Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 14299
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Etter utallige tråder her på freak.no om dette med innvanding, muslimer, hijab og niqab føler jeg det endelig har kommet en norsk dokumentar der man kan noenlunde stole på fakta. Norsk-Irakeren Walid al-Kubaisi har laget denne dokumentaren som ble vist på fjernsyn 29.November. Han intervjuer blant annet arabiske intellektuelle om denne muslimske organisasjonen "Muslimbrødrene". I dokumentaren kommer det blant annet frem at muslimbrødrene vil ta over Europa på fredelig vis gjennom å rett og slett bare holde fødselsraten oppe. En talsmann for disse muslimbrødrene mente Europa ville være styrt av muslimer innen år 2020. Vel, dette er jo egentlig noe vi visste fra før av - gammelt nytt. Selv kan jeg ikke si jeg så veldig redd for denne islamiseringen. Demokratiet i Europa er sterkere enn som så, og det skal mer til enn en majoritet av muslimer for å få inn Sharialover. Selv om jeg i det hele tatt ikke tror de klarer å komme så langt som å bli en majoritet i de fleste av landene. Jeg er forøvrig fortsatt skeptisk til hele tanken om islamisering selv og lurer på det hele faktisk bare er konspirasjon. Jeg har fått inntrykk av at mange ikke gidder å tenke seg om engang før de avslår hele tanken, og at de tror dette umulig kan skje uansett. I mine øyne derimot er dette verdt å diskutere.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke at det er de som er mange, som er den eneste trusselen. det at vi er styrt av sosialister kommer og til å påvirke oss. De Rosa-Røde haren eller annen fremstilling om at vi skal hjelpe alle, og ikke faen om vi kan nekte Muslimer noe.
Jeg skjønner liksom ikke hva det er å diskutere her..

Når det gjelder bruk av religiøse hodeplagg i jobb i det offentlige/skole sammenheng:
Nei, det går bare ikke enkelt og greit, om Lisa Nordmann ikke får ha på seg capsen i timene så får da ikke Latifa innvandrer ha på seg hijab heller (ikke rassisitisk ment...).
Verre er det da ikke, selvfølgelig kan man argumentere grovere imot hijab ved å poengtere at det er kvinne undertrykkende men det skulle da være helt unødvendig når diskusjonen skulle ha sluttet allerede ved "bruk av hodeplagg i timene er ikke tillatt".
Og igjen med jobb i det offentlige sier det jo seg selv at et hvilket som helst religions symbol ikke har noen plass da religion og stat ikke har noe med å blande seg til å begynne med ifølge norsk lov.
Serdeles sært blir jo dette i politiet hvor en hver form for religions symbol burde vært skydd som pesten da politiet har en nøye utformet uniform som eksisterer nettopp for å markere dem som politi og gi dem den "autoriteten" de trenger (fordeom jeg personlig mener de tar nettopp den autoriteten altfor langt), om det skal være ok å bruke hijab i politiet (eller andre offentlige instanser) så skal det jo selvfølgelig også godtas om noen forlanger å kunne benytte en same lue, lusekofte, en klovne hatt, eller en kokke lue men slik fungerer det jo selvfølgelig ikke da dette bare ville ha vært latterlig.

Også har vi dette tullet med at ting som svømmehaller skal spesial tilpasses disse individene.... Jeg mener, ærlig talt....
Hvordan kan folk få seg til å ta slikt tull serriøst til å begynne med?

Jeg husker da ganske klart at for ikke så veldig lenge siden var det et eller annet sted som hadde tilbudt mulighet for naken bading (utenom vanelige åpningstider) for noen gamle naturister men så snart det ble litt media blest om dette så ble det brå slutt på naturist gleda mens muslimene får delt bade lokalet i to.... forstyrrende...

Hvis du kommer til Norge for å bosette deg så skal du ganske enkelt tilrettesette deg etter de kravene generel norm og oppførsel tilsier, om du vil være muslim så vær muslim men grenser må det da være.

Om du ikke kan bade/dusje med andre mennesker så hold deg unna bassenget, det er ikke opp til kommunen å tilrettelegge spessielle basseng for deg/dere men heller ditt/deres insentiv å bygge egne "muslimsk vennlige" bassenger for egne penger.
Om du vil banke kona de i Norge fordi det var greit der du kom ifra så greit nok, du står faktisk fritt til å gjøre nettopp det men forvent også å betale for gildet med en god del år i fengsel som alle andre her til lands risikerer men dessverre altfor skjelden får.
Her vil jeg bare poengtere at en nordmann som slår kona si fordi han er en kødd og fylle faen ikke er noe mer eller mindre ille enn en muslim som slår kona på basis av religion, de fortjener alle strengere straff enn det som praktiseres i Norge idag da det virker som dette er det eneste som faktisk fungerer på slike mennesker.
Om du trenger spesialtilpassede krav for bruk av religiøse symboler på en arbeidsplass som fint har fungert uten dem frem til ditt krav oppsto så er det ikke arbeidsplassen som skal tilpasses ditt urimelige krav men heller du som har å finne deg en arbeidsplass som aksepterer slikt.

Ærlig talt, problemet idag er at vi har gått ifra "vi må akseptere" til "vi må tilpasse oss"....
Det er da for faen ikke vi som må tilpasse oss individer som kommer til Norge som innvandrere... Om du er en innvandrer så innebærer det at du skal integrere deg i det samfunnet du kommer til, om dette ikke er akseptablet for deg så har du å komme deg ut igjen fort som fy og så får du prøve lykken et annet sted...

Dessverre er Norges folk (om det være seg etnisk norske eller de innvandrerne som kom for 10-15 år siden og faktisk integrerte seg og sin familie inn i samfunnet di flyttet til) så tilbakelent at vi ikke reagerer eller agerer på noe lenger, folket bare blåse og peser i et par uker/måneder og så glemmer man alt om frihetsberøvelse, innvandrings tilpassninger, politikere som lyger og bedrar og hva enn det nå måtte være.
Å være Norsk betyr dessverre ikke annet lengre enn at vi drikker flest, spyr mest og er generelt kvalme og idiotiske på verdensbasis...
For ikke mer enn 10 år siden var vi det mest likte folket i hele verden...
Det er ganske trist å tenke på....
Sitat av wolty Vis innlegg
Jeg skjønner liksom ikke hva det er å diskutere her..

Når det gjelder bruk av religiøse hodeplagg i jobb i det offentlige/skole sammenheng:
Nei, det går bare ikke enkelt og greit, om Lisa Nordmann ikke får ha på seg capsen i timene så får da ikke Latifa innvandrer ha på seg hijab heller (ikke rassisitisk ment...).
Verre er det da ikke, selvfølgelig kan man argumentere grovere imot hijab ved å poengtere at det er kvinne undertrykkende men det skulle da være helt unødvendig når diskusjonen skulle ha sluttet allerede ved "bruk av hodeplagg i timene er ikke tillatt".
Og igjen med jobb i det offentlige sier det jo seg selv at et hvilket som helst religions symbol ikke har noen plass da religion og stat ikke har noe med å blande seg til å begynne med ifølge norsk lov.
Serdeles sært blir jo dette i politiet hvor en hver form for religions symbol burde vært skydd som pesten da politiet har en nøye utformet uniform som eksisterer nettopp for å markere dem som politi og gi dem den "autoriteten" de trenger (fordeom jeg personlig mener de tar nettopp den autoriteten altfor langt), om det skal være ok å bruke hijab i politiet (eller andre offentlige instanser) så skal det jo selvfølgelig også godtas om noen forlanger å kunne benytte en same lue, lusekofte, en klovne hatt, eller en kokke lue men slik fungerer det jo selvfølgelig ikke da dette bare ville ha vært latterlig.

Også har vi dette tullet med at ting som svømmehaller skal spesial tilpasses disse individene.... Jeg mener, ærlig talt....
Hvordan kan folk få seg til å ta slikt tull serriøst til å begynne med?

Jeg husker da ganske klart at for ikke så veldig lenge siden var det et eller annet sted som hadde tilbudt mulighet for naken bading (utenom vanelige åpningstider) for noen gamle naturister men så snart det ble litt media blest om dette så ble det brå slutt på naturist gleda mens muslimene får delt bade lokalet i to.... forstyrrende...

