Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6406
Er dessverre blitt fysisk avhengig av alkohol og må drikke hver dag for å unngå abstinenser.
Prøvde igår å slutte med alkohol etter å vanligvis ha drukket en halv til 1 flaske Martini(15%) hver dag.
Klarte å holde ut abstinensene til ved 13:00 tiden, og da klarte jeg ikke mer og dro på polet.
1/4 av Martini flaska var nok til å ta knekken på abstinensene, så jeg tenker da å nå gå fra å drikke en halv flaske til 1 flaske om dagen til bare 1/4 flaske om dagen.

Noen som vet om abstinensene blir mindre og lettere å komme seg gjennom om jeg begynner nå med å bare drikke 1/4 flaske om dagen for så å slutte om en 1-2 ukers tid?
Av min erfaring måtte jeg bare holde opp med alkohol en periode 1-2mnd, før jeg kunne ha et "normalt" forhold til alkohol igjen. Nå drikker jeg utrolig sjeldent, men når jeg drikker har jeg dessverre problemer med å stoppe, så festen tar gjerne 3-4 dager. Nå vet jeg at dette er et problem selv, så derfor ligger jeg helst unna alkohol, utenom spesielle anledninger.
Jeg har ikke noe problem med å ta meg et par pils på kvelden en gang i blandt, men det er hvis jeg får i meg opptil flere enheter det blir et problem dagen etter.
Sist endret av FarmerJoe; 28. september 2012 kl. 08:05.
1. gå til legen å fortell om problemet.

2. Få utskrevet Nozinan mot alko abstinenser

3. Du slutter å drikke 100 %
Jeg syntes nedtrapping høres ut som en god idé, hvis du klarer å begrense deg til 1/4 flaske om dagen skulle ikke det være fysisk helseskadelig. Etter jobb da selvfølgelig
Det beste er selvfølgelig å snakke med en lege om dette, de vet best.

Men det skal jo være mulig å bli kvitt avhengigheten ved å bare drikke mindre og mindre over tid, ja, men da må du være fast bestemt på dette og ikke sluntre unna noen dager.
Svært kjip situasjon å havne i ja! Det virker hvertfall som om du er motivert til å slutte, noe som er kjempebra. Du drikker også svært lite, noe som er veldig heldig.

Hvordan er abstinensene for deg? Hallusinasjoner, kramper, kaldsvette og helvette? Eller er det mildere?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvordan er abstinensene for deg? Hallusinasjoner, kramper, kaldsvette og helvette? Eller er det mildere?
Vis hele sitatet...
Dette lurte jeg også på, hvordan er abstinenseneman får i forbindelse med å være alkoholliker?

Blir så trist når jeg går forbi folk som sitter å drikker på dragen pub i fredrikstad kl. 08.00 om morgenen.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hvordan er abstinensene for deg? Hallusinasjoner, kramper, kaldsvette og helvette? Eller er det mildere?
Vis hele sitatet...
Nei, det er nok en del mildere abstinenser det er snakk om.
Abstinensene er for tiden som følge: Hjertebank, angst, rask puls, milde ufivillige muskelbevegelser, kvalme, diare, svette og feber.
Sist endret av Deadwood; 28. september 2012 kl. 13:04.
Sitat av sgt_coke Vis innlegg

Blir så trist når jeg går forbi folk som sitter å drikker på dragen pub i fredrikstad kl. 08.00 om morgenen.
Vis hele sitatet...
Mener å ha fått med meg at det er sånne timestilbud der fra 08:00 til 12:00 hvor drikke koster 1/4 i forhold til ellers. Onkelen min er stamkunde på dragen og da drikker han om morran, går hjem sover noen timer og rekker timestilbudet på kvelden også.
Det er som skapt for å gjøre folk alkoholikere. trist !
Sist endret av KurtKåreJhonny; 28. september 2012 kl. 14:37.
Sitat av Deadwood Vis innlegg
Nei, det er nok en del mildere abstinenser det er snakk om.
Abstinensene er for tiden som følge: Hjertebank, angst, rask puls, milde ufivillige muskelbevegelser, kvalme, diare, svette og feber.
Vis hele sitatet...
Det høres jo nesten bare ut som vanlig fyllesjuke? Hold deg hjemme et par dager til det verste er over, å kutte ned kan nok være lurt hvis du ikke klarer å slutte cold turkey.
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
1. gå til legen å fortell om problemet.

2. Få utskrevet Nozinan mot alko abstinenser

3. Du slutter å drikke 100 %
Vis hele sitatet...
Ikke noe 100% garanti for at man stopper med alkohol kun ved å bruke Nozinan, Da hadde det jo ikke vært noe problem å slutte da...!

