Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  615 52315
er bare for lat til å google. Jeg får så mye forskjellig der. NFF pleier å gi mer konkrete svar, for å være ærlig likner det veldig på killing floor
lydene er jo nesten identiske som l4d, og grafikken var ganske søppel. Så jeg tenker jeg prøver meg denne uka
Ey, Daytime da?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ja, kunne gjerne trengt litt lys. Er så forbanna mørkt oppi skogen her
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Er bare stuck på loading screen etter jeg har valgt team :s har prøvd å restarte mange ganger
Vis hele sitatet...
Prøv å reinstallere beta patchen, eller laste ned en eldre beta patch. Funket for meg. :-)
Det er ikke likt Killing floor i det hele tatt etter min mening. Killing Floor er jo bare bloodbath av et skytespill, mens dette er mer som et slags taktisk overlevelsesspill, inkl noe skyting.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Har hørt at den nye versjonen av dayz er rimelig buggete, så blir ikke noe update før 1.7.2.x?
Vis hele sitatet...

.....hehehe.....
Når jeg joiner en annen server står det at den er utdatert, men får joina likevel. Når jeg kommer inn må jeg velge gender..? Hvor har charactern min blitt av?
Hvilken versjon bør jeg laste ned?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
1.7.1.5

Her er link til download.
http://www.mediafire.com/?f9o8dzhx1s4kgx9
Bare bytt ut hele @dayz-mappa di med den du laster ned
Takker Men vanskelig å lære seg i mørket, så joiner i morgen i stedet.
Finnes det alternativ link til nedlasting? Min firefox fryser når jeg skal laste ned filen. Aner ikke hvorfor.
Her er link til alpha. α1.7.1.5
Her er link til beta. β.94444
Her er link til DayZbeta.bat
Altså:
En mappe @DayZ dere må legge i OA-mappen.
En selvinstallerende beta-patch.
En batch-fil som kjører OA med korrekte parametere. (ordner beta & dayz for deg)
haveing a nigth cap with the zombiz :P
Kjedelig at man spawner tilbake på til starten hver gang man logger på, skjer det med alle?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Nei, om det skjer med deg er det ihvertfall ikke meningen. Du har nok støtt på en av dayz's mange bugs
Tror ikke jeg mistet mine 2 ekstra bandasjer jeg fant i hvert fall. Men jeg gikk til havna første gangen jeg logget på og når jeg logget på igjen var jeg tilbake der jeg startet sist. Gikk til nærmeste by nå nettopp, logget ut og når jeg logget på igjen var jeg tilbake på stranda.
Er rimelig forvirret her med hvilke filer jeg trenger og versjoner... lastet ned de sist filene fra dayz øsin side men ser på server listen at jeg ikke kan joine en shait...

Hvilke filer trenger jeg ?
Sitat av FatMan Vis innlegg
1.7.1.5

Her er link til download.
http://www.mediafire.com/?f9o8dzhx1s4kgx9
Bare bytt ut hele @dayz-mappa di med den du laster ned
Vis hele sitatet...
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Er rimelig forvirret her med hvilke filer jeg trenger og versjoner... lastet ned de sist filene fra dayz øsin side men ser på server listen at jeg ikke kan joine en shait...

Hvilke filer trenger jeg ?
Vis hele sitatet...
Jeg lastet ned den over, fulgte DENNE guiden for manuell installasjon og jeg kommer inn.
Må være noe jeg gjør veldig feil. Kan bare joine to servere på listen min. Alle andre har en annen versjon sier den. jeg har ifølge spillet v1.60. Men mangen har 1.60.xxxxxxx
Klarer du å joine nff serveren?

Jeg derimot har et annet problem, jeg får ikke opp Debug Monitor, indikatorene til lyd og syn funker ikke. Har prøvd å legge inn alt på nytt og med ny versjon. Får ikke installert beta versjon.
Fant nff serveren og det gikk helt fint å joine den

Men ser jeg har samme problem som pagliacci. Har lyd og syn ikonene men debug vinduet og indikatorene er borte vekk :s
Jeg har ikonene jeg også, men de funker ikke.
Legger også merke til at jeg er udødelig på nff serveren (hoppet av taket på en fabrikk og landet uskadet) og at høyreklikk ikke virker inne i inventory menyen. Også er det dette med at det er null zombier på nff serveren da (sikkert fordi det bare er jeg som er der inne)
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Jeg lastet ned den over, fulgte DENNE guiden for manuell installasjon og jeg kommer inn.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg spilt på en stund, og måtte tydeligvis reinstallere DayZ. Gjorde dette, men ser ikke ut til at Arma finner DayZ:.

Fikk Six Launcher til å fungere (tror jeg) men er stuck på "Wait for Hos"
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Idiots, idiots everywhere....

