Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  130 21239
Print ut chattloggen og legg den i en konvolutt som du adresserer til han. Problem solved.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det er mange på internett som stadig skriver om hebefili som om det er en akseptert diagnose, men verken DSM eller ICD, som er de to rådende manualene for psykiatri har akseptert det som en diagnose. Akkurat nå tjener begrepet mest for å forsøke å få det både allmennheten og psykologer vil kalle pedofili til å virke som noe litt bedre på internett. Voksne menn som tiltrekkes av fjortenåring er er pedofile etter både klinisk og allmenn forståelse.
Vis hele sitatet...
Det var ikke slikt ment om du forstod det sånn, det var bare at TS igjen og igjen skrev pedo når dette var feil og andre i tråden tidligere også hadde skrevet hebefil, så jeg bare slengte på en link for at han skulle vite hva som var det riktige begrepet.
Til alle dere som mener at man potensielt kan ødelegge livet hans ved å kontakte Politi/ Kripos. Dere mener da at hvis man gjør noe straffbart, som ikke er "så" alvorlig *ennå* så skal man gå fri? Hvis man stjeler en sjokolade er det jo ikke like ille som å stjele en bil?

Er enig at dette også kan gå utover kone og barn, noe som kanskje vil være belastende for dem. Likevel burde han tenkt igjennom dette før han valgte å snakke om voksenfilmer med en 14-åring...
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
det var bare at TS igjen og igjen skrev pedo når dette var feil og andre i tråden tidligere også hadde skrevet hebefil
Vis hele sitatet...
"Hebefil" er tydeligvis det nye moteordet på nettet. Det er liten vits i å diskutere hva slags legningskompleks denne fyren har, for det er det ingen her som har grunnlag for å vite. Det finnes et langt mer utbredt og anerkjent begrep for førtiåringer som henger seg på tenåringsjenter: Pervo.
Perfection.
kentastic's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hvis du skal kalle personen for pedofil, TS. Så bør du faktisk skaffe beviser for at han er det.
Han har ikke gjort henne noe og du sier han "stalker" henne.

Du skrev selv at han så henne på et kjøpesenter, syns han kjente hu igjen og la hu til på facebook. Dette er ikke stalking. Da må han faktisk begynne å følge etter henne, legge henne til på alt som er på iternett osv. Da kan du kalle han stalker.

Når han begynner med "sex" talk til henne osv, kanskje han sier at han har lyst på henne. Da kan du begynne å kalle han ting.

Før dette, så er han bare en person som la til en 14 år gammel jente på facebook.
Han skrev også at det bare var å si ifra hvis han var innpåsliten og plaget henne. Hvorfor i H******e har dere ikke blokkert han og skrevet at han ikke skal snakke med henne.

Jeg må si at det er dere det er noe galt med akkurat nå siden dere ikke skriver at han ikke skal snakke med henne så blokkere han.
Ta å gjør dette du TS før du kommer med ord som pedofil, stalker osv..
Vis hele sitatet...
Vel, når han stopper opp og glaner på min søster og en venninne deretter treffer på dem igjen i 2 etasje.. står der og stirrer, samme dag legger hun til på facebook, dagen etterpå begynner han å chatte i håp om å få henne på sin pedofile side. Og ikke minst sier at han ikke bryr seg om at hun er 14 år o.s.v.

Grunnen til at vi ikke blokka han med en gang etc. kan ha med at vi nettopp har busta en potensiell pedofil i lokalsamfunnet her.

Om han ikke er pedofil eller såkalt Hebefil, hva er han da? Han snakket ikke akkurat om Justin Bieber.
Sist endret av kentastic; 23. desember 2012 kl. 19:59.
Sitat av kentastic Vis innlegg
Han snakket ikke akkurat om Justin Bieber.
Vis hele sitatet...
Han snakket ikke om noe spesielt heller egentlig. Så du bør slappe av litt.

Så grunnen til at du ikke blokka han med en gang var at du ville se hvor langt han skulle dra det her med søstera di for at du da kunne si med sikkerhet at du har busta en potensiel pedofil i lokalsamfunnet.

