Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  615 52317
Gleder meg til serveren er oppe igjen! Noen fler som har har det problemet at norske public servere har 2500+ ms?

De fleste andre servere får jeg opp ms på(20-80ms), men både norske public servere og NFF serveren står det 2500ms.. Ekke dette litt rart? Til og med svenske servere får jeg opp med bra ping!.. Og dessuten er det mange flere bugs på pub serverene, enn NFF sin.. Så NFF ftw! Noen som har det samme problemet?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jungeltryne Vis innlegg
Gleder meg til serveren er oppe igjen! Noen fler som har har det problemet at norske public servere har 2500+ ms?

De fleste andre servere får jeg opp ms på(20-80ms), men både norske public servere og NFF serveren står det 2500ms.. Ekke dette litt rart? Til og med svenske servere får jeg opp med bra ping!.. Og dessuten er det mange flere bugs på pub serverene, enn NFF sin.. Så NFF ftw! Noen som har det samme problemet?
Vis hele sitatet...
Har det samme "Problemet".
Du har ikke 2500ms ping, det er bare en bug. Du ser den egentlige pingen i lobbyen til serveren

UPDATE: Jobber som en gal med og finne ut hva som gikk galt under oppdateringen. Har ingen aning om hvor lang tid dette kan ta, men skal si ifra når den er oppe å går.
Sist endret av TheDarkOne; 16. juli 2012 kl. 15:18.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Har det samme "Problemet".
Du har ikke 2500ms ping, det er bare en bug. Du ser den egentlige pingen i lobbyen til serveren

UPDATE: Jobber som en gal med og finne ut hva som gikk galt under oppdateringen. Har ingen aning om hvor lang tid dette kan ta, men skal si ifra når den er oppe å går.
Vis hele sitatet...
Tenkte meg det var en liten bug i dette spillet her.. Flotte saker! Men jeg lurer på.. Hvilken beta skal du kjøre etter updaten?

Så serveren var oppe et lite sekund med 1.7.2.3 patchen og 94444 beta. Men jeg har installert 94876, og har problemer med å installere tilbake til tidligere beta.. Må kanskje bare slette gamle beta filene, men tenkte jeg bare skulle høre første. Noen som vet noe om dette?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jungeltryne Vis innlegg
Tenkte meg det var en liten bug i dette spillet her.. Flotte saker! Men jeg lurer på.. Hvilken beta skal du kjøre etter updaten?

Så serveren var oppe et lite sekund med 1.7.2.3 patchen og 94444 beta. Men jeg har installert 94876, og har problemer med å installere tilbake til tidligere beta.. Må kanskje bare slette gamle beta filene, men tenkte jeg bare skulle høre første. Noen som vet noe om dette?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke nøyaktig samme patch som serveren har, du trenger bare samme eller nyere patch

UPDATE: Serveren er oppe nå med et drawback; alle savene er borte. Kunne ikke importere de gamle savene uten at serveren klikket. Så det er back to square 1 for alle Den kjører i det minste 1.7.2.3 nå da
Klarer ikke joine serveren. Har installert 1.7.2.3 og 94876, men får opp ''connection failed''
Får heller ikke joinet. Har prøvd med både 94867 og 94945, men jeg får "Connection failed" når jeg prøver å joine serveren.

Tror det er mange som får problemer fordi serveren kjører 1.7.2.3, men fortsatt bruker 94444-builden som har Battleye-versjon 1.60 (ikke 1.61 som den nyeste betaen bruker, og som jeg regner med de fleste som har oppdatert til 1.7.2.3 også har). Det virker som Battleye ikke er bakoverkompatibel, og at det er derfor mange får problemer med å joine. Hvis du oppdaterer serveren til 94867/94945-builden (som bruker Battleye 1.61) vil jeg tro det blir mindre problemer med å joine serveren.

Edit: Det vil si at alle som bruker SixLauncher til å oppdatere får installert 1.61 i stedet for 1.60, og de kommer nok ikke til å få spilt på serveren før du oppdaterer den til en nyere beta-build.
Sist endret av drittunge; 16. juli 2012 kl. 18:26.
Dette er sikkert ikke riktig sted å spørre, men spør heller her enn å lage ny tråd.