Hvis du kommer til Norge for å bosette deg så skal du ganske enkelt tilrettesette deg etter de kravene generel norm og oppførsel tilsier, om du vil være muslim så vær muslim men grenser må det da være.

Om du ikke kan bade/dusje med andre mennesker så hold deg unna bassenget, det er ikke opp til kommunen å tilrettelegge spessielle basseng for deg/dere men heller ditt/deres insentiv å bygge egne "muslimsk vennlige" bassenger for egne penger.
Om du vil banke kona de i Norge fordi det var greit der du kom ifra så greit nok, du står faktisk fritt til å gjøre nettopp det men forvent også å betale for gildet med en god del år i fengsel som alle andre her til lands risikerer men dessverre altfor skjelden får.
Her vil jeg bare poengtere at en nordmann som slår kona si fordi han er en kødd og fylle faen ikke er noe mer eller mindre ille enn en muslim som slår kona på basis av religion, de fortjener alle strengere straff enn det som praktiseres i Norge idag da det virker som dette er det eneste som faktisk fungerer på slike mennesker.
Om du trenger spesialtilpassede krav for bruk av religiøse symboler på en arbeidsplass som fint har fungert uten dem frem til ditt krav oppsto så er det ikke arbeidsplassen som skal tilpasses ditt urimelige krav men heller du som har å finne deg en arbeidsplass som aksepterer slikt.

Ærlig talt, problemet idag er at vi har gått ifra "vi må akseptere" til "vi må tilpasse oss"....
Det er da for faen ikke vi som må tilpasse oss individer som kommer til Norge som innvandrere... Om du er en innvandrer så innebærer det at du skal integrere deg i det samfunnet du kommer til, om dette ikke er akseptablet for deg så har du å komme deg ut igjen fort som fy og så får du prøve lykken et annet sted...

Dessverre er Norges folk (om det være seg etnisk norske eller de innvandrerne som kom for 10-15 år siden og faktisk integrerte seg og sin familie inn i samfunnet di flyttet til) så tilbakelent at vi ikke reagerer eller agerer på noe lenger, folket bare blåse og peser i et par uker/måneder og så glemmer man alt om frihetsberøvelse, innvandrings tilpassninger, politikere som lyger og bedrar og hva enn det nå måtte være.
Å være Norsk betyr dessverre ikke annet lengre enn at vi drikker flest, spyr mest og er generelt kvalme og idiotiske på verdensbasis...
For ikke mer enn 10 år siden var vi det mest likte folket i hele verden...
Det er ganske trist å tenke på....
Vis hele sitatet...

My thoughts exactly.
Jeg er ikke gammal. Men jeg er gammal nok til å si at vi har gått fra å være et sterkt folk, til å være sveklinger, som er styrt av enda svakere Sosialister. Jeg blir rett og slett deppa. Skjer det noe mere som viser hvor jævlige de Røde sytrer, Noe ala (Vi må slutte å selge svin, fordi det er støtende mot Muslimene) så skal jeg henge opp et stort banner som det står "Våkn opp! Pesten er iblandt oss!" eller noe lignende på. Jeg har bitt så drittlei av Islam, og religion generelt. Har ledet til 98.7% av all smerte i detta landet.
Sitat av Widow Vis innlegg
Ser du ironien i ditt eget innlegg?
Du kritiserer innvandrere og muslimer, men hyller vikingene som de var helgener.

ps: Å bruke ord som "vi" og "dem" blir ikke godt mottatt i en diskusjon på nff.
Vis hele sitatet...

Så det du indirekte sier er at det ikke er lov til å være patriot i Norge å faktisk være litt stolt av være Norsk?
Fordi at da blir muslimene lei seg.
Følger de norsk lov så har jeg ingenting i mot nye landsmenn eller muslimer.
Men blir det slik at vi må ha andre flag på 17mai/egne badesteder for muslimer/egne taxier/egne bydeler =ghetto.
Så har jeg et stor PROBLEM med dem.
Ps jeg har svært mange utenlanske venner som både er muslimer å ikke.
Men ingenting av disse går rundt å presser relgionen sin på folk å de forventer heller ikke et jævla slott av en moskee her i Norge.

Sitat av Joey Vis innlegg
Kva med dei som ikkje kan reise heim på grunn av at heimlandet deira er ramma av krig eller naturkatastrofar?

På kva måte må du forandre deg, om eg tør spør?



Og til slutt, viss eg var deg, så ville eg passa på bruken av "VI", for eg klarar over hovudet ikkje å ver einig med dei fantastisk idiotiske haldningane du har.
Vis hele sitatet...

Så lenge de oppfører seg å følger norske lover å regler så er de hjertlig velkommen hit til landet.
Men vis de bare skal drive med faenskap så kan de dra tilbake til denne krigsonen eller hva faen som finne der.

Jeg tør i hvertfall si hva jeg mener mens du sitter bak den skjermen din som den bitchen du er å ikke tør å si en ting.

Takk Gud for at dine holdninger ikke styrer Norge.
Jeg blir kvalm av å tenke på sånne som deg bare sitter der som en jævla nikkedokke.
Du minner meg mere om en feig politiker som er livredd for å fornærme en muslim eller utlending som ikke kan å oppføre seg.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Så det du indirekte sier er at det ikke er lov til å være patriot i Norge å faktisk være litt stolt av være Norsk?
Fordi at da blir muslimene lei seg.
Følger de norsk lov så har jeg ingenting i mot nye landsmenn eller muslimer.
Men blir det slik at vi må ha andre flag på 17mai/egne badesteder for muslimer/egne taxier/egne bydeler =ghetto.
Så har jeg et stor PROBLEM med dem.
Ps jeg har svært mange utenlanske venner som både er muslimer å ikke.
Men ingenting av disse går rundt å presser relgionen sin på folk å de forventer heller ikke et jævla slott av en moskee her i Norge.




Så lenge de oppfører seg å følger norske lover å regler så er de hjertlig velkommen hit til landet.
Men vis de bare skal drive med faenskap så kan de dra tilbake til denne krigsonen eller hva faen som finne der.

Jeg tør i hvertfall si hva jeg mener mens du sitter bak den skjermen din som den bitchen du er å ikke tør å si en ting.

Takk Gud for at dine holdninger ikke styrer Norge.
Jeg blir kvalm av å tenke på sånne som deg bare sitter der som en jævla nikkedokke.
Du minner meg mere om en feig politiker som er livredd for å fornærme en muslim eller utlending som ikke kan å oppføre seg.
Vis hele sitatet...
Nei, han sier bare at vi alle er mennesker, og skal behandles slik. Synsing om hvilken kultur/religion som er "best" hører ikke til i en debatt om integrering og religion. Hvis de "bare driver med faenskap" skal de straffes etter norsk lov, noe du kan være helt sikker på at skjer om enn ikke mere mot muslimer enn andre.

Og hvordan kan du si at du "hvertfall" tør å si hva du mener når du nettop har sitert Joey? Sier han ikke hva han mener i sitatet? Det virker ikke som om du har lest det du siterer i det hele tatt, responsen din burde vel være å stille deg uenig i at rikere land skal ta inn flyktninger fra krig og ta ansvar for dem, slik som vi tar ansvar for enhver norsk borger, samt at du kan påpeke at det ikke utøves nok sunn fornuft i alle tilfeller av lovgivningen som kan medføre uheldige tilstander mtp. integrering. Isteden roper du pingle, og påstar at du utsteder en mening, men denne meningen består i virkeligheten kun av personangrep. Jajaja.
Sist endret av anamnesis; 7. desember 2010 kl. 03:22.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Så det du indirekte sier er at det ikke er lov til å være patriot i Norge å faktisk være litt stolt av være Norsk?
Fordi at da blir muslimene lei seg.
Vis hele sitatet...
Dette hadde vært skikkelig søtt hvis du i det minste kunne skrive norsk. Patriot altså? Det er en grunn til at så få gidder å konfrontere dere med fakta i denne tråden; den er så full av brunt søppel at selv Tore Tvedt hadde vært flau.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Ja, jeg har faktisk fått med meg at så og si alle medier og nordmenn ikke evner å skille de fra hverandre. Hvorfor i pokker tror du jeg skrev den posten ?

Nei din pølse, det blir ikke bedre av at man bruker feil navn på en ting bare fordi mange andre gjør det.

Og skal man tro wikipedia så er grunnen bak navnet "finlandshette" det at en nordmann strikket slike hetter og sendte dem som hjelp til finske soldater under vinterkrigen.

