Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 23999
Skal man bare ta seg en øl, snakke og ha det hyggelig så er Schous Kjelleren en perfekt plass.
Vært der noen ganger nå, men kan helt ærlig ikke huske om det er musikk der eller ikke. Er ganske så fult fra før 19.00 på fredager i allefall, og er en prateplass for hyggelige folk (ingen dørvakter o.l, sier det meste). Og ikke på noen måter en party plass.
Dattera til Hagen i sentrum: Uslåelig bakgård om sommeren og som regel veldig god musikk, det jeg liker med dattera er at det stort sett bare er vanlige folk der, ikke stivpynta pappagutter og de kjipe damene dems.
Forekommer også ofte live musikk og standup/improv.
Vis hele sitatet...
Aldri vel vært tilfelle at "de stivpynta" (altså BI-studenter, pappagutter og BI-jenter)- har virkelig de beste partyene.

Jeg må vel si - etter å ha erfart selv opp gjennom årene, at disse "BI-festene" kan være svært så bråkete og fart i dem - men studenter fra f.eks si Ntnu kan dèt å lage myyye bedre fest når det kommer alt til alt.
Dessuten er damene på Ntnu Dragvoll fantastisk mye mer smartere og bedre, disse økonomifjolsedamene er blonde, pynta, generelt møkk når alt kommer til alt.
Min subjektive mening....

Vet ikke så mye om utestedene i Oslo, men vil si det at i Trondheim, der det er 20års grense + at klientellet er gjennomsnittlig 23-27 år - vil ha de beste festene. FOlk er fremdeles unge da, og litt erfarne
Sjokkofabrikken arrangerer de beste festene. Ellers så er Haustmania som regel bra liv
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
Sjokkofabrikken arrangerer de beste festene. Ellers så er Haustmania som regel bra liv
Vis hele sitatet...
Sjokoladefabrikken hadde siste dagen i går, ifølge ryktene, det er dermed no more rave der
Dessuten var det jo stort sett "invites only". Dog et kult sted, masse bra musikk, masse bra dop og underground2k.

Heldigvis holder jo fortsatt Rotor Underholdning / Love&Magic koken(forøveri fest nå den 9ende).
Sist endret av moret; 5. desember 2011 kl. 00:31.
Finnes det i det hele tatt noen 18-års steder i Oslo der det er ikke listepop musikk, samt en ikke-altfor rolig stemning og at det går ann å prate med folk uten å rope?

Sliter med å finne noen gode utesteder i Oslo... har bare vært noen ganger på Møllers, grei musikk, men altfor rølpete og bråkete der, også er det jo Elm Street, den er jo fin, men ikke alltid jeg får komme inn dit ettersom det er 20 års grense der...
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Finnes det i det hele tatt noen 18-års steder i Oslo der det er ikke listepop musikk, samt en ikke-altfor rolig stemning og at det går ann å prate med folk uten å rope?
Vis hele sitatet...
18-åringer er dårlig butikk så det er ikke akkurat flust med steder som slipper dem inn. Men Chateau Neuf kjører 18-års grense.
Alt jeg vet er: Ikke dra på Club Mango. Var der i går, og det var helt grusomt.
Forferdelig musikk (VG-lista sto på repeat), umulig å henge fra seg jakken, 90 kr for et tequila-shot, trangt og klamt, og det verste; jeg er ikke rasist eller lignende, men det var bare innvandrerjenter der. Helt utrolig. Møtte én norsk jente, som var så skløttete og ekkel som det går an. IKKE DRA DIT!
Sitat av moret Vis innlegg
Sjokoladefabrikken hadde siste dagen i går, ifølge ryktene, det er dermed no more rave der
Dessuten var det jo stort sett "invites only". Dog et kult sted, masse bra musikk, masse bra dop og underground2k.

Heldigvis holder jo fortsatt Rotor Underholdning / Love&Magic koken(forøveri fest nå den 9ende).
Vis hele sitatet...
De skal vel bare pusse opp lokalene og starte opp igjen på nyåret en gang? Er ikke helt sikker ^^ Love & Magic blir bra på fredag ja! Zomatica på haustmania blir nok også rimelig epic
Sitat av MCIRON Vis innlegg
Finnes det i det hele tatt noen 18-års steder i Oslo der det er ikke listepop musikk, samt en ikke-altfor rolig stemning og at det går ann å prate med folk uten å rope?

