Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5817
Heisan, har brukt Spotify så lenge eg kan huske! Inivisterer 100 kr i månden på spotify, og bruka det meste spotify har å by på.

Prøvde ut wimp ein månde for å teste det ut, var ikkje så veldig fornøgd med det... Det begynner å bli ei stund sia, og vi har no skaffa Canal Digital Familiepakken, og då får vi med eit WIMP abonemang for 50 kr månden, i tilleg snakka far min og eit abonemang gjennom telenor(om eg ikkje tar feil) der vi kunne få tre lisenser.

Eg brukte då wimp på mobilen (iPhone 4) og dette var ein veldig ubehaglig opplevelse, sia appen loada seint og i heile tatt... Lura då på om det fortsatt er slik? Vil då også selvfølgelig bruke dette på pc også, (windows og osx).

Har også mange spelelister på spotify, men desse kan jo berre overførast til wimp ganske enkelt.

Tanker anyone? Kva er best?
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Jeg liker spotify best, men bruker wimp på grunn av billigere med canal digital.
Foretrekker Spotify. Har det jeg trenger av musikk, enkel å bruke, fungerer smertefritt på mobil etc.. Jeg klarte aldri å like WIMP på noen måte da jeg prøvde det. Hadde gratis abonnement i 12 måneder, men jeg brukte det maks 2-3 uker.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg pleide å bruke Spotify, men gikk over til Wimp da flere av artistene jeg lytter til forsvant fra Spotify. Programmet er veldig lettvint på min Iphone 4. I likhet med Spotify har jeg hatt tekniske problemer med begge, hvorpå en restart av telefonen fikset problemene mine. Wimp var tyngre før, men har blitt betydelig forbedret for flere måneder siden. Angående apper som laster sent: Jeg har erfart at flere applikasjoner vil bruke lang tid på å starte opp om du har flere applikasjoner gående i bakgrunnen, dette gjelder det meste.

På computeren finner jeg at Spotify var lettvint og enkelt, men nå finner jeg brukeropplevelsen til å være når jeg bruker Wimp. Dette er delvis fordi jeg er mer vandt til å bruke Wimp. Wimp baserer seg mye på album og artister, mens Spotify er flinkere til å fokusere på enkelte sanger. I det store og hele er dem uansett veldig like. Wimp er bedre på Norsk musikk, tro meg, vi har flere flinke her i landet.

Spotify er bedre integrert i sosiale medier, selv er dette en funksjon jeg aldri bruker og som er mer i veien enn den er brukbar. Spotify har også andre funksjoner Wimp mangler, blant disse er funksjoner som "fade out/in" på sanger, flere typer abonnement og en temmelig skrudd søkefunksjon. Selv har jeg ikke bruk for noen slike funksjoner.

Wimp er tungvindt å installere på computer, da det baserer seg på Adobe air. Dermed må du installere Adobe Air først, deretter installere Wimp. Adobe air merker du ikke eksisterer, med mindre det griner etter en oppdatering 2-3 ganger i året.

Jeg har blitt fortalt av en annen Wimp bruker at Wimp betaler mer penger til artistene, dette vil jeg ikke bekrefte eller avkrefte selv.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Har testet begge.
Både på PC og Android.
Selv bruker jeg Spotify av den enkle grunden at jeg ikke takler utseendet og måten hele Wimp fungerer.
Syns også Androidappen til spotify er bedre.
Betaler gladelig 50 kroner mer pr md for spotify en Wimp.

