Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2561
Dere har sikkert sett dem, går på dagtid på feks TVNorge. Sånne konkurranse programmer der du sender inn en sms for 40kr for å delta. Det som slår meg er at dette umulig kan være lovlig. Oppgavene er latterlige lette og det er garantert noen som løser dem med en gang, allikavel fortsetter verten og gaule ut om at man MÅ sende inn et svar og vinne 20 000 kr.

Var syk her forleden dag og så litt på et sånt program. Verten viste et slit bilde:
http://www.brillefri.no/images/Marketing/%C3%98yesykdommer.Fargeblind.Test.05.jpg

Og sa at ca 1 promille av den norske befolkningen klarte slike type oppgaver, og du kunne vinne 30 000 kr. Hun sto og prata og maste etter svar på denne oppgaven i over 20 min, selvom jeg er 100% sikker på at det allerede var noen som hadde sendt inn riktig svar etter 30sek. Er det lov og holde på slik?
Er det den første som vinner premien da? Trodde det var slik at alle som svarte i løpet av en viss tid var med i trekningen av premien jeg..
II-V-I
Sneipen92's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Er det den første som vinner premien da? Trodde det var slik at alle som svarte i løpet av en viss tid var med i trekningen av premien jeg..
Vis hele sitatet...
Jeg forsto det slikt at den som først sendte inn rett svar fikk premien jeg

Ellers blir jo denne tråden ganske meningsløst...men hvem er det egentlig som sender inn svar og lar slike program få sendetid?
Sånne programmer er LATTERLIGE! Superenkle oppgaver, og programledere som hyper folk og får dem til å tro at de er de eneste som har svaret. 15 kr pr melding, 20 min og en premie på, 1000,-? Det er idioti å være med på sånne oppgaver, mener nå jeg.

Med oppgaver som det der kan man ikke ta det første riktige svaret hvis man skal tjene penger. Altså er det ikke det første riktige som vinner.
De står vel og gauler helt til folk har sendt inn nok sms`er til å dekke premiebeløpet...
nå er det vel også ofte sånn at man vinner SJANGSEN til å vinne de faktiske 20.000,-
Så kun en promille av Norge er ikke fargeblinde, altså? Konkurranser er egentlig greit nok, det er litt som gambling, det er for idioter. Det som virkelig slår meg som bak mål er når folk betaler 20kr++ for at de skal sende melding inn i chatten til et slikt program (der den blir vist i kanskje et halvt sek). Uff og huff.
Meen, det er vel fint å vinne hjemmekinoannlegg?
Vant et like før jul på sånn konkurranse på TVnorge <3
Etter å ha betalt 40 spenn for å bli med, må man svare på x antall spørsmål på kortest mulig tid via telefon/sms. Den med best tid vinner hele dritten. Ser ikke noe ulovlig ved det.
det burde vært ulovlig, å høre den sjatra til disse prog lederne er til å få mark av
Jeg sendte inn en gang for å teste om de viste de "nesten riktige svarene"

Det var totalt 3 løsninger, alle måtte være riktige. Jeg sendte inn 3 svar, 2 riktige og en med en skrivefeil så det ble et annet ord, dem viste det ikke på skjermen. Plukket det ut tenker jeg.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tja, man kan vel si at man kjøper et lodd e.l. om man ringer inn. Jeg googlet "lovdata markedsføringsloven", og kom fram til den. Dette avsnittet ser spesielt interessant ut, dog er du på litt shaky grunn.
Grunnen til at det er "lov", er jo at det er tv-kanaler som sender fra utlandet som har de reklamene.

På samme måte som kristne faenskaps kanaler sender fra utlandet.

