Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169782
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Idag er en kjedelig dag å ligge å snipe ved NW, finner ingen folk å skyte Men får server hoppe til jeg ser noen.
Sist endret av Quakecry; 25. juli 2012 kl. 17:16.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Da skal jeg etablere meg på serveren din myhre.
Håper du har crosshair på.
Sist endret av Rolsen Royce; 25. juli 2012 kl. 17:26.
Sitter og venter på serveren i spenning nå
har du noen ETA på når den er oppe og går eller?
Da har jeg lagd et rom for nFF på teamspeak kanalen min. Det er plass til 40 mennesker, og kvalitetet på samtalen er på max Her er IP: teamspeak-9.verygames.net:50493
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
nice!!
titegn
Serveren kommer på så fort eg kommer meg hjem, må hjelpe en kamerat med PC'n sin først, beklager
Kommer ikkje inn på Multigamer sine sider for og starte serveren herfra av en eller annen grunn.
Ja, crosshair skal være på.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Serveren kommer på så fort eg kommer meg hjem, må hjelpe en kamerat med PC'n sin først, beklager
Kommer ikkje inn på Multigamer sine sider for og starte serveren herfra av en eller annen grunn.
Ja, crosshair skal være på.
Vis hele sitatet...

Når sånn ca tror du at er hjemme da?
Sitat av IzznoogooD Vis innlegg
Når sånn ca tror du at er hjemme da?
Vis hele sitatet...
Når PC'en starter Virker som vi er inne på noe nå, håper eg..
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av IzznoogooD Vis innlegg
Er det i det hele tatt mulig? hehe

Men ja, ikke noe prob å ta hs når de trasker for seg selv, men noe annet når de går til angrep :P
Vis hele sitatet...
Tydeligvis, så selv at han hadde 11 zombiekills, 12 headshots, 0 murders og 0 bandit kills
Da er serveren oppe!
Norway 21 / Heroes of Telemark
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Da er serveren oppe!
Norway 21 / Heroes of Telemark
Vis hele sitatet...
Vil gjerne joine, men står at det er 2500 i ping :O

edit: nevermind, ser ut til at det funka knall allikevel
Sist endret av Alzo88; 25. juli 2012 kl. 20:27.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Værsåsnill å iallefall gjøre det slik at du når du shift-klikker på mappet så vises waypoint.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Værsåsnill å iallefall gjøre det slik at du når du shift-klikker på mappet så vises waypoint.
Vis hele sitatet...
Er det ikkje sånn nå? Har ikkje mulighet for og teste dette selv ATM.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg er nysgjerrig på "features" på denne norway 21, kunne du fortelle?
Hadde et tonn med ting jeg lurte på, men nå kommer jeg bare på:
-Restartstider?
Det suger så balle at serveren restarter under kjøring eller under flytting av utstyr!

Serveren din kom akkurat i tide myhre, jeg fant akkurat at serveren jeg migrerte fra, hadde en tvilsom admin.
Takk skal du ha
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg er nysgjerrig på "features" på denne norway 21, kunne du fortelle?
Hadde et tonn med ting jeg lurte på, men nå kommer jeg bare på:
-Restartstider?
Det suger så balle at serveren restarter under kjøring eller under flytting av utstyr!

Serveren din kom akkurat i tide myhre, jeg fant akkurat at serveren jeg migrerte fra, hadde en tvilsom admin.
Takk skal du ha
Vis hele sitatet...
Kan ta det du lurer på over Steam etterpå om du er der, skal komme meg hjem nå! Ang. restart tid så står det på Multigamer sine sider at den skal restarte hver dag 5:00AM, regner med at dem snakker om norsk tid da, og at det blir klokken 5 om morgenen. Er ikkje hundre prosent sikker på dette enda, men det vil vi nok merke etterhvert Skal inn og teste at den fungerer som den skal nå, er nok online om 15-20 min.
Serveren funker fint. Bra jobba

noen rundt NW airfield som vil teame opp, forresten?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Skal teste serveren nå, må bare patche :P noen andre som ikke har utstyr men mye erfaring som vil spille?
Jeg blir nok mer aktiv når de får fiksa noen bugs. Er rimelig lei av å dø etter 2-3 timers innsanking av våpen og mat, fordi en zombie slår meg gjennom veggen så jeg besvimer/ eller løper igjennom en lukket dør + piggtrådgjerdet. Men kan ikke forvente så mye mer av en beta.
Game disconnected
pokemon's Avatar
finner ingen servere jeg, de eneste jeg finner er de med passord.. har brukt six launcher til å oppdatere med men vet da faen..

