Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169780
Sitat av John1ag Vis innlegg
Jeg spiller på så å si alle norske servere foreløpig (hosta av battlefield.no ;: Multigamer.no)
Vis hele sitatet...

Blir tingene du har på la oss si Norge 22 sava på norge 9 også ?
Du er vel ikke hypp på å lære meg DayZ? Jeg dør 24/7
Sitat av Drue Vis innlegg
Blir tingene du har på la oss si Norge 22 sava på norge 9 også ?
Du er vel ikke hypp på å lære meg DayZ? Jeg dør 24/7
Vis hele sitatet...
Bare ting du har på deg/i sekken din mens biler telt og sjitt blir ikke lagret på HIVE.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Kjipt jeg døde tidligere idag, men heldigvis har jeg nå fått tak i masse bra utstyr, ural og telt med utstyr også.
Kjekt å ha både long og close range våpen nå!

http://i.imgur.com/Y7yky.jpg

http://i.imgur.com/oquNv.jpg
Sitat av Drue Vis innlegg
Blir tingene du har på la oss si Norge 22 sava på norge 9 også ?
Du er vel ikke hypp på å lære meg DayZ? Jeg dør 24/7
Vis hele sitatet...
Er ikke akkurat en mester selv. Dør ofte selv pga av andre spillere
Dersom man skal holde seg i livet over lengre tid er nok gruppe samarbeid essensielt. Lone Wolfere dør før eller siden av en random player eller en klan. Hadde vært kult om vi kunne få til en gruppe med TS eller noe lignende.
Vil bare advare alle her mot å spille på Norway 33.

Jeg og tre andre kom over en buss mot grensen i vest, plutselig kom det en hvit pickup mot oss og jeg skjøt sjåføren. Passasjeren kom seg ut og drepte en av oss, jeg tror ikke han var klar over at det var to til der. Da han kom opp skjøt vi etter ham og drepte ham til slutt. I samme øyeblikk tok han i vår gruppe som døde og tok selvmord for å spawne nærmere oss. Administratorene trodde vist derfor at han hadde portet opp til oss igjen og serveren ble disconnectet.

Etter litt relogging, disconnects og kicking frem og tilbake bestemte jeg meg for å sjekke om serveren hadde fått noen klager på DayZ-forumet og da kunne jeg se en post (http://dayzmod.com/forum/index.php?/...norway%20%2033) som kunne fortelle at jeg og de jeg spilte med var hackere.

Vil bare advare andre spillere slik at de slipper å få sin spillopplevelse ødelagt av tullete admins.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Derfor spiller ikke jeg på fulle servere.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Derfor spiller ikke jeg på fulle servere.
Vis hele sitatet...
Derfor du har så bra gear ja?

Sikkert lurt tho, tror jeg skal holde meg unna fulle norway-servere fra nå av. Ble nesten drept av scriptere på Norway 2 the other day, heldigvis ble jeg portet opp på et tak, og ned igjen når jeg logget inn dagen etter
Sitat av tnu001 Vis innlegg
Jeg blir lett med på å spille DayZ. Noen som er med kl 20.30 i kveld?
Vis hele sitatet...
eg joiner. ? vet om en server med tag på mappen og alt slek.
DMR, M24, Mark 48 eller FAL som våpen nr.2?
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
DMR, M24, Mark 48 eller FAL som våpen nr.2?
Vis hele sitatet...
m24.

Katoffel
Sitat av Iluwu Vis innlegg
m24.

