil etterhvert "dø" ut, hvis vi sier at homofili er bestemt av gener. Dette vil jo føre til at flere og flere ikke viderefører dette genet, slik at det genet vil etterhvert komme bort.

Men ser vi det fra en annen vinkel, og ikke er noen huleboere så synes jeg at det er helt greit. På hvilken måte plager det dere som er homofober at folk er homofile? Er dere kanskje redd for at dere er det selv? Jeg selv er trygg på min seksualitet og kan derfor si at jeg har null imot homofile. De er jo mennesker de og, det virker som om de fleste ser på homofile som noen ekle dyr, men vi er da alle en dyreart? Det er jo ingen homofile som går inn for å stoppe heterofile som går rundt og viser kjærtegn til hverandre? Det begynner å minne mer om nazi-Tyskland, ettersom alle som er annerledes skal "utryddes". Nei, la folk ta sine egne valg. Norge er et samfunn som er basert på janteloven.

Bare så det er sagt, jeg er selv heterofil.

Edit: Dere som stemmer på at det burde være forbudt, gjerne kom med en begrunnelse hvorfor. Virker idiotisk å ha en mening uten en begrunnelse. Vil dere følge mengden kan dere gå i 17. mai toget.
Sist endret av SemiColon; 12. april 2012 kl. 22:26.
Den undervurderte
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Men ser vi det fra en annen vinkel, og ikke er noen huleboere så synes jeg at det er helt greit. På hvilken måte plager det dere som er homofober at folk er homofile? Er dere kanskje redd for at dere er det selv? Jeg selv er trygg på min seksualitet og kan derfor si at jeg har null imot homofile. De er jo mennesker de og, det virker som om de fleste ser på homofile som noen ekle dyr, men vi er da alle en dyreart? Det er jo ingen homofile som går inn for å stoppe heterofile som går rundt og viser kjærtegn til hverandre? Det begynner å minne mer om nazi-Tyskland, ettersom alle som er annerledes skal "utryddes". Nei, la folk ta sine egne valg. Norge er et samfunn som er basert på janteloven.
Vis hele sitatet...
Kan ikke være mer enig. Altså, hvordan er det mulig å ha noe imot homofile? Tror nok endel av homofobene ikke kjenner en homofil en, engang. Anyhow, folk kan ikke styre seksualiteten sin, sånn er det bare.
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Kan ikke være mer enig. Altså, hvordan er det mulig å ha noe imot homofile? Tror nok endel av homofobene ikke kjenner en homofil en, engang. Anyhow, folk kan ikke styre seksualiteten sin, sånn er det bare.
Vis hele sitatet...
Trangsynte mennesker som har sittet alt for lenge på gutterommet, uten å ha gjort opp seg en god mening om ting. Akkurat nå så vil jeg anslå at det finnes 4 her slik, men skal ikke dømme folk for raskt, *host* *host*.
Sist endret av SemiColon; 12. april 2012 kl. 22:31.
Den undervurderte
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Dere som stemmer på at det burde være forbudt, gjerne kom med en begrunnelse hvorfor. Virker idiotisk å ha en mening uten en begrunnelse. Vil dere følge mengden kan dere gå i 17. mai toget.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Hvorfor mener dere dette ?
Jeg skjønner ikke hvorfor noen personer absolutt skal legge seg opp i kjærlighet- og sexlivet til andre mennesker.
Hva faen gir dem rett til å blande seg opp i andre menneskers privatliv på denne måten?
Har ikke mange valg i pollen. Jeg syntes ikke det er bra, men har ikke noe spesielt imot homofili.

Sitat av morfen94 Vis innlegg
Kan ikke være mer enig. Altså, hvordan er det mulig å ha noe imot homofile? Tror nok endel av homofobene ikke kjenner en homofil en, engang. Anyhow, folk kan ikke styre seksualiteten sin, sånn er det bare.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at folk ikke kan styre seksualiteten? Jeg tror det ikke er noe genetisk, barndom og miljø spiller nok en stor rolle.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Har ikke mange valg i pollen. Jeg syntes ikke det er bra, men har ikke noe spesielt imot homofili.


Hvordan vet du at folk ikke kan styre seksualiteten? Jeg tror det ikke er noe genetisk, barndom og miljø spiller nok en stor rolle.
Vis hele sitatet...
Hva du tror er strengt tatt ikke veldig interessant. Homofil er noe man er, ikke noe man blir...
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hvordan vet du at folk ikke kan styre seksualiteten? Jeg tror det ikke er noe genetisk, barndom og miljø spiller nok en stor rolle.
Vis hele sitatet...
Tipper du som de fleste andre mennesker har en fetisj? Hvorfor kan ikke mennesker styre at de tenner på lær, trær, blonde damer, brunetter, asiater osv?
De som er imot homofili burde tenke seg om;

-Flere damer til oss andre! :-)
Litt rart at folk tør å gå ut med slike påstander. Men galskapen lenge leve.

