Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4899
Heisann! Jeg har i de siste dagene prøvd å finne ut om det er mulig å bli totalt anonym på dette store vide internettet! Jeg har fått for meg følgende:

En VPN vil kryptere all trafikk. Greit nok, men de fleste VPN leverandører LOGGFØRER jo all aktivitet.(Afaik). Jeg har også hørt diverse ting om Proxy Chains o.l, men har ikke satt meg inn i det.

La oss si at jeg vil ha det litt morsomt med RATS, metasploit og lignende, HVA kan jeg gjøre for ha MINST sjangs for å få noe mot meg igjen?

Takk.
Ditt lokal bibliotek - enkelt og greit.
bruke en annens nett? f.eks ved hjelp av en av guidene til ranvik?
Sitat av DataGüru Vis innlegg
Ditt lokal bibliotek - enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Er jo kamera rundt på bibliotek. Så helt anonym blir du ikke.
åpne trådløse nett?
Knekk det trådløse nettet til noen på den andre siden av byen.. tror nok det er den mest skuddsikre måten å gjøre dette på. Men husk at hvis du vil være anonym så må du passe på å ikke gjøre noe som helst på dette nettet som kan identifisere deg (logge på MSN, SKYPE, windows update osv osv) + at du bør bytte ut datamaskinnavnet ditt til noe generisk og spoofe mac-adressen din ettersom dette logges på ruteren du logger deg på.
Min personlige mening er at Tor er den mest anonymiserende tjenesten som er tilgjengelig gratis, utenom å bruke noen andres nett selvfølgelig. Det skal dog nevnes at folk som frivillig hoster noder i nettverket potensielt kan se informasjonen som sendes, men de kan ikke vite hvem som mottar/sender den.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tor_(anonymity_network)
Hvis du ønsker å være anonym, så bør du benytte et annet brukernavn.
proxychains are annonymt. Du kan omså bruke enkle svært annonyme proxier, koble deg til en slave, også bruke slavens inet til å herje.
Total anonymitet sier du?

1. Kjøp en Netbook på Elkjøp eller en annen butikk som har returrett. Oppgi falsk informasjon. Boot via en live-CD eller lignende som kun bruker ramdisk. Bytt Mac-adresse.
2. Ta et offentlig transportmiddel til et sted litt unna der du bor, eventuelt på andre siden av byen. Sett deg ned med et valgfritt åpent nett, eventuelt ta deg inn i et lukket som du vet/finner passordet til.
3. Proxy-chains og TOR er fint for å kamuflere hvor du er fra, men unødvendig tregt.
4. Ikke angrip eller utnytt personer du kjenner eller deler bekjente med. Et rykte om snoking sprer seg utrolig fort, og det er veldig lett å mistenke "han som kan mye om PC".

Alt ettersom hvor mange overvåkningskameraer og bekjente du støter på, er dette i varierende grad ganske anonymt. Det er derimot ikke TOTALT anonymt, for da må du nesten forfalske din egen død og flytte inn i en bunker. Jeg ville bare gitt opp ideen om total anonymitet, og heller gått for å begrense aktivitet som trenger det.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Total anonymitet sier du?

1. Kjøp en Netbook på Elkjøp eller en annen butikk som har returrett. Oppgi falsk informasjon. Boot via en live-CD eller lignende som kun bruker ramdisk. Bytt Mac-adresse.
2. Ta et offentlig transportmiddel til et sted litt unna der du bor, eventuelt på andre siden av byen. Sett deg ned med et valgfritt åpent nett, eventuelt ta deg inn i et lukket som du vet/finner passordet til.
3. Proxy-chains og TOR er fint for å kamuflere hvor du er fra, men unødvendig tregt.
4. Ikke angrip eller utnytt personer du kjenner eller deler bekjente med. Et rykte om snoking sprer seg utrolig fort, og det er veldig lett å mistenke "han som kan mye om PC".

Alt ettersom hvor mange overvåkningskameraer og bekjente du støter på, er dette i varierende grad ganske anonymt. Det er derimot ikke TOTALT anonymt, for da må du nesten forfalske din egen død og flytte inn i en bunker. Jeg ville bare gitt opp ideen om total anonymitet, og heller gått for å begrense aktivitet som trenger det.
Vis hele sitatet...
Hva med å kjøre egen bil med sotede vindu og parkere den uttenfor McDonalds? Ingen kamera som ser noe da om du setter deg bak med en laptop.
Det finnest mange VPNer som sletter logger og har servere i et land met lite strenge e-laws, sjekk hackforums.net

Jeg er greit fornøyd med http://nvpn.net/
@perols: Jeg finner ingen steder med hvor stor hastighet det tillates å benytte via denne tjenesten - har du noe informasjon på dette?
Sitat av waf Vis innlegg
@perols: Jeg finner ingen steder med hvor stor hastighet det tillates å benytte via denne tjenesten - har du noe informasjon på dette?
Vis hele sitatet...
Jeg får maks 3mb opp med 5mb bredbånd fra telenor. Men du kan laste ned og opp så mye du vil
@perols: Får du megabit (mb) eller megabyte (mB) ?