Selv gått på Nozinan mens jeg drakk, dempet ikke noe sug hos meg, å har aldri hørt dette blitt nevnt at det skal funke mot Alko abstinenser.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det høres jo nesten bare ut som vanlig fyllesjuke? Hold deg hjemme et par dager til det verste er over, å kutte ned kan nok være lurt hvis du ikke klarer å slutte cold turkey.
Vis hele sitatet...
Å holde seg hjemme er nok ingen bra ide ettersom han vanligvis er hjemme når han drikker, prøv heller og gjør noe annet som får tankene dine vekk fra alkohol, bowling, kino, fiske, gå tur, treningsenter, hva som helst, bare noe som ikke relaterer til alkohol.

Den beste måten og slutte med ett rusmiddel er og på en måte "legge om livet" litt. F.eks, du kommer vanligvis hjem fra jobb og tenker at du trenger alkohol, istedenfor at du bare setter deg ned når du kommer hjem, så stikker du ut og finner på noe isteden. Dette hjelper med og få tankene over på andre ting.
Vertfall min erfaring, lykke til.
Har ikke hatt så aaaltfor store problemer med alkoholen selv, men han som fikk meg ut av narko helvete mitt etter min andre overdose har 25år bak seg som alkoholiker. Full jobb tidvis hele perioden og levde ett "normalt" liv selvom han drakk flere liter brennevin DAGLIG. Han slutte på dagen og er på sin sjette måned rus fri nå.

Han holdt ut 2 uker uten alkoholen på egehånd(sluttet på dagen), før han dro på avrusning klinikk, der ble han gitt benzoer tror jeg det var, og proppa full av b-vitaminer i avrusnings perioden, tror ikke det var noe annet de fikk men skal ikke si for sikkert. Selv tok jeg en "stopp på dagen" og da uten noen form for nedtrapping eller andre legemidler(syntes det blir og flytte rusmidel avhengiheten bare...) for å slutte/roe ned abstinenser enn og komme meg på jobb, trene, se venner/familie ofte, vær sosial, og så selvklart spise riktig mat, vanlig døgnrytme og masse vitaminer for og få kroppen igang igjen.

Går i NA (AnonymeNarkomane) sammen med min med avhengie som hjalp meg og dette hjelper som faen, søk litt rundt og se om du kan komme deg på noen møter der du bor (na er over hele verden, de fleste byer), det er helt anonymt og det som skjer der blir der, ikke noen leger/politi/autoriteter KUN rusavhengie. Just a tip


Lykke til, gå inn for at du skal klare det og ikke gi alkoholen EN ENESTE jævla "bare en liten slurk" sjangse en eneste gang, bare hold ut og ri stormen ut livet. Det er hardt som faen men livet uten rus er fy faen meg så mye bedre enn det du lever nå. Peeeeeys
Noen som vet om Valium kan være effekivt for å komme seg ut av alkoholavhengigheten på en ganske smertefri måte?
Sist endret av Deadwood; 2. oktober 2012 kl. 16:08.
Sitat av Deadwood Vis innlegg
Noen som vet om Valium kan være effekivt for å komme seg ut av alkoholavhengigheten på en ganske smertefri måte?
Vis hele sitatet...
Ikke erstatt alkohol med et kraftig avhengighetsskapende middel som valium..
For en über kort periode så kanskje det hadde funket men ikke sats langvarig på valium!
Hør med legen din etter "tegritol".Disse tar det verste av fysiske abstinensene.Ellers så vil jeg anbefal "valergan" for søvnproblemene.Desse har mye mindre hangovereffekt en nonzinan som nemnt ovenfor.Når det kommer til og slutte og å holde seg "clean" er det forandring i tankemønster som gjelder.Dette inneberer at du må ta kontroll over tankene dine for og ta kontroll over rusmidlet....Analyser tankene dine opp imot følelsene som får deg til og "sprekke".Suget er "sommerfuglene" og det er ALTID tanker som trigger dem.Har du først fått suget så er det nesten umulig å avbryte "sprekken".Husk,man sprekker ALTID i hodet før man sprekker fysiskt.Trikset er rett og slett og avbryte "sprekketankene" da de vil oppstå.Det er jæææævli vanskelig til og begynne med,men etter hvert klarer man og avbryte tankemønsteret automatiskt
LSD, Ayahuasca eller i de mest ekstreme tilfeller, Ibogaine, som også er lovlig her i landet =)
Jeg drakk i syden i et år (så si hver dag) da jeg jobbet på klubb der. Ble tynn å sluttet å spise. (kasta bare opp) Hadde diare å problemer med å sove uten å være full. Da jeg kom hjem til norge lå jeg å svetta i en uke før jeg begynte å komme inn i de faste vanlige rutinene jeg hadde før jeg flyttet dit.

