Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3272
Hei.. Er det nettleseren min eller er det VG som har skrudd av kommentarfeltene i saker som dette?
Isåfall hvorfor?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10048715
vg.no styrer selv hvilke saker som kommentarfelter skal være oppe eller ikke.
På den saken er kommentarfeltet stengt. Grunnen til det er vel at de vil ha diskusjoner og sånt.
Sist endret av Antidote; 18. desember 2012 kl. 16:48.
Det er iallefall umulig å kommentere hos meg også, og jeg har sett andre saker man ikke kan kommentere på ofte..
De lar som regel bare kommentarfeltet være åpent på agurknyheter.. Gjelder både vg, db og helt sikkert andre store nettaviser.
Hvorfor? Aner ikke.
Er VG ja. Hvorfor vet jeg ikke. Det samme gjelder når det har noe med innvandring å gjøre.
Sitat av Antidote Vis innlegg
På den saken er kommentarfeltet stengt. Grunnen til det er vel at de vil ha diskusjoner og sånt.
Vis hele sitatet...
Mangler det 1 ikke? for det skaper jo ikke mye diskusjoner av å nekte folk å diskutere

Og VG tjener vel bare på om tullinger bruker kommentarfeltene til å krangle eller skrive teite ting?
Syns det er på stort sett alt med mindre et har noe med IT å gjøre.
Det er vell ganske innlysende hvorfor det ikke går an og kommentere saker om f.eks Rune Øygård?
Sitat av Novice Vis innlegg
Mangler det 1 ikke? for det skaper jo ikke mye diskusjoner av å nekte folk å diskutere

Og VG tjener vel bare på om tullinger bruker kommentarfeltene til å krangle eller skrive teite ting?
Vis hele sitatet...
De vill ikke ha kommentarer om eks, innvandring eller han ordføreren. Kun for at det meste blir drittslenging. Sier seg selv gjør det ikke?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Det er vell ganske innlysende hvorfor det ikke går an og kommentere saker om f.eks Rune Øygård?
Vis hele sitatet...
Nei, egentlig ikke.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Det er vell ganske innlysende hvorfor det ikke går an og kommentere saker om f.eks Rune Øygård?
Vis hele sitatet...

Ja, sånne saker kan jeg forstå. Men hva med Blitzere som går amok i mot dem som ikke deler dem samme syke tankegangen som dem?

Mener å huske at Jens sa en ting angående yttringsfrihet!?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Det er vell ganske innlysende hvorfor det ikke går an og kommentere saker om f.eks Rune Øygård?
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke. Så lenge diskusjonen holdes saklig og objektiv er dette en fullt diskutèrbar sak. Jeg mener at nettopp saker som dette må taes opp og reflekteres over.
Sitat av ThorOdin Vis innlegg
Ja, sånne saker kan jeg forstå. Men hva med Blitzere som går amok i mot dem som ikke deler dem samme syke tankegangen som dem?

Mener å huske at Jens sa en ting angående yttringsfrihet!?
Vis hele sitatet...
Hinter du til at Jens Stoltenberg knebler din ytringsfrihet på grunn at det ikke er kommentarfelt i visse artikler på VG og Dagbladet?
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Nei, det er det ikke. Så lenge diskusjonen holdes saklig og objektiv er dette en fullt diskutèrbar sak. Jeg mener at nettopp saker som dette må taes opp og reflekteres over.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det som er problemet med sånne diskusjoner, folk flest har tatt den unge jenta sin side i Rune Øygård saken, noe som fører til hat-kommentarer og uthenging av Rune Øygård.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
er utilgjenngelig bare på saker som man ønsker og kommentere mens resten er åpen.....
Synes de iallefall kunne gitt allmenheten muligheten til å kommentere for så å stenge kommentarfeltet hvis det ble hat-kommentarer.
Sitat av PerOe Vis innlegg
Hinter du til at Jens Stoltenberg knebler din ytringsfrihet på grunn at det ikke er kommentarfelt i visse artikler på VG og Dagbladet?
Vis hele sitatet...

Nei, alle vet vel at både VG og Dagbladet er aviser for dem som er PK.
Så lenge han leder landet, så kunne han kanskje stått litt opp for ytringsfriheten, men det har allerede gått i glemmeboka.
Overlevever vel i et halvt år til, da er det over å ut for dem rødgrønne.
du har vel andre steder å ytre deg, enn i et kommentarfelt på vg og db? Flaks du overlever i et halvt år til!
Sitat av slazh! Vis innlegg
du har vel andre steder å ytre deg, enn i et kommentarfelt på vg og db? Flaks du overlever i et halvt år til!
Vis hele sitatet...

Såklart, men hvorfor skal jeg ikke få ytre meg i f.eks VG? Fordi det kun er for PK som deg?

Ja, hovmod står for fall.
Problemet til tabloidene er at vinklingene deres tiltrekker seg trygdedesvindlere, innvandrerhatere, alternativ-medisin-idioter, mammabloggere og frp-rejects som fluer blir tiltrukket av råtne bananer. Og de må nesten tiltrekke seg all denne søpla fordi de lever av hvor mange lesere som klikker på sakene deres og får sett annonsene de selger.