Viasat 4 har også begynt med noe eurolotto greier. Dette hadde vert strengt ulovlig om kanalen var stasjonert i Norge.
Sist endret av henrikxt; 3. februar 2011 kl. 18:14.
Syns han lubne typen i TV2's variant som er før/etter Go'morgen Norge er morsom: "HERREGUD! 35 000 SKATTEFRIE KRONER! ANER DU HVOR MYE PENGER DET ER!?!?!? ANER DU HVOR MYE DU KAN GJØRE MED 35! 1000! SKATTEFRIE! NORSKE! KRONER! VET DU DET!?!?!?!? DET ER MYE PENGER DET! SÅ SEND INN SVAR NÅ! KOM IGJEN!!"
Da lo jeg godt
Jeg vant i 2002 en Ali G bok i en konkuranse på Mess-tv, venter fremdeles spent på å få den tillsendt.
Slik jeg har forstått det er tv-stasjonene som sender fra Norge pålagt å ha en viss prosent programmer med norsk tale, og de bruker da disse programmene som sendes midt på natten for å få denne prosenten. Det er tross alt grenser for hvor mange episoder av Hotel Cæsar de kan sende i reprise etter hverandre.
max bullshit, husker da ps3 kom ut og de hadde konk så desperat jeg var så var det obiviously hva svaret var liksom var noe med " hva står ps3 for " Send svaret og den første som svarer riktig får den. Så varte det faen meg sånn 1 time før " noen " svarte riktig.. brukte forpulte 30 kr på det, aldri i livet !
Sist endret av SRB; 3. februar 2011 kl. 19:52.
Damn, jeg kan ikke se hva som står på bildet jeg er visst én av 99% i norge, uhm, vent. Jeg trodde vi bare var 8%?
Var ikkje det en sak her får noen år siden der TV2 og andre slike stasjoner fikk bot fordi dem drev å svindlet folk, på den måten at dem overså de riktige svarene inntil dem hadde fått inn en hvis mengde meldinger.

Uansett disse programmene må jo være lønnsome, med tanke på at dem ennå sendes. Man må jo være retard får å ikkje forstå at dette er ren svindel.
Min drøm ved å velge Media&Kommunikasjon til neste år, er å få være programleder på et slikt program.

Eller nyhetsoppleser for NRK Midtnytt. Kan godt ta over for Alf Skille, jeg har øyenbryna under kontroll.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
For en del år tilbake søkte jeg jobb på nattprogrammet til TV2. Da jeg kom på jobbintervjuet hadde de stilt opp et kamera foran en stol mens tre personer satt ved siden av og stilte haugevis av spørsmål. De lurte også på hvilken ny ide jeg hadde til sms-konkurransene siden jeg hadde skrevet at jeg gjerne ville forandret på dem. Til slutt nevnte de at hovedpoenget med konkurransene var å få inn så mye inntekter som mulig på sms, og så lenge folk sendte mange meldinger var det ikke noe stress at kvaliteten på konkurransene var av verste sort. Dette er ikke akkurat sjokkerende nyheter, men sjøl synes jeg det er oppsiktsvekkende at folk sender meldinger inn til disse konkurransene. Men nå har det seg jo slik at nordmen lar seg lure av langt dårligere tilbud, som for eksempel lotto.

Jeg fikk forøvrig ikke jobben, noe jeg er glad for i ettertid..
Det er jo også slik at det sitter et par-tre folk og ringer inn til disse programmene noen ganger, får høre spørsmålene som man må igjennom på telefonen før man kommer på skjermen (av typen "tast 2 for å svare det-og-det) og lærer seg rekkefølgen på de riktige svarene. Deretter kan de ringe inn og svare dritfort på alle spørsmålene og dermed kommer på skjermen. På denne måten får de sjansen til å vinne 20.000 kroner om og om igjen. Så for oss som tenker at det kanskje hadde vært kult å prøve og vinne en tilfeldig gang, er det bare å glemme.
Du får være med på et ekstraspill på tv'en om du er heldig (har ikke prøvd dette, kommer aldri til å gjøre). Og da er det vel sikkert en 1% sjans for å vinne max premie.

Det er BARE BULLSHIT!