Hvordan bruker man lommelykten og åpner text chat? Også, hvordan fungerer dag/natt syklus?
-Er helt noob på dette, fikk spillet opp å kjøre for 10 min siden
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Dette er sikkert ikke riktig sted å spørre, men spør heller her enn å lage ny tråd.

Hvordan bruker man lommelykten og åpner text chat? Også, hvordan fungerer dag/natt syklus?
-Er helt noob på dette, fikk spillet opp å kjøre for 10 min siden
Vis hele sitatet...

Bruker lommelykta ved å trygge "G" for gear, og høgreklikke på lommelykta. "Remove from toolbelt" og equip ingame, trykk "L" walla.

Chat er ";" og skriving "-" velge forskjellige kanaler osv
Tusen takk og KP til deg! Har fått litt fremgang, er på en Fransk(?) server og har funnet et flair og peisved, det er nesten natt og dritskummelt!
Er servern nede eller er det ett problem på min side?
Heisann, jeg sitter sterkt og vurderer å kjøpe Combined operations (fordi det er det man trenger for å spille dayz, right?)

Lurte bare på om det er verdt det?
Er det mange av dere som spiller ofte?
Bør jeg heller vente på Arma 3?
Har lest om mye bugs osv i spillet, er dette ting som blir fikset etterhvert osv eller?
Er det noen som er villige til å "lære opp" en nybegynner?
og er det vanskelig å innstallere og sette seg inn i?

Hilsen interressert nybegynner!
Her:
1. Ja
2. Har sett over 10 stykker pålogget samtidig på TheDarkOnes server
3. Nei
4. Ja
5. Kan godt gjøre det jeg, sikkert mange andre som er villige også!
6. Så lenge du holder deg unna Six Launcher så skal det gå bra
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av MartinB Vis innlegg
Er servern nede eller er det ett problem på min side?
Vis hele sitatet...
Den er oppe nå :P
Skjønner ikke hvorfor det lagger så mye. Uansett om jeg har Very high eller low, så lagger det like mye.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av guppy Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor det lagger så mye. Uansett om jeg har Very high eller low, så lagger det like mye.
Vis hele sitatet...
På min server eller andre servere?
Jeg sliter med å innstallere ARMA2_OA_Build_94876 patch greia jeg .__.
Får bare wrong cd key blabla.

og når jeg prøver å joine en server så får jeg bare ingame lyd og chat, mens det står wait for host.
Så det virker som jeg bare mangler den patchen som jeg ikke får innstallert av en eller annen grunn. Any ideas?
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Jeg sliter med å innstallere ARMA2_OA_Build_94876 patch greia jeg .__.
Får bare wrong cd key blabla.

og når jeg prøver å joine en server så får jeg bare ingame lyd og chat, mens det står wait for host.
Så det virker som jeg bare mangler den patchen som jeg ikke får innstallert av en eller annen grunn. Any ideas?
Vis hele sitatet...
det med wrong cd key spiller ikke noe rolle.. bare fortsett og trykk
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Finner ikke servern jeg
Sitat av exbeer Vis innlegg
det med wrong cd key spiller ikke noe rolle.. bare fortsett og trykk
Vis hele sitatet...
mja, jeg får dette.

Please be patient. This update may appear to take a long time to complete. It is updating and installing very large data.
Verifying ArmA2 OA, version 1.61...
ArmA2 OA patch 1.61 has been applied successfully.

Men, når jeg er inne på spillet er det bare et rødt kryss på alle serverne, og står at jeg har 1.61 patchen, men trenger 1.61.9859..etc
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
På min server eller andre servere?
Vis hele sitatet...
På alle servere. Jeg har så dårlig fps at det ikke er noe gøy å spille. Jeg mener jeg har mer en nok god pc til dette :/
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av guppy Vis innlegg
På alle servere. Jeg har så dårlig fps at det ikke er noe gøy å spille. Jeg mener jeg har mer en nok god pc til dette :/
Vis hele sitatet...
Hvis det er på ALLE servere, er problemet pcen din/ping tipper jeg
Er serveren oppe? jeg kan ikke finne den. Hvilken versjon og beta patch bruker serveren nå?
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Den er oppe nå :P
Vis hele sitatet...
Jeg finner den dessverre ikke av en eller annen grunn. Har ikke problemer med å finne servere ellers.
Sitat av hellotitty Vis innlegg
mja, jeg får dette.