Jeg håper du virkelig ser hva som er feil med tankegangen din.
Sist endret av Spelevinken; 23. desember 2012 kl. 20:18.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Så grunnen til at du ikke blokka han med en gang var at du ville se hvor langt han skulle dra det her med søstera di for at du da kunne si med sikkerhet at du har busta en "professionel" pedofil i lokalsamfunnet.

Jeg håper du virkelig ser hva som er feil med tankegangen din.
Vis hele sitatet...

Vennligst fortell hva som er så feil med å sikre seg bevismateriale og være mer sikker i sin sak istedenfor å bare blokkere fyren med en liten følelse av at noe var alvorlig galt.

Hvorfor er det feil å ønske å finne ut hva en slik merkelig skrue egentlig prøver å oppnå når vedkommende befinner seg i den umiddelbare nærhet av en 14 år gammel jente som han virker oppriktig interessert i?
Sitat av Knask Vis innlegg
Vennligst fortell hva som er så feil med å sikre seg bevismateriale og være mer sikker i sin sak istedenfor å bare blokkere fyren med en liten følelse av at noe var alvorlig galt.

Hvorfor er det feil å ønske å finne ut hva en slik merkelig skrue egentlig prøver å oppnå når vedkommende befinner seg i den umiddelbare nærhet av en 14 år gammel jente som han virker oppriktig interessert i?
Vis hele sitatet...
Det går jo ut over søstera hans. Det er hun som får gjennomgå. Kan ikke fatte at du syns det er greit. Det er ingenting som heter "de bare prater", det er alltid tanker og følelser bak det, og du vet ikke hvordan det påvirker en 14år gammel jente når en gift eldre mann er interesert (som hun sikkert ser hele tiden siden det er nabo).

Dette burde ikke bli dratt lenger, tenk på søstera di. Si i fra til han at han skal slutte.
Sitat av chuckbæss Vis innlegg
Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt meg et besøk med balltre i følge. Deretter hadde jeg presset han for en liten slant penger for å ikke sladre
Vis hele sitatet...
Ro ned internett tøffheten nå...


TS: Du kan fortsatt ikke kalle han stalker pga at han traff på dem i 2 forskjellige etasjer i et kjøpesenter og så på dem. Et kjøpesenter er ikke så stort og sannsynligheten for at du skal se samme person i 2 forskjellige etasjer på 1 dag er ganske så stor.

Greit at det er ubehagelig for din søster å snakke med han, men HVORFOR gi han mailadressen da? Hvorfor i det hele tatt godta han på facebook og hvorfor ikke blokkere han?

Du sier du kanskje har oppdaget en pedofil nabo, og hvis du sier at dette er grunnen for at du ikke har blokkert han, fordi du vil se hva han sier, så syns jeg det egentlig er ganske tåpelig.

Snakk med fyren, si at dere ikke syns det er passende at han snakker med henne når hu er 14 år gammel. Si at du går til politiet hvis han ikke slutter.
Hvorfor gjøre det så innmari vanskelig både for han, henne og resten av familien.

Det er ikke ULOVLIG å snakke om en ting uten å gå rett på sak å tipse kripos, spørre om hjelp her osv.
Ikke gi han trusler eller lignende de første gangene du snakker med hanl. Ha en vanlig tone og si at du ikke syns det er greit at en mann på 37 år snakker med ei jente på 14 år.

Hvis han ikke aksepterer så er det bare å si at du vil gå til politiet med loggen over samtalen hvis han ikke gir seg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Perfection.
kentastic's Avatar
Trådstarter
Kripos tok kontakt med meg i går..

De synes at han var på veldig tynn is, og så på det som grooming. De vil legge han i en database for Politiet i helge Norge eller noe slikt. Da er han ganske fucked om han gjør et lite lovbrudd til.

