Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2489
Den undervurderte
Var litt snarrådig når jeg fikk et illebefinnende på søndag, og gikk på Ebay å kjøpte en prosjektor jeg egentlig ikke vet noe om, eller har fått lest meg opp om. Er ikke så erfaren innen lumen, hertz osv, så jeg søker hjelp utenifra for å høre om dette var et helt forferdelig kjøp.

Prosjektoren er denne: http://www.ebay.com/itm/231410008449

SPECS:

Model
X88+(T)

TV Features
Built-in DVBT Module

Type
LCD Projector

Light Source
High Power LED Lamp, Above 50,000 Hours Lifetime
Brightness
3600 Lumens

Projection Distance
1.2-5.5M

Projection Size
50-200 inches

Image Aspect Ratio
16:10 Native, 16:9 and 4:3 Compatible

Contrast Ratio
3500:1 (Full On/Off)

Native Resolution
1280 x 800

Max Resolution

WUXGA (1920 x 1200)

Keystone Correction
±15° Vertical Manual Correction

Zoom & Focus

Manaul Focus & Digital Zoom

Projection Methods

Desktop/Ceiling Projection

Built-in Speakers
5W x2

Support Multimedia Format
MPG, MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, AVI, MP4, DIVX, TS, TRP, MKV, WMV, RM, RMVB, FLV, MP3, WMA, JPG, BMP, TXT......

Input/Output Port
Component Video(YPbPr), VGA, HDMI*2, USB*2, TV, AV(RCA)

Stereo Audio(RCA) Output

Power Supply
AC 100-240V/50-60Hz

Power Consumption
180W

Size
340 x 265 x 140 mm

Body Color
White & Black

Package Included
1x Projector, 1x AC Power Cable, 1x Remote Control, 1x HDMI Cable, 1x VGA Cable, 1x AV Cable, 1x User Manaul


Jeg er ikke så impulsiv til vanlig, så jeg vet ikke hva som skjedde. Håper på gode svar!

- Morfen
Ser ut som no typisk Kina-ræl. Har aldri hørt om EUG, men de ser ut som en ebay-basert bedrift.

Første treff i google:
Don't buy this EUG LED X88 projector!

For tre lapper kunne du fått en grei projektor fra en seriøs, norsk forhandler.
Den undervurderte
Trådstarter
Haha, det kunne jeg helt sikkert.. var litt i mine egne tanker.. Så videoen og leste kommentarene, det gikk igjen at det var pæren som var problemet, så jeg får vel oppgradere den isåfall.. Hvordan er den på specs? Det er det jeg egentlig er ute etter. Ellers takk for svar! vet ikke hva den het en gang.
Det er så mange måter å manipulere specs på, så de er ikke mye verdt med mindre man stoler på produsenten. Contrast ratio er mest interessant for hjemmekino, men det oppgis sjelden etter en standard. Istedenfor oppgis det som her, etter full on/off. Da følger produsenten sin egen standard, og tallene blir vesentlig høyere. Lumen kan også lett manipuleres. Specsa ser for øvrig greie ut, hvis man ikke tenker noe mer over det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
LED projektorer har mye levetid men i lysstyrke er de totalt rævva. Hadde vel gått helt greit i et mørkt gutterom/stue, men som mentalmelt sier, er dette desverre noe kina ræl.
Den undervurderte
Trådstarter
Forventer ikke allverdens, men håper den er brukandes til noe ihvertfall... produsere musikk på 200 tommer må være rått.. ahaha! Takk for svarz!
Imponerende at denne kan bruke 180W... ekstremt imponerende faktisk.

Har sett de bruke oppmot 100W hos seriøse leverandører, normalt i 40-60W området for de litt mindre.

Så SPECene på den, ville jeg tatt med en enorm klype salt..


Generelt når det gjelder kina-LED-projectorer, så er de helt kurrant / ræva.
Fungerer fint i et bekksvart rom, om du liker vasse farger.

Og til prisen, spesielt når momsen er lagt på, har du gjort et svært dårlig kjøp.
Med 5 års reklamsjonsrett selger f.eks. Elkjøp og Expert kun varer av god kvalitet.

Generelt kjøper meg MASSE elektronikk fra Kina, men er verdien større enn 200kr kjøper jeg den i Norge pga. garanti.

Fra nettet kjøper jeg billige dippedutter og kabler.

En god prosjektor DLP i HD får du til 6000kr på Elkjøp med 5 års garanti.

Jeg hadde ALDRI kjøpt noe fra Kina som plugges i 230V uttaket.

Strømforsyningene og ledningene er underdimensjonert.

Omprosjektoren tar fyr får du avkortet forsikring.

Har du kjøpt den i Norge er selger ansvarlig.