Nå får jeg bare wait for host

kom meg inn på en annen server, må si det er virkelig stygt gjort av de som bare ligger å camper de gode loot spotsene bare for å drepe fikk samla opp litt godt oppstarts gear bare for å bli snipa i kaldt blod.. han tok ikke engang tingene...

Fortsatt kommer jeg ikke inn på serveren til Myhre, står at den har 9999 i ping og jeg får bare wait for host andre servere funker. Noen andre som kommer inn?
Sitat av pokemon Vis innlegg
finner ingen servere jeg, de eneste jeg finner er de med passord.. har brukt six launcher til å oppdatere med men vet da faen..

Nå får jeg bare wait for host

kom meg inn på en annen server, må si det er virkelig stygt gjort av de som bare ligger å camper de gode loot spotsene bare for å drepe fikk samla opp litt godt oppstarts gear bare for å bli snipa i kaldt blod.. han tok ikke engang tingene...

Fortsatt kommer jeg ikke inn på serveren til Myhre, står at den har 9999 i ping og jeg får bare wait for host andre servere funker. Noen andre som kommer inn?
Vis hele sitatet...
Ja, virker som flere sliter med og komme inn via Six-Launcher, prøv og kom deg inn fra ingame serverbrowseren så skal det fungere fint. Om dette ikkje har fikset seg over helgen så skal eg ta kontakt med Multigamer og klage.

EDIT: Du skal komme inn med Six-Launcher nå.
Hallo, spiller nå og kommer sikkert til å sitte litt. Add meg på steam: henriksen888
Noen som sliter med lagg? jeg sprang rundt i cherno, når jeg kom inn i appartments så bare døde jeg helt uten videre? noen som skøt mot meg 2-3 minutter tidligere, kan hende de traff?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Så populær den serveren var blitt da :P men kommer fortsatt ikke inn
Opplevde kjipt tap av telt og fler kjøretøy på serveren din, Myhre
Tror noen har sendt deg en PM om det
Fler som mistet stuff når serveren restartet ca kl 03.30?
Ja fikk PM om det, men det er ikkje noe eg kan gjøre med det desverre.
Ang. det at folk mister loot ved restart er et vanlig problem med modden, da Hive ikkje lagrer ting instant, men med faste tidspungt, litt usikker på hvor ofte det er enda though. Ser at serveren er fjærnet fra serverbrowseren nå, regner med at den bli oppdatert til 1.7.2.4
Noen som vet hvorfor alt utstyret plutselig er vekke? Jeg var ikke engang logget inn på restarten?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Alle servere har natt, tilogmed gmt-10 servere! Srsly, finnes det en måte å fikse dette? Er keen på å spille, men man ser jo ikke en dritt.
Noen her som kjenner denne karen?
http://no.twitch.tv/2rsvold
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Alle servere har natt, tilogmed gmt-10 servere! Srsly, finnes det en måte å fikse dette? Er keen på å spille, men man ser jo ikke en dritt.
Vis hele sitatet...
Norway 21 har dag nå.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Hvorfor har norway 21 dag, klokken 3 på natten?
Er det bare meg som mister ting om jeg legger det i forex alicepack osv? (Skjer av og til.)

Dette gjelder de fleste servere jeg har prøvd til nå. (Offisiell hive.)
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvorfor har norway 21 dag, klokken 3 på natten?
Vis hele sitatet...
Fordi vi valgte å ha tiden 8 timer tilbake, så det blir natt mellom 3 og 4 på natten istedenfor

Det ser også beklageligvis ut som at loot som ligger i telt ved server restart forsvinner. Har sendt en mail til Multigamer og klaget på dette.

