Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 698
Hei, har en kamerat som er fargeblind og spiller dayZ.

Lurte på om det er noen metode og evt endre farge på mat skalaen eller noe å gå ut ifra, han ser nemlig ikke forskjell på Grønn og Brun/rød.


vet du kan se etter "blinkingen" men greit og spise litt før det? :P
Det er ikke noe vits i å spise før det blinker. Du kan gå 20 min etter det har startet å blinke før du begynner å miste liv også.

Har du fullt liv så tar det ca 40 minutter å dø av sult/tørst.
Okei, trodde du måtte spise med en gang når det blinket
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Okei, trodde du måtte spise med en gang når det blinket
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hørt om spillet, sett det eller prøvd det, men det finnes kanskje en option som gjør at det står % i baren?

Husker det fra wow tiden, nyttig i raids.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Jeg har aldri hørt om spillet, sett det eller prøvd det, men det finnes kanskje en option som gjør at det står % i baren?

Husker det fra wow tiden, nyttig i raids.
Vis hele sitatet...
Aner ikke om det går, noen andre som vet?


En annen ting som ikke blinker er jo foresten BLOD.
Er ikke alle servere som viser mye blod du har heller, fines det noen slags form for "addon"?
Ser på dayz-forumet at det har blitt nevnt i juni. Vet at arma2 har fargeblind-modus, men har ikke funnet det på dayz enn så lenge. For øvrig finnes det mange bra treff om du bare googler " Dayz + colorblind". Kameraten din er ikke den eneste med det problemet.

Når det kommer til å spise, kan du vente til det blinker, da det ikke har noen effekt med unntak av mer blod før den tid. Såvidt jeg vet er det også opp til serverne du er på, om hva som vises og ikke, av blod og andre stats.