Og ? Det er jo helt irelevant siden vi ikke snakker om samme ting.
Vis hele sitatet...
Nå er det her passe OT, men når folk begynner med vranglære og attpåtil slenger dritt så føler jeg at jeg kan besvare;

Når ordbøkene og norsk språkråd viser at dette er korrekt bruk av navn i _Norge_ så må da vel du også evne å se at det ikke er å "bruke feil navn på en ting".
Og jo, vi snakker om samme ting. Du skrev "Dette er en finlandshette. Du tenkte på en balaklavahette. " som en kommentar til en som nevnte "finnlandshette inn i norges bank". Og personen siktet nok til nettopp en finlandshette, slik som det er definert i ordboken.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Så det du indirekte sier er at det ikke er lov til å være patriot i Norge å faktisk være litt stolt av være Norsk?
Fordi at da blir muslimene lei seg.
Følger de norsk lov så har jeg ingenting i mot nye landsmenn eller muslimer.
Men blir det slik at vi må ha andre flag på 17mai/egne badesteder for muslimer/egne taxier/egne bydeler =ghetto.
Så har jeg et stor PROBLEM med dem.
Ps jeg har svært mange utenlanske venner som både er muslimer å ikke.
Men ingenting av disse går rundt å presser relgionen sin på folk å de forventer heller ikke et jævla slott av en moskee her i Norge.
Vis hele sitatet...
Du kan godt være stolt av å være norsk, jeg finner det bare morsomt at du hyller vikinger.

Andre flag på 17mai/egne badester for muslimer/egne taxier osv er forslag som har kommet frem. Norge er et demokrati, og det er lov å fremme seriøse forslag. Jeg ser virkelig ikke problemet.

Du er imot religionsfrihet i Norge? Hva syns du om synagoger og buddhistiske tempel, skal ikke de være lov eller?
De krever altfor mye, hvorfor ikke være fornøyd med en moskè? Hvorfor klage på norske lover? Hvorfor ikke oppføre seg?
Norge for nordmenn!
Sitat av Krodeeex Vis innlegg
De krever altfor mye, hvorfor ikke være fornøyd med en moskè? Hvorfor klage på norske lover? Hvorfor ikke oppføre seg?
Norge for nordmenn!
Vis hele sitatet...
Hvem er de? Hvem klager på norske lover, hvem klarer ikke å oppføre seg?
Hvorfor skal de være fornøyde med en moskè når det er behov og interesse for flere?

Innlegget ditt sier meg absolutt ingenting, og det er ikke akkurat første gang slike innlegg dukker opp.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Så det du indirekte sier er at det ikke er lov til å være patriot i Norge å faktisk være litt stolt av være Norsk?
Fordi at da blir muslimene lei seg.
Følger de norsk lov så har jeg ingenting i mot nye landsmenn eller muslimer.
Men blir det slik at vi må ha andre flag på 17mai/egne badesteder for muslimer/egne taxier/egne bydeler =ghetto.
Så har jeg et stor PROBLEM med dem.
Ps jeg har svært mange utenlanske venner som både er muslimer å ikke.
Men ingenting av disse går rundt å presser relgionen sin på folk å de forventer heller ikke et jævla slott av en moskee her i Norge.




Så lenge de oppfører seg å følger norske lover å regler så er de hjertlig velkommen hit til landet.
Men vis de bare skal drive med faenskap så kan de dra tilbake til denne krigsonen eller hva faen som finne der.

Jeg tør i hvertfall si hva jeg mener mens du sitter bak den skjermen din som den bitchen du er å ikke tør å si en ting.

Takk Gud for at dine holdninger ikke styrer Norge.
Jeg blir kvalm av å tenke på sånne som deg bare sitter der som en jævla nikkedokke.
Du minner meg mere om en feig politiker som er livredd for å fornærme en muslim eller utlending som ikke kan å oppføre seg.
Vis hele sitatet...
Du skal få lov til å konfrontere meg, så kåt som du er!

Du tenker som en 5 åring, det er helt sykt.
Wow, skjønner du ikke at det er mange aspekter rundt en person med muslimsk bakgrunn som er kriminell?

Tror du at personen gjør faenskap bare fordi han er muslim? Eller kan det være av sosiale samfunnsmessige grunner?

Ikke vær en pøkk, men tenk gjerne med en større lenge enn på penisen din så kanskje du klarer å konkludere med noe som faktisk henger på greip.

Det er nesten slik at jeg ikke gidder å kommentere de føcka meningene dine om moske, taxi og andre flagg på 17.Mai. Men hvis du formulerer deg annerledes så skal jeg faktisk svare deg.

"x3m187" EN av muslimene på nFF som har vært her lengre enn deg!
Sist endret av BaJa; 7. desember 2010 kl. 22:56.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Du skal få lov til å konfrontere meg, så kåt som du er!

Du tenker som en 5 åring, det er helt sykt.
Wow, skjønner du ikke at det er mange aspekter rundt en person med muslimsk bakgrunn som er kriminell?

Tror du at personen gjør faenskap bare fordi han er muslim? Eller kan det være av sosiale samfunnsmessige grunner?

Ikke vær en pøkk, men tenk gjerne med en større lenge enn på penisen din så kanskje du klarer å konkludere med noe som faktisk henger på greip.

Det er nesten slik at jeg ikke gidder å kommentere de føcka meningene dine om moske, taxi og andre flagg på 17.Mai. Men hvis du formulerer deg annerledes så skal jeg faktisk svare deg.

"x3m187" EN av muslimene på nFF som har vært her lengre enn deg!
Vis hele sitatet...
Du er jo ikke akkurat så god til å formulere deg selv. Jeg så et argument ovenfor, og det var om hvordan noen blir kriminelle, fordi det har nemlig sjeldent noe med religion å gjøre. Men ellers så slang du jo en haug med dritt selv.

Selv mener jeg at man skal få beholde deler av sin kultur når man er en innvandrer, men integrering er et toveissystem, og derfor må man tilpasse kulturen sin etter norske lover. Det finnes jo selvsagt nyanser i bildet, men jeg er enig i at egne svømmehaller kan bli i det drøyeste laget, hvert fall hvis dette blir ekstra utgifter fra skattebetalernes lommer.
Sitat av x3m187 Vis innlegg

Tror du at personen gjør faenskap bare fordi han er muslim?
Vis hele sitatet...
Var ikke det han sa.


Ellers så mener jeg at religion skaper grenser og deler opp menneske grupper. Resultatet er hemmet utvikling og krig. Dessuten så er det teit med/å ha usynlig(e) venn(er)...
Ut i fra en bedømmelse av innholdet i denne tråden, er det neppe særlig mange her som har interesse av å lese artikler skrevet av folk som (i motsetning til den wannabe-intellektuelle al-Kubaisi) faktisk har ekspertise når det gjelder islamisme, muslimer og "brorskapet", men poster i alle fall lenker til et par omtaler av al-Kubaisis tulledokumentar jeg selv synes er gode:

Sindre Bangstad:
http://www.sv.uio.no/sai/om/aktuelt/...l_kubaisi.html

Olav Elgvin:
http://muslimprosjektet.wordpress.com/
Sitat av Grønnkål Vis innlegg
Ut i fra en bedømmelse av innholdet i denne tråden, er det neppe særlig mange her som har interesse av å lese artikler skrevet av folk som (i motsetning til den wannabe-intellektuelle al-Kubaisi) faktisk har ekspertise når det gjelder islamisme, muslimer og "brorskapet", men poster i alle fall lenker til et par omtaler av al-Kubaisis tulledokumentar jeg selv synes er gode:

Sindre Bangstad:
http://www.sv.uio.no/sai/om/aktuelt/...l_kubaisi.html

Olav Elgvin:
http://muslimprosjektet.wordpress.com/
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne, kan legge til:
http://www.shoaib.no/muslimen/

Trådstarter, hvis du gjør litt research forstår du raskt at dokumentaren går ut på å provosere og skremme, men det meste av "faktaen" er bullshit.
Sitat av Brimstone Vis innlegg
Nå er det her passe OT, men når folk begynner med vranglære og attpåtil slenger dritt så føler jeg at jeg kan besvare;

Når ordbøkene og norsk språkråd viser at dette er korrekt bruk av navn i _Norge_ så må da vel du også evne å se at det ikke er å "bruke feil navn på en ting".
Og jo, vi snakker om samme ting. Du skrev "Dette er en finlandshette. Du tenkte på en balaklavahette. " som en kommentar til en som nevnte "finnlandshette inn i norges bank". Og personen siktet nok til nettopp en finlandshette, slik som det er definert i ordboken.
Vis hele sitatet...
Vranglære kan jeg vel ikke kalle det.
Bare fordi det er definert feil i ordboken betyr ikke det at det blir riktig bare fordi det står i ordboken. Norsk språkråd har nok satt det opp fordi så mange ikke evner å skille de fra hverandre. Du mener det kanskje er riktig fordi det står i språkrådets skrifter, jeg er ikke enig. Altså det blir en forenkling, ingen farlig forenkling men det blir veldig dumt når det faktisk er feil.