Selv har jeg mange venner som er homofile. Og de har jeg ingen problemer med å henge rundt med. Føler ikke at jeg blir påvirket i noen retning.
Er litt som med mye anna. Så lenge de ikke prøver å dytte homofili nedi halsen på enhver som kommer for nær så burde det være helt akseptabelt for folk.

Men jeg syns de burde droppe homomarsjen eller hva nå enn det heter. Det er ikke så spesielt å være homo, også kommer vi innpå det med å aktivt prøve å få med flere virker det som. Skal vi ha en heteromarsj også da for å veie opp?
Sist endret av F4celess; 12. april 2012 kl. 22:38.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Men jeg syns de burde droppe homomarsjen eller hva nå enn det heter. Det er ikke så spesielt å være homo, også kommer vi innpå det med å aktivt prøve å få med flere virker det som. Skal vi ha en heteromarsj også da for å veie opp?
Vis hele sitatet...
Er vel av samme grunn av at de har marsjer mot nazisme, rasisme, marihuana marsj osv? De vil fremme sitt budskap, men skal si meg enig. Det er nok nå, homofili har blitt mye mer godtatt enn det var da de startet med paraden sin.
Jeg mener homofili helt greit så lenge det ikke går utover normale folk, eller viser det i offentligheten. Jeg ser på det som motbydelig, og blir kvalm inni meg. (flertallet, sånn vi ble skapt)

Jeg mener det er feil at de skal få lov til å gifte seg. Det er noe mellom en mann og kvinne.

Personene kan være veldig hyggelige, og alt det der, men så lenge jeg ikke føler ubehag av det, gjør det meg ikke noen verdens ting.

Mulig jeg var litt brutal nå, men det er sånn jeg ser på det.
Sist endret av Rindal; 12. april 2012 kl. 22:42.
Sitat av Rindal Vis innlegg
Jeg mener homofili helt greit så lenge det ikke går utover normale folk, eller viser det i offentligheten. Jeg ser på det som motbydelig, og blir kvalm inni meg. (flertallet, sånn vi ble skapt)

Jeg mener det er feil at de skal få lov til å gifte seg. Det er noe mellom en mann og kvinne.

Personene kan være veldig hyggelige, og alt det der, men så lenge jeg ikke føler ubehag av det, gjør det meg ikke noen verdens ting.

Mulig jeg var litt brutal nå, men det er sånn jeg ser på det.
Vis hele sitatet...
Det at "flertallet synes det er motbydelig og kvalmt" synes jeg du burde være litt forsiktig med å uttale deg om. Du kan bare snakke for deg selv og ingen andre. Selv har jeg ikke noe i mot det i det hele tatt, selv i offentligheten, og jeg kjenner heller ingen andre som har sagt at de synes det er motbydelig eller kvalmt.
Sist endret av Grix; 12. april 2012 kl. 22:46.
Er det noen som tar det han sier seriøst? En ubetydlig dott fra gudsforlatt sted langt i gokk. Tragisk hele greia
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Tipper du som de fleste andre mennesker har en fetisj? Hvorfor kan ikke mennesker styre at de tenner på lær, trær, blonde damer, brunetter, asiater osv?
Vis hele sitatet...
Homofili er en legning, ingen fetisj. Man kan ikke "styre" hvem man bli forelsket i. Og de aller, aller, aller fleste av oss vet at det er det homofili handler om, ikke som noen tror, tiss i rompe. Seksualiteten kan sannsynligvis holdes nede, men jeg unner ingen det livet det er.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
(sitat Spirituell) "Jeg tror det ikke er noe genetisk, barndom og miljø spiller nok en stor rolle." (sitat slutt)

Hva du tror er strengt tatt ikke veldig interessant. Homofil er noe man er, ikke noe man blir...
Vis hele sitatet...
Det du tror er så mye mer interessant fordi... ?

For øvrig må du gjerne komme med kilder på at homofili er genetisk betinget. Det er nemlig det du sier.


Sitat av Grix Vis innlegg
Det at "flertallet synes det er motbydelig og kvalmt" synes jeg du burde være litt forsiktig med å uttale deg om. Du kan bare snakke for deg selv og ingen andre.
Vis hele sitatet...
Han snakker bare for seg selv. Se her, les en gang til.