Please be patient. This update may appear to take a long time to complete. It is updating and installing very large data.
Verifying ArmA2 OA, version 1.61...
ArmA2 OA patch 1.61 has been applied successfully.

Men, når jeg er inne på spillet er det bare et rødt kryss på alle serverne, og står at jeg har 1.61 patchen, men trenger 1.61.9859..etc
Vis hele sitatet...
hmm hva prøveru og komme inn på ? public server eller NFF ?

ere public så er det bare og kjøre six luncher
Sist endret av exbeer; 18. juli 2012 kl. 16:48.
Klarer heller ikke å finne serveren. Søker inne i spillet altså. Men nada, What do?
Par spørsmål.

Da har jeg trasket rundt i 3 timer, krabbet igjennom byer for ikke å bli oppdaga.
Har ikke funnet en dritt, ingen mennesker, ikke noe gear, at all. har vært inni de bygningene det går an.
3 timer...
Har jeg bare uflaks, eller er det normalt?
Skulle gjerne hatt noen å snike rundt med.
Og hvordan møter man hverandre egentlig?
Du har nok bare feil versjon av Betaen
Fant et menneske nå, drepte meg
Er d ikke bare å skrive inn nFF@Dayz under host på filters så skal serveren komme opp? Jeg finner den iallefall ikke >.<
Fant ingen treff på "nff" jeg heller :s
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Serveren oppfører seg retardet etter updaten av en eller annen grunn :s
Skal nok få fikset problemet iløpet av kvelden/i morgen
Kjempe fint at serveren klikket sekundet jeg hadde funnet meg sniper..
Klarer ikke å finne serveren på listen server listen jeg...
Game disconnected
pokemon's Avatar
Er det noen andre en meg som tror det kunne vært gøy med en non PvP server?
Sitat av pokemon Vis innlegg
Er det noen andre en meg som tror det kunne vært gøy med en non PvP server?
Vis hele sitatet...
Da blir det jo bare kjedelig da. Da kan man liksom bare sette opp et telt mitt i byen, sette bilene midt i byen, og bare drepe zombier og ikke tenke på "Faen, det kommer en spiller mot oss!" Nå er det jo liksom frykten av at du kan dø, for ingen stoler på hverandre :-) Synes jeg ihvertfall da
Fifan, prøvde en public server i kveld.
Det er skikkelig forskjell altså, freakerne er mye snillere
Gleder meg til den nye serveren WindowsLate! Har du kommet langt på den?
Er det noen andre enn meg som ikke kommer inn på serveren eller ikke finner den ?
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Fifan, prøvde en public server i kveld.
Det er skikkelig forskjell altså, freakerne er mye snillere
Gleder meg til den nye serveren WindowsLate! Har du kommet langt på den?
Vis hele sitatet...
Meg og noen andre freaks [Kjent folk] jobber med servern atm. Vi kommer også til å sette opp en nettside (clan?). Kommer opp neste uke garantert. Kontakt meg på pm for mer info
Public server er hver mann for seg selv, jeg så en person med knekt bein og ville hjelpe han. Det var bare en måte å få folk til å komme bort, ble snipet sekundet jeg kom bort..

Er forresten serveren oppe igjen?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Serveren burde være oppe nå ja
Google dayz map, så får du ofte litt oversikt. Sjekk ut "tårn" aka deer stand, låver, litt unormale hus med åpen dør og ikke minst slott.
Gjør du dette riktig og effektivt har du nok mat,drikke,bandasjer og en del ammo og kan begynne å bevege deg nordover. Fant for øvrig en håndgranat i sta, og det smalt godt.