EDIT: Fikk svar fra Multigamer nå.

"Hei,

Jeg vet ikke hvor du ellers har spilt, men dette er et helt normalt problem med DayZ med den nåværende patchen. Se f.eks. http://dayzmod.com/forum/index.php?/...as-disappered/

En teori som kan undersøkes, er om det er spesifikke telt som har problemer. Du kan f.eks. prøve å flytte teltet eller plassere et nytt telt et annet sted. Jeg ser enkelte i tråden jeg linka til som snakker om fungerende telt og ikke-fungerende telt, f.eks.
"Best way to put a tent down is to place it, wait a day (For plenty of server restarts to make sure it doesn't vanish) then place a bad or easily replaced item inside (Painkillers or Bandages, Tin Cans work) and save it a few times, wait for the next restart and see if the item is still there, if it is, you have a working tent and it will be safe to use."

Hvis ikke det fungerer, så kan du forsøke å skru av autorestart av serveren i webinterfacet, og istedet benytte tredjeparts verktøy til å stanse serveren, f.eks. BEC. Det kan tenkes at disse verktøyenes måte å stanse servere på er snillere, og at elementer kanskje blir lagret unna på korrekt måte.

Det er igrunnen det eneste jeg kommer på for øyeblikket. Så lenge det er et velkjent problem i DayZ, er det dessverre ikke stort mer vi kan gjøre fra vår side.

Mvh,
xxx
Multigamer.no"
Vis hele sitatet...
Skal prøve og sette meg inn i BEC nå, og teste om det vil fungere.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Jeg vet ikke hvordan folk får telt til å streike.
Har aldri hatt et eneste problem med telt, har spilt siden mai og har lagd ørten megabaser.
Tippet over telt #100 for lenge siden, så hvordan greier dere det?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Er det bare meg som mister ting om jeg legger det i forex alicepack osv? (Skjer av og til.)

Dette gjelder de fleste servere jeg har prøvd til nå. (Offisiell hive.)
Vis hele sitatet...
Dette skjer meg kun når backpacken er full...
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg vet ikke hvordan folk får telt til å streike.
Har aldri hatt et eneste problem med telt, har spilt siden mai og har lagd ørten megabaser.
Tippet over telt #100 for lenge siden, så hvordan greier dere det?
Vis hele sitatet...
Har du testet med telt på Norway 21? Flere som har hatt problemer med det der, inkludert meg selv. Men ifølge patch-notes til updaten som kom nå, så skal det vist være fikset da, samt at Helikopter er tilbake
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hvilken scrub prøvde nettopp å drepe meg i supermarket i cherno? Du sug, gg no re. Norway 21
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hvilken scrub prøvde nettopp å drepe meg i supermarket i cherno? Du sug, gg no re. Norway 21
Vis hele sitatet...
Sikkert samme fyren som prøvde å ta oss på samme server ved en jegerhytte ved Factory i går..
Må beklage til den jeg drepte i dag du skremte meg noe jevelig, så det ble ak på full auto vet ikke hvem du var, men det var flere med deg! i en truck? eller noe, jeg var i en barn..

Til resten av folket her, jeg er faktisk friendly til et vist punkt. Ser du meg og ikke skyter, så skyter ikke jeg deg heller, men ikke kom nær meg for da får jeg panikk
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Sikkert samme fyren som prøvde å ta oss på samme server ved en jegerhytte ved Factory i går..
Vis hele sitatet...
Nesten en million spillere har tilgang til serveren, vet du hva sjangsene er?
Hero of Time
bronze's Avatar
Blei for nokre dagar sidan tilnærma så fullt geara som det i det heile går an (dvs. har alt), og i dag tok eg og ein kompis oss ein ufruktbar tur til NWAF. Etter dette var eg lei av å springe rundt i nord, så eg tenkte at eg skulle la ny-spawna survivors få ein sjanse til å drepe meg. Eg sprang til ei høgde over byen og tok ut førstemann på det høgste tårnet mellom alle betongsiloane, med M107 (har mista AS50). Bytta til M4A1 Holo (likar denne bedre enn M4A1 CCO SD til PvP) og beina ned til apartments.