Og jo, vi snakker om samme ting.

Nei.

Akuratt som den her tråden ikke er off-topic fra før.
Som de fleste andre tråder her på nFF som omhandler innvandring og muslimer: Innvandrere = Muslimer
Islam og kristendommen er begge abrahamittiske religioner. De har samme opphav, men bare den ene ble påtvunget nordmenn for over 1000 år siden.

Af Statsraadets Medlemmer skulle over det halve Antal bekjende sig til Statens offentlige Religion.
§ 16
Altså må det grunnlovsendringer til hvis Norge skal bli denne muslimske staten som det er så mye paranoia for.
Sist endret av St.Vitus; 9. desember 2010 kl. 15:51.
Er alle muslimer i den vestlige verden er styrt av en kollektiv bevissthet? Det virker som om det finnes en reell frykt om at muslimene vil "ta over Europa" hvis de bare blir mange nok. Er det bare meg eller virker denne tankegangen helt absurd? Ingen av de innvandrerne jeg har vokst opp med er religiøse, noen av dem er faktisk tvert i mot ateister og svært progressive.

Det virker som om media fokuserer veldig på ekstremistene innenfor religionen, men det er vel det som selger.
Og hvor mange kristne har fått lov og bygge kirker i iran eller lignende?
Hvor mange kristne har i den seneste tiden kræsjet fly inn i bygninger og drept tusener?
Hvor mange kristne mener de har rett til å halshugge muslimer?
Hvor mange kristne ser på kvinner som eiendeler?
Hvor mange kristne nekter kona si en utdannelse?

Skal jeg fortsette?
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Og hvor mange kristne har fått lov og bygge kirker i iran eller lignende?
Hvor mange kristne har i den seneste tiden kræsjet fly inn i bygninger og drept tusener?
Hvor mange kristne mener de har rett til å halshugge muslimer?
Hvor mange kristne ser på kvinner som eiendeler?
Hvor mange kristne nekter kona si en utdannelse?

Skal jeg fortsette?
Vis hele sitatet...
"Today, there are at least 600 churches in Iran[1]." wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Iran

Hvor mange muslimer mener de har rett til å halshugge kristne?
Hvor mange muslimer ser på kvinner som eiendeler?
Hvor mange muslimer nekter kona si en utdannelse?
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Og hvor mange kristne har fått lov og bygge kirker i iran eller lignende?
Hvor mange kristne har i den seneste tiden kræsjet fly inn i bygninger og drept tusener?
Hvor mange kristne mener de har rett til å halshugge muslimer?
Hvor mange kristne ser på kvinner som eiendeler?
Hvor mange kristne nekter kona si en utdannelse?

Skal jeg fortsette?
Vis hele sitatet...
Hvor mange kristne har kjørt korstog ned i midtøsten uten tilstrekklig begrunnelse siden tidenes morgen til i dag, eller støtter opplegget? åja, det var alle det ja. Gikk vel kanskje noen flere liv der enn i twin towers også da? Ja, tror det. Irak og Afghanistan er fine eksempler fra nyere tid.

Det med kvinner som eiendeler og mulighet til utdannelse er vel også en rimelig ny ting? Og om du finner rette kristne (les ekstreme kristne, slik du finner ekstreme muslimer) så mener de nok at kvinner skal "stå på kjøkkenet og lage barn" som det het en gang på 60-tallet her i Norge.
Sist endret av anamnesis; 10. desember 2010 kl. 20:14.
Ikke at jeg vet om så mange muslimer som mener at de har rett til å halshugge kristne, men koranen sier at muslimer ikke skal ta kristne og jøder for venner.
Selv om det finnes kristne i Iran, tror jeg ikke at de har det så lett.

Ikke for å forsvare mp34567, for sånn mongoargumentasjon har jeg liten sans for.

Sitat av anamnesis Vis innlegg
Hvor mange kristne har kjørt korstog ned i midtøsten uten tilstrekklig begrunnelse siden tidenes morgen til i dag, eller støtter opplegget? åja, det var alle det ja. Gikk vel kanskje noen flere liv der enn i twin towers også da? Ja, tror det. Irak og Afghanistan er fine eksempler fra nyere tid.
Vis hele sitatet...
Oi det må jeg si, korstog helt fram til idag ? Og du har fått vitneerklæringer fra alle kristne under korstogene ?

Det står nok i koranen fordi det var den linjen de kjørte når den ble skrevet og når Islam skulle spres. Altså: "O you who believe! do not take the Jews and the Christians for friends; they are friends of each other; and whoever amongst you takes them for a friend, then surely he is one of them; surely Allah does not guide the unjust people."
Sitat av Widow Vis innlegg
Trådstarter, hvis du gjør litt research forstår du raskt at dokumentaren går ut på å provosere og skremme, men det meste av "faktaen" er bullshit.
Vis hele sitatet...
Dette var også hele grunnen til at jeg laget tråden. Jeg synes selv alt hørtes litt overdrevet ut, egentlig. Jeg burde kanskje ha gjort litt research før jeg startet tråden. Angret også å ha laget tråden etter jeg så alle de veldig useriøse innleggene begynte å komme. Verden er for ung til å diskutere religiøse saker og ting enda.

Uansett, takker for de seriøse svarene som ble skrevet. Jeg er en av de veldig mange som har "fremmedfrykt" antar jeg. Jeg antar media har mye av skylden, men islam som religion skremmer meg. Jeg vet at det ikke burde det. Jeg vet de aller fleste muslimer ikke er noe "verre" enn den alminnelige nordmann, men jeg kan ikke hjelpe for det. Jo mer jeg leser om emnet forstår jeg jo at "fremmedfrykten" min er feil, men jeg har det på en måte i bakhodet at "muslimer er onde mennesker". Etter jeg begynte å jobbe i et service relatert yrke har jeg også møtt veldig mange muslimer (vel, arabere ihvertfall) som overrasker meg til det bedre.

Jeg leter etter feil hos muslimene, men jo mer jeg leter ser jeg på dem som hyggelige og normale mennesker.
Muslim scholars have adopted differing interpretations of An-Nisa, 34, a Sura of the Quran. In the event where a woman rebels against her husband, Muslim scholars disagree on what is prescribed by the Sura. According to some interpretations, it is permissible for the man to then lightly beat his spouse.

Qur'an 8:12--When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Muslim scholars have adopted differing interpretations of An-Nisa, 34, a Sura of the Quran. In the event where a woman rebels against her husband, Muslim scholars disagree on what is prescribed by the Sura. According to some interpretations, it is permissible for the man to then lightly beat his spouse.

Qur'an 8:12--When your Lord revealed to the angels: I am with you, therefore make firm those who believe. I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.
Vis hele sitatet...
Er du ikke kommet lengre enn at du er blant dem som argumenterer ved hjelp av koran/bibelvers? Det er ikke sånn at selv om det står i koranen, så banker alle mannlige muslimer konene sine, på samme måte som det ikke er sånn at alle kristne dreper alle kvinner som ikke skjuler håret på sabbaten fordi det står i bibelen at man skal gjøre det.
Nåja jeg tror både 11 september og krekar viser at det er fullt mulig og bruke koranen til terror oppfordringer.
Ansar al islam, Al-Qaida, og diverse andre kan man jo se hva de har gjort alt.
Kan du vise til noe lignende kristne terror grupper i moderne tid som dreper flere tusener, styrter et par fly her og der og river ned et par bygninger og dreper nesten KUN SIVILE!
Jeg mener de har gjort de versene sine om til handlinger mangfoldige ganger. Senest ikveld i stockholm...
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hvor lenge tror dere egentlig en gjenomsnittlig muslimsk familie har ønske eller evne til å tviholde på det religiøse(evnt politisk religiøse) aspektet av tilværelsen?