Jeg klarer 25 mbit (3,125 mB/s) inn og 5 mbit (625 kB/s) ut.
Sist endret av waf; 22. november 2010 kl. 12:15.
mbit

også, det er 1024 kryptering
"Øko-Terrorist"
bruker selv http://www.privacy.io/ og er godt fornøyd med det, eneste data de lagrer er epost adressen du registrerer deg med, og passordet ditt.
@tr80r: Legg gjerne ved informasjon på hvor stor trafikk de tillatter brukerne.

@perols: Ok, er dog litt for lite.
Sist endret av waf; 22. november 2010 kl. 12:36.
Skal du hoste torrent side, http://cyberbunker.com my friend
"Øko-Terrorist"
Sitat av waf Vis innlegg
@tr80r: Legg gjerne ved informasjon på hvor stor trafikk de tillatter brukerne.
Vis hele sitatet...
Maxer 10mbit linja mi, og er ingen trafikk begrensning.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Sitat av perols_ Vis innlegg
Det finnest mange VPNer som sletter logger og har servere i et land met lite strenge e-laws, sjekk hackforums.net

Jeg er greit fornøyd med http://nvpn.net/
Vis hele sitatet...
Ifølge noen folk på HF så er det NVPN en gjeng med scammere ?

Jeg kan sjekke ut PrivacyIO..

Tenkte mer for litt artige morsomheter med folk osv, som rats osv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Stjeler tråden litt;
Hvis man er på si Burger King sitt nett, er det da mulig å spore selve pc'en?
Sitat av EoT Vis innlegg
Stjeler tråden litt;
Hvis man er på si Burger King sitt nett, er det da mulig å spore selve pc'en?
Vis hele sitatet...
Ja, pcen, eller rettere sagt det trådløse nettverkskortet ditt har en unik adresse (mac-adresse). Aner ikke om det holder i en rettsak, men det vil nok være et sterkt indisie. Mac-adressen går lett an å forfalske så det er ikke noe problem å sikre seg mot å bli tatt på denne måten...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Pheromone Vis innlegg
Hva med å kjøre egen bil med sotede vindu og parkere den uttenfor McDonalds? Ingen kamera som ser noe da om du setter deg bak med en laptop.
Vis hele sitatet...
Bilskiltene vil fremdeles være ganske synlig
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Er jo kamera rundt på bibliotek. Så helt anonym blir du ikke.
Vis hele sitatet...
Ikke i mindre byer.
Det handler vel egentlig ikke så mye om å være anonym lengre, men det handler om hvem som skal besitte informasjon om deg og dine vaner. Jeg vil heller at en meksikaner ser mine vaner enn noen omkring i mitt nærområde. Det handler om å ha en vandrerute som er mest mulig "forvirrende".

Man kan jo minimere skadeomfanget, skru av cookies, tillagg kun cookies på sider som absolutt krever det. Bruk populære proxyservere, bruker man upopulære proxy servere så blir man mer "fanget opp" i et potensielt skadelig miljø. Det er best å skjule seg i mengden.

Legger man ut bilder på nett så må man være forberedt på at tineye sporer opp alle websider du har samme bilde på, bruk paint til å forkludre det, legg til random støy på bildene før du poster de. Dette er facebook's fiende nummer 1.

Aldri bruk din egen ip på forum, gå gjennom proxy når du registrerer deg og når du skriver. Spesielt er dette viktig nå som Norge blir et overvåkingssamfunn i 2012
Sist endret av HarryLeter; 21. april 2011 kl. 23:59.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Redd for DLD?
Jeg er ikke redd for DLD, det jeg frykter mest er at når A er legitimert så vil inngangsbilletten til B være ganske nær. Når noe starter så bygger det videre.
Man kommer vel ganske langt med Tor over SSL?
Sitat av Pheromone Vis innlegg
Hva med å kjøre egen bil med sotede vindu og parkere den uttenfor McDonalds? Ingen kamera som ser noe da om du setter deg bak med en laptop.
Vis hele sitatet...
Kanskje det ikke ser han, men det ser nok bilen og registreringsnummeret på den. Ikke så fult anonym da.
Live cd med backtrack, macchanger, trådløs antenne som går 1 km, tor, med det utstyret der kan du planlegge terroraksjon uten å bli tatt.
Det er verdt å merke seg at man blir mer anonym med tjenester som TOR, men det er mye, mye større sannsynlighet for at du blir overvåket av et usikkert endepunkt. Heldigvis skiftes disse ganske ofte, og det finnes lister over de man skal holde seg unna, men det er fortsatt mulig å snappe opp den riktige POST-requesten i det man legger inn et innlegg på sitt anonyme terrorforum.