Men fra sprø til revolver, ikke bruk 1.7.2 av DayZ for den brukes ikke på serveren.
Betaen av ARMA 2 MÅ du ha for og spille på serveren (94444 eller nyere)
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Idiots, idiots everywhere....

Men fra sprø til revolver, ikke bruk 1.7.2 av DayZ for den brukes ikke på serveren.
Betaen av ARMA 2 MÅ du ha for og spille på serveren (94444 eller nyere)
Vis hele sitatet...
Jeg har 1.7.2 og 94444..
Sitat av Claryn Vis innlegg
Jeg har 1.7.2 og 94444..
Vis hele sitatet...
Downgrade.
Håper det blir restart 1800? Jeg finner samme loot som jeg fant i går
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Idiots, idiots everywhere....

Men fra sprø til revolver, ikke bruk 1.7.2 av DayZ for den brukes ikke på serveren.
Betaen av ARMA 2 MÅ du ha for og spille på serveren (94444 eller nyere)
Vis hele sitatet...

Eg måtte downgrade frå 1.61 til 1.60 for å joine nff tidligere i dag. så jeg kjører 94700 for å safe.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Lite spørsmål til alle som spiller på severen, blir dere forbannet hvis alt må slettes?
Er godt mulig at jeg snart må slette alt fra databasen for og holde det ryddig, da den er helt snudd opp ned for øyeblikket. Kan gi alle en "gave" for dette, med at alle spawner med en ALICE backpack når dere spawner på nytt for første gang
Jeg er med for en totalrensk.
Vi kan starte på ny fot

Men når?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Jeg er med for en totalrensk.
Vi kan starte på ny fot

Men når?
Vis hele sitatet...
Tenker at serveren går ned 19:30, og hvis alt går som det skal så er den oppe og helt ny klokka 20:00 ish

UPDATE: Da er serveren nede
Dra den opp raskere, vil spille!
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Jobber som en gal atm.

Har også fått vite at en eller annen logget seg inn som admin på serveren mens jeg var AFK igår.
Hvis noen husker brukernavn på denne personen, si ifra
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Lite spørsmål til alle som spiller på severen, blir dere forbannet hvis alt må slettes?
Vis hele sitatet...
Da slutter jeg sannsynligvis å spille på serveren.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Jobber som en gal atm.

Har også fått vite at en eller annen logget seg inn som admin på serveren mens jeg var AFK igår.
Hvis noen husker brukernavn på denne personen, si ifra
Vis hele sitatet...
Herlig at du resetter, men kan du gi oss en ETA på når sånn CA du er ferdig?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
UPDATE: Serveren er oppe, å så god som ny
Sitat av FatMan Vis innlegg
Da slutter jeg sannsynligvis å spille på serveren.
Vis hele sitatet...
Takk for deg.

Har ikke så mye å tape på en omstart. Tombøtte ga meg en AKM som jeg hadde 20 skudd igjen på <3.

En ting jeg virkelig hater med ARMA2 er at det har negativ muse-akselerasjon.
Dvs. jo raskere du beveger datamusen, jo treigere vil spilleren din rotere. Dette er noe man kan forvente av en konsollport, men for et spill som er dedikert til PC er dette bak mål.


En forbedring jeg fant på et annet forum ser slik ut:
Go to options in-game:
- turn off vsync
- turn mouse smoothing all the way down
- turn X and Y sensitivity all the way down (adjust your mouse's DPI if want to change sensitivity)
Open the cfg files (ArmA2.cfg, and ArmA2OA.cfg) in your documents folder and change GPU_MaxFramesAhead to 1 (default is 1000).
Da mistet vi 2 biler, 1 traktor. over 10bra våpen, og min Coyote pack.. fuck dat.


Og ja terror, vi tok den grønne bilen din.
Sist endret av Parkour Gamer; 14. juli 2012 kl. 19:34.
Going back to Norway 2
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Takk for deg.
Vis hele sitatet...
Jo takk. Synd at admin gjør sånt, ødelegger hele moroa med spillet. Men siden serveren nå er shit, så vil jeg komme med følgende uttalelser:

Terror, jeg og Engarde samarbeidet om å drepe deg den gangen på nw airfield, takk for den grønne bilen.

Pernille eller rampage eller whatever, det var jeg som henretta deg i elektro i går.

Jeg har og raidet campen som er helt nordpå.

EDIT: Ja, også har jeg drept en haug med folk da.
Sist endret av FatMan; 14. juli 2012 kl. 19:41. Grunn: Kom på at jeg har drept dritmange folk og
Vi drar til et sted, hvor Pvp er akseptert.


