Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5949
Heisan! Skal ein tur til usa i sommer og ser no på prisene!

tenker då å reise i frå OSL til JFK, og ser at prisene til delta og british airways er ganske like. Men vil jo gjerne ha ein behagelig reise, og lurer då på kva av Delta og British Airways som er "best"? Og om nokon veit om desse har fly med internett og strømutak for pc?

For fleire detaljar: http://www.finn.no/finn/travel/air/r...1340574790236y
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Heisan! Skal ein tur til usa i sommer og ser no på prisene!

tenker då å reise i frå OSL til JFK, og ser at prisene til delta og british airways er ganske like. Men vil jo gjerne ha ein behagelig reise, og lurer då på kva av Delta og British Airways som er "best"? Og om nokon veit om desse har fly med internett og strømutak for pc?

For fleire detaljar: http://www.finn.no/finn/travel/air/r...1340574790236y
Vis hele sitatet...
Du bør lese noen tråder på flyprat.no. Jeg har bare reist med BA og de var greie nok, men maten er dårlig! (selv i bussines class ) Av og til kan man oppgradere til Premium economy for 500 for returen. Er prisen så lav for oppgradering så er det vært det, men ikke ellers...
Delta er noe skrot. British er helt ok. (har flydd interkontinentalt med begge ca. ti ganger)
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Okay, ser at vist eg går opp eit tusen i pris så kan eg reise med KLM, koreis er desse då?
KLM er helt greit, men ikke noe mer.

Mine favoritter til USA: Lufthansa (pga. service), IcelandAir (pga. reisetid)
British Airways helt klart.
Jeg reiser bare med KLM/Delta når jeg skal på lengre turer og jeg har bare gode erfaringer. Sinnsykt bra mat! Delta har som regel tv-skjerm med veldig mange alternativer, som er et must på lengre turer. Jeg vet ikke hvordan det er på andre flyselskaper, men hos både KLM og Delta Har jeg bare gode erfaringer, og det er også derfor jeg ikke har giddet å skifte. Jeg flyr som regel economy class også.
British syntes jeg var ganske bra
Og det med internett og strømuttak kommer vell helt ann på hvilket fly du reiser med.
Er ihverfall ingen av de som garanterer det på alle sine flygninger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Delta er en gjeng skrotinger, og gardermoen er skrap. Personleg ville eg gått for KLM fra Amsterdam, eller SAS fra København.

Delta har jamt over dårlig standard på flya, irriterande idioter i kabinen som kun følger boka og aldri tenker...

El-Zorro: synst heilt ærleg KLM er et av dei bedre flyselskapa, med god service :P Aldri opplevd problemer med dei, og dei er glade i å rydde opp om dei driter seg ut
Reiste med BA fra London til Orlando for to dager siden. Ingen ting å klage på. Fikk gratis oppgradering til economy, noe som gjorde flyturen ganske så behagelig. Maten var ikke den beste, men anbefales nontheless
Sitat av binkabi Vis innlegg
Fikk gratis oppgradering til economy, noe som gjorde flyturen ganske så behagelig
Vis hele sitatet...
Jøss! Hvor hadde du plass i utgangspunktet? I bagasjerommet?

Jeg ville valgt BA uten tvil. Delta og amerikanske flyselskap generelt er søppel.
Sitat av slashdot Vis innlegg
El-Zorro: synst heilt ærleg KLM er et av dei bedre flyselskapa, med god service :P Aldri opplevd problemer med dei, og dei er glade i å rydde opp om dei driter seg ut
Vis hele sitatet...
I 2006 ble jeg stående 3 dager i Barcelona etter at flyet mitt egentlig skulle gått, pga streik. Vel. Streiken var bare ene dagen, men i motsetning til alle andre ville ikke KLM ta inn ekstrafly, derfor måtte vi vente til det kom et fly til Oslo med ledig plass på. I tillegg til at vi måtte krangle oss til hotell/taxipenger tilbake, som vi har krav på i slike tilfeller. Dog et pluss. Vi fikk firstclass. Men ikke så veldig mye trøst i det igrunn...

Ellers er KLM grei å fly med, men så snart det oppstår komplikasjoner har jeg dårlige erfaringer med dem.
Fløy med United Airlines til Newark i påsken, betalte en tusenlapp mer for Economy Ekstra, da ble det god benplass(jeg er 1.91). Maten helt ok, og bra utvalg med filmer. Sykt deilig å fly direkte, brukte 7 timer og 30 min hver vei.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Jeg har flydd Tur/Retur USA utallige ganger de siste 3 årene og har alltid flydd KLM. Har ikke noe å klage på, og liker de godt. Ikke hatt noen problemer.
True phreak.
Jeg har kun gode ord å komme med når det gjelder KLM. British Airways har jeg ingen erfaring med (ikke fra de siste ti årene, hvertfall), men Delta er fullstendig søppel etter hva jeg har sett... Jeg kommer til å unngå amerikanske flyselskap så langt jeg kan.
Hva som er best kommer ann på masse:
-Reiseklasse; økonomi, buisness?
-Direkte eller med stopp? I såfall hvor må du stoppe?
-Flytype på den aktuelle ruten?
-Om du samler poeng med et selskap?