En kan gjerne si at integreringspolitikken feiler på mange punkter, men sett i et lengre tidsperspektiv vil integrering uansett skje. Regnestykkene om at "muslimene tar over" tar utgangspunkt i at 5, 6 og 7-ende generasjons innvandrere som er født og oppvokst i norge, i likhet med sine foreldre og besteforeldre, har tviholdt på "oss mot dem" holdninger forplantet i politisert religion.

De vil gå på samme skoler som alle andre, og leve i det samme samfunnet. Med økt levestandard og utdanningsnivå utvannes det religiøse segmentet av befolkningen, og de religiøse konfliktlinjene får langt mindre betydning.

At vi blir en etnisk minoritet derimot, det skal man ikke se bort ifra, og jeg vil veldig gjerne at noen forklarer meg problemet ved dette.
Vis hele sitatet...
Hva som er problemet med at vi påprakkes horder av folk fra en fremmed kultur som er fullstendig inkompatibel med ALLE andre kulturer, til vi blir i mindretall? -Når vi, det norske folk ikke engang er blitt spurt om vi vil dette?
(vi lever i et demokrati på papiret) Hvis du ikke ser problemet med dette på egenhånd så tror jeg det vil være like fånyttes å prøve å forklare dg det som å prøve å lære en isbjørn å spille trekkspill...
For å ta et ca sitat av en muslim på jobben:
Jeg mener du tror på "feil" tro, men når alt kommer til stykket, så er vi prinsipielt enige. Vi bare har forskjellig tro med samme leveregler.
Med samme leveregler? Ok de har elementer av kristne ting i troen sin men samme leveregler? Hvor mange av oss ber 5 ganger om dagen?
En kvinne har heller ikke lov og nekte sex med sin mann i koranen og diverse andre ting norsk lov vil være sterkt uenig i.
Tror heller de skal inrette seg etter norsk lov først så kan de inrette seg etter levereglene sine i koranen men tror de fleste av regelene der vil komme i konflikt med norsk lov. Og da blir det et problem når de velger og følge koranen isteden for norske lover
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Du skal få lov til å konfrontere meg, så kåt som du er!

Du tenker som en 5 åring, det er helt sykt.
Wow, skjønner du ikke at det er mange aspekter rundt en person med muslimsk bakgrunn som er kriminell?

Tror du at personen gjør faenskap bare fordi han er muslim? Eller kan det være av sosiale samfunnsmessige grunner?

Ikke vær en pøkk, men tenk gjerne med en større lenge enn på penisen din så kanskje du klarer å konkludere med noe som faktisk henger på greip.

Det er nesten slik at jeg ikke gidder å kommentere de føcka meningene dine om moske, taxi og andre flagg på 17.Mai. Men hvis du formulerer deg annerledes så skal jeg faktisk svare deg.

"x3m187" EN av muslimene på nFF som har vært her lengre enn deg!
Vis hele sitatet...

Vis du tar deg litt tid til og forstå og lese hva jeg faktisk skriver så vil du se at jeg aldri har skrevet at en muslim automatisk er kriminel.

Det jeg sier er at nye landsmenn er hjertelig velkommen til Norge så lenge de vil jobbe/betale skatter/bidra til samfunne/følge norske lover og regler.

Men vil de ikke gjøre så kan de dra seg tilbake til ditt de kom fra å heller gi fra seg plassen til en ny utlending som faktisk vil oppfylle disse kravene.

Dette er jo ren logik, å slik de fleste av oss i Norge faktisk vil at det skal være.

Når det gjelder moskeer så har jeg faktisk ingenting i mot den så lenge den passer inn i området.
Hvorfor den må se ut som massivt slott forstår jeg ikke.
Moderne norske kirker er jo veldig nøytrale å firkantet.
De skriker liksom ikke ut at her driver vi med relgions stæsj.
Å penger teller faktisk ikke alltid, fordi Norge har byggnings lover/paragraffer som blandt annet sier at byggninger ikke kan ha den å den fargen å at den må passe inn i området.

Dette slottet som står ved E6 utenfor Oslo er jo kun godkjent på særskilt grunnlag.

Når det gjelder "sosiale samfunnsmessige grunner" så er jo dette grunner som kriminelle annet avskum pleier å skylde på.
Fordi med engang en annenkultur person gjør noe gærent så kommer dette opp vær gang.
Jeg hører tid til ofte om en person som sier at de kommer fra en krigsone å det er derfor de slo ned den å den person å derfor de knivstakk en uskyldig person.
Å da tenker jeg bare bullshitt, jeg har da mange venner av utenlands opprinnelse som kommer fra krigs soner.
Å som blant annet har sett sine foreldre bli skutt, sett sine slektninger bli sprengt i stykker.
Men du ser da ikke dem gå rundt å drive med faenskap.
Vis du må ty til kriminele handlinger for å få mat på bordet så blir sitvasjonen annerledes.
Fordi da har sammfunnet feilet eller NAV siden de har mye av ansvaret.
Men du har også et ansvar for at du bruker de pengene du får på de riktige tingene mat/bolig lån osv....

Når det gjelder 17mai saken så er det slik at da er det jo Norges Nasjonal Dag.
Å vis jeg ikke tar helt feil så er det ingen andre land som har nasjonal dag den 17mai.
Å siden du da er i Norge så synes jeg at man skal følge det norske flertallet og holde seg til Norske flagg.

Bare en liten link som dere bør ta en titt på.

Svensk terrorekspert svarer deg!
http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2377
Sist endret av UrbanFreak86; 14. desember 2010 kl. 05:26.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Vis du tar deg litt tid til og forstå og lese hva jeg faktisk skriver så vil du se at jeg aldri har skrevet at en muslim automatisk er kriminel.

Det jeg sier er at nye landsmenn er hjertelig velkommen til Norge så lenge de vil jobbe/betale skatter/bidra til samfunne/følge norske lover og regler.

Men vil de ikke gjøre så kan de dra seg tilbake til ditt de kom fra å heller gi fra seg plassen til en ny utlending som faktisk vil oppfylle disse kravene.

Dette er jo ren logik, å slik de fleste av oss i Norge faktisk vil at det skal være.

Når det gjelder moskeer så har jeg faktisk ingenting i mot den så lenge den passer inn i området.
Hvorfor den må se ut som massivt slott forstår jeg ikke.
Moderne norske kirker er jo veldig nøytrale å firkantet.
De skriker liksom ikke ut at her driver vi med relgions stæsj.
Å penger teller faktisk ikke alltid, fordi Norge har byggnings lover/paragraffer som blandt annet sier at byggninger ikke kan ha den å den fargen å at den må passe inn i området.

Dette slottet som står ved E6 utenfor Oslo er jo kun godkjent på særskilt grunnlag.

Når det gjelder "sosiale samfunnsmessige grunner" så er jo dette grunner som kriminelle annet avskum pleier å skylde på.
Fordi med engang en annenkultur person gjør noe gærent så kommer dette opp vær gang.
Jeg hører tid til ofte om en person som sier at de kommer fra en krigsone å det er derfor de slo ned den å den person å derfor de knivstakk en uskyldig person.
Å da tenker jeg bare bullshitt, jeg har da mange venner av utenlands opprinnelse som kommer fra krigs soner.
Å som blant annet har sett sine foreldre bli skutt, sett sine slektninger bli sprengt i stykker.
Men du ser da ikke dem gå rundt å drive med faenskap.
Vis du må ty til kriminele handlinger for å få mat på bordet så blir sitvasjonen annerledes.
Fordi da har sammfunnet feilet eller NAV siden de har mye av ansvaret.
Men du har også et ansvar for at du bruker de pengene du får på de riktige tingene mat/bolig lån osv....

Når det gjelder 17mai saken så er det slik at da er det jo Norges Nasjonal Dag.
Å vis jeg ikke tar helt feil så er det ingen andre land som har nasjonal dag den 17mai.
Å siden du da er i Norge så synes jeg at man skal følge det norske flertallet og holde seg til Norske flagg.

Bare en liten link som dere bør ta en titt på.

Svensk terrorekspert svarer deg!
http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2377
Vis hele sitatet...
Folk jobber når det er jobber å få, folk betaler skatt når de har en jobb, folk bidrar i samfunnet når de betaler skatt, folk følger lover og regler når de har en jobb og forholde seg til.