Når det gjelder serveren så må du inn på spillet og ikke via six launcher. Sjekk om du har huket av slik at servere med passord eller uten spillere ikke vises.
Finner ikke serveren, er den på ?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Etter litt feilsøking, er serveren oppe igjen!
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Etter litt feilsøking, er serveren oppe igjen!
Vis hele sitatet...
Får connection failed
Dette er hva jeg gjorde for å få det til å funke. (etter spilling på public/six launcher) Uten å reinstallere hele driten.

Step uno. Slett Arma2.exe i Arma2 steam mappa. Slett OA.exe i OA mappa i steam. Hele tiden i den rekkefølgen, Arma2, så OA.
Step dos. Avinstaller Battleeye for Arma2, avvisntaller BAttleeye for OA. (Finner uninstalli respektive steam mapper)
Step tres. Slå Steam helt av helt av. Dobbeltsjekk eventuelt i oppgavebehandling at steam ikke kjører. Kjør så Steam som administrator. Finn fram til Arma 2 i biblotektet, høyreklikk så på Arma2, velg Properties. Trykk på local og kjør "verefy integrety" Tror de fleste vet hva jeg mener Gjør det samme med OA.
Step Quatros. Kjør så Arma2 fra steam. Battleeye vil da bli automatisk reinstallert. Vent til spille er kommet til hovedmenyen, så gå ut og gjør det samme med OA.

Vips så har du rollbakcet fra 1.61 til 1.60.

Jeg gjorde det veldig enkelt å valgte å bruke denne, ftp://downloads.bistudio.com/arma2.c...uild_94444.zip
Jeg dro så exe fila fra zipen inn i OA mappa i steam. Installerer den. Driter i om jeg får blabla wrong cdkey BS!
Etter du har kjørt i gjennom installen, så skal du kjøre BEta patch.exe som du finner i OA mappa i steam.
Når du da kommer til hoved menyen etter loading, så vil du kunne se nede i høyre hjørne av skjermen hva slags versjon OA har.

Man må også være sikker på at man har dayz 1.7.2.3. Den har de fleste, etter å spelt igjennom Six Launcheren.

For å finne enklest fram til serveren. Gå da på multiplayer, vær sikker på at den står på internett. Trykk så på filter. I navn så skriver du inn "nFF". Er serveren oppe så dukker den opp. Dukker den ikke opp er serveren nede

Håper dette hjelper noen å få det til. Da jeg brukte en del tid selv på å få det til å funke. Og det har funker for "meg". Er ikke sikkert dette funker for alle. Men, får bare krysse fingra

God Helg peepz.

Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Serveren burde være oppe nå ja
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på, er hellis activated? Og kan du øke max opp til 20-30?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Helis er aktivert ja, og maks kjøretøy er på 20
Og har nettopp enablet side og global channel!
Sist endret av TheDarkOne; 20. juli 2012 kl. 13:47. Grunn: Skriveleif fiksing
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Helis er aktivert ja, og maks kjøretøy er på 20
Og har nettopp enablet side og global channel!
Vis hele sitatet...
Sweet Bare en eller 2 stk, (Host, arial combat, host

Etter jeg så hva jeg skrev på slutten så vare det forsent å editere :P

Jeg tenkte mer på max populus
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Google dayz map, så får du ofte litt oversikt. Sjekk ut "tårn" aka deer stand, låver, litt unormale hus med åpen dør og ikke minst slott.
Gjør du dette riktig og effektivt har du nok mat,drikke,bandasjer og en del ammo og kan begynne å bevege deg nordover. Fant for øvrig en håndgranat i sta, og det smalt godt.

Når det gjelder serveren så må du inn på spillet og ikke via six launcher. Sjekk om du har huket av slik at servere med passord eller uten spillere ikke vises.
Vis hele sitatet...
Digger dette mapet http://dayzdb.com/map#4.093.127

Dayz var sykt gøy , men har ingen å spille med. Får se om jeg kommer meg på serveren i dag
Sikkerhetsklarert
Sitat av Masterpiece Vis innlegg
Får connection failed
Vis hele sitatet...
Jeg også..

Problemer med serveren?
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Jeg også..

Problemer med serveren?
Vis hele sitatet...
Se min guide over Prøv, å se om det fungerer.