Dette fører til at de må stenge kommentarfeltene i alle saker som har noen som helst kontrovers før minst to av disse gruppene rekker å lese den og slenge ut et eller annet piss.

At de stenger kommentarfeltene i de sakene som faktisk er verdt å diskutere fører igjen til at all søpla nevnt ovenfor gjør sitt verste for å dra enhver sak hvor kommentarfeltet faktisk er åpent offtopic med de håpløse ytringene sine og at alt som ligner diskusjonsforum degenererer til en massiv møkkakjeller av usaklighet, flamebait, personangrep og generell udugelighet.

Å drive diskusjonsforum uten streng moderering er som å åpne en barnehage og gi alle kidsa fri tilgang til sukker.
Ja, dagbladet og VG er veldig "flinke" til å stenge kommentarfeltet på viktige saker, mens "sjekk rumpedansen" er åpent for kommentar Nettavisen er rausere med kommentarfeltet.

Det er en stor jobb å moderere kommentarfelter når det er så mange artikler som det er, så forstår hvorfor de stenger noen felt. Men det er litt påfallende hvilke artikler de stenger feltene på. Noen ganger kan det se ut som de har en agenda på det, andre ganger ikke.
Sitat av ThorOdin Vis innlegg
Nei, alle vet vel at både VG og Dagbladet er aviser for dem som er PK.
Så lenge han leder landet, så kunne han kanskje stått litt opp for ytringsfriheten, men det har allerede gått i glemmeboka.
Overlevever vel i et halvt år til, da er det over å ut for dem rødgrønne.
Vis hele sitatet...
Haha. Ja om et halvt år tror du at du kan kommentere på vg og dagbladet? Står det i FrP sitt program at de vil åpne for mer ytring i kommentarfeltet i vg?
please.. Jens-hat har ikke noe i denne tråden å gjøre, men sånne som deg er flinke til å blande det inn i ALT som fins.

OT: Grunnen til at kommentarfeltet er stengt er vell som folk har sakt over meg, det kan støte enkelte individer. Kan faktisk forstå at det ikke går ann å kommentere i ordfører saken og utøya saken osv.
Men jeg synes forøvrig de er litt for strenge på enkelte saker.
Sist endret av frø; 18. desember 2012 kl. 18:39.
Sitat av Insidejob Vis innlegg
Hva er PK?
Vis hele sitatet...
Politisk korrekt. PK-formen er stort sett brukt som skjellsord på sider som document.no og deres meningsfeller.

Stort sett brukt som immuniseringsteknikk/hersketeknikk
for å slippe å ta til seg kritikk for egne tankesett og meninger. Ie: "Det der sier du bare fordi du er en PK'er"
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Så lenge diskusjonen holdes saklig og objektiv er dette en fullt diskutèrbar sak. Jeg mener at nettopp saker som dette må taes opp og reflekteres over.
Vis hele sitatet...
Erfaring viser vel at stikkord som "saklig", "objektiv" og "reflektere" ikke er kompatibelt med det som stort sett blir skrevet i avisenes kommentarfelt.
Så var denne nyheten borte fra forsiden, samt. Rune Øygård saken.. Men nyheten om en Misse konkuranse fortsatt står.
Sitat av Scopedlol Vis innlegg
Så var denne nyheten borte fra forsiden, samt. Rune Øygård saken.. Men nyheten om en Misse konkuranse fortsatt står.
Vis hele sitatet...
Typisk Dagbladet..
Oh herro there.. ^_^
Vg stenger generelt saker hvor det har omkommet folk . Pluss at de har noen andre retningslinjer... Husker desverre ikke disse på strak arm
Okei
Lurer på om de slipper unna med drap da..
Jeg blir jeg veldig ofte oppgitt når jeg leser kommentarfeltene på enkelte VG-artikler. Det virker som at kommentarfeltet til VG (og dagbladet) er samlingen av norges mest trangsynte og aggressive individer. Det er overhode ingen refleksjon i noen kommentarer, rett og slett bare klaging fra FRPere som sluker til seg alle konspirasjonsteorier og ekstreme påstander. Lenge leve personangrep og konspirasjoner, for de som ikke stemmer FRP er idioter!

Begynte nesten å gråte av den her i går, det er drøyt:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10048773

Ikke så rart at folk med lav utdanning er veldig overrepresentert i FRPs velgermasse og VGs kommentarfelt. Skulle vi tro klagefeltet lever vi i et land som er "verre enn Nord Korea" og styrt av en "maktsyk APekatt" (subtilt ordspill, høyt nivå og interessante diskusjoner... dette er voksne mennesker). Dette fenomenet finner man også på FRPs facebooksider.