Jeg prøver ikke å uskyldiggjøre alle innvandrere og prøver å fremstille dem som offeret. Men jeg prøver å legge fram to sider av en sak, det er få oppegående personer som velger en kriminell framtid når de har en jobb som de kan gå til og skape en normalisert tilværelse for seg og sine.

Men hvordan kan du forklare en innvandrer uten jobb og uten sannsynlige muligheter til å faktisk få en jobb ved å si
"Hør her kompis, fortsett å søk jobber så får du 8000kr i mnd av staten på å leve på. Hvis du trenger mer så kan du dra på sosialen"

Jeg antar at du er klar over at det er flaut for innvandrere å gå på arbeidsledighetstrygd eller å ta turen innom det lokale sosialkontoret.

Ja, du har hørt eller kjenner noen som utnytter velferdsordningen til Norge, men det er langt på nær alle innvandrere. De fleste vil nok bare ha en levelig jobb.

Jeg selv har mange kompiser som er på randen av norske lover og regler, men de formulerer det enkelt til meg:

"Hva vil du at jeg skal gjøre? Leve på 8000kr og gi mat, betale regninger og ha et sosialt liv med familien for 8000kr? Fuck, det kompis. Da dealer jeg heller dop og tjener greit med penger til jeg får en jobb eller havner i buret. Den risikoen tar jeg"

Dagens politikk er enten eller, enten får du deg en jobb, eller så har du et problem. Men ja, jeg ser en bedring. NAV tilbyr mange kurs innen næringen som er aktuelle for innvandrere og faktisk gir dem litt erfaring på sin stusslige CV.

Faktoren jeg prøver å legge fram til deg er at vi må prøve å aktivisere de passive. Ikke la dem råtne i en evig NAV kø, eller samle på dem i asylmottak. Dagens innvandringspolitikk er kritikkverdig uten at jeg går nærmere inn på det.

Jeg ser din tankegang på lik linje med mange andre etniske nordmenn, men istedenfor bare å se på fasaden og kriminalisere innvandrere så prøver heller å se på flere dyptliggende årsaker til denne massive svikten i arbeidskraften som vi har.

Det med moskeer, hvis du leser det jeg skrev så skrev jeg at "så lenge det er i tråd med byggforskrifter" så er det et fett hvor og hvordan bygget ser ut eller hva det brukes til. Så lenge alt går forskriftmessing rett.

17.Mai er Norges dag, uten tvil. Man bør gå med det Norske flagget. Men det er ikke et krav. Hvis noen vil gå med det tyske flagget, USA eller det Kinesiske så er det et fett. Kanskje det representerer båndet mellom det flagget og Norge? Hvorfor skal det alltid være negativt å vise et annet flagg på 17.Mai?

Jeg sier at vi kan være enig i å være uenig!
Vis den dagen kommer at Norge blir tatt over av Islamsk styre. Da kan alle vi andre be om en sikker reise til døden. Anbefaler alle som tror noe annet om og lese koranen før de svarer meg. Vis dere virkelig IKKE vil ha tilbake Nynazismen(Islam) I Norge. Anbefaler jeg dere alle til å skaffe dere riktig informasjon om Islam.
Sitat av badsecurity Vis innlegg
Vis den dagen kommer at Norge blir tatt over av Islamsk styre. Da kan alle vi andre be om en sikker reise til døden. Anbefaler alle som tror noe annet om og lese koranen før de svarer meg. Vis dere virkelig IKKE vil ha tilbake Nynazismen(Islam) I Norge. Anbefaler jeg dere alle til å skaffe dere riktig informasjon om Islam.
Vis hele sitatet...
Dette blir jo bare tåpelig og skriker av rasisme (eller egentlig hat mot religionen mer enn en rase men). Islam er en fredlig religion, hvor det kreves av muslimene at de skal kunne leve sammen med andre religioner. De skal ikke gå til krig.

I tillegg vil også muslimer som nevnt 1000 ganger i denne tråden, og de mange andre lignende trådene, bli påvirket av vår kultur. Jeg kan ikke se du kommer med noen argumenter for hvorfor det blir slik utover "les koranen", hvor mange av de som faktisk har gjort det (og ikke bare lest korte utsnitt, tatt helt ut av sammenheng, hentet fra en propaganda-nettside) viser til at islam i likhet med andre religioner fremmer fredlighet, men også på lik linje med andre religioner har utsnitt (som tatt ut av sammenheng) høres veldig groteske ut.
Sitat av etse Vis innlegg
Dette blir jo bare tåpelig og skriker av rasisme (eller egentlig hat mot religionen mer enn en rase men). Islam er en fredlig religion, hvor det kreves av muslimene at de skal kunne leve sammen med andre religioner. De skal ikke gå til krig.

I tillegg vil også muslimer som nevnt 1000 ganger i denne tråden, og de mange andre lignende trådene, bli påvirket av vår kultur. Jeg kan ikke se du kommer med noen argumenter for hvorfor det blir slik utover "les koranen", hvor mange av de som faktisk har gjort det (og ikke bare lest korte utsnitt, tatt helt ut av sammenheng, hentet fra en propaganda-nettside) viser til at islam i likhet med andre religioner fremmer fredlighet, men også på lik linje med andre religioner har utsnitt (som tatt ut av sammenheng) høres veldig groteske ut.
Vis hele sitatet...
Islam er overhode ingen fredlig relgion. Nå må du ta deg sammen man. At du kan si noe sånt er en skam. Hvordan kan du kalle det og sprenge seg selv i for allah for fredelig? Klarer ikke fatte det altså. Uansett om dette ikke gjelder alle. Så er Koranen en bok som dette faktisk står i. Og derfor det skjer. Tror du virkelig at de hadde funnet opp dette selv? Greit kall dem gjerne hjernevaska.Menn så fort en relgion klarer Og hjernevaske noe til å sprenge seg selv og tusen vis av mennesker i samme sleng. Det er ufattelig. Er så jævelig lei av og høre sånne idioter som deg. Si at Islam er en fredlig relgion. Er det samme som å si at nynazismen var en fredelig ideologi fordi Hitler og mange andre sa det.

Skal gjerne se det utdrag fra koranen der det står at de skal leve side ved side i fred med andre relgioner.
Sist endret av badsecurity; 21. desember 2010 kl. 04:18.
Sitat av badsecurity Vis innlegg
Islam er overhode ingen fredlig relgion. Nå må du ta deg sammen man. At du kan si noe sånt er en skam. Hvordan kan du kalle det og sprenge seg selv i for allah for fredelig? Klarer ikke fatte det altså. Uansett om dette ikke gjelder alle. Så er Koranen en bok som dette faktisk står i. Og derfor det skjer. Tror du virkelig at de hadde funnet opp dette selv? Greit kall dem gjerne hjernevaska.Menn så fort en relgion klarer Og hjernevaske noe til å sprenge seg selv og tusen vis av mennesker i samme sleng. Det er ufattelig. Er så jævelig lei av og høre sånne idioter som deg. Si at Islam er en fredlig relgion. Er det samme som å si at nynazismen var en fredelig ideologi fordi Hitler og mange andre sa det.
Vis hele sitatet...
At noen velger å sprenge seg selv i lufta er ikke pga. Islam som religion, og er definitivt ikke noe som står skrevet i koranen. Dette er rett og slett hjernevasking utført av ekstremister som bruker religion for å manipulere og for å fremme egen sak. Det er klart at koranen, såvel som bibelen for den saks skyld, inneholder en del elementer som vi i dag kaller barbarisk. Mens "den kristne" vesten har modernisert seg, så har ikke Islam kommet like langt i utviklingen. Mens de fleste kristne ikke lenger tar alt i bibelen så bokstavelig, så finnes
det dessverre enkelte innenfor islam som tolker koranen litt for bokstavelig. Det finnes selvsagt de som har en relativ ekstrem tolkning av bibelen også!

