Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1595
Jeg har tidligere brukt fire rusmidler; cannabis(hasj og marijuana), alkohol, nikotin og selvfølgelig koffein. Ikke stor å skryte av, men etter å ha vært innom dette forumet noen ganger de siste årene, har jeg funnet ut at jeg har en liten interesse for noen av stoffene det er snakk om.

Spesielt Salvia har fenget meg. Ikke fordi folk sier "rusen" er god, men fordi den gir så kraftige hallusinasjoner. Grunnen til at jeg vil ha dette, er fordi jeg rett og slett føler meg udødelig, som en gud, som aldri kan miste kontakten med bevisstheten. Selv under cannabispåvirkning, alkoholpåvirkning eller begge deler så er bevisstheten min der; like sterk som før. Samme tanker, samme rasjonalisering.

Og slik jeg har forstått det vil Salvia i enkelte tilfeller føre til at du glemmer at du i det hele tatt inntok det, og rusen kommer så plutselig at du ikke vet at du opplevde det før det er ferdig.

Dette tror jeg kan jekke meg ned noen hakk, slik at jeg får et akseptabelt syn på hva som er menneskelig. Jeg er nødt til å føle en situasjon hvor jeg selv er svak og har mistet kontroll. Slik at jeg kan stoppe å kalle andre svak fordi de blir sinte, har drukket for mye, etc.

Vet dere sikkert er lei av å se emner om Salvia, men er dette noe for meg? Er formålet mitt feil mtp det russtoffet jeg planlegger å putte(evt. skade) i kroppen?(Har lest hele salviatråden, men jeg er mer ute etter tankene dere gjorde dere i umiddelbar ettertid.)

(Det skal dog sies at jeg får en effekt av rusmidlene, men at jeg fortsatt kan tenke like klart med de som uten de, selv om konsentrasjon er nedsatt. 90% av den første cannabisrusen gikk med på å ligge å sløve å tenke at "Jaha, så det her er cannabis")
Sist endret av Katalysator; 8. februar 2011 kl. 02:37.
Kjør på, se om du tåler det. Om det tar helt av for deg, så slutt med den ene gangen, og pass på dose første gangen. Les noen trippreports og litt slikt, så vet du hva du kan forvente deg.

Det er en veldig rar opplevelse og din største "realisasjon" på dette stoffet er som oftest at "det var jo rart." Er usikker på om Salvia egner seg veldig til å endre personligheten din til det bedre, men du vil nok miste kontrollen i en Salvia trip, ja. Mange vet ikke hvoir de er når de kommer ned/sitter og sikler hele trippen uten å vite det osv.
Sitat av Katalysator Vis innlegg
(Det skal dog sies at jeg får en effekt av rusmidlene, men at jeg fortsatt kan tenke like klart med de som uten de, selv om konsentrasjon er nedsatt. 90% av den første cannabisrusen gikk med på å ligge å sløve å tenke at "Jaha, så det her er cannabis")
Vis hele sitatet...
Hva vil du fram til? Vil du ha en deilig rus? Nei.

Vil du innse at du ikke er udødelig? Vil du få bekreftet at du ikke har sjans til å holde følge med salvia? Heeeell yes.

Har bare prøvd dette en gang, og det er helsprøtt. Råder deg evt. til å ha en tripsitter, som man minne deg på hva du har gjort når du står der og ser ut som et noiainfisert spøkelse som ikke har peiling på hva som skjer rundt deg, samt å passe på at du ikke gjør noe dumt.

Hater_mordin
Det er litt for seint for meg til og kaste inn et langt svar her. Så det blir kort..

Personlig, så synes ikke jeg salvia er det stoffet du burde ta, om du vil endre tankegangen din.

Ut ifra hva du forklarte, og at du vil "jekke" deg ned litt, og få et litt annet syn på hva som er menneskelig så ville jeg heller prøvd en sopptur, eller LSD tur, følg med på hva rusen gjør med deg, og når du føler deg komfortabel, så ville jeg satt meg ned, og startet å tenke over hva du ser på som problemer med deg selv. Spesielt på LSD så får jeg en følelse av og bli utrolig klarsynt, og klarer også og gå igjennom mine egne problemer, og finne løsninger.
Sist endret av Hazee; 8. februar 2011 kl. 02:57.
Sitat av Hazee Vis innlegg
Ut ifra hva du forklarte, og at du vil "jekke" deg ned litt, og få et litt annet syn på hva som er menneskelig så ville jeg heller prøvd en sopptur, eller LSD tur, følg med på hva rusen gjør med deg, og når du føler deg komfortabel, så ville jeg satt meg ned, og startet å tenke over hva du ser på som problemer med deg selv. Spesielt på LSD så får jeg en følelse av og bli utrolig klarsynt, og klarer også og gå igjennom mine egne problemer, og finne løsninger.
Vis hele sitatet...
Fikk tidligere anbefalt sopp av en, men vil sopp gi en følelse av å "miste bevisst tankegang", eller er den mere "rene" hallusinasjoner uten forvridde tankemønstre? Hallusinasjoner kan muligens være nok, kan prøve med sopp først.