Gi meg den informasjonen du har om det så skal jeg anbefale deg hva du bør fly med!

Hilsen

Grand FlyFreak!
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av jalig Vis innlegg
Hva som er best kommer ann på masse:
-Reiseklasse; økonomi, buisness?
-Direkte eller med stopp? I såfall hvor må du stoppe?
-Flytype på den aktuelle ruten?
-Om du samler poeng med et selskap?

Gi meg den informasjonen du har om det så skal jeg anbefale deg hva du bør fly med!

Hilsen

Grand FlyFreak!
Vis hele sitatet...
Reiseklasse: Ingen formeining her. Helst det som er billigast
Direkte eller med stop: Helst direkte, så eg unngår forvirrelser (første gong eg flyr aleine...)
Flytype: Stortsett det same her og.
Nei, samler ikkje poeng

Eg vil berre ha ei billig reise til usa og heimatt, med god service, og gjerne ekstra ting som tv/film, internett ect.
Sitat av jalig Vis innlegg
Hva som er best kommer ann på masse:
-Reiseklasse; økonomi, buisness?
-Direkte eller med stopp? I såfall hvor må du stoppe?
-Flytype på den aktuelle ruten?
-Om du samler poeng med et selskap?

Gi meg den informasjonen du har om det så skal jeg anbefale deg hva du bør fly med!

Hilsen

Grand FlyFreak!
Vis hele sitatet...
Hva med mat, komfort (setebredde, benplass osv.), underholdningstilbud?
Sitat av Frankenweenie Vis innlegg
Jøss! Hvor hadde du plass i utgangspunktet? I bagasjerommet?

Jeg ville valgt BA uten tvil. Delta og amerikanske flyselskap generelt er søppel.
Vis hele sitatet...
Hehe, beklager. Mener selvsagt business.
Vil du fly direkte til usa er united til new york(newark) det beste. De har mindre fly enn sas, men har gjennomgående høyere standard på underholdningssystemet ,med egne skjermer.

Ellers kan jeg godt anbefale deg å fly via brussels og ta jet airways til usa, det er nye og svært flotte fly til mange steder på østkysten.

Skal du til vestkysten er nok virgin atlantic det beste. Der er det javn høy standard fra heathrow.


Problemet med british airways er at mange av deres fly er meget slitt på økonomiklasse, skal du fly på business eller første klasse derimot er british de beste i europa. Skal du østover er det kun qatar airways som gjelder, i alle klasser
Sist endret av jalig; 25. juni 2012 kl. 18:23.
Med mindre Delta bruker A330 paa strekningen, saa styr veldig unna. Delta har mange gamle 767 de bruker over dammen, og disse er ikke de beste paa noen som helst maate.

Naar det kommer til kundebehandling er Delta elendige i Europa. Delta europa er bemannet med fra et kundesenter i Irland, som ikke har tilgang/mangler opplaering paa alle datasytemene Delta bruker. Mao, skal man ringe Delta, maa man ringe det amerikanske nummeret/service senteret.

Som alle andre sier, velg BA.
Hvis du skal fly en såpass lang reise ville jeg vurdert å brukt et par kroner ekstra for å få noe bedre enn den billigste billetten. Aldri flydd til USA, men vært i Sør Afrika noen ganger og 11 timer i et dritt sete er ikke behagelig.

Lite tips, litt avhengig av flyet osv, men prøvd å book sete i midtgangen. De gangene jeg har reist til Sør Afrika har jeg fått 2-3 tomme seter ved siden av meg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Hvis du skal fly en såpass lang reise ville jeg vurdert å brukt et par kroner ekstra for å få noe bedre enn den billigste billetten. Aldri flydd til USA, men vært i Sør Afrika noen ganger og 11 timer i et dritt sete er ikke behagelig.

Lite tips, litt avhengig av flyet osv, men prøvd å book sete i midtgangen. De gangene jeg har reist til Sør Afrika har jeg fått 2-3 tomme seter ved siden av meg
Vis hele sitatet...
NYC er ikkje langt - det er vel 6-7 timer. Det overlever en fint på økonomiklasse. Business er stortsett langt utanfor feriebudsjettet til folk flest - da koster det ikkje 5-6000 for tur-retur, men 30000. Alternativet er å prøve oppgradering på flyplassen, det får en gjerne for 2-3-4000. Kvegklasse er ikkje veldig behagelig, men om du flyr en gang i året er det et lite offer i forhold til prisen for dei fleste.

