Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1887
Har endelig begynt å bevege meg utpå mer tradisjonelle stiler med Wacomen, og har lyst til å begynne å tjene på det.

Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal sette prisen. tenkte å tilby A4 i ramme og kanskje print på lerret(canvas)


Dette er et eksempel på et av bildene jeg kunne tenke meg å selge.

hvor mye burde jeg ta for dette? ferdig i ramme/lerret.
og hvor mange eksemplar bør være tilgjengelig?

For å markedsføre dette har jeg tenkt å legge fram ideen for en jeg kjenner som driver bruktbutikk. og kansje selge gjennom den og på internett som postordre.

Sånn grunnleggende vil prisen bli 50.- for print og 80.- for ramme, det er da billigste jeg fant. hvor mye burde jeg smøre på for jobben med å lage bildet og slikt? er veldig i tvil. håper ikke på å tjene stort men litt må det være.
Sist endret av F4celess; 14. april 2011 kl. 01:58.
Som fullstendig ukjent kunstner er det naturligvis vanskelig å sette en bestemt pris på arbeidet sitt. Jeg vet ikke helt hvordan det funker i Norge, men i statene er det vanlig å tilby bildene sine gratis til alle slags kaféer for å gjøre deres kunder til potensielle kjøpere.
Jeg ville først og fremst fokusert på å få vist frem og generert en viss interesse for arbeidet ditt, så latt prisene stige med eventuell etterspørsel. Man kan jo føle seg litt frem når man har en eventuell kjøper på tråden, uten å ha satt en pris på forhånd.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
se hva folk er villige til å betale for de, spør folk på gata f.eks? Og selvfølgelig nok til å dekke utgifter, koster ramme 50,- og maling og lerett 50 så går du i minus vettu
Det lureste du kan gjøre er jo å gjøre litt research og se hva andre ukjente kunstnere tar for sine bilder og bruke dem som veiledning.
Lag en overkommelig startpris og selg til høystbydende sier nå jeg.
Beklager og si det, men dette kan du ikke selge. Synes du er på veldig god vei men at bilder mangler litt detaljer og dybde.
"Alt kan selges!"
-Skrue McDuck
*hirr*
licenced penis
pizzadelivery's Avatar
38 5
dansekua har et poeng
Sitat av danseku Vis innlegg
Beklager og si det, men dette kan du ikke selge. Synes du er på veldig god vei men at bilder mangler litt detaljer og dybde.
Vis hele sitatet...
skal nok gi det en sjanse.

mye bra råd her. Satser nok på danchr's og 1337Wince's tips.

Bor i en bygd der alle kjenner alle. så jeg har et grunnlag der.
Legg det ut på eBay for 50 000. Så er det sikkert noen som tror det faktisk er værdt det
Helt ærlig, så kan jeg ikke tenke meg noen som kommer til å kjøpe det der. No offence, men ikke bli skuffa om noen ikke vil kjøpe det.
For a si det slik, sa ma alle store kunstnere ha startet et sted. Det er ikke en Munch eller Picazzo, men jeg ville sagt: gi det et forsok! Gi det en litt hoy pris, og se! bare troen pa at det er verdt noe er nok til a fa enkelte personer til a kjope det. Den som intet vager, intet vinner.
▼ ... over en måned senere ... ▼
For å gi deg noe å sammenligne med. Jeg solgte bildene mine i A3 størrelse på fotopapir med ramme til 1000,- (uten ramme 750,-) og bildene på lerret (50x60) eller kapaplate (30x90) til 1500,-.

Men henger meg på her å må si jeg syns bilde blir litt flatt, men at du er på god vei
▼ ... noen uker senere ... ▼
ikke for og hijacke tråden, men må bare spørre.

Helen2710

Hei bare lurer på hvordan du solgte bildene dine (hvordan du fikk de printet etc) og hva de så ut som. Har lyst og se om noen vil ha bildene mine, de er bare på amatør nivå bildene mine da, så er mest som et experiment da og se om de faktisk kan bli solgt.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
For a si det slik, sa ma alle store kunstnere ha startet et sted. Det er ikke en Munch eller Picazzo...
Vis hele sitatet...
Mange av de store kunstnerne startet vel med sin død. De hadde også skills eller malte om temaer som var viktig for folket. De eneste som vil kjøpe dette bildet er nok bare kjentfolk som vil støtte deg.

edit: Gammel tråd. Hvordan gikk salget?
Sist endret av Damio; 17. juni 2011 kl. 13:42.
50 000 på ebay ville nok fungert bedre enn 300 kr i norge. =)