Har et nettverk som jeg vet driver med litt rus, så jeg skal forhøre meg om de vil bli med på en sopptur nå til neste høst. Dette er ikke noe jeg stresser med, for å velge å ta sterkere narkotiske stoffer er like vanskelig som å velge universitet og fagområde.(Vertfall for meg)
Sopp er mer tankekjør enn halliser
Har prøvd det to ganger, og de eneste synsforstyrelsene var at ting "pustet" litt (søk på neave strobe på google, ca. samme effekt). Du ser ikke ting som ikke er der, mer at du ser ting på en ny måte
For å beskrive Salvia noenlunde korrekt: Du blir helt borte, opplever alt som du halliser som fullstendig naturlig og du er ikke nødvendigvis klar over at du tripper/trippet selv når du er ferdig. Ligner egentlig veldig på å drømme der det er lett å glemme hva som skjedde når du våkner og det er veldig mange rare fragmenterte biler/minner etc. som bare hopper på deg til du er ferdig.

Den eneste bruken jeg ser for dette er rett og slett at det kan være spennende/gøy og at det er en fin 'afterglow' (hvordan du føler deg etterpå).
Til det formålet du beskriver vil salvia være perfekt. Bare husk å holde inne lenge nok, og ha ett par piper klar så du får i deg nok før du forsvinner. Protip : Legg deg i senga når du røyker, skru av alle lys og lukk øynene. Det forhindrer ofte at du vimser rundt, og i verste fall skader deg selv og andre hvis du ikke har en sitter til stede.
Jeg har store problemer med å reflektere en salvia trip.
Blir bare mongorusa i noen minutter og husker ikke stort etter trippen (15x ekstrakt)
Takk for tips. Blir spennende og erfare noe nytt.

Salvia har ikke kommet på narkotikalista enda; stemmer det?
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Salvia har ikke kommet på narkotikalista enda; stemmer det?
Vis hele sitatet...
Det stemmer. Forhåpentligvis innser styresmakten av det er et såpass sært stoff at et har veldig begrenset misbrukspotensiale, og at et dermed ikke tjener til noe å kriminalisere de få som faktisk driver med dette.
Sist endret av felix_poker; 8. februar 2011 kl. 15:42.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det stemmer. Forhåpentligvis innser styresmakten av det er et såpass sært stoff at et har veldig begrenset misbrukspotensiale, og at et dermed ikke tjener til noe å kriminalisere de få som faktisk driver med dette.
Vis hele sitatet...
men det er reseptbelagt? Altså hvis du kjøper fra f.eks england så vil du bli bedt om resept hvis det stoppes i tollen?

Off topic - Salvia kan vel ikke registreres på urinprøver, regner jeg med? KAN det - og er det eventuelt normalt å teste for dette på utfyllende prøver?
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
men det er reseptbelagt? Altså hvis du kjøper fra f.eks england så vil du bli bedt om resept hvis det stoppes i tollen?
Vis hele sitatet...
Ja, tollen ber som oftest om resept hvis pakken blir stoppet.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Off topic - Salvia kan vel ikke registreres på urinprøver, regner jeg med? KAN det - og er det eventuelt normalt å teste for dette på utfyllende prøver?
Vis hele sitatet...
Nei, det testes ikke for salvia på utfyllende prøver. Det er dog selfølgelig mulig å teste for.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
men det er reseptbelagt? Altså hvis du kjøper fra f.eks england så vil du bli bedt om resept hvis det stoppes i tollen?

Off topic - Salvia kan vel ikke registreres på urinprøver, regner jeg med? KAN det - og er det eventuelt normalt å teste for dette på utfyllende prøver?
Vis hele sitatet...
1. Ja det er respeptbelagt, dog jeg har aldri hørt om noen som har respept. Jo vent, tror det var en på forumet som hevdet at han hadde fått resept av legen sin.

2. Snutulfen tester ikke salvia på urinprøver. Mulig det blir endret når/hvis det kommer på narkotikalistene dog.

Hater_mordin
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
2. Snutulfen tester ikke salvia på urinprøver. Mulig det blir endret når/hvis det kommer på narkotikalistene dog.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke gitt. Det testes for de vanligste stoffene, men langt fra alle på narkotikalisten.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Sopp er mer tankekjør enn halliser
Har prøvd det to ganger, og de eneste synsforstyrelsene var at ting "pustet" litt (søk på neave strobe på google, ca. samme effekt). Du ser ikke ting som ikke er der, mer at du ser ting på en ny måte
Vis hele sitatet...
Dette er forsåvidt feil, sopp kan være like mye tankekjør som halliser, både og.
ikke nokk med at de kommer an på hvilket "strain" du tar, men også hva du ønsker oppnå.
suser du rundt i 110 med øynene åpne vil du oppnå lite "halliser" en om du hadde lukket dem og virklig synket "inn" i deg selv.


ble kansje litt OT men følte for å korrektere dette utsagne.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er jo ikke gitt. Det testes for de vanligste stoffene, men langt fra alle på narkotikalisten.
Vis hele sitatet...
Nettopp derfor jeg skrev mulig . Leste et sted at "salvia is the new weed" ellerno, noe som for meg er helt latterlig. Likevel har dumme politikere en tendens til å bite på dette, og derfor er det mulig at det kan komme til å bli testet.

Hater_mordin
Ah, jeg var litt rask og overså glatt "mulig"
Vel, det er rimelig mindfuck for å beskrive det best. Første gangen vil treffe deg ekstremt, da du ikke er vandt til effektene. Salvia gir ikke nødvendigvis alltid så store åpenbaringer akuratt, men til ditt formål føler jeg salvia passer rimelig bra.

Jeg selv har kind of lært meg å kontrollere rimelig godt 15x styrken, men jeg glemmer uansett alltid i begynnelsen at jeg nettopp har røykt det.
Sist endret av Psytrip; 8. februar 2011 kl. 23:37.