De skulle også vurdere å ta kontakt med personen.
Det som fikk meg til å tenke litt her er var hvor lang tid du brukte på å koble myndighetene inn i dette?
Tenker på en phisings/day og success/day rate - lurer på hvordan den ser ut. Kan jo ha vært flere enn bare søstra di.
Som tidligere nevnt, print ut all logg du har av han. Legg det så i en konvolutt som du merker med konens navn og legg det i postkassen til vedkommende
Jeg ville hvertfall tatt meg litt tid sammen med søstra å snakke med han fyren over face, se om det kan komme opp noe værre hvis dere fortsetter litt. Når han snakker om at han ligger hjemme i senga si å trenger tips til voksenfilm da er det jo på god vei til å gå alt for langt virker det som.

Når dere har samlet litt chatting som åpenbart ikke kommer fra hverken gode og lovlige intensjoner, da må dere nesten finne ut hva dere skal gjøre. Jeg ville helst tatt det opp med familien hans. Ja, det vil skape nye problemer for vedkommende at de får vite det men det er så mye bedre det enn at en familiefar chatter med småjenter uten at noen vet om det. Jeg er bombesikker på at familien kommer til å være takknemlige i ettertid hvis de er litt klok i toppen.
Sitat av hayer Vis innlegg
Det som fikk meg til å tenke litt her er var hvor lang tid du brukte på å koble myndighetene inn i dette?
Tenker på en phisings/day og success/day rate - lurer på hvordan den ser ut. Kan jo ha vært flere enn bare søstra di.
Vis hele sitatet...
Kripos og friumurerlosjen driver jo forumet så er ikke umulig at de kom over tråden
Perfection.
kentastic's Avatar
Trådstarter
Sitat av hayer Vis innlegg
Det som fikk meg til å tenke litt her er var hvor lang tid du brukte på å koble myndighetene inn i dette?
Tenker på en phisings/day og success/day rate - lurer på hvordan den ser ut. Kan jo ha vært flere enn bare søstra di.
Vis hele sitatet...
Jeg meldte ifra til Kripos samme kveld. De hadde hatt mange saker i julen..
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Hva med å tenke rasjonelt og prate med fyren?
Vis hele sitatet...
Ser ikke for meg at det går snakke med sånne karer,
Vold for the win!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av levi9 Vis innlegg
Ser ikke for meg at det går snakke med sånne karer,
Vold for the win!
Vis hele sitatet...
Og det baserer du på kva?
Sitat av levi9 Vis innlegg
Ser ikke for meg at det går snakke med sånne karer,
Vold for the win!
Vis hele sitatet...
Hva du, en person som forherliger vold, "ser for deg", er vel heller irrelevant. Jeg veit at vold ikke løser noe.
"Han så på søstera mi, så jeg bare måtte knuse tryne hans"-logikken funker ikke gitt.
Da jeg var rundt femten-seksten var det en kar på godt over femti som kontaktet meg på facebook, og prøvde seg stadig ved å skulle snike seg innpå meg. Inviterte meg over på middag, og hele den pakken der. Lot som om dette var helt normalt og at det ikke var noen hensikter involvert. Da han gjorde dette snek jeg heeeelt tilfeldige samtaleemner inn om hvordan man kan påføre mennesker dødelig forgiftning gjennom luktfrie og smaksløse kjemikalier. Thallium, for eksempel. En dødelig dose kan tilsettes i mat eller drikke uten at det oppdages. Deretter spurte jeg om han stolte på meg, visste hvem jeg egentlig var, og var generelt sett veldig ubehagelig mot ham. Fant også noen flyfoto av huset hans samt nummer til mobilen. Spurte ham om "Ja, bor ikke du i den hvite blokken med stor hage rundt? Hvilken etasje, om jeg tør spørre?". Den slags. Mannen sluttet umiddelbart å prate med meg, og han har aldri sagt et eneste ord igjen.