Skal du ha sete for deg sjølv er beste tipset på 777 å få seter på dei som er heilt bakerst - der er 3-4 rader med 2 seter på sidene, og da er det ~ingen som vil betale ekstra for dei om et er tatt.

Anna godt tips er nødutgangsseter på 777 og 747 - da har du ca. 2 meter beinplass... Det gjer ting bedre - og det er lett å komme seg ut fra setet. Bare sørg for å ikkje sitte på vindusplass der. Det er kaldt, og du har liten beinplass for den jævla sklia på nødutgangen tar halve setebredda di.

Sitat av hovik Vis innlegg
Med mindre Delta bruker A330 paa strekningen, saa styr veldig unna. Delta har mange gamle 767 de bruker over dammen, og disse er ikke de beste paa noen som helst maate.
Vis hele sitatet...
Mi erfaring er at delta er crap uansett.

Dårlige fly, bedriten service (sjølv i USA), og crappy holdning. Snusforbud på fly f.eks....

Vart etterlatt i Atlanta klokka 10 på kvelden lokal tid, fordi flyet videre til New Orleans vart innstilt. Da reiste eg på business med platina-kort hos Skyteam, og suppegjøkane presterte å forvente at eg skulle vente i en timeslang kø, for å få en hotellkupong verdt 50$ (måtte betale 30$ sjølv i så fall...), og ombooking til dagen etterpå. Fuckit, ikkje i nærheten av aktuelt en gang.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Mor endte opp i å bestille billett med lufthansa, men mellomlanding i brussel og frankfurt på vegen heim.
Delta hadde jeg lett styrt unna, har veldig gode erfaringer med klm og icelandair til usa. Lufthansa er også helt ok.
BA. Ble gratis oppgradert til Buisness her også, chill. Noe og satse på
Ihvertfall.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Mor endte opp i å bestille billett med lufthansa, men mellomlanding i brussel og frankfurt på vegen heim.
Vis hele sitatet...
Gled deg... til å gå og gå og gå. Brüssel er OK på mellomlandinger, men Frankfurt...halvtime å gå
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Jaja, flyturen frå oslo til NYC var meget behagelig, vist vi ser vekk i frå alle problemene eg hadde med oppholdstilatelsen... :/

Kom no godt fram, vart Brussels airline til USA, heilt greie, flyet frå brussel var meget bra, der eg vekk velge mellom mange forskjellige filmer, spel og musikk maten var dritt, men det er no å forvente, og servicen kunne no våre betre.

Då er det med lufthansa tilbake om to veker, har nesten fem timer i frankfurt, i forhold til brussel der eg hadde 1 og 1/2 time... Går det foresten an å gå på taxfree i på mellomlandinger? Hadde ikkje tid til dette i brussel pga. mykje rot med esta og slikt.
Flydde til Houston med KLM i fjor, det var 100%. God mat, gode seter, fantastisk personale og din egen underholdningskjerm stappet med media.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Går det foresten an å gå på taxfree i på mellomlandinger?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har hittil til gode å se en flyplass der man ikke kan handle taxfree på mellomlanding. Bare husk å få posen forseglet i tilfelle du må igjennom ny sikkerhetskontroll.
Delta sin mat smaker helt forferdelig, komforten er ikke akkurat noe og skryte over heller + dyr underholdning på den lille skjermen i stolryggen.
Jeg har et veldig viktig dilemma jeg må presentere for dere. Skal fly til Melbourne i Australia i september. Det er totalt 19 timer i fly, og jeg skal velge sete nå. Hele ytterste rad (rekke?) er 2-setere, altså:
AB__CDEF__GH
AB__CDEF__GH
AB__CDEF__GH
AB__CDEF__GH
AB__CDEF__GH
osv... Jeg har ikke mulighet for å forhåndsvelge plass ved nødutgang.

Spørsmålet mitt er: Skal jeg velge plass hvor jeg kan strekke ut beinet, eller plass hvor jeg kan lene hodet innad veggen for å lettere få sove?
Sist endret av wanna-b; 13. juli 2012 kl. 11:28.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Smakssak. Eg går alltid for midtgang på turer på kveld/natt eller over 6 timer.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Delta er en gjeng skrotinger, og gardermoen er skrap. Personleg ville eg gått for KLM fra Amsterdam, eller SAS fra København.

Delta har jamt over dårlig standard på flya, irriterande idioter i kabinen som kun følger boka og aldri tenker...

El-Zorro: synst heilt ærleg KLM er et av dei bedre flyselskapa, med god service :P Aldri opplevd problemer med dei, og dei er glade i å rydde opp om dei driter seg ut
Vis hele sitatet...
Sitter igjen med samme erfaringer med KLM!