Såg ein med nicket Eivind, som eg skaut 5-6 kuler mot, men han kom seg unna. Usikker på om han disconnecta (trur ikkje det). Gjekk inn i ei av apartments, og vidare inn til det eg kallar "hesteskoen", dvs ei bygning du kan klatre på toppen av, med eit rør på toppen som svingar og går ned att i bygget. Såg to stykker på brannstasjonen (ASUS og Bruger). ASUS var lett å skyte med M107 fordi han gjekk i stigen på nordsida, medan Bruger forstod at han måtte finne dekke, men eg fekk han til slutt.

Eg tenkte så at posisjonen min var kompromittert til tusen, og byrja å klatre nedover bygget (der er både stigar og trapper). Eg høyrte at nokon under meg hadde fått zombie-aggro, og tok fram M4A1 Holo og venta litt. Der møtte eg på Jan med hatchet, som diverre ikkje var ninja nok til å hogge meg. Tok eit raskt overblikk rundt meg før eg sneik meg ut av Cherno att.

Ja, nokon vil sikkert meine at det er feigt å skyte spelarar med dårlegare gear, men det var kun Jan som ikkje hadde skytevåpen av dei eg skaut, og han var 5 meter frå meg! Eg ser på det slik at når eg kjem inn med såpass bra utstyr og sett meg sjølv i ein så stor risiko (ein kan høyre M107 minst 800 meter som player), så må det vere greit å få herje litt i Cherno.

Eg frapsa alt unntatt det første drapet på han på det høge tårnet. Kan redigere og legge ut på yt om det finst interesse.
Sist endret av bronze; 28. juli 2012 kl. 02:26.
Melder interesse, bronze.
Ja da sitter jeg her alene noen i nord som kunne tenke seg og spille ? har hele kvelden forran meg. Pm så svarer jeg så fort som mulig med skype navn

har absolutt alt av utstyr, NV, gps osv om noen vil spille på en server der det er natt.
Hero of Time
bronze's Avatar
Fekk triple kill med M67 Grenade på Norway 21. Ein av dei trur eg heitte Julian. Er dette nokon frå NFF? Interessert i at eg også laster opp dette klippet på youtube? Eg frapsa.
Jeg skal straks lage en tråd om et nytt DayZ run I dag fra. ca nå til når vi ikke gidder lenger. (Må bare ordne noe først, + finne server).

Vi er som vanlig åfinne på#nff.dayz påIRC (efnet). Ser webchat saken er litt bugga her, men f.eks mibbit.com er en mulighet hvis dere ikke har noe IRC klient

Ellers er vi også på TeamSpeak:

Teamspeak-server: hobby.host1.no:9987 / Passord: welovezombies"

Kan jo joine der om dere vil være med, så kan vi planlegge litt

http://freak.no/forum/showthread.php...62#post2653162
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Beklager til han vellutstyrte fyren på Norway 5 ved Kamenka som vi skrek til på voicechat og løp etter, men vi tok alle blood bagsene dine mens vi løp bare for å se om det gikk. Det gikk.
Noen her som spiller på Norway 13/22(husker ikke hvem) som kjører crosser sammen med en annen truck?
Game disconnected
pokemon's Avatar
Følger kjøretøy også med når man bytter server?
Sitat av pokemon Vis innlegg
Følger kjøretøy også med når man bytter server?
Vis hele sitatet...
Nei, bare utstyret du har på deg.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Ah , greit å vite
Hero of Time
bronze's Avatar
To klipp frå dei siste dagane:

På det første får eg triple kill med M67 Grenade. Det er Tombøtte som er på skype saman med meg:
http://www.youtube.com/watch?v=JnCQL...&feature=g-upl

På det andre klippet har eg sett ein squad med buss på Balota Airstrip, og forsøker å bekjempe dei for å få bussen:
http://www.youtube.com/watch?v=_2s2x...ature=youtu.be