Uansett, godt det ble tatt tak i!
Vel. Det er mange måter og håndtere slike personer på. Noen lovlige og flere ulovlige.
Fra mildeste og utover:
Du kan jo alltids prøve og prate med han, si at hun synes det er skremmende og ekkelt at han kontakter henne. Evt få foreldrene dine til og gjøre det.
Evt kan du få politiet til og gjøre det, hvis du/dere "overdriver" tingene litt så han virker som en skikkelig stalker burde du ihvertfall kunne få de til og gjøre i det minste det. (og forhåpentligvis også ta noen juridiske grep mt han -dog lite sannynelig) Det vil også bli protokollført i så tilfelle.
Eller så har vi jo et utall av ting du selv kan gjøre, som er blitt nevnt før i denne tråden. Indirekte/direkte trusler. Brev til kona hans. Telefonsamtaler for ikke og snakke om vold (noe jeg selfølgelig ikke annbefaler siden det er ulovlig og potensielt farlig for også deg)

Bare tenk nøye gjennom saken før du handler. Vei argumenter for og imot, tenk hva hvis. Kom opp med en plan.

Lykke til.
Sitat av levi9 Vis innlegg
Ser ikke for meg at det går snakke med sånne karer,
Vold for the win!
Vis hele sitatet...
Du vinner iallefall prisen for den første idiot posten i 2013!

"Vold ftw?"
Her har du virkelig missforstått! Vold løser ingenting, uansett hvor mange 'barskinger' som sier det motsatte!
Vold kan i værstefall ødelegge offeret å gjærningsmannens liv!

Tenk før du skriver slikt tull, det er så utrolig mange svake mennesker som lett lar seg påvirke av slike idiotkommentarer online, desverre!


Kp for at du melder ifra til Politi\Kripos!
Av ren nysgjerrighet, hvordan ser fyren ut? Helt vanlig Ola Nordmann eller er det en sånn type man går forbi på gata og tenker at her er det rusk i forgasseren?
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
"Hebefil" er tydeligvis det nye moteordet på nettet. Det er liten vits i å diskutere hva slags legningskompleks denne fyren har, for det er det ingen her som har grunnlag for å vite. Det finnes et langt mer utbredt og anerkjent begrep for førtiåringer som henger seg på tenåringsjenter: Pervo.
Vis hele sitatet...
Hebefil er ikke noe moteord, det er en seksuell legning, samme som homofil, heterofil og pedofil.

Det er ganske stor forskjell på en hebefil og en pedofil.
Den pedofile liker prepurtale barn, mens den hebefile liker ''jailbaits''.
Yeah yeah. seksuell legning meg i ræva. Skal vi finne på et ord som beskriver de som er tiltrukket av alderen 17-18 også? Eller hva med 19-20? Tidlig 30-årene?
Og pedofile liker ikke bare prepubertale barn, de liker PRIMÆRT prepubertale barn. Du vet den linjen der er ganske flytende, de har ikke en faktisk genetisk monitor som begynner å ule når den måler barn i en viss aldersgruppe. Det er andre ting som trigger lysten i disse syke menneskene.
For all del, la meg gjøre det helt klart: Jeg har ikke noe imot mennesker som har "rare" lyster. Det er først når de begynner og leve dem ut at jeg mener at de burde druknes i nærmeste vannpytt snarest mulig. De som lever med lyster og fantasier og aldri lever det ut fordi de vet at det er galt har jeg bare respekt for.
Sitat av Malanthor Vis innlegg
Yeah yeah. seksuell legning meg i ræva. Skal vi finne på et ord som beskriver de som er tiltrukket av alderen 17-18 også? Eller hva med 19-20? Tidlig 30-årene?
Vis hele sitatet...
http://www.scientificamerican.com/ar...ge-orientation

Go nuts.
Sist endret av Bombasa; 20. januar 2013 kl. 01:12.
Jeg vet alt om det der. Jeg uttrykte bare min missnøye med det hele.
Det er bare ord, det har kun den meningen vi legger i det. Og jeg mener at å bruke disse utrykkene er med på og viske ut hva disse menneskene er. Nemlig ekle krek.
Sitat av Malanthor Vis innlegg
Jeg vet alt om det der. Jeg uttrykte bare min missnøye med det hele.
Det er bare ord, det har kun den meningen vi legger i det. Og jeg mener at å bruke disse utrykkene er med på og viske ut hva disse menneskene er. Nemlig ekle krek.
Vis hele sitatet...
Er dette den universelle sannhet eller en subjektiv mening?
Sist endret av Warz; 20. januar 2013 kl. 01:33.
Subjektiv mening.
En annen mening kan foreks være at ved og bruke disse ordene peker vi på hva problemet faktisk er, og muligjør større forståelse, som kan føre til at vi kan innskrenke tilfellene. Bla bla.

