Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2103
Hei. Jeg har nylig kjøpt en HP ProBook 6570b, med intel hd 4000 grafikkort.
Jeg lurer på om noen vet hva jeg faktisk kan dra av spill på denne grafikken, noen som har erfaring med det?
Før kjøp sjekket jeg en del youtube videoer (mine specs) med diverse tester av grafikkortet hvor de kjørte f.eks BF3 og NFS. Men etter å ha fått lag på Dayz med instillingene på 'normal' ble jeg skeptisk.

Jeg vil nødig kjøpe et spill uten å kunne bruke den på min nye laptop.

i5 prossessor
6MB ram
SSD

Takk :)
Generelt? Ingenting. Intel GPUer suger.
Men å dra CS klarer du nok, dog MED lagg!
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Jeg har en 2012 MacBook Pro (Med Intel HD4000 GPU), og jeg kjører samtlige Blizzard-spill uten noen problemer. Diablo 3 kjører rimelig godt på med/high mener jeg instillingene var.

Et annet spill jeg har spilt mye i det siste er Left 4 Dead 2, som kjører uten problemer på med (eller high, husker ikke). Makan til moro en kan ha det med 3 kamerater!

Jeg skal også kjøre på med Win7 i Boot Camp snart og finne ut om jeg kan kjøre Fallout 3 og New Vegas, samt Skyrim på datan.

EDIT: Min gamle skole-PC, en HP 6735b, kjørte Need for Speed Underground 2, Most Wanted og Carbon uten problemer, og det var fantastisk moro i timene på skolen som gikk treigt, så du skal nok klare å kjøre disse iaf.
Sist endret av Deadlock Radium; 10. mai 2013 kl. 10:46.
Jeg brunte intel hd4000 en stund me.s jeg ventet på grafikkkortet mitt. Dette funket fint i alle spill jeg spilte (inkl. bf3) me. Med lave settings. Det komer nok også ann på prossesoren.
kakeskum's Avatar
Trådstarter
Kan jeg sette inn et annet grafikkort i ProBooken da?
Sitat av kakeskum Vis innlegg
Kan jeg sette inn et annet grafikkort i ProBooken da?
Vis hele sitatet...
Nei det er nok ikke mulig. Du må ha stasjonær pc for å oppgradere grafikkort.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av kakeskum Vis innlegg
Kan jeg sette inn et annet grafikkort i ProBooken da?
Vis hele sitatet...
Dette er såvidt jeg vet ikke mulig, da laptoper har integrerte skjermkort i stedet for dedikerte skjermkort en får kjøpt til stasjonære PC'er.
Kjører css, csgo, wow og lol med hd 3000 uten særlige problemer, dette er då på lavare settings. (macbook pro 13")
jeg brukte HD 4000 en periode mens jeg ventet på mitt dedikerte. det var helt grei spill opplevelse. kanskje best å ikke forvente 1000 FPS på ultra, men jeg spilte bl.a. Starcraft 2 på relativt høye settings. Bioshock Infinate på mellom middels til lav gikk også helt fint. dette var på en stasjonær pc med en 3570k prosesor som ikke var OC. vil regne med at du kan få liknende resultater.

Edit. Skal foresten være sagt at det kanskje var synd du ikke ventet til litt senere med å kjøpe PC. dette er ettersom Haswell prosesorene skal ha en veldig stor oppdatering på GPUene
Sist endret av materi; 12. mai 2013 kl. 17:02.