Sliter med å finne noen gode utesteder i Oslo... har bare vært noen ganger på Møllers, grei musikk, men altfor rølpete og bråkete der, også er det jo Elm Street, den er jo fin, men ikke alltid jeg får komme inn dit ettersom det er 20 års grense der...
Vis hele sitatet...
Prøvd studenten? Var der en del i fjor, ofte litt fullt, men som regel et bra sted! Ligger ved HiO i Pilestredet på Bisslett. Ellers har du Choice i bunnen av Pilestredet, billig øl! Flytta til Stavanger i September så er ikke helt oppdatert på de stedene om dagen, men her i Stavanger er det hvertfall mye bedre enn i Oslo for oss under 20!
hah, choice DØDE når folk oppdaga det. Er helt chill å ta seg noen øl der etter skolen og hilse på blitzerne og de afrikanske hasjdealerne. Billig øl og en jukeboks med ett enormt bibliotek er ganske kult...

men i helga... _i helga!_ Det er KØ der i helga... Det er så tettpakka at du vil ikke tro det og folk skal på død og liv danse i minilokalet det ikke er plass å sitte i. Hvis du får deg ett bord er det fortsatt trangt! Det er helt unbelievable at folk faktisk er hyppe på å dra dit i helga. Hardt liv å ikke være 20! Jeg vil faktisk anbefale dere å gå forbi og hvis det er mulig stikke hue inn i døra og sjekke det ut hvis man er over 20 bare for å se hva slags tilstander det faktisk er!
Er en del steder i Oslo som opererer med 23. Hvor strenger er de på dette om du er over 20, men under 23? Som for eks The Villa? Noen med erfaring?
På Det Villa vil du komme inn som 20 åring HVIS du er på gjesteliste, det er bare å sende email
Sitat av moret Vis innlegg
Sjokoladefabrikken hadde siste dagen i går, ifølge ryktene, det er dermed no more rave der
Dessuten var det jo stort sett "invites only". Dog et kult sted, masse bra musikk, masse bra dop og underground2k.
Vis hele sitatet...

Ja, jeg tror Sjokoladefabrikken holdt siste natt oppe på lørdag. Det var fett nok, men Metafusion var bedre på Hausmania forrige uke. Veit noen hvem som driver Sjokoladefabrikken, forresten? Får alltid en følelse av at de virkelig prøver å kjøre underground-imaget, men at det hele egentlig lukter litt kommersielt.
Stedene som virker akutuelle, er disse: nichol&son, Dattera til Hagen, og studenten på Bislet hørtes jo også gøy ut; men kanskje ikke helt det jeg ser etter?

Noen som vet hva aldersgrensen er på Dattera til Hagen? Sto veldig mye forskjellig på nettet. Ser eldre ut, og blir tatt for å se ut som en 20+ åring. Men gidder rett og slett ikke stå der og være i tvil om jeg kommer ut, spesielt med tanke på at jeg drar ut med eldre folk. (som hater meg for å dra dem med ut på 18-års stederer) Ikkje bra!

Månefisken? Noen med erfaring derfra?
Det er 20 på Dattera til Hagen, og de er middels flinke på å sjekke legg.
Sitat av EoT Vis innlegg
Ja, jeg tror Sjokoladefabrikken holdt siste natt oppe på lørdag. Det var fett nok, men Metafusion var bedre på Hausmania forrige uke. Veit noen hvem som driver Sjokoladefabrikken, forresten? Får alltid en følelse av at de virkelig prøver å kjøre underground-imaget, men at det hele egentlig lukter litt kommersielt.
Vis hele sitatet...
Bra rave på Lørdag.. Andre gangen jeg var på sjokoladefabrikken, Kul plass og fine folk, så håper de ryktene du snakker om er falske

Good news?: http://electricfusion.no/Santa.html ser ut til at de holder åpent også neste helg
Sitat av kuri Vis innlegg
Bra rave på Lørdag.. Andre gangen jeg var på sjokoladefabrikken, Kul plass og fine folk, så håper de ryktene du snakker om er falske

Good news?: http://electricfusion.no/Santa.html ser ut til at de holder åpent også neste helg
Vis hele sitatet...
Joda, har ikke noe å si på folka som er der.

