Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 19672
Dette er god reklame!
Sitat av laksir Vis innlegg
Dette er god reklame!
Vis hele sitatet...
unnskyld meg, hva faen?
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Hva er en dårlig reklame?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg tro på denne tråden at faktisk er god reklame. Surt å innrømme, men de dårlige reklamene brennes inn i hodet (ditt) mitt, og skaper irritasjon. Men jeg husker de!
Denne korte, men eksorsistiske snutten som gikk for Cubus i våres!
Ikke bare er sangen dønn jævlig, og et tonefall som skjærer dypt inn i sjela! Den ble sendt om og om igjen minst 5 ganger i løpet av én reklamepause, og disse brøt inn hvert 10'ende minutt i en film! Hadde det ikke vært for den magiske knappen "mute", aner jeg ikke hvor mange ganger jeg hadde gått ut av mitt gode skinn og gyvd løs på tv'en

Brace yourself:

http://www.youtube.com/watch?v=D4aJiJGboWg
"Come on"-reklamen er jævlig irriterende!!

Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! Come on! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME ON! COME OOON! COME OOON! COME OOON! COME OOON! COME OOON! COME OOON!

Jesus, shut the fuck up already
Hvis vi snakker om norske reklamer må jeg nesten si at Spaceworld er best.
Hater den reklamen som gikk på spotify for en tid tilbake: "Væsterålens våte drømma, værsegod!" ekstremt jævlig når premiumen nettopp har gått ut, og du ikke vet det ...

Ser så lite på tv, at reklamer der får jeg aldri med meg, og heldigvis er freak.no reklamefritt, bortsett fra host1 reklamen, men det er bra reklame
Viasat sin radioreklame: Du får'ke se! Du får'ke se! osv...
Sist endret av ragedAsian; 12. november 2011 kl. 20:54. Grunn: Typo
vil gi +1 til de som har nevnt "hvis ukjente anrop..." og frosk med snodig instrument.

Og så vil jeg legge til CDON reklamen med den fæle lyden. Den som ofte avbryter programmer tv3, max og andre jallakanaler.

Av radioreklamer, LILLE BAGERI! kan jeg nevne at LILLE BAGERI!! reklamen på LILLE BAGERI! Radio Kristiansand LILLE BAGERI! gir meg makk LILLE BAGERI!

Har vel egentlig ikke hørt den siden i sommer, men i dag gikk jeg forbi LILLE BAGERI, og ble minnet på den...

Noen andre, sørlendinger eller ikke, som har hørt den?
Sist endret av Jandre; 12. november 2011 kl. 21:02. Grunn: skriveleifer
Sitat av Potetsjokolade Vis innlegg
Hvis vi snakker om norske reklamer må jeg nesten si at Spaceworld er best.
Vis hele sitatet...
Det der er den reklamen jeg hater mest av alle!

Men den her er prisløs:

http://www.youtube.com/watch?v=owGykVbfgUE
Jeg tar alltid opp laptoppen min når det er reklame, ALLTID. Jeg skrur ofte ned lyden også og prøver å konsentrere meg om det som skjer på pcen.

Dette er fordi jeg er så sykelig lei av reklamene som går fortiden. Så mye dritt som det er av reklamer nå klarer jeg rett og slett ikke å se på.
Hvis det tilfeldigvis skal være noen fra fredrikstad her, ligner mannen i Nextgentel reklama på duden i gamestop torvbyen xD
Old spice reklamen er en av de beste reklamene om ikkje den beste! http://www.youtube.com/watch?v=owGykVbfgUE
Er den en reklame jeg hater så er det reklamen for Whiskas der pusekatten som hopper foran TV'en til den "engasjerte" fotball supporteren; "Men jeg ser på kampeeeeen." Den går meg så latterlig på nervene!
Vanish Oxi Action, stol på rosa! :-)
"Neida mamma, prøv den." - Har vært stuck i hodet mitt i flere år.
"Har du eksem-DEXEM"
Når man lager en reklamefilm ligger det veldig mye arbeid bak dette. Man må finne målgruppe for produktet og tilpasse reklamen etter målgruppen. Statistikk, hensyn til konkurrenter og mye research ligger bak all reklame, det er riktignok ikke alle som har budsjett til å lage en proff og dyr reklame, så derfor må de ty til andre metoder for å fenge forbrukeren. Går jo an å lage en sinnsykt dårlig, irriterende og billig reklame bare for at den skal memoreres inn og huskes, og den funker sikkert like bra som en som har hyret et av de beste markedsførerne. Meningen med reklame er at man skal få reklame for et produkt, altså huske navnet og heller velge akkurat det kjente produktet fra reklamen i butikkhyllen i motsetning til andre ukjente.

De mindfucker underbevisstheten din til å velge det du kjenner fra før, men det kan jo slå tilbake hvis reklamen er like avskyelig som f.eks. Zon-reklamen.