Sitat av badsecurity
Skal gjerne se det utdrag fra koranen der det står at de skal leve side ved side i fred med andre relgioner.
Vis hele sitatet...
Jeg orker ikke lete det frem i koranen nå - men det er der. Fant en norsk side som omtaler dette:

Sitat av ahmadiyya.no
Islam er utvilsomt en religion som lærer sine tilhengere å leve i fred med hverandre og tolerere religiøs praksis de selv ikke er enige i. Derfor blir det et stort paradoks når man skuer ut over den muslimske verden i dag.
Vis hele sitatet...
Kilde: Islam & Toleranse
Sist endret av caperno; 21. desember 2010 kl. 04:59.
Hvordan stiller dere muslimer dere til Tera Kia egentlig?
Fordi Tera Kia Sier jo at man kan lyve og stjele å drepe ikke troende.
Å dere sier at dette kan tolkes på mange forskjellige måter. ?

Det er jo en del muslimer som nevner Tera Kia svært ofte når de føler at de blir kritisert fordi de er muslimer.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Hvordan stiller dere muslimer dere til Tera Kia egentlig?
Fordi Tera Kia Sier jo at man kan lyve og stjele å drepe ikke troende.
Å dere sier at dette kan tolkes på mange forskjellige måter. ?

Det er jo en del muslimer som nevner Tera Kia svært ofte når de føler at de blir kritisert fordi de er muslimer.
Vis hele sitatet...
Hvem eller hva er Tera Kia?
Ble ikke noe smartere av å google.
Det kan godt hende jeg skrev feil altså.
Men det står om det i Koranen faktisk.

Det var en del engelske muslimer med slik stor håndkle rundt seg som nevnte på det.
Når det gjaldt konflikten mellom EDL(engelske patrioter) og muslimer i en by i England.

Det var på tv2 nyhetene i November engang,
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det kan godt hende jeg skrev feil altså.
Men det står om det i Koranen faktisk.

Det var en del engelske muslimer med slik stor håndkle rundt seg som nevnte på det.
Når det gjaldt konflikten mellom EDL(engelske patrioter) og muslimer i en by i England.

Det var på tv2 nyhetene i November engang,
Vis hele sitatet...
Du sier at det er "Det er jo en del muslimer som nevner Tera Kia svært ofte når de føler at de blir kritisert fordi de er muslimer."

Det er du som kommer med en påstånd og har bevisbyrden. Et enkelt googlesøk ga virkelig ikke noe svar på hva "Tera Kia" er, så du må nok komme med noe bedre enn "Det var på tv2 nyhetene i November engang".
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av badsecurity Vis innlegg
Islam er overhode ingen fredlig relgion. Nå må du ta deg sammen man. At du kan si noe sånt er en skam. Hvordan kan du kalle det og sprenge seg selv i for allah for fredelig? Klarer ikke fatte det altså. Uansett om dette ikke gjelder alle. Så er Koranen en bok som dette faktisk står i. Og derfor det skjer. Tror du virkelig at de hadde funnet opp dette selv? Greit kall dem gjerne hjernevaska.Menn så fort en relgion klarer Og hjernevaske noe til å sprenge seg selv og tusen vis av mennesker i samme sleng. Det er ufattelig. Er så jævelig lei av og høre sånne idioter som deg. Si at Islam er en fredlig relgion. Er det samme som å si at nynazismen var en fredelig ideologi fordi Hitler og mange andre sa det.

Skal gjerne se det utdrag fra koranen der det står at de skal leve side ved side i fred med andre relgioner.
Vis hele sitatet...
Du sinna mann: Du må ikkje gløyme at dei fleste religionar har ganske skumle tekstar i dei heilage bøkene sine. Er berre å google: evil bible quotes.

Religion don't kill people, people kill people :3




Skjønar forøvrig ikkje kvifor eg orkar å ta meg tid til å svare på slike innlegg, sidan det er som å overtale eit fjell til å hoppe lengde, men ingen ting er umogleg! Ein vakker dag kjem du til å elske Islam, badsecurity <3
Sitat av badsecurity Vis innlegg
Vis den dagen kommer at Norge blir tatt over av Islamsk styre. Da kan alle vi andre be om en sikker reise til døden. Anbefaler alle som tror noe annet om og lese koranen før de svarer meg. Vis dere virkelig IKKE vil ha tilbake Nynazismen(Islam) I Norge. Anbefaler jeg dere alle til å skaffe dere riktig informasjon om Islam.
Vis hele sitatet...
Nå får du faen meg gi deg! Du har ingen rett til å sammenligne Islam med nazismen. Ok, et par ekstremistiske muslimer har drept noen tusen mennesker på ganske mange århundrer, men ikke faen om det kan sammenlignes med nazistene som drepte millioner(!) av mennesker over en periode på 5 år! Jævla idiot!

Ja, enkelte muslimer har ortodokse og idiotiske ideologier. Dette betyr ikke at alle muslimer deler samme tankegangen. Tror det er du som burde "skaffe deg riktig informasjon om Islam".
Hva er det som er så drøyt i Koranen i forhold til f.eks Bibelen? Jada, det står ganske grusomme ting i begge bøker, men hva er det vi har gått glipp av? Siden vi tydeligvis ikke har fått "riktig informasjon".

Naturligvis tas ikke alt som står i Koranen bokstavelig av alle muslimer. Islam er faktisk en relativt fredelig religion, det er bare ekstremistene og media som ødelegger dens rykte. På samme måte som de ekstremistiske kristne som bomber abortklinikker i USA (ikke hørt om det? Media sin feil).

Ordet jihad er en eneste stor misforståelse av ekstremister. Til å begynne med kan jeg si at jihad ikke betyr "hellig krig", men rett og slett "å streve", eller "den som strever". Man kan altså utføre "jihad" av hva som helst. "Den som strever etter likestilling" = jihad. Har du forresten lest Koranen selv?

Du kan lese mer om hvordan ekstremistene har misforstått Koranen totalt her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Jihad
Sitat av Wikipedia
I løpet av perioden med de koraniske åpenbaringene mens Muhammed var i Mekka, ble jihad referert til som først og fremst ikke-voldelig og personlig kamp. Etter at han flyttet fra Mekka til Medina i 622 og etablerte den islamske stat, var selvforsvar godkjent av Koranen (22:39). Koranen begynte å gjøre forskjeller mellom «de som holder seg hjemme» og «de som kjemper Allahs sak med deres velstand og sin person» (4:95). Den begynte også å bruke ordet qital (kamp eller krigføring) og to av de siste versene som ble avslørt om emnet militær konflikt (9:5, 29) antyder, til klassiske lærde som Ibn Kathir, en pågående erobringskamp mot vantro fiender. Blant tilhengerene av liberale bevegelser[hvem?] innen islam, derimot, er konteksten av disse sene versene en spesifikk «pågående kamp» og ikke et universelt sett bindende instruksjoner mot vantro. Disse liberale muslimene har hatt en tendens til å løfte frem en forståelse av jihad som avslår eller minimaliserer identifikasjonen av jihad med væpnede midler og velger istedet å legge vekt på prinsippene om ikke-vold. Slike muslimer kan sitere Koranens Abel-figur til støtte for troen at noen som dør som resultat av å ta til vold kan få tilgivelse for synder. Dette er derimot ikke den gjennomgående forståelsen av temaet blant hovedmengden av muslimer.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke muslim. Og lær deg norsk før du uttaler deg, for helvete..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Hvordan stiller dere muslimer dere til Tera Kia egentlig?
Fordi Tera Kia Sier jo at man kan lyve og stjele å drepe ikke troende.
Å dere sier at dette kan tolkes på mange forskjellige måter. ?

Det er jo en del muslimer som nevner Tera Kia svært ofte når de føler at de blir kritisert fordi de er muslimer.
Vis hele sitatet...
Du mener kanskje taqyyia?

Sitat av Bættmæn Vis innlegg
Du mener kanskje taqyyia?
Vis hele sitatet...

http://europenews.dk/en/node/34949 <--les her

Sitat av Grønnkål Vis innlegg
Ut i fra en bedømmelse av innholdet i denne tråden, er det neppe særlig mange her som har interesse av å lese artikler skrevet av folk som (i motsetning til den wannabe-intellektuelle al-Kubaisi) faktisk har ekspertise når det gjelder islamisme, muslimer og "brorskapet", men poster i alle fall lenker til et par omtaler av al-Kubaisis tulledokumentar jeg selv synes er gode:

Sindre Bangstad:
http://www.sv.uio.no/sai/om/aktuelt/...l_kubaisi.html

Olav Elgvin:
http://muslimprosjektet.wordpress.com/
Vis hele sitatet...
EEeh : å bruke klassekampen og islamprosjektet som kilder for å forsvare innvandring er vel omtrent like pålitelig kildemateriale som hvis en innvandringsmotstander skulle henvist til vigrid sine hjemmesider.
Eller henvise til islam.net for å vise at islam er fredens religion.
-Evt referere til nyhetsspeilet for å vise at du har rett...Skjønner?
Det blir liksom ikke tatt seriøst da ingen av dem kan kalles spesiellt objektive.
Er alltid like overrasket over hvor mange som så lett setter likhetstegn mellom islam/muslimer og terror. Hvor er det dere får denne feilaktige informasjonen fra?
I følge "The European Union Terrorism Situation and Trend Report", som blir utgitt av Europol, ble det begått 294 terroraksjoner i EU i 2009.

