Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2857
Jeg har nå to ganger prøvd meg på å lage timelapse med mitt GoPro-kamera, og har begge gangene fått en skuffende overraskelse, at den ikke har tatt bilder gjennom hele prosessen. Når jeg åpner bildene i GoPro Studio viser den tre bildeserier med 118, 54 og 117 bilder i hver.

Noen andre som har vært borti samme problem? Er det en innstilling jeg ikke finner på kamera som må ordnes med, eller kan det være noe galt med kamera?

Det er en 3+ black edition, om det er til hjelp. Kjøpt i juli/august 2014!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hva slags minnekort bruker du i kameraet?
Trådstarter
36 0
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva slags minnekort bruker du i kameraet?
Vis hele sitatet...
Sandisk ultra MicroSDHC 32GB! Usikker på hvilken klasse det er.
Ut ifra hva jeg finner her ser det ut til at det burde være et minnekort med klasse 10. Her står det at klasse 10 burde være nok til filming i rimelig høy kvalitet, så en timelapse burde jo i teorien (utifra hva jeg kan forstå) ikke være noe problem. Dog er det jo slik (noe det også står om på sistnevnte lenke) at klasse 10 er ikke nødvendigvis bra nok, da overføringshastigheten kan være dårligere enn hva klassen tilsier.

Jeg ville prøvd med et enda bedre minnekort (noe du finner på den første lenka) og sett om problemene vedvarer med dette.
Kjøp Sandisk klasse 10. Eller noe tilsvarende av samme kvalitet. Billig minnekort = søppel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det er relativt kjent problem med gopro det der. Har du prøvd å oppdatere firmwaren? Det skal fikse det i mange anledninger.
Med GoPro HD 3+ Black Edition opplevde jeg problemer med timelapse-funksjonen da jeg brukte Samsung MicroSD PRO 64GB (MB-MGCGBA/EU). Problemene forsvant da jeg kjøpte Lexar MicroSD Class 10 High Speed 64GB (LSDMI64GBBEU633R).
Sist endret av Marjo; 2. februar 2015 kl. 21:57.
Om vi snakker om samme sak, så ja.

Tar timelaps fra tid til annen, noen ganger kan timelapsen bli i noen timer, det produsere ganske masse bilder. Opplever goprokamera lager flere forskjellige mapper "1.2.3.4 osv" Er det samme problem du har? I såfall bare lag 1 timelaps for hver mappe i samme settings, så kan du legge de sammen i slutt redigeringen