Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 944
Pc fungerte utmerket i går kveld. Jeg skrudde av pga jeg skulle installere ny taklampe i dag.

Tok sikringen og kobla på ny lampe. Alt i orden. Da jeg prøve å skru på pcen (på samme kurs) etterpå var det noe problemer i oppstart, drivere til mp3 spiller og mus fungerte ikke lenger. Kobla på en annen mus i annen port og restarta. da Fungerte musa. Hvorfor skjedde dette og hvordan fikses det?
Prøvd og oppdatere drivere?
Jeg kan umulig tenke meg at dette har noe med kursen du kobler PCn din på
Så lenge du skrudde av PCn på riktig måte og dro ut kontaken til PSU er det er nok en tilfeldighet.

Men du kan jo prøve Systemgjenopprettning?
Alle programmer->Tilbehør->Systemverktøy->Systemgjenopprettning-> Følg veiledning.
Sist endret av kakeskum; 30. mai 2013 kl. 22:51.
Nei, jeg dro ikke ut kabel fra psu. jeg skrudde av på vanlig måte i går. så det er sånn at deti kke er bra for en pc å stå i støpsel (skrudd av) mens man slår av og på strøm fra sk?

noe annet som skjedde var at dato og klokke på pcen ble resatt automatisk tilbake til det året pcen ble bygd. fiksa på det og da fungerte det litt bedre. men får ikke kobla på mp3 enda som jeg pleier. (den begynner bare å lade isteden for å "docke" seg sånn at man kan legge inn filer osv

takk for svar!
At du lot ledningen til PC'n stå i skal i utgangspunktet være helt uten betydning, så sant du ikke har megget kursen eller på annen måte fått en overspenning inn på kursen mens sikringen var avslått.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ok, oppdatering;.

Noen av usb-portene mine har blitt fucka på merkelig måte, dvs jeg kan få strøm til å lade f-eks en mp3 spiller, men får ikke tilgang på minnebrikker eller andre sånne ting på disse portene. Merkelige er at en av 2stk kan virke på samme usb-modul, men ikke begge to. hvis jeg vil koble på noe nå må jeg enten dra ut usb til mus eller tastatur. hehe.. hjelp.