Katoffel
Vis hele sitatet...
Er det noen spesiell grunn til det da?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Kommer ofc an på hvilket våpen du har fra før da.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
DMR, M24, Mark 48 eller FAL som våpen nr.2?
Vis hele sitatet...
Jeg liker DMR'en.
Mange skudd per magasin og den funker sammen med NVG's.
Er det noen som har lyst til å groupe opp å spille litt, synes det blir litt kjedelig å gå rundt alene for å så dø av 1 zombie.
Vi kan bruke skype eller noe lignende program ?
Sitat av Drue Vis innlegg
Er det noen som har lyst til å groupe opp å spille litt, synes det blir litt kjedelig å gå rundt alene for å så dø av 1 zombie.
Vi kan bruke skype eller noe lignende program ?
Vis hele sitatet...
Har snakket med en fyr om å groupe opp for DayZ. Hvis du er interessert kan du jo sikkert joine oss =)
Sist endret av John1ag; 5. august 2012 kl. 15:06.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Drue Vis innlegg
Er det noen som har lyst til å groupe opp å spille litt, synes det blir litt kjedelig å gå rundt alene for å så dø av 1 zombie.
Vi kan bruke skype eller noe lignende program ?
Vis hele sitatet...
Voip.silentspy.net og join norway 1 channelen. Er et par stykker der som pleier å samarbeide. Du får helt sikkert være med (teamspeak 3 forresten http://www.teamspeak.com/?page=downloads/)
Noen som er nær elektro som kan gi meg en bandasje?
Når jeg kom til elektro slo en zombie meg en(!!!) gang, så begynte jeg å blø, og jeg har null bandasjer.. Er ved brannstasjonen rett utenfor elektro. KP til den som har en ekstra bandasje til meg!
Har tenkt å begynne å spille day-z, men hvordan server skal jeg spille på?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Har tenkt å begynne å spille day-z, men hvordan server skal jeg spille på?
Vis hele sitatet...
Jeg spiller som regel på servere med mange folk, med hjemmeside og forum topic på DayZ forumet og med de innstillingene jeg liker. Jeg og en gruppe venner spiller nå på DE 285 som hjemmeserver.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Noen tips til de som ikke vet det fra før:

-For å se bra på natta gå inn på video instillingene og skru på HDR(et eller annet), og skru opp brighness og gamma til fult.
Jeg ser like bra som på dagen med de innstillingene bare alt er svart-hvitt.. Så har ikke bruk for nv.

-Finner dere et map så kan du sette ut waypoints på kartet ved å trykke på shift+venstre museknapp.

-For å fjerne mange av effektene som man får ved lite blod går du i video instillingene og skrur av post processing (nok ikke helt ordrett, men du skjønner hvem jeg mener når du ser den).
Gjør veldig mye lettere å overleve når man har lite blod.

-Problemer med grafic bugs (artifacting)? Gå inn i: mine dokumenter - ArmA 2 og åpne filen som heter dittnavn.ArmA2OAProfile.
Scroll ned til du finner sceneComplexity= "et eller annet tall" og bytt ut alt som står bak = med 100000
(Det funka ihvertfall fjell for meg)
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av r0bin Vis innlegg
-Problemer med grafic bugs (artifacting)? Gå inn i: mine dokumenter - ArmA 2 og åpne filen som heter dittnavn.ArmA2OAProfile.
Scroll ned til du finner sceneComplexity= "et eller annet tall" og bytt ut alt som står bak = med 100000
(Det funka ihvertfall fjell for meg)
Vis hele sitatet...
Noe annet som funker også er å trykke shift også - (minus) på numpad får å så skrive "flush". Da forsvinner alle rare graphic bugs som har kommet i det siste.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Noe annet som funker også er å trykke shift også - (minus) på numpad får å så skrive "flush". Da forsvinner alle rare graphic bugs som har kommet i det siste.
Vis hele sitatet...
Har kun graphic bug ved teltleirene stary/berezino, vil dette fungere på den buggen?
Noen som vet om det kommer en patch snart som kan fikse "stuck at loading screen" problemet?
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
Noen som vet om det kommer en patch snart som kan fikse "stuck at loading screen" problemet?
Vis hele sitatet...
Hadde det problemet hele tiden for et par måneder siden, men aldri nå lenger, så tror det må være noe på din side
Prøvd og installert spillet på nytt?
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hadde det problemet hele tiden for et par måneder siden, men aldri nå lenger, så tror det må være noe på din side
Prøvd og installert spillet på nytt?
Vis hele sitatet...
Har prøvd ALT
Det er noe drit med serverne til dayZ tenker jeg..

Har admins tilgang til å resette character data? Har sendt PM til Rolsenroyce men han svarer ikke..
Noen newbie spm:
1. Første gangen jeg spilte fant jeg en låve med 2 rifler+ ammo, masse drikke, kart, bandage osv. Er det vanlig å finne slikt?

2. Hvis dette feks. var en hacket server med masse loot, beholder man da gear hvis man logger på en annen server. Eller starter man på nytt for hver server?