Og mangler det noen artister jeg vil høre på så synd for dem.

skulle ønske CD kunne integrere Spotify i nyeste dekoderen og ikke bare Wimp.
Men så har wimp og CD samme eier (Telenor)
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Hmm.. Installering og slikt er då ikkje noke problem, og hater sosial interigering... Om det popper opp ein JB sang på ein spelelist eg høyra på og det kjem ut, ah nåde meg :S Bruker radio "appen" til spotify mykje, og slikt eg forstår det så ikkje det ein slik funksjon i wimp? Bruker også soundrop, meget korslig app på spotify, klarer meg då fint utan så lenge eg har spelelsitene mine

Bruker også win8 på hoved maskina, der bugger spotify seg ein del, vist eg pauser ein sang f.eks så må eg gjerne restarte spotify for å få til å spele av ein ny sang. Noken som kan bekrefte at det ikkje er noko slikt på wimp?
når vi snakker om spotify, noen som vet hvordan man får kontakt med kundeservicen dems?
Mr.Heart Attack
Kniltass's Avatar
Jeg har brukt spotify siden 2010 og har elsket det siden..
Mens jeg gikk på skolen, så kjøpte jeg premium så jeg kunne ha musikk på skolen,
hadde aldri noen problemer med spotify på mobilen. Men nå så betaler jeg bare 49kr, for å unngå reklamen bare.

Jeg brukte wimp for lenge sia, da canal digital starta med det at du fikk wimp av å ha famile pakken. Men jeg likte det ikke på min gamle pc, for hvergang den bytta sang så lagget jeg i spill. Men har ikke noe negativt å si om det den dag i dag
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Spotify er et mye proffere program, med sosiale medier og playlist deling osv, men det er en del album jeg savner der i forhold til Wimp. Ofte er det siste albumet til en artist ikke tilgjengelig på Spotify, men jeg finner det ofte på Wimp. F.eks nyeste til Black Keys.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Hmm... Av det eg trenger er jo berre mulighet til å kjøre det på mobilen med offline modus, og på pc'ane mine, og begge har jo det. Trur eg berre prøva Wimp i ein månad og ser korleis det er no.
Har ikke prøvd Wimp, men syntes spotify er helt strålende! funker som bare det på både pc og mobil!
Opptopic men bruk heller grooveshark har hatt null problemer med den + den er gratis og du kan bruke den på alle dataer med internett (dei har også app til iphone, veit ikkje om dei har til android), men prøv den heller sjølv og finn ut om du liker den
Sist endret av Demolution guy; 25. mars 2012 kl. 19:21.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Demolution guy Vis innlegg
Opptopic men bruk heller grooveshark har hatt null problemer med den + den er gratis og du kan bruke den på alle dataer med internett (dei har også app til iphone, veit ikkje om dei har til android), men prøv den heller sjølv og finn ut om du liker den
Vis hele sitatet...
Grooveshark har fleire sangar der dei ikkje speler heile, av og til 10 sek av ein sang så skifter dei. Grooveshark er og heller ikkje 100% lovlig. Er ikkje offline her heller etter kva eg kan huske. Grooveshark gjer mykje rett, men langt i frå alt.
Det jeg liker godt med Wimp er spillelistene de i "redaksjonen" lager, som kan ha flere ulike tema. F.eks. har de det til festivaler, med artister som skal til Øya f.eks., eller MusikkMandag (nye låter som har kommet ut den siste uka) eller andre temabaserte lister, som kan være fint for å oppdage ny musikk
Denne funksjonen har vel ikke Spotify? Du kan jo alltids dele spillelister, men de har vel ikke en redaksjon på samme måte?
Wimp har mye norsk musikk som Spotify ikke har. Gråbein blandt annet.
Det er ot pros and cons ved begge to.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Sitat av blodappelsin Vis innlegg
Det jeg liker godt med Wimp er spillelistene de i "redaksjonen" lager, som kan ha flere ulike tema. F.eks. har de det til festivaler, med artister som skal til Øya f.eks., eller MusikkMandag (nye låter som har kommet ut den siste uka) eller andre temabaserte lister, som kan være fint for å oppdage ny musikk
Denne funksjonen har vel ikke Spotify? Du kan jo alltids dele spillelister, men de har vel ikke en redaksjon på samme måte?
Vis hele sitatet...
Etter at spotify kom med "apps" så har du nå disse mulighetene.
du har "Top10" hvor du kan søke i spillelister. (funnet en del musikk der selv)
"Last.fm" som alle burde kjenne til? Der får du anbefalinger etter hva du hører på.
"Soundop" hvor man har chatroms hvor man kan utforske ny muskk
"The Rolling Stones"
Til og med "Dagbladet"

