Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3786
Jeg ønsker å kjøpe nytt batteri (modell A1185) til min 13" MacBook 2.1, men er usikker på hvor jeg bør handle fra. Er det noen som har anbefalinger basert på erfaring/jungeltelegrafen? Er det greiest å handle direkte fra Apple?


Til nå har jeg sett meg ut et batteri fra FastMac. Samtidig ser jeg at DealExtreme selger batteri til halv pris av FastMac, men er skeptisk til kvalitet og holdbarhet.
Sist endret av Marjo; 29. juni 2010 kl. 16:24.
prøv å unngå å kjøpe batterier på dealextreme. vanligvis veldig dårlig kvalitet og kapasitet på batteriene.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av mathsterk Vis innlegg
prøv å unngå å kjøpe batterier på dealextreme. vanligvis veldig dårlig kvalitet og kapasitet på batteriene.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke med min egen erfaring. Kjøpte uoriginalt batteri til en iBook 12" fra DX, og det gidde bedre kapasitet enn et originalt fra Apple. Og jeg sparte flere hundre kroner
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15972

Dette koster litt under 350 kr, med gratis frakt!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av mathsterk Vis innlegg
prøv å unngå å kjøpe batterier på dealextreme. vanligvis veldig dårlig kvalitet og kapasitet på batteriene.
Vis hele sitatet...
Kjøpte et slikt som linket til i første posten, og er overraskende fornøyd. Funker som et vanlig batteri og man sparer jo penger på det. Spørsmålet er jo hvor mye man vil bruke på et batteri til en noen år gammel mac. Min macbook fra 2006 gidda jeg ikke bruke 1200.- på nytt originalt batteri. Batteriet jeg fikk betalte jeg 341.- ferdig levert i postkassa og kjører med 3-4 timer batteri ved bruk etter å ha ladet det fult opp.
Her har de vel batterier til det meste.. : http://www.altitec.no
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bonjævel
Marjo's Avatar
Trådstarter
I går ankom batteriet jeg bestilte fra DealExtreme.
Jeg valgte å kjøpe dette basert på pris og brukererfaringer – det skal sies at noen har hatt kjipe erfaringer med dette batteriet fra DX, men brorparten ser ut til å være fornøyde. Og uansett; skal batteriet ryke etter 6–12mnd så er ikke ≈350,– mye penger.

Batteriet oppførte seg litt rart i går, hvor det – i følge meny-baren – ikke ville lade. Men det lyste i adapter-pluggen… I tillegg fikk jeg beskjed om at batteriet burde vært til service.
Etter at jeg kalibrerte batteriet har det ikke oppført seg noe rart i det hele tatt, og batteritiden ser ok ut (3 timer her jeg sitter nå, med nesten maks lys i skjermen og nettleser, e-post- og IM-klient kjørende mm.).

Bottom line: Jeg tror jeg har fått mye batteri for prisen, men skal komme tilbake med eventuelle oppdateringer.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Respekt til deg som faktisk tør og prøve det billigste alternativet! Vurderer dette selv etterhvert da jeg har samme Macen..