3. Har hendt jeg har løpt med zombier etter meg, også crouchet jeg og da kunne ikke zombiene se meg. Er det vanlig?
Sitat av d3ath-jr Vis innlegg
Har prøvd ALT
Det er noe drit med serverne til dayZ tenker jeg..

Har admins tilgang til å resette character data? Har sendt PM til Rolsenroyce men han svarer ikke..
Vis hele sitatet...
Rolsen er vel ingen admin? Om ikkje han har kjøpt seg server nå i det siste da Men uansett - nei, server admins kan ikkje gjøre noe sånt.
Og med tanke på at verken meg, eller noen av dem andre eg spiller med har dette problemet som du har, så tviler eg på at det er server sided heller.

Sitat av Kramer Vis innlegg
Noen newbie spm:
1. Første gangen jeg spilte fant jeg en låve med 2 rifler+ ammo, masse drikke, kart, bandage osv. Er det vanlig å finne slikt?
Vis hele sitatet...
Ja.

Sitat av Kramer Vis innlegg
2. Hvis dette feks. var en hacket server med masse loot, beholder man da gear hvis man logger på en annen server. Eller starter man på nytt for hver server?
Vis hele sitatet...
Du beholder alt i inventoryet ditt når du bytter server, men ikkje kjøretøy og telt.

Sitat av Kramer Vis innlegg
3. Har hendt jeg har løpt med zombier etter meg, også crouchet jeg og da kunne ikke zombiene se meg. Er det vanlig?
Vis hele sitatet...
Ja.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Leikeland Vis innlegg
Har kun graphic bug ved teltleirene stary/berezino, vil dette fungere på den buggen?
Vis hele sitatet...
Det fungerer for noen, men har en kompis det ikke fungerer for. Men det er jo bare til å prøve å se hvordan det går.
Hvilke servere er det mye loot på da? Hvordan finner jeg slikt?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Det er random. Ingen servere har bedre loot enn andre, du var nok bare heldig Lootspawns funker sånn at i for eksempel (dette er bare et eksempel) en låve da, så er det 10 items som kan spawne. Øks, winchester-rifle, toløpshagle, mat, drikke, bandage, jerry can(bensinkanne, brukes for å fylle biler, båter m.mer ) kart og flares. Hvilke av disse tingene du finner er random, og alle items har forskjellig prosent sjangse for å spawne. Du kan i teorien finne en låve med 4 økser og ingenting annet.

Etterhvert lærer du deg hva slags items som spawner i hva slags type bygg. Kompass kan du f.eks ikke finne på en låve, men du finner de lett i et supermarked. Mat og drikke er det plenty av på supermarkedet, men du finner ikke bildeler der f.eks.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Hvilke servere er det mye loot på da? Hvordan finner jeg slikt?
Vis hele sitatet...
Vel det skal vel være random, men servere som restarter ofte har du best sjangse til at det ikke allerede er lootet
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Leikeland Vis innlegg
Vel det skal vel være random, men servere som restarter ofte har du best sjangse til at det ikke allerede er lootet
Vis hele sitatet...
Looten er jo fortsatt random, men det er mindre sjangse for at noen andre har tatt det eventuelt bra greiene som lå der. Våpen for eksempel
Noen på nor 28 chernogorsk som vil teame?
Jeg joiner deg EoN, Skypen din?
Nvm, har ikke tid
Sitat av FatMan Vis innlegg
Kommer ofc an på hvilket våpen du har fra før da.
Vis hele sitatet...

Akkurat blitt teleporta høyt i lufta på Norway 21, men rakk å aborte. Er jeg dau nå? Surt å miste AS50 ..
Sist endret av Shepard; 6. august 2012 kl. 00:43.
Sitat av Shepard Vis innlegg
Akkurat blitt teleporta høyt i lufta på Norway 21, men rakk å aborte. Er jeg dau nå? Surt å miste AS50 ..
Vis hele sitatet...
Jeg og 2 andre ble det i går 1/3 døde
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Vis hele sitatet...



