Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1351
Hei

Jeg har over noen år nå klart å få kreditkortgjeld på rundt 35tusen kroner.

Dette er DnB og Statoil kort som begge to har høy rente. Jeg har ikke mulighet til å betale alt sammen eller spørre noen andre om penger, det er en grunn til at jeg har gjelden.

Er det noen som har en ide om hvordan jeg f.eks kan samle gjelda på et sted eller om det er noen som låner ut penger med lavere rente f.eks.
DnB: ca 20 000kr
Statoil: ca 1300kr

Jeg er 22år.

Takk for hjelp! :)
Sist endret av kakeskum; 1. september 2012 kl. 18:10.
Regner med du har en jobb så den dropper jeg.

Hvis du ikke klarer å kvitte deg med denne gjelden med vanlig avbetaling når du får lønningen din så ser jeg kun to muligheter.
Låne pengene av foreldrene dine eventuelt venner. Da slipper du i det minste den jævlige renten.
Andre måten er å snakke med banken din å sjekke med dem om du kan få låne denne lille summen.

Selvfølgelig.. Klipp de jævla kortene..
Hva med og ta det på utsiden? Så slipper du og komme i trøbbel vis noe skulle skjedd?
Får du ikke lån, ta med en forelder som kausjonist. Betaler ned 200.000 på den måten nå.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Hva med og ta det på utsiden? Så slipper du og komme i trøbbel vis noe skulle skjedd?
Vis hele sitatet...
Beklager dette var skrevet i feil tråd.

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Får du ikke lån, ta med en forelder som kausjonist. Betaler ned 200.000 på den måten nå.
Vis hele sitatet...
Og spørre noen om og være Kausjonist. Er ikke veldig lurt. Kan ødlege forholde om du ikke gjør 100% av det du skal.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Beklager dette var skrevet i feil tråd.



Og spørre noen om og være Kausjonist. Er ikke veldig lurt. Kan ødlege forholde om du ikke gjør 100% av det du skal.
Vis hele sitatet...
Vel, ettersom du sier det der, viser det bare at du ikke har lyst eller tro til å bli gjeldsfri.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Vel, ettersom du sier det der, viser det bare at du ikke har lyst eller tro til å bli gjeldsfri.
Vis hele sitatet...
Jeg har ALDRI tatt opp ett lån. Men bekjente av meg har gjort dette med partner"altså gift" Og de har gått i fra vær andre. Hun betaler fremdeles på dette. Og det er ettpar år siden.
35 000 er i det store og hele småpenger. ta tak i problemet nå før det blir storepenger. Snakk med banken din, forklar helt ærlig hva som har skjedd, og søk en forbrukslån hos dem, de har garanter lavere rente enn kredittkort. Sammen med banken setter du opp et fast trekk, og lar det rusle og gå til det er nedbetalt. evt sjekke ut muligheten for å betale ekstra, hvis det blåser noen ekstra kroner din vei.
Hvis ikke du får lån av banken din, så er vel skandiabanken sitt kredittkort det beste alternativet.
Rente på ca 13%
Ring begge to og be om avbetalingsordning.
Kan jeg være medlem i både Skandiabanken og DnB samtidig uten at det skaper noen problemer for meg?
Sitat av kakeskum Vis innlegg
Kan jeg være medlem i både Skandiabanken og DnB samtidig uten at det skaper noen problemer for meg?
Vis hele sitatet...
Hverken DNB eller Skandiabanken er en klubb eller forening du melder deg inn i. Som norsk statsborger kan du opprette konto i så mange banker du ønsker.
Man blir ikke "medlem" i en bank, men kunde. Jeg er kunde i flere banker uten at dette har noen betydning. Klipp kortene. Betal ned. 35 tusen er ikke så mye. Bruk inntekten din til å kvitte deg med denne gjelden ved å kutte ned på andre utgifter.