Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1556
Jeg har nå bestemt meg for å gå fra stasjonær til bærbar. Budsjettet ligger mellom 8-10k. Annen nyttig informasjon er vel at jeg anvender FL og vil helst ha en laptop som har Windows 8!
For en laptop må du nok litt høyere opp i pris.
Hva med denne? Kraftig prosessor og skjermkort.
www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761541
Sitat av insite Vis innlegg
Jeg har nå bestemt meg for å gå fra stasjonær til bærbar. Budsjettet ligger mellom 8-10k. Annen nyttig informasjon er vel at jeg anvender FL og vil helst ha en laptop som har Windows 8!
Vis hele sitatet...
Du har ikke tenkt å prøve deg på Mac da? Hvis du skal handle deg en datamaskin som hovedsaklig skal brukes til musikkproduksjon er den perfekt. Har produsert både film, lyd, bilder og design med en Macbook å med en gang jeg gikk tilbake PC igjen ga jeg opp nesten på dagen fordi det ble så ekstremt krotete å vanskelig. Bare et tips hvis det kunne vært et alternativ.
Ikke Værst På PC
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762324

Asus! Nuff said. Mac er overpriset til himmels i forhold til innmaten. Asus er kjent for sin strålende byggekvalitet og vil vare lenge.
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762324

Asus! Nuff said. Mac er overpriset til himmels i forhold til innmaten. Asus er kjent for sin strålende byggekvalitet og vil vare lenge.
Vis hele sitatet...
Så er Mac et verktøy da, å ikke for å hardgame på. Jeg mener man betaler for hver eneste krone, men la oss ikke dette bli til en PC/Mac debatt
Ikke Værst På PC
Sitat av tgod Vis innlegg
Så er Mac et verktøy da, å ikke for å hardgame på. Jeg mener man betaler for hver eneste krone, men la oss ikke dette bli til en PC/Mac debatt
Vis hele sitatet...
Enig Det var ikke meningen å skape krangel/debatt :P Jeg bare kom med min mening.
Sitat av insite Vis innlegg
Jeg har nå bestemt meg for å gå fra stasjonær til bærbar. Budsjettet ligger mellom 8-10k. Annen nyttig informasjon er vel at jeg anvender FL og vil helst ha en laptop som har Windows 8!
Vis hele sitatet...
Et tips kan være at du kjøper en solid ekstern firewire-harddisk
som du øremerker til musikkbruk, og ikke lar den interne disken
i laptopen måtte gjøre all lese/skrivejobben.

Hva slags lydkort bruker du?
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
For en laptop må du nok litt høyere opp i pris.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Jeg produserer til daglig på en Acer ultrabook til 6.500,-
Funker helt fint.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Må si meg enig i at mac er veien å gå.
For 10k vil en macbook pro 13"(uten retina) være et meget godt valg.

Om du vil ha det billigere er det intet i veien for å kjøpe seg en air heller.
Jeg har alltid brukt Windows. De siste årene har jeg produsert musikk i Protools og Ableton på windowsmaskiner, men vi har hatt enormt mye trøbbel. Jeg har nå kjøpt en Macbook 15" med 8gb ram og byttet til logic pro. Ikke et eneste problem.

Jeg er ingen fanboy. Foretrekker Windows til alt annet bruk, men på musikkdelen angrer jeg ikke et sekund på mac-kjøpet. 18000,- Well spent! Jævlig dyrt, men ok!
Sitat av insite Vis innlegg
Jeg har nå bestemt meg for å gå fra stasjonær til bærbar. Budsjettet ligger mellom 8-10k. Annen nyttig informasjon er vel at jeg anvender FL og vil helst ha en laptop som har Windows 8!
Vis hele sitatet...
Om du er student får du utdanningsrabatt på apple store. Ville bare glemt windows til musikkproduksjon, alle proffene bruker mac i den bransjen gitt. Det er fordi mac er mer stabilt enn windows.
Dere diskuterer mac, FL funker jo ikke på mac engang.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Dere diskuterer mac, FL funker jo ikke på mac engang.
Vis hele sitatet...
Til TS du burde heller gå for Ableton Live i kombinasjon med Logic på mac om du vil satse på musikkproduksjon, eller du kan lage musikk som en hobby på windows
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Til TS du burde heller gå for Ableton Live i kombinasjon med Logic på mac om du vil satse på musikkproduksjon, eller du kan lage musikk som en hobby på windows
Vis hele sitatet...
Har ikke no å si hvilket daw man bruker, for de gjør det samme. Går stortsett preferanser.
Trådstarter
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Et tips kan være at du kjøper en solid ekstern firewire-harddisk
som du øremerker til musikkbruk, og ikke lar den interne disken
i laptopen måtte gjøre all lese/skrivejobben.

