Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 965
God aften. Har nå brukt store deler av dagen min på et problem som oppsto i dag. Etter å ha startet pcen fant jeg ut at at jeg ikke har nett.

Har kommet frem til at det er noe med PCen, da jeg får nett på en annen pc med samme tp kabel.

Får en trekant med utropstegn over på verktøylinjen, hvor det står Unidentified network. No internet access.

Har prøvd: Disable ivp6, uninstal device fra component services, disable og enabel nettverkskort, restarta pcen. Får ikke restarta nettet da jeg bor i studentbolig og ikke har tilgang til den, men som sagt, så har jeg nett på den andre pcen min, så det er selve pcen det er noe galt med.

Når jeg prøver en nettside, står det "kobler til..." i fem-ti sekunder før den stopper.

Noen som har tips eller triks? Begynner å bli desperat her jeg sitter.
Sist endret av Mussgaas; 4. april 2013 kl. 20:04.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvilken ip får du på de respektive maskinene?
Bollekonge
Trådstarter
På pcen som har nett er IPen: 158.36.199.214.
På PCen uten nett står det 255.255.0.0. IPV4 subnet mask.
Autoconfiguration IPV4 er 169.254.252.63
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du får mao nett rett ut på Uninett.

Har dere noen form for autentisering på endeportene deres? (mac-basert eller 802.1x?)

Hvis maskinen får nett andre plasser ville jeg tro det er tilfelle.
Bollekonge
Trådstarter
maskinen som ikke funker som den skal er stasjonær, så får kke testet om det er nett andre steder.
Har du noen tips? Vet ikke hvordan jeg sjekker om vi er mac basert eller 802.1

Prøvde å formatere og reinstallere w7, men det funket ikke. Vil det være noe vits å instalere win xp og så oppgradere? Fatter ikke helt hvordan feilen kan forekomme etter formatering, eller ved endring av OS.

Har nå brukt ørten timer på å lete etter svar, men finner ingen løsning som fungerer. Ingen datakyndige som har noen tips?
The Nerdrager
Bruker ikke tilfeldigvis proxy? Eller at du har brukt proxy på ett annet nett før? Slik at den gamle proxyen står på? Evnt legge inn ny?
Bollekonge
Trådstarter
Etter mangfoldige timer med prøving og feiling, skrev jeg inn en tilfeldig IP jeg fant på et HP-forum fra 2011, som min egen, og det gjorde susen. Aner ikke hvorfor, men det får så være.