Selv hadde jeg problemer med å finne ny musikk jeg likte på Wimp.
Wimp er ikke dårlig... på ingen måte. men for mitt og mange andres bruk er Spotify så mye bedre.
Og oppbygningen til Wimp er alt for knotete, kan dem ikke bygge det opp selv? i stede for å bruke den ekkle adobetingen sin?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Offline modus fungerer på Wimp, i hvert fall på mobilen. Jeg har ikke erfaring med offline modus på computer hverken med Wimp eller Spotify.

På mobiltelefonen (Wimp) fungerer det slik at du velger et album/spilleliste/artist, også trykker på nedlastingknappen. Det er en pil som peker nedover mot en strek. Låtene også videre vil deretter stille seg i nedlastingkø, og begynne å laste ned så snart du har forbindelse.

Spotify er veldig likt, men jeg vet de har forandret brukergrensesnittet siden jeg brukte iPhone applikasjonen deres.

Jeg vil legge til at forskjellen på applikasjonene er så forbannet liten, at så lenge du har en, vil du ikke tenke to ganger over hvilken du bruker. Jeg skiftet til Wimp utelukkende på grunn av "utvalget" deres. Det andre er så uvesentlig at jeg ikke ser hvorfor folk bryr seg. Det er flere sanger jeg finner på Spotify som Wimp ikke har, og omvendt. Wimp er bl.a veldig dårlig på K-pop.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Heisann, har gått over til WIMP, var litt knotet med å overføre sanger der eg mangla 100 dubstep låter på dubstep lista mi finner heller ikkje ut korleis eg får spelelistene offline på pc.... noken som veit?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som har noen oppdateringer her?

Etter nyeste oppdateringen til Spotify har alt blitt mongo igjen.

Oppdaterte seg i natt, og da ble alle offline-listene mine på både PC, nettbrett og mobil (android) borte. Nå fungerer heller ikke Local-files-syncen med mobilen min, så mange av spillelistene er ufullstendige.

Har hatt Wimp før en liten periode, men likte det ikke i det hele tatt. Spotify har jeg hatt omtrent siden starten, men det er så mye bugs og irritasjonsproblemer at jeg vurderer å bytte til Wimp. Ihvertfall prøve det ut på nytt. Men jeg har ikke gratisperiode igjen, så hvis det er på samme nivå som før, så er det uinteressant. Sa opp abb. der sommeren 2011.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
ikkje bytt til wimp.... for all del....
Er mest interessert i hvordan mobilappen og syknroniseringa der er. Det som er viktigst for meg.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Er mest interessert i hvordan mobilappen og syknroniseringa der er. Det som er viktigst for meg.
Vis hele sitatet...
om du har iphone, så er det den dårligaste, treigaste appen du kjem borti. du har ingen mulighet for å legge til lokale filer til wimp. einate positive med wimp er at det er i teorien større lydfiler, og dermed betre lyd.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
om du har iphone, så er det den dårligaste, treigaste appen du kjem borti. du har ingen mulighet for å legge til lokale filer til wimp. einate positive med wimp er at det er i teorien større lydfiler, og dermed betre lyd.
Vis hele sitatet...
Ok. Har Andriod. Ingen mulighet for lokale filer der heller? Isåfall er det uaktuelt.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Ok. Har Andriod. Ingen mulighet for lokale filer der heller? Isåfall er det uaktuelt.
Vis hele sitatet...
i alle fall ikkje som eg har sitt. hald deg til spotify, dei har best musikk (Så lenge du ikkje hører på norsk og jazz etc).