FAL er jo forferdeligt når det kommer til ammunisjon, så få det byttet bort når du har 1 mag igjen.
vi er 4 gutter som spiller dayz nå, vi har gear osv. Viss noen vill bli med kom på teamspeak serveren: Voip.silentspy.net
Kom på Norway 1 av de channlene som er der.
Sist endret av whaeck; 6. august 2012 kl. 01:54.
Noen som spiller på Norway 10 nå? Hvilke servere er det lyst på når det er natt her?
Noen som vet hva som skjer når serveren restarter og du sitter inni en bil og kjører? skjedde med oss nå, og bilen er borte, vil den respawne hvor den sist ble lagret eller hva?

og til Kramer:

Norge har GMT+1, så se etter servere med feks GMT-12 / UTC-10 osv, de fleste har det i navnet.
Hacker på Norway 21 atm! er ikke det en her inne som er admin på den servern?
Great,

Hadde spilt +3 timer på en norsk server tidligere i dag. Var på vei mot airfield (hvor ellers) og hadde funnet 3 heli crash sites på veien (og like nord-øst). Hadde FN FAL og CZ 550 med masse ammo. PDW sidearm. Kammo og storsekken var på.

Tenkte jeg skulle stacke opp litt mat og stakk i skauen på jakt. Stille og fredelig.

Plutselig blir jeg teleportert inn i en hangar på airfield sammen med (det jeg antar) var samtlige andre survivors online.

Har lest om denne formen for hacking, men da det skjedde var det så raskt at jeg forstod ingenting. Min opparbeidede (via DayZ) kynisme slo inn og jeg begynte å skyte vilt rundt meg mot alt som rørte seg inne i hangaren.

FAL-en skuffer ikke og jeg fyrer av minst 3 magasiner mens jeg ser navnet mitt konstant poppe opp i nedre venstre hjørne.

Så plutselig blir jeg disconnected med en beskjed om at jeg har blitt bannet for hacking. Ufattelig irriterende, men jeg prøver å logge meg på en ny norsk server for å sjekke hvor jeg er og hva som egentlig skjedde (og hvorvidt jeg har blitt bannet på ordentlig).

Klarer å logge inn, og der var jeg plutselig tilbake i skauen. Ikke bare tilbake i skauen, men også død. WTF?

Jeg vet ikke om jeg ble perm-bannet fra den norske serveren jeg spilte på først (husker ikke navn, jeg bare auto-joiner norske servere med god ping). Det irriterer meg ikke så mye.

Men det å dø.. Ikke bare dø fordi man gjorde noe dumt (slik jeg vanligvis gjør). Men å dø fordi en forbannet idiot syns det er "morsomt" å teleporte alle dit (og videre få folk bannet uten grunn), that really grinds my gear.

TL;DR: driver du å hacker på norske servere er du fette idiot. Håper alle har øynene oppe for slikt og rapporterer det til myndighetene. Eller noe tilsvarende organ.

Takk for meg
Hvis du fyrte av 3 magasiner hadde du tid nok til å ha litt vett i hodet og bare logge av med en gang.
spilte dayZ før de fleste hadde hørt om det engang, Nå har jeg mer eller mindre sluttet. Man kan sitte i timesvis og opparbeide seg gear, Så kommer en scriptkiddie å dreper deg. Jeg gidder det bare ikke.

Jeg har ikke problemer med å dø i en skuddveksling eller mot zombier av den grunn. Men når spillet får alle disse COD og BF drittungene, Så sier det seg selv at Battle eye ikke holder mål. BE er en ræva anticheat, Men arma slet aldri med hackers før siden miljøet var såppas lite og voksent.

Nei... Før folk legger timesvis ned i spillet så må de sørge for at de ikke blir drept hele tia av hackers og stygge bugs de kunne fiksa for lengst. Ja jeg veit at Alpha er alpha, Men spillet var faktisk bedre før det ble populært. Ikke mye bugs og ikke problemer med kids.
Sitat av Aftershave3k Vis innlegg
Hvis du fyrte av 3 magasiner hadde du tid nok til å ha litt vett i hodet og bare logge av med en gang.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre om hvordan man kan ha tid nok til å ha litt vett i hodet ?
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
FAL er jo forferdeligt når det kommer til ammunisjon, så få det byttet bort når du har 1 mag igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer neppe til å bli fri for ammo med det første, fant 5 til i ett telt.
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Noen som spiller på Norway 14 nå?