Jeg har ikke dette problemet med reklame, fordi jeg gjør som Giertsen. :
http://www.youtube.com/watch?v=qpASUPtH-Zw
Sist endret av Heisenberg1; 15. november 2011 kl. 03:42.
Jeg syns TalkMore-reklamene funker, de overdriver for å understreke hvor jævlig bra tilbud de har på ringetid og SMS. De er relativt profesjonelt laget og et ganske habilt team står bak.

Grunnen til at mange ikke liker de er jo ganske enkelt fordi smaken er som baken.

Når det gjelder importerte overdubbete drittreklamer, gjerne animert, fra utlandet derimot, da kan vi snakke om dårlige reklamer. Typ tannkremreklamer. Også de herlige reklamene med «HAR DU ANALKLØE?» eller «SLITER DU MED UNDERLIVSSOPP?» … det er ikke min kopp med te.
Jeg syns "Makrell i tomat" reklamen er den mest irriterende. Den går meg virkelig på nervende!
"Hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle heele kroppen?"
Den Nutrilett-reklamen med de 3 damene på kjøkkenet som har en liksom ikke-veldig-innøvd diskusjon om Nutrilett bars fortreffelighet, og som avsluttes med at hun ene snurrer rundt og avleverer et klaps på sin egen rumpe, er rimelig latterlig. Sistnevnte manøver er hyppig parodiert av ungene i huset hjemme hos oss, hvilket faktisk er ganske god underholdning.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Hvis det tilfeldigvis skal være noen fra fredrikstad her, ligner mannen i Nextgentel reklama på duden i gamestop torvbyen xD
Vis hele sitatet...
Haha, ja sant det!
Jeg syntes analkløe reklamen er koselig. Pokerreklamene, activia og coop prix reklamene er derimot grusome.
Pokerreklamene er det som irriterer meg mest også.
Ellers så elsker jeg Jarlsberg reklamene.
liker telenor reklamen der telefonen prøver å snike seg under duken

lager en form for humor og ikke møkk som aktivia " å jeg føler meg så oppblåst! her! prøv aktivia, merchandising husmødre ftw lol.

men de drittungene som sitter i teltet med safari yogghurt irriterer meg så noe helt forferdelig, virker som om tv med mening velger barn som ikke helt har lært å prate. akkurat som i reklamen med den bankid brikken osv osv.
"GORGEOUS, GORGEOUS,GORGEOUS!", huff...
Beste reklamen jeg husker er vel O-Zone reklamen. Men bare fordi de var så jævlig teite. Klarer enda ikke å holde meg alvorlig når jeg ser dem.

http://www.culturepub.fr/videos/ozon...-hot-dog-chase

Men de verste er det tett om. Vaskemiddel, bind/tamponger, hygiene produkter generelt...
Sist endret av MasterCorruptor; 15. november 2011 kl. 11:55.
Hva med COLGATE reklamene ? Den er jo så over-døbba og så sykt falsk reklame !!!!!
Elendig reklame, nåja.
Er veldig mye tilsynelatende drittreklame som jeg holder på å rive ut håret av å se, men jeg husker de jo da, og det er vel noe av poenget?

Selvom det er rimelig offtopic vil jeg slenge inn en reklame jeg syntes er veldig festlig, synd den aldri ble sendt på TV (Tror hvertfall ikke den ble sendt.)
http://www.youtube.com/watch?v=0YE5j...ure=plpp_video
Sist endret av RainbowDash; 15. november 2011 kl. 12:51.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kramer Vis innlegg
Når man lager en reklamefilm ligger det veldig mye arbeid bak dette. Man må finne målgruppe for produktet og tilpasse reklamen etter målgruppen. Statistikk, hensyn til konkurrenter og mye research ligger bak all reklame, det er riktignok ikke alle som har budsjett til å lage en proff og dyr reklame, så derfor må de ty til andre metoder for å fenge forbrukeren. Går jo an å lage en sinnsykt dårlig, irriterende og billig reklame bare for at den skal memoreres inn og huskes, og den funker sikkert like bra som en som har hyret et av de beste markedsførerne.
Vis hele sitatet...
Om den billige reklamen funker like bra som den dyre, hvorfor lager folk da dyre reklamer? (:
Jeg facepalm'er til alle reklamer unntatt en: Cilit Bang. Den er hysterisk på sin egen, sære måte.