edit: men jeg anntar at du siktet til ekle krek og ikke det forrige. Vel. Ekkle krek er vel så absolutt ikke noe universelt.. med mindre vi trekker inn religiøse saker. Men uavhengig av om vi er her og høre et tre falle i skogen, så faller det. Og uavhengig av hva vi kaller disse menneskene så er de voksne mennesker som utnytter små forsvarløse barn, noe som får ringvirkninger eller kan få, for både individet og hele samfunnet.
Sist endret av Malanthor; 20. januar 2013 kl. 06:47.
Sitat av Malanthor Vis innlegg
En annen mening kan foreks være at ved og bruke disse ordene peker vi på hva problemet faktisk er, og muligjør større forståelse, som kan føre til at vi kan innskrenke tilfellene. Bla bla.
Vis hele sitatet...
Sitat av Malanthor Vis innlegg
Subjektiv mening.
Vis hele sitatet...
Hvis det er en subjektiv mening skaper du kun en større forståelse for ditt subjektive syn og ikke hva "problemet faktisk er".

Sitat av Malanthor Vis innlegg
edit: men jeg anntar at du siktet til ekle krek og ikke det forrige. Vel. Ekkle krek er vel så absolutt ikke noe universelt.. med mindre vi trekker inn religiøse saker. Men uavhengig av om vi er her og høre et tre falle i skogen, så faller det. Og uavhengig av hva vi kaller disse menneskene så er de voksne mennesker som utnytter små forsvarløse barn, noe som får ringvirkninger eller kan få, for både individet og hele samfunnet.
Vis hele sitatet...
Har jeg forstått deg rett er alle under 16 år er å klassifisere som "små forsvarsløse barn" og enhver kommunikasjon med dem om så bare i gråsonen av seksuelle tema er å regne som utnytting av små forsvarsløse barn? Så f.eks Spania hvor voksne har lov til å ha sex med slike små forsvarsløse barn er et av landene som forsvarer slike ekle krek (13 år seksuell lavalder)? Du skal ikke lenger enn til sverige for å finne ut at selv der er det fult lovlig å ha sex med små forsvarsløse barn (15 år er seksuell lavalder).

Dette tyder på to ting:
1. Norge (du) har det endelige universelle svaret (fra 16 og oppover er man ikke lenger små forsvarsløse barn) og nordmenn er moralske overmennesker mens andre land består av barbarer og usiviliserte som utnytter små forsvarsløse barn for sex.
2. Det du sier er bare svada uten rot i virkeligheten, en subjektiv mening som du lirer av deg i likhet med religiøse som skriker at homofili er "ekkelt" og "galt".

Hva tror du ?
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Hvor er foreldrene deres?!
Sitat av Warz Vis innlegg
Hvis det er en subjektiv mening skaper du kun en større forståelse for ditt subjektive syn og ikke hva "problemet faktisk er".

Har jeg forstått deg rett er alle under 16 år er å klassifisere som "små forsvarsløse barn" og enhver kommunikasjon med dem om så bare i gråsonen av seksuelle tema er å regne som utnytting av små forsvarsløse barn? Så f.eks Spania hvor voksne har lov til å ha sex med slike små forsvarsløse barn er et av landene som forsvarer slike ekle krek (13 år seksuell lavalder)? Du skal ikke lenger enn til sverige for å finne ut at selv der er det fult lovlig å ha sex med små forsvarsløse barn (15 år er seksuell lavalder).