1, jeg gjentar EN av disse ble begått av en muslim...

I tillegg ser det ut til at terror i EU er på vei ned. Hvordan i alle dager kan dette stemme når "Europa overbefolkes av muslimer"? Andelen muslimer blant de som blir arrestert for mistanke om planlegging av terrorangrep ser også ut til å gå ned. Merkelig...
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det er det som er hele poenget. Muslimbrødrene har såpass mye makt at de har gjort dette til en tradisjon. Verken hijab eller niqab var noe tradisjon før muslimbrødrene kom inn i bildet. Muslimske jenter tror nå at hijaben/niqaben faktisk er en tradisjon, og at det er noe de er nødt til å gå med for å forbli muslimsk.

For å sitere TV2 siden jeg linket til i førsteposten:



Det ble også sagt i dokumentaren at hijab og niqab vokste i takt med politisk islam (muslimbrødrene). Jeg vet ikke helt hva min konklusjon på dette er enda, men det er et både interessant og skummelt lesestoff. Dette sier også litt om hvor mye makt disse muslimbrødrene faktisk har, da ekstremt mange kvinner i midtøsten bruker dette klesplagget.

Gamal al-Banna mente også selv at muslimske innvandrere burde tilpasse seg det landet de kommer til, så lenge de får religionsfrihet. Han mente at muslimene enkelt kunne tilpasse seg, og fortsatt være muslim.
Vis hele sitatet...


enig i det du skriver

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg

Gamal al-Banna mente også selv at muslimske innvandrere burde tilpasse seg det landet de kommer til, så lenge de får religionsfrihet. Han mente at muslimene enkelt kunne tilpasse seg, og fortsatt være muslim.
Vis hele sitatet...
det eneste som er problemet med denne positive vinklingen er at gamal-al-banna ikke har noen innflytelse i det muslimske brorskapet. han er bare broren til en av grunnleggerne, han er ikke selv aktiv i bevegelsen, han er nettopp det motsatte, en kritiker. så det å fremstille dette som at han er noen som helst talsperson for ideologien eller de som støtter den, blir det motsatte av hva som er tilfellet.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hvor lenge tror dere egentlig en gjenomsnittlig muslimsk familie har ønske eller evne til å tviholde på det religiøse(evnt politisk religiøse) aspektet av tilværelsen?

En kan gjerne si at integreringspolitikken feiler på mange punkter, men sett i et lengre tidsperspektiv vil integrering uansett skje. Regnestykkene om at "muslimene tar over" tar utgangspunkt i at 5, 6 og 7-ende generasjons innvandrere som er født og oppvokst i norge, i likhet med sine foreldre og besteforeldre, har tviholdt på "oss mot dem" holdninger forplantet i politisert religion.

De vil gå på samme skoler som alle andre, og leve i det samme samfunnet. Med økt levestandard og utdanningsnivå utvannes det religiøse segmentet av befolkningen, og de religiøse konfliktlinjene får langt mindre betydning.

At vi blir en etnisk minoritet derimot, det skal man ikke se bort ifra, og jeg vil veldig gjerne at noen forklarer meg problemet ved dette.
Vis hele sitatet...
Det er mye mindre enn 5-7 generasjoner. ekstrem islamisme er veldig utbredt blandt muslimer. Og med befolkningsutviklingen og fødselsratene, vil muslimer kunne bli en betydelig politisk maktfaktor i europa, norge inkludert, på mye mindre enn 5-7 genrasjoner, heller 2-3. det er ikke sånn du hevder at religionen vil "utvannes" og at religionskonflikter vil få mindre betydning. Det er motsatt, og det er nettopp det som er problemet. Det kommer en fremmed, religiøs og politisk ideologi, som er i full fremmarsj til å bli en betydelig maktfaktor i europa på 2-3 generasjoner. da er det en reell trussel når man vet at ekstrem islamisme er en totalitær, udemokratisk, strengt religiøs, undertrykkende, forferdelig ideologi, uten frihet.

muslimbrødrene viser godt hvor utbredt ekstrem islamisme faktisk er blandt muslimer. de er en betydelig maktfaktor og den største og mest organiserte politiske opposisjonen i mange arabiske diktaturland. i egypt vant de nylig nesten 50% av representantene i det egyptiske parliamentet. de har over lang tid bygd skoler for de fattige over hele midtøsten som del av deres "veldedighet". hva tror du de lærer barna? husk at når denne generasjonen vokser opp, er ikke akkurat støtten til denne ekstremistiske totalitære idelogien ikke akkurat mindre blandt muslimer. Denne ideologien er en trussel mot demokratiet, ikke bare i europa, men over hele verden.

Og jeg skal fortelle deg at det faktisk er et problem å bli en etnisk minoritet. det er ikke nødvendigvis slik du hevder at ideologiske, kulturelle, religiøse skillelinjer viskes ut med tiden. det er jo nettopp det denne "debatten" handler om. Hvorvidt vi skal kreve at de som kommer til vårt land skal tilpasse seg vår væremåte, og våre verdier, eller om de skal få beholde sin kultur. Når vi vet at vi hittill har latt de beholde sin egen kultur, og de har valgt å gjøre det, tyder heller ting på at disse skillelinjene ikke vil "vannes ut" men snarere forsterkes. da blir det fort et problem å være etnisk minoritet, fordi da kan du plutselig bli forfugt, tvunget til tilpasning til en annen ideologi, osv, fordi majoriteten kan innføre et annet styresett gjennom demokratiske midler, og tvinge minoriteten til underkastelse.

Det finnes også det mange vil kalle "mer ytterligående" syn på hvorfor blanding mellom etnisitet ikke er å foretrekke. "mer ytterligående" fordi det ikke ligger innenfor mainstreamen eller det som er politisk korrekt. dette kan for eksempel omhandle syn på raseforskjeller. det er ikke alle som er uten videre enige i påstanden om at raseforskjeller basert på etnisitetsforskjeller ikke eksisterer, ei heller finner troverdig forskning som underbygger den påstanden.
Sist endret av barbadius123; 14. februar 2012 kl. 12:51.
"Evolution did not put you on two feet just so that you could crawl in the dust again".

Jeg synes heller at man bør leve et liv i fred og ro og i harmoni.
Gjennom og følge de lokale lovene og inneha en slags moral.
Relgion bør ha et klart skille fra staten.

Men det sier jo litt om utviklingen til en del mennesker i verden.
Når de lar sitt liv bli styrt av relgiøs normer og skandaløst tull.
Jeg forstår virkelig ikke hvordan de orker og leve et liv bak menneske skapte murer, eller er de bare svært glad i betong strukturer.
Det er faktisk mulig å tenke selv. Vis man skal være relgiøs i vesten så bør det kanskje vært lurt og velge en relgion som er litt mindre konflikt fylt en islam. Å enn reglion som kanskje er en smule mer uviklet.
Islam har desverre fått et svært ufortjent dårlig rykte i den vestlige verden.
Dette kan jo å komme av at Islam er denne relgionen som har skriker høyest om urettferdighet. Media er i hvertfall svært flinke til å få det med seg.
Men jeg tror nok at Islam hadde fått et bedre rykte på seg i Norge, vis Norge hadde kvittet seg med de radikale/onde/tåpelige personene som hevder at de er "muslimer. Disse personene heter jo Najmuddin Faraj Ahmad ""a pest for all Muslims in Norway" og Mohyeldeen Mohammad.

Det er plass til moderne muslimer i Norge, jeg kjenner flere slike personer.
Men det bør der i mot ikke være plass til ekstreme/radikale/terrorist/ond muslimer.
Å det mener jo de fleste moderne muslimer og ikke troende personer her til lands.