Forresten stemmer jeg ikke AP. Jeg er veldig krass når det gjelder FRP, beklager om jeg såret noen.
Sist endret av Spirituell; 20. desember 2012 kl. 22:28.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Jeg blir jeg veldig ofte oppgitt når jeg leser kommentarfeltene på enkelte VG-artikler. Det virker som at kommentarfeltet til VG (og dagbladet) er samlingen av norges mest trangsynte og aggressive individer. Det er overhode ingen refleksjon i noen kommentarer, rett og slett bare klaging fra FRPere som sluker til seg alle konspirasjonsteorier og ekstreme påstander. Lenge leve personangrep og konspirasjoner, for de som ikke stemmer FRP er idioter!

Begynte nesten å gråte av den her i går, det er drøyt:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...artid=10048773

Ikke så rart at folk med lav utdanning er veldig overrepresentert i FRPs velgermasse og VGs kommentarfelt. Skulle vi tro klagefeltet lever vi i et land som er "verre enn Nord Korea" og styrt av en "maktsyk APekatt" (subtilt ordspill, høyt nivå og interessante diskusjoner... dette er voksne mennesker). Dette fenomenet finner man også på FRPs facebooksider.

Forresten stemmer jeg ikke AP. Jeg er veldig krass når det gjelder FRP, beklager om jeg såret noen.
Vis hele sitatet...
Måten du stigmatiserer og generaliserer på fremstår du ikke akkurat på et høyere nivå selv enn DB og VG kommentarfeltet. Maken til bitterhet som fremstår i det innlegget der har jeg ikke sett på lenge på Freak.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Måten du stigmatiserer og generaliserer på fremstår du ikke akkurat på et høyere nivå selv enn DB og VG kommentarfeltet. Maken til bitterhet som fremstår i det innlegget der har jeg ikke sett på lenge på Freak.
Vis hele sitatet...
Beklager for det.
Jeg skrev at det fantes unntak men fjernet det. Jeg generaliserer ikke, jeg snakker spesifikt om kommentarfeltet til tabloidene. At folk med lav utdanning er sterkt overrepresentert i FRPs velgermasse er kalde fakta. Kommentarfeltene er latterlige, fant - to - kommentarer av ca 50 som ikke var krasse i artikkelen jeg linket til i forrige innlegg. Resten av kommentarene fremmer for det meste hat og veldig lite er gjennomtenkt. Faktisk en som anklaget AP og NRK for å samarbeide etter 22/07 med mål om å fiske valgstemmer.

Syntes du det er greit? Jeg blir provosert av så barnslig oppførsel.
Sitat av moridin Vis innlegg
Problemet til tabloidene er at vinklingene deres tiltrekker seg trygdedesvindlere, innvandrerhatere, alternativ-medisin-idioter, mammabloggere og frp-rejects som fluer blir tiltrukket av råtne bananer. Og de må nesten tiltrekke seg all denne søpla fordi de lever av hvor mange lesere som klikker på sakene deres og får sett annonsene de selger.

Dette fører til at de må stenge kommentarfeltene i alle saker som har noen som helst kontrovers før minst to av disse gruppene rekker å lese den og slenge ut et eller annet piss.

At de stenger kommentarfeltene i de sakene som faktisk er verdt å diskutere fører igjen til at all søpla nevnt ovenfor gjør sitt verste for å dra enhver sak hvor kommentarfeltet faktisk er åpent offtopic med de håpløse ytringene sine og at alt som ligner diskusjonsforum degenererer til en massiv møkkakjeller av usaklighet, flamebait, personangrep og generell udugelighet.

Å drive diskusjonsforum uten streng moderering er som å åpne en barnehage og gi alle kidsa fri tilgang til sukker.
Vis hele sitatet...
Man kunne hatt et upvote og downvote system hvor brukerene kunne moderere selv. VG er ikke for ytringsfrihet, de er kun en komersiell tabloidavis som skal tjene penger. Synes i prinsippet absolutt alle saker burde hatt åpne kommentarfelt med en beskjed om at VG ikke kan holdes ansvarlig for det som blir ytret. 5 downvotes, og en kommentar sendes til moderering f.eks. Årsaken til at kommentarer på en del saker er stengt er selvsagt fordi VG vet at det blir hets osv. Men i et samfunn hvor det skal være ytringsfrihet synes jeg ikke at hets er noe å være redd for.
Sitat av ThorOdin Vis innlegg
Såklart, men hvorfor skal jeg ikke få ytre meg i f.eks VG? Fordi det kun er for PK som deg?

Ja, hovmod står for fall.
Vis hele sitatet...
Du har ingen rett til å kommentere hvor du vil. Det er faktisk de som driver nettstedet som bestemmer om det skal være noe kommentarfelt i det hele tatt, og hvis det er det har de som eiger nettstedet rett til å fjerne de kommentarene de vil, eller stenge kommentarfeltet hvor de vil.

Du kan være så uenig du vil i VGs meninger, men mener du virkelig at vi burde ha et nasjonalt rammeverk som setter grenser for hva som skal være lov/ikke lov å kommentere på nettsteder, samt at et nettsted enten skal ha et kommentarfelt over alt eller ikke i det hele tatt?
Sist endret av Mort96; 21. desember 2012 kl. 01:51.