Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1302
Hei, freaks!

Jeg har et budsjett på cirka 30 000(-) som jeg skal bruke på en ny komputer. Først tenkte jeg på Macintosh, på grunn av at jeg MÅ ha en komputer med Macintosh installert på til jobben min.

Så begynte jeg for ei stund siden å heller kjøpe en komputer fra en billigere forhandler og koble en HDD eller SSD med Macintosh installert på og sånn kjøre Macintosh på den maskina. Går det, eller ... ?
Du mener du må ha OSX? Kjøp deg en mac og kjør Win7 i VMware.

Å kjøre OSX på en vanlig PC out of the box blir... vanskelig.
http://www.tonymacx86.com/home.php ta ein titt her.

Om du skal ha ein maskin med OSX som ikkje er laga av apple, så må du har spesifike deler, samt spesifikt programvare.
Det letteste og beste er å bare kjøpe en mac. Kan anbefale iMac. De nye iMacsa ser syyk ut!
Sitat av mo3 Vis innlegg
Det letteste og beste er å bare kjøpe en mac. Kan anbefale iMac. De nye iMacsa ser syyk ut!
Vis hele sitatet...
Eg synes at det blir så veldeg dyrt med Mac, er det ikkje nokon annen lausning dykk veit om?
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk for svar, ser kult ut, og ser ut til å fungere.

Eg er ikkje så veldeg god i engelsk, men fungerer dette med andre PC-er? Eg har funnet meg eit bra opsett frå www.BroadBerry.co.uk ( bra, og bra, det får dere vurdere, men iallefall veldeg kraftig ). Kan det fungere med den maskina hvis eg kjøper den? [ Sorry hvis eg høyrer kraftig dum ut :P ]
Hva er det OSX kan gjøre som ikke Windows kan gjøre?
Sitat av fredeve Vis innlegg
Hva er det OSX kan gjøre som ikke Windows kan gjøre?
Vis hele sitatet...
FinalCut bare for å nevne en ting. Som kan være relevant hvis TS jobber i filmbransjen og de bruker FinalCut.
Sist endret av trauMa; 31. oktober 2012 kl. 22:32.
Min erfaring er at å kjøre en hackingtosh ofte byr på mer problemer enn det man trodde i utgangspunktet. Det er knotete å få til og man trenger ofte spesifik hardware. Anbefaler deg å gå for en maskin produsert av Apple i dette tilfellet...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvis du må ha en Mac til jobben, må du nok bare punge ut det det koster. Eller skifte jobb.
med ett budsjett på 30 000 har du kanskje råd til både mac og windows-maskin? kjøp deg en macbook pro til arbeid for eksempel, så har du fortsatt nok til en god stasjonær til privat bruk