Dette tyder på to ting:
1. Norge (du) har det endelige universelle svaret (fra 16 og oppover er man ikke lenger små forsvarsløse barn) og nordmenn er moralske overmennesker mens andre land består av barbarer og usiviliserte som utnytter små forsvarsløse barn for sex.
2. Det du sier er bare svada uten rot i virkeligheten, en subjektiv mening som du lirer av deg i likhet med religiøse som skriker at homofili er "ekkelt" og "galt".

Hva tror du ?
Vis hele sitatet...
Vel alt kan annses som subjektivt i følge visse filosofier. Det var hele poenget mitt, vennligst ikke legg noe mer i det. Jeg står så absolutt inne for det jeg sier, og mener ikke at det bare er en av tusenvis av "subjektive meninger" som florerer rundt omkring.

Jeg sier så absolutt ikke at en grense på 16 år er absolutt. Alle er forskjellige, noen 16 åringer er modne for alderen, noen er svært umodne. Jeg er sikkert på at det finnes plenty av mennesker som burde være og regne som mindreårige uavhengig av deres alder grunnet deres "personlighet".

Men nå er det nå slik at vi må operere med en slags grense, for det første fordi ellers kan vi ikke si til en person at "du visste at det du gjorde var ulovlig" og dermed blir det hardt og straffe personen selv om han eller hun har gjort noe galt. Selfølgelig hadde vi alle vært opplyste moralske individer kunne vi droppet lovene og overlatt det til den enkeltes dømmekraft, men slik er det desverre ikke. Om grensen skulle vært 16 år er noe helt annet, og den debatten tar jeg ikke her. Dog vil jeg bare si at det også åpnes for bruk av kjønn i lovverket, og at lovene ikke er helt svart-hvit.

I realiteten er jo hver sak unik. Det er masse forskjellige ting som må veies og vurderes før man kan komme til en konklusjon. men det er nå også slik at rettsystemet er basert på likhet for loven, og hvis vi i mye større grad skal la dommerne utøve kjønn så vil en person få 2 års fengsel for en forbrytelse som en annen får 10 for. Jeg sier dette for og peke på at ting ikke er så veldig lett og gå gjort noe med, du kan putte på en kloss men det fører ofte til at en annen faller ned.

Det er ikke noe som helst svada i det jeg sier. Så jeg ser helst at du ikke kommer med slike påstander igjen ved og tilegge meg en hel masse ting jeg ikke står inne for.

For og forklare mitt ståsted litt nærmere så det ikke skal oppstå flere missforståelser:

Jeg mener ikke at en grense er absolutt. Folk er forskjellige og en 16 åring kan være veldig umoden og lettledet mens en annen er den rake motsetning. Uavhengig av denne vurderingen som jeg mener må være en av mange vurderinger som gjøres i hvert enkelt tilfelle av slike saker før man dømmer noen, så er det er faktum at når man har sex med en under 16 og er over 16 selv så bryter man loven. Og man kan ikke akkorat påberope seg noen moralsk høyborg for og gjøre som man gjør, type: Jeg lenket meg fast til gravemaskinen fordi de ødelegger naturen! jeg vet det er ulovlig men jeg gjør det for en god sak!
Jeg vil ikke akkorat si at "Jeg ville ha fitte" faller innenfor den samme sjangeren.

Jeg har selvfølgelig en personlig oppfattning av hva som er umoralskt akkorat som du har din oppfattning. Disse oppfattningene vil selfølgelig variere, og vi kan sikkert diskutere en enkelt sak til vi blir blå i trynet. Min holdning er kanskje strengere enn den gjengse holdning. Jeg har sett endel tilfeller av utnyttelse og overgrep av andre, og har svært liten tolerangse for det. Men jeg vil gjerne si at jeg ikke driver noen slags form for heksejakt på de over 16 som har hatt sex med de under.
Putt meg i en jury med en gutt på 20 år som har hatt sex med en jente på 15 og hun tok initiativet og jeg skal så absolutt dømme til hans fordel.
Håper jeg kom fram litt klarer nå og i min forrige post. Er ikke noe poeng i meningsløse krangler som bunner i missforståelser.