"BANG! And the dirt is gone!" jeg sier "BANG" som om volumet bestemmer hvor effektivt produktet er Jeg pleier også å komme på denne samtidig, og ler av den: http://www.youtube.com/watch?v=iOmvdeNa67E

Og jeg leser alltid "Clit Bang!" når jeg ser logoen dems. Har aldri kjøpt produktet, thou...

hvis noen synes tampong-reklamer er teite, burde de se denne:

http://www.funnyordie.com/videos/da1...from-bubblebot
Ali kaffe kurerer skruff
Noen som har sett Komplett sin nyeste reklame :P ? Den er genial!
http://www.youtube.com/watch?v=gnH7tkipDlA
Trøttjævel
Sitat av ezicam Vis innlegg
"GORGEOUS, GORGEOUS,GORGEOUS!", huff...
Vis hele sitatet...
ÅÅÅÅÅ så enig. Jeg kaster opp inni meg når den der kommer...
Det gikk en reklame før der en mann bla. trente med en slags type elektriske bånd på seg, mens han støvsugde. "du merker ikke at du trener en gang, vettu." Så fikk han sjokk eller noe, og slamma støvsugern inn i flatskjermen sin. Aner ikke hvorfor jeg synes det var så morsom, virka vel kanskje realistisk ut eller noe :P
Sist endret av sgt_coke; 16. november 2011 kl. 18:17.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Det gikk en reklame før der en mann bla. trente med en slags type elektriske bånd på seg, mens han støvsugde. "du merker ikke at du trener en gang, vettu." Så fikk han sjokk eller noe, og slamma støvsugern inn i flatskjermen sin. Aner ikke hvorfor jeg synes det var så morsom, virka vel kanskje realistisk ut eller noe :P
Vis hele sitatet...
Syntes slike reklamer funker veldig bra, siden de har selvironi, blir mye mer festlig når du ser at de kan tulle om sitt eget produkt.
Ser kun på tv i få sosiale anstendig heter, ga opp tv dagen jeg oppdaga Internet.

Husker i 09 målte jeg lengden på reklamepausene til Paradise Hotel og de varte fra 8 minutter til 15, det er for drøyt.

Men alle reklamer som er dubbet faller rett inn i hateboxen min.
Sist endret av Aeox; 16. november 2011 kl. 20:32.
Den jævla Makrell reklamen knekker meg snart!
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Beste reklamen jeg husker er vel O-Zone reklamen. Men bare fordi de var så jævlig teite. Klarer enda ikke å holde meg alvorlig når jeg ser dem.

http://www.culturepub.fr/videos/ozon...-hot-dog-chase

Men de verste er det tett om. Vaskemiddel, bind/tamponger, hygiene produkter generelt...
Vis hele sitatet...
Haha! Med en gang jeg leste den tråden her kom jeg på ozon-reklamene, men fant ikke de da jeg trodde de hete OZO. Takker så mye for den der, de reklamene er hysteriske!
Jeg så nettopp bubbleroom sin reklame med hvem faen hun nå enn er. Jeg klarer ikke engang få med meg navnet. Det hele er så overfladisk at jeg faktisk nesten blir fysisk kvalm av det. Bubbleroom.no, for dem som ikke forstpr hva livet egentlig består av. Få den jævla reklamen av TV før jeg anmelder folka som har laget den reklamen for voldtekt av menneskesinnet. Urk
TEEEELLFFFF AHA.. SEND NAVN ELLER NUMMER TIL TO TUSEN OG TREEE..
Nå har jeg ikke lest alt her, så kan hende den er nevnt.. Det er en reklame for Vera/Violet- (husker ikke) bingo. Det er en damestemme som skriker AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA sjukt høyt. Skvetter like mye, og blir like sur hver jævla gang!
Sitat av pet Vis innlegg
Nå har jeg ikke lest alt her, så kan hende den er nevnt.. Det er en reklame for Vera/Violet- (husker ikke) bingo. Det er en damestemme som skriker AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA sjukt høyt. Skvetter like mye, og blir like sur hver jævla gang!
Vis hele sitatet...
Mariabingo: Mariaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, you've got to see her! Go insane, in and out of your li-ife!
Husker jeg var så utrolig lei av denne "Zon"-reklamen, er glad for at den ikke sendes lengre. Skjønner ikke hvor dama kommer fra, og hvordan hun fikk det fæle tonefallet

Hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle HELE kroppen?
Sitat av ezicam Vis innlegg
Hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle HELE kroppen?
Vis hele sitatet...
Hèlè kroppen.

Får lyst til å kaste meg selv ut på motorveien når jeg ser og hører den Spaceworld reklamen. Fy faen, makan til drit.
En av de mest irriterende reklamene for øyeblikket må være "think hair wear"-reklamen som sendes på radioen hele tiden. En dame som presenterer et eller annet og en mørk mannsstemme som hele tiden sier "think hair wear, think hair wear, think hair wear, think hair wear, think hair wear, think hair wear".

Fant dessverre (heldigvis?) ikke noe link til den...
Sist endret av m0nte; 21. november 2011 kl. 20:42.
Har du eksem? Prøv Dexem!
-finnes på apoteket
Man bygger opp et større hat inni seg mot ting man ikke liker enn man bygger opp fryd for det man liker. Det er nok for en grunn at noen reklamer er alt for dårlige.

http://www.youtube.com/watch?v=BWL257aLbfQ
Synd ikke de beste er lagt ut, men alle disse reklamene liker jeg godt! Ler hver gang.

Tafatte personer som reklamerer ved å skrive ting på stygge papp-plater for så å filme det med et low-quality kamera.
Mange tok sikkert reklamene helt seriøst å irriterte seg grønn