Hva slags lydkort bruker du?
Vis hele sitatet...
CI2 Steinberg
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Om du er student får du utdanningsrabatt på apple store. Ville bare glemt windows til musikkproduksjon, alle proffene bruker mac i den bransjen gitt. Det er fordi mac er mer stabilt enn windows.
Vis hele sitatet...
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Til TS du burde heller gå for Ableton Live i kombinasjon med Logic på mac om du vil satse på musikkproduksjon, eller du kan lage musikk som en hobby på windows
Vis hele sitatet...
Ta den ignorante, selvhøytidelige holdningen din til et Mac-forum. Mac er ikke "mer stabilt" enn Windows. Man kan fint produsere profesjonelt i et Windows-miljø.
Produserer med cracked versjon av DAW på Windows, stabilt som bare fy det, har ikke hatt noe kræsjer, eneste problemet jeg har hatt var pga en cracked versjon av massive, som jeg kjøpte for å løse problemet.

til TS: kjøp en så dyr laptop du har råd til (den Mkvarner linket til så smooth ut spør du meg), sitter selv med 4 gb ram å det holder! ville anbefalt 8 da, for fremtiden sin skyld.

anyways lykke til, ikke hør på dissa mac folka
Vist man kjøper et exsternt lydkort, og har en ekstern HDD så kan en lapptopp til 8-10 K så vil d sikkert funke greit.. det er det jeg selv gjør for øyeblikket siden jeg ikke har bedre råd.. men kjøp heller en stasjonær pce, eller mac! blir så mye hyggeliere når systemet fungerer, en at man blir irritert og plages med at bærbare "legger/går i stå"
▼ ... over en måned senere ... ▼
Veien for deg, min venn, er å kjøpe den billigste macbook pro maskina, også installerer windows 7(det er lett) på den + FL.
Med studentrabatt blir prisen 8200,-
Du får en god og holdbar maskin. Er avhengig av noe stødige greier, ikke hør på disse PC folka (@skepsis)

Ett siste tips.
Du vil få muligheten til å prøve deg på OSX til å lage musikk, (jeg VEIT det er vanskelig å skifte program,)
Lær deg ablelton, gjør alt FL kan, og er ett mer framtidsrettet program.

obs tråden er visst gammel, sorry for bump, du kan jo skrive hva du gikk for og hvordan din opplevelse med det var ...

Ja jeg skriver og MENER windows 7 pga driverkompabilitet til audiohardware, må jo ta høyde for at du utvider..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Veien for deg, min venn, er å kjøpe den billigste macbook pro maskina, også installerer windows 7(det er lett) på den + FL.
Med studentrabatt blir prisen 8200,-
Du får en god og holdbar maskin. Er avhengig av noe stødige greier, ikke hør på disse PC folka (@skepsis)

Ett siste tips.
Du vil få muligheten til å prøve deg på OSX til å lage musikk, (jeg VEIT det er vanskelig å skifte program,)
Lær deg ablelton, gjør alt FL kan, og er ett mer framtidsrettet program.

obs tråden er visst gammel, sorry for bump, du kan jo skrive hva du gikk for og hvordan din opplevelse med det var ...

Ja jeg skriver og MENER windows 7 pga driverkompabilitet til audiohardware, må jo ta høyde for at du utvider..
Vis hele sitatet...
Ser du virkelig ikke idiotien i hva du skriver nå? Kan du vennligst forklare meg hva som gjør windows mer stabilt installert på en mac? Du er klar over at de nå bruker samme prosessorarkitektur?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av fetter Vis innlegg
Ser du virkelig ikke idiotien i hva du skriver nå? Kan du vennligst forklare meg hva som gjør windows mer stabilt installert på en mac? Du er klar over at de nå bruker samme prosessorarkitektur?
Vis hele sitatet...
Enig der. Det blir mye billigere å kjøpe en Windows-PC med samme specs som en Mac, så du blir jo å tape penger på å kjøpe en Mac som er akkurat like god som en PC.
Det er hoppende likegyldig hva du velger av Mac og Pc så lenge du konfigurerer og bruker det riktig! Fokuser på å kjøpe lydinterface i god kvalitet, med drivere og programvare som er stabilt på det du velger av platform, så er du all set. Deaktiver internett og oppdateringer på produksjons-maskinen for å være sikker på at konfigurasjonen du setter opp holder seg mint. Værre er det ikke.
Sist endret av fetter; 18. januar 2013 kl. 14:33.