Og jeg, skremte bort den alt + f4'ende pussyien HMKONGEN
Sist endret av Parkour Gamer; 14. juli 2012 kl. 19:41.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Jo takk. Synd at admin gjør sånt, ødelegger hele moroa med spillet. Men siden serveren nå er shit, så vil jeg komme med følgende uttalelser:

Terror, jeg og Engarde samarbeidet om å drepe deg den gangen på nw airfield, takk for den grønne bilen.

Pernille eller rampage eller whatever, det var jeg som henretta deg i elektro i går.

Jeg har og raidet campen som er helt nordpå.

EDIT: Ja, også har jeg drept en haug med folk da.
Vis hele sitatet...
Du kan vise litt takknemlighet til The Dark One som har fikset en egen nFF server til dere. Du kommer langt i livet med takknemlighet, et lite tips. Sutring som en liten unge som ikke finner smukken sin. (Beklager for surt innlegg, men jeg klarte ikke dy meg. Hvor mye cash får The Dark One? Nada vil jeg tro.)

Gleder meg til jeg får igjen pc fra rep, The Dark One. Hopper på serveren din tvært.
Sist endret av stagg; 14. juli 2012 kl. 19:44.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ja for det er jævlig mye stress å sette opp en server og kjøre den i en time eller to når man husker det.
Greit nok, kult at han fikser server og greier, men hvis man først skal være admin så er det viktig å ta litt hensyn til spillerne sine, ellers så gidder de ikke spille på serveren mer. Sånn er det bare.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Ja for det er jævlig mye stress å sette opp en server og kjøre den i en time eller to når man husker det.
Greit nok, kult at han fikser server og greier, men hvis man først skal være admin så er det viktig å ta litt hensyn til spillerne sine, ellers så gidder de ikke spille på serveren mer. Sånn er det bare.
Vis hele sitatet...
Meget mulig. Jeg bare føler du syter istedenfor pittelitt positivitet. Hva det angår i hva han bruker i tid skal jeg ikke blande meg inn i, jeg er en såkalt noob da det kommer til PC generelt.

Men jeg skal holde kjeft. Bidrar ikke med noe positivt med zyber-fight.

Happy Lørdag FatMan og alle andre. Trekker meg tilbake i hulen for 2 gang i dag.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sette opp dayz server er ganske enkelt. Si gjerne ifra om noen av dere har ok upload på nettet så kan jo en av dere sette opp en også.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av stagg Vis innlegg
Meget mulig. Jeg bare føler du syter istedenfor pittelitt positivitet. Hva det angår i hva han bruker i tid skal jeg ikke blande meg inn i, jeg er en såkalt noob da det kommer til PC generelt.

Men jeg skal holde kjeft. Bidrar ikke med noe positivt med zyber-fight.

Happy Lørdag FatMan og alle andre. Trekker meg tilbake i hulen for 2 gang i dag.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at jeg syter. Det tror jeg du også hadde gjort om du hadde lagt ned 60-70 timer i en server og alt bare ble borte i løpet av 5 minutter fordi admin ikke klarte å holde det ryddig, og ikke gadd å ta backup (skriver dette uten at jeg vet om det går an å ta backup av savene, men går ut ifra det.)

Du får ha en fin dag videre.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Sette opp dayz server er ganske enkelt. Si gjerne ifra om noen av dere har ok upload på nettet så kan jo en av dere sette opp en også.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg kan?

Glem hele greia. Min frustrasjon gikk utover FatMan. Var kanskje litt krass når jeg leser over. Føler meg utilpass, lika me ikke.

Sorry til FatMan, selv om jeg egentlig ikke behøver beklage.

Sitat av FatMan Vis innlegg
Jeg er helt enig i at jeg syter. Det tror jeg du også hadde gjort om du hadde lagt ned 60-70 timer i en server og alt bare ble borte i løpet av 5 minutter fordi admin ikke klarte å holde det ryddig, og ikke gadd å ta backup (skriver dette uten at jeg vet om det går an å ta backup av savene, men går ut ifra det.)

Du får ha en fin dag videre.
Vis hele sitatet...
Sorry til FatMan, selv om jeg egentlig ikke behøver beklage.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av stagg Vis innlegg
Kanskje jeg kan?

Glem hele greia. Min frustrasjon gikk utover FatMan. Var kanskje litt krass når jeg leser over. Føler meg utilpass, lika me ikke.

Sorry til FatMan, selv om jeg egentlig ikke behøver beklage.



Sorry til FatMan, selv om jeg egentlig ikke behøver beklage.
Vis hele sitatet...
Ja: http://www.youtube.com/watch?v=WcO8FWV2UTw
den guiden forklarer alt du trenger å gjøre veldig enkelt. At noen her med ok upload setter opp enda en freak server så vi får to hadde jo vært kjekt.
Sist endret av Quakecry; 14. juli 2012 kl. 20:05.