Sitat av Rindal Vis innlegg
Jeg ser på det som motbydelig, og blir kvalm inni meg. (flertallet, sånn vi ble skapt)
Vis hele sitatet...
Den undervurderte
Trådstarter
Vil bare komme med ett innlegg til.

De har gjort en spørreundersøkelse av homofile over deler av verden, og det er at i en internett undersøkelse i 2002, er det blitt klart at Bare 10.7% av homofile menn har anal sex.

Alle disse fordommene vi har nå til dags...
Sitat av Takub Vis innlegg
Det du tror er så mye mer interessant fordi... ?

For øvrig må du gjerne komme med kilder på at homofili er genetisk betinget. Det er nemlig det du sier.
Vis hele sitatet...
Ser var jeg litt bastant selv der, men jeg sa IKKE at det nødvendigvis er genetisk betingen. Vennligst ikke tillegg meg meninger jeg ikke har. Det er en dårlig debatteknikk.
Så vidt jeg vet er man ikke helt enige om hva som gjør at mennesker har ulike legninger, men en av de mest anerkjente teoriene tar utgangspunkt i hormonforstyrrelser under svangerskapet. Interessant artikkel her:
http://www.gaybros.com/faq.html

Særlig kap 2c og d.

Det som i også er interessant er at homofili finnes hos flere dyrearter enn bare mennesker.
Hvordan gidder de å bry seg egentlig. Dette er like drøyt som å tro på gud
Husker jeg leste en god artikkel om homofili i brosjyrer utedelt obligatorisk av helsesøster. Historier, vitenskapelige teorier, noldus-teorier(som godguttene trådstarters artikkel). Det eneste som kan støtte disse karenes teori, er vell at homofili er en MEDfødt sykdom, på lik linje med downs syndrom(syndrom, jeg vet, men; eksempel), celebral parece, o.l. Men da kan man såklart ikke dømmes: Ikke selvvalgt.

Beste sitatet i hele artikkelen synes jeg var:
"Datteren min kom inn i stuen, og virket tung til sinns. Hun hadde noe å fortelle." -Pappa, jeg er lesbisk.. "Hva?!" Utbrøt jeg. "Hvordan kan du vite det?! "-Hvordan kan jeg vite om jeg er heterofil" Svarte hun
Hvorfor gi klovnen oppmerksomhet? Det er jo tydelig at han ikke veit en dritt om politikk.
Trøttjævel
Jeg har ingen verdens ting imot homofile. Min beste veninne er lesbisk/bifil, og det plager meg ikke det minste...


Edit; Haha, den smileyen så egentlig bare ekkel ut i den sammenhengen.
Sist endret av citha; 13. april 2012 kl. 23:53.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg er ganske sikker på at mange har trollet litt når dem har avlagt stemmen sin.
Jeg er enig i at det skal være forbudt, det er tross alt en genetiskfeil. Og det værste av alt er at i sammfunnet idag, så er det "inn" og være homo, og unormalt å være hetro....
Likte ikke valgene, syns ikke homofili er BRA å tjohei hipp hurra, men har ikke noe imot dem heller. Greie folk som oftest.

Sitat av Kriss243 Vis innlegg
Jeg er enig i at det skal være forbudt, det er tross alt en genetiskfeil. Og det værste av alt er at i sammfunnet idag, så er det "inn" og være homo, og unormalt å være hetro....
Vis hele sitatet...
På arbeidsplassen, klassen din eller whatever, hvor mange homofile er det, og hvor mange er hetero? Plutselig ikke så unormalt å være hetero, hæ?
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av Kriss243 Vis innlegg
Jeg er enig i at det skal være forbudt, det er tross alt en genetiskfeil. Og det værste av alt er at i sammfunnet idag, så er det "inn" og være homo, og unormalt å være hetro....
Vis hele sitatet...
Mener du det skal være forbudt å ha Downs Syndrom og lignende også da? Hvordan og hvorfor skal vi straffe dem?
Har ikke noe imot homofili/homofile. Bare de ikke plager meg/ kliner (osv) rett opp i trynet på meg så er det helt greit. Er verken for eller mot homofili. Bare aksepterer det, noen er sånn, noen er ikke sånn.

Hvis folk er greie og ikke plager meg med det de gjør (F.eks. homofili) så kan de gjøre hva faen de vil.
Og som Echodius sa:

Sitat av Echodius Vis innlegg
De som er imot homofili burde tenke seg om;

-Flere damer til oss andre! :-)
Vis hele sitatet...
Sist endret av HRawesome; 14. april 2012 kl. 00:40.