Man bytter altså sikkerhet mot avlytning mot å bli vanskeligere å spore. Det er nesten bedre å benytte et åpent WLAN fra et sted et stykke unna der du vanligvis holder til, enn å sitte hjemme i godstolen og bruke TOR til å sende ut de lumske planene dine. Kryptering av data er en mulig omvei, men da må du også ha en garanti for at nøkkelutvekslingen skjer på en trygg måte. Å ville preservere anonymiteten din, og samtidig bytte en nøkkel over et nettverk hvor det florerer av endepunkter som kan endre hva de vil, er ikke en optimal setting. Spesielt om begge parter ønsker å være anonyme og dermed ikke kan ta i bruk sertifikater signert av en tredjepart som går god for mottakeren. Dette gjelder også om man velger å f.eks. zippe ned tekst. Passordet må kunne overleveres uten at noen får lest det og uten at du vet hvem som faktisk skal motta det.
Sist endret av Dyret; 22. april 2011 kl. 02:34.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Det er verdt å merke seg at man blir mer anonym med tjenester som TOR, men det er mye, mye større sannsynlighet for at du blir overvåket av et usikkert endepunkt. Heldigvis skiftes disse ganske ofte, og det finnes lister over de man skal holde seg unna, men det er fortsatt mulig å snappe opp den riktige POST-requesten i det man legger inn et innlegg på sitt anonyme terrorforum.

Man bytter altså sikkerhet mot avlytning mot å bli vanskeligere å spore. Det er nesten bedre å benytte et åpent WLAN fra et sted et stykke unna der du vanligvis holder til, enn å sitte hjemme i godstolen og bruke TOR til å sende ut de lumske planene dine. Kryptering av data er en mulig omvei, men da må du også ha en garanti for at nøkkelutvekslingen skjer på en trygg måte. Å ville preservere anonymiteten din, og samtidig bytte en nøkkel over et nettverk hvor det florerer av endepunkter som kan endre hva de vil, er ikke en optimal setting. Spesielt om begge parter ønsker å være anonyme og dermed ikke kan ta i bruk sertifikater signert av en tredjepart som går god for mottakeren. Dette gjelder også om man velger å f.eks. zippe ned tekst. Passordet må kunne overleveres uten at noen får lest det og uten at du vet hvem som faktisk skal motta det.
Vis hele sitatet...
Sikter du til det jeg skrev?, mente også at man skulle koble seg til et random nettverk langt unna, med en falsk mac adresse. Noen som ser noen måter og bli tatt på? vil høre fra dere som har Veldig god peiling. Med mindre de finner ut hvor signalet til nettverkskortet ditt kommer fra, vis de overvåker området i sanntid. Noe som er så usannsynlig som at Julenissen og jesus kommer ned fra himmelen i morra.
Sist endret av MacinMan; 22. april 2011 kl. 04:34.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av B.A. Vis innlegg
Kanskje det ikke ser han, men det ser nok bilen og registreringsnummeret på den. Ikke så fult anonym da.
Vis hele sitatet...
Sier seg jo selv at man må stjele et par skilt da..
Sitat av MacinMan Vis innlegg
Sikter du til det jeg skrev?, mente også at man skulle koble seg til et random nettverk langt unna, med en falsk mac adresse. Noen som ser noen måter og bli tatt på? vil høre fra dere som har Veldig god peiling. Med mindre de finner ut hvor signalet til nettverkskortet ditt kommer fra, vis de overvåker området i sanntid. Noe som er så usannsynlig som at Julenissen og jesus kommer ned fra himmelen i morra.
Vis hele sitatet...
Vel, delvis. Jeg foreslo også TOR i en tidligere post som et hjelpemiddel mot å bli anonym. Poenget mitt var at nettopp TOR og proxies har den baksiden at det er lettere å se hva du gjør, mot at du blir vanskeligere å identifisere. Avhengig av hva slags informasjon som sendes ut kan denne bidra til å gjøre en mindre anonym på sikt. Særlig også om man tenker på at de som faktisk sitter og overvåker endepunktene vet at personer bruker proxy fordi de har noe på gang.
Det legges ingjen alle mulig spor nå om dagen, så å bli totalt anonym er utfordrende. Men man kan gjøre det veldig vanskelig/dyrt å oppdage ens identitet.
Andres WLAN + TOR = max sikkerhet?