Røyk hasj før du legger deg. Så sovner du greit uten å drikke. det gjorde jeg. Gjør det et par uker. Blir litt rart å sovne uten hasj også. Men ikke på samme måte. Fordi du får ikke de vonde fysiske abstinensene som med alkohol
Hva er VITSEN med og bytte ut ett rusmidell med et annet?.Skal trådstarter klare og slutte å drikke så må han VILLE være helt rusfri.Det er den eneste måten.Det gjelder alle som vil slutte og ruse seg på enten det ene eller andre.Det er tungt å svelge,men fakta faen.
Sitat av Norsefire Vis innlegg
LSD, Ayahuasca eller i de mest ekstreme tilfeller, Ibogaine, som også er lovlig her i landet =)
Vis hele sitatet...
Ayahusca er ikke akkurat lett tilgjengelig. Og du skal ha mange brutale år innen alkoholisme før LSD blir en lovlig løsning.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Ayahusca er ikke akkurat lett tilgjengelig. Og du skal ha mange brutale år innen alkoholisme før LSD blir en lovlig løsning.
Vis hele sitatet...
LSD blir ikke en lovlig løsning uansett hvor mange år med alkoholisme du har bak deg.
Snakk med legen. Få et langtvirkende benzo som vival/stesolid/valium og trapp ned på dette på en 4-8 ukersperiode.
5 mg morgen 5 mg kveld. i 1-2 uker
4 mg- 4 mg 1-2 uke
3 mg- 3 mg 1-2 uke
2 mg - 2 mg 1-2 uke
1 mg -1 mg 1-2 uke
Så går det ann å bruke litt truxal eller nozinan feks i etterkant for angst eller søvnproblemer.
Ville vist denne planen til legen som et eksempel

Ville satset på et benzodiazepin med lang halveringstid
Feks stesolid eller vival.
Nedtrappningsplan.
1 uker: 5 mg morgen 5 mg kveld
2 uker: 4 mg - 4 mg
3 uke: 3 mg - 3 mg
4 uker: 2 mg - 2 mg
5 uke 1 mg - 1 mg

Dettefår du sefølgelig av legen din. Men legg opp planen for legen og spør om dette hørtes bra ut. Du kan jo få feks truxal,tegretol, og nozinan i tillegg. men tror diazepam virkningen vil få alkohol suget på avstand. Lettere det en å trappe ned på alkohol.

Ville satset på et benzodiazepin med lang halveringstid
Feks stesolid eller vival.
Nedtrappningsplan.
1 uker: 5 mg morgen 5 mg kveld
2 uker: 4 mg - 4 mg
3 uke: 3 mg - 3 mg
4 uker: 2 mg - 2 mg
5 uke 1 mg - 1 mg

Dettefår du sefølgelig av legen din. Men legg opp planen for legen og spør om dette hørtes bra ut. Du kan jo få feks truxal,tegretol, og nozinan i tillegg. men tror diazepam virkningen vil få alkohol suget på avstand. Lettere det en å trappe ned på alkohol.[/quote]
Antabus? Om viljen ikke er der til å ta de i pilleform, kanskje få sydd inn i armen?
Trådstarter
53 5
Har nå klart meg uten alkohol i over 48timer med bare minimale abstinenser, og de var på sitt verste i natt
Sitat av Deadwood Vis innlegg
Har nå klart meg uten alkohol i over 48timer med bare minimale abstinenser, og de var på sitt verste i natt
Vis hele sitatet...
Skål for det Neida, det en god start..Ikke gi deg, vilje er et fantastisk verktøy!
Hvis ikke det er verre en det. spør om feks truxal. for litt søvn og angstdempende. Beste c prep for dette spør du meg.. bli jo litt groggy i formen kan man si
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvem bryr seg om løsningen er lovlig når det handler om å få den beste behandlingen?
Ayahuasca er jo bare å lage selv, bestill bark på nettet også vips, Lsd er også ganske letttilgjengelig i disse dager.
Sitat av KurtKåreJhonny Vis innlegg
Mener å ha fått med meg at det er sånne timestilbud der fra 08:00 til 12:00 hvor drikke koster 1/4 i forhold til ellers. Onkelen min er stamkunde på dragen og da drikker han om morran, går hjem sover noen timer og rekker timestilbudet på kvelden også.
Det er som skapt for å gjøre folk alkoholikere. trist !
Vis hele sitatet...
Fint å ha et sted å sosialisere seg vel? Alle andre steder er jo bare sånne pripne fashionbuler
Sist endret av Taurean; 15. november 2012 kl. 14:15.