Ser sånn ut ja, da står det mellom det og Oslo Dub Club på Haus.
Jeg tror jeg har en knall idé til en tråd, hvor en frivillig sikkert kan sanke mange KP!

Kan ikke en her inne lage noe alla: "Den Store Metafusion-Tråden", hvor folk annonserer de kommende festene og slikt.
Kan godt kalle den for noe annet, slik at andre fete events som heartattack eller hva de heter også kan være med.
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Jeg tror jeg har en knall idé til en tråd, hvor en frivillig sikkert kan sanke mange KP!

Kan ikke en her inne lage noe alla: "Den Store Metafusion-Tråden", hvor folk annonserer de kommende festene og slikt.
Kan godt kalle den for noe annet, slik at andre fete events som heartattack eller hva de heter også kan være med.
Vis hele sitatet...
Hadde vært kult det, du kan jo lage den?
En stund siden jeg har bodd i oslo nå, men hvis det fortsatt er jam på onsdager(?) og søndager(?) på queens pub er det utrolig kul musikk. Fett lokale og bra utvalg av øl også. anbefales
Sitat av EoT Vis innlegg
Hadde vært kult det, du kan jo lage den?
Vis hele sitatet...
nei, det må jo bli bra og oversiktlig også!
Sitat av moret Vis innlegg
Sjokoladefabrikken hadde siste dagen i går, ifølge ryktene, det er dermed no more rave der
Dessuten var det jo stort sett "invites only". Dog et kult sted, masse bra musikk, masse bra dop og underground2k.

Heldigvis holder jo fortsatt Rotor Underholdning / Love&Magic koken(forøveri fest nå den 9ende).
Vis hele sitatet...
Høres rart ut. Ifølge mine kilder skal det skje saker og ting der på lørdag. Hm!

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Høres rart ut. Ifølge mine kilder skal det skje saker og ting der på lørdag. Hm!
Vis hele sitatet...
Edit: Hørte nå at det blir siste event denne helgen.
Sitat av TZN Vis innlegg
nichol&son
Vis hele sitatet...
Nichol&Son/Ish kjører blodhard 20-årsgrense.
Sitat av TZN Vis innlegg
Månefisken? Noen med erfaring derfra?
Vis hele sitatet...
Månefisken er kos det, men det er lite og chill; ikke akkurat noe partyparty om det ikke er event.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Electric Fusion hadde sitt siste arrangement på Sjokoladefabrikken forrige helg. Nå skal det pusses opp og bli leiligheter/barnehager i hele kvartalet. Virker som de ser etter et nytt sted å starte opp igjen over nyttår. De prøver nok å kjøre ganske underground, men hvem som helst kan invitere folk til den hemmelige facebook-gruppa. Love&Magic arrangerer psytrance og dubstep på Hausmania, nye Robins kafé i Torggata og noen sommerfester/skogsrave på sommeren.
Sitat av moret Vis innlegg
Ish kjører blodhard 20-årsgrense.
Vis hele sitatet...
Er du gutt så. Er du jente går det nok greit. Synes faktisk det er helt greit på Ish. Er litt sånn midt i mellomsted som jeg så noen etterlyste her.
Sitat av azoo Vis innlegg
litt offtopic, men har noen en liste over utesteder i oslo som har 18 årsgrense?=)
Vis hele sitatet...
Oppdatert liste på ID18:

ClubEscape Oslo ( Munkedamsveien)
Luux Oslo ( Rett ved Oslo Icebar)
NAKEN ( Rett ved tinghuset)
Studenten (Bislett)
Møllers (Rett ved Sentrum politistasjon)
Trompeten (nederst på karl Johan)
Choise Pub west ( blittshuset)
Tullins ( tulin)
Oslo Sportsbar (gammle byen/Grønland)

Sist endret av jorgen2k; 20. desember 2011 kl. 05:22.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nå har jeg ikke sendt Mail til The Villa, og er 21. Noe sjans for å slippe inn?
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av battlecaT Vis innlegg

34,- Warsawa Pub & Bar (Rignes)

Skål
Vis hele sitatet...


Den puben hadde biljard.

















































Og smurfehits 1, på jukeboks.

Gode minner. Føler meg (litt) gammel.

Jeg er en enkel mann. Har jukeboksen Smurfehits 1, så kommer jeg å kjøper øl.
Sist endret av 1000bein; 10. desember 2022 kl. 00:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.