Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2521
Frister å kjøpe ihpone 4 fra apple.no, men ser at jeg må ha et abonnement med mikro-SIM. Tror jeg har vanlig SIM nå, bruker LUDO terningkast 6 som er det billigste abonnementet som finns.

Er det slik at jeg må ha et spesielt abonnement kun for iPhone for å få mikro Sim? Er de alle like dyre som før, eller finnes det noen billige?
Samme lurer jeg på, mobilen min tok netop kvelden og tenker på iphone 4. Men mener å ha sett at man må ha micro-som noe jeg ikke har. Så da må jeg kjøpe et abonomang da? (Må egentlig ha det amonemanget jeg har)

Sorry for å "kidnape" tråden :P Men får du svar så får jo egentlig jeg svar og
Nei, du trenger ikke nytt abbo. det er bare å bestille nytt SIM-kort fra LUDO.
LUDO mobil har nå micro SIM-kort på lager
Trenger du micro SIM-kort til din mobil?
Dette kan nå bestilles via vårt kundesenter telefon 05836
Vis hele sitatet...
Bare så du vet det, så er en iPhone nærmest ubrukelig uten et abonnement med fri databruk.
Ok, herlig! Og det koster ingenitng?

bronsky: databruk er til f.eks internettsurfing? Bruker alltid bare Wi-Fi, så tror ikke jeg trenger det. Ingenting slår Ludo Terningkast 6. :P Betaler nesten ikke for tlf lenger, 185 kr gratis i måneden holder det!
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Ok, herlig! Og det koster ingenitng?

bronsky: databruk er til f.eks internettsurfing? Bruker alltid bare Wi-Fi, så tror ikke jeg trenger det. Ingenting slår Ludo Terningkast 6. :P Betaler nesten ikke for tlf lenger, 185 kr gratis i måneden holder det!
Vis hele sitatet...
Microsim koster, men det pleier ikke å være mer enn en femtilapp eller noe sånt.

Du begrenser deg veldig ved å kun bruke WiFi. Du kan ikke surfe, bruke Spotify og veeeeeeldig mange andre apps uten nettilkobling. Det er bare en heads-up, fordi jeg gikk i samme fella sjøl. iPhone endrer bruksmønsteret ditt betydelig.
Sist endret av bronsky; 12. november 2010 kl. 17:09.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Bare så du vet det, så er en iPhone nærmest ubrukelig uten et abonnement med fri databruk.
Vis hele sitatet...
Tull. Det er helt og holdent opp til brukeren, ikke telefonen.
Sist endret av tafsern; 12. november 2010 kl. 17:19.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Microsim koster, men det pleier ikke å være mer enn en femtilapp eller noe sånt.

Du begrenser deg veldig ved å kun bruke WiFi. Du kan ikke surfe, bruke Spotify og veeeeeeldig mange andre apps uten nettilkobling. Det er bare en heads-up, fordi jeg gikk i samme fella sjøl. iPhone endrer bruksmønsteret ditt betydelig.
Vis hele sitatet...
Blir jo som å ha med seg en PC overalt, bruker kun internettfunksjoner der det er internett, ellers bruker jeg det ikke, eventuelt så betaler jeg det det koster hvis det er nødstilfelle. Aldri vært noe problem med den telefonen jeg har nå.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Tull. Det er helt og holdent opp til brukeren, ikke telefonen.
Vis hele sitatet...
Jo, brukeren vil få en dårligere opplevelse av telefonen dersom han kun kan gå på nett hvis han er i nærheten av WiFi.
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Frister å kjøpe ihpone 4 fra apple.no, men ser at jeg må ha et abonnement med mikro-SIM. Tror jeg har vanlig SIM nå, bruker LUDO terningkast 6 som er det billigste abonnementet som finns.

Er det slik at jeg må ha et spesielt abonnement kun for iPhone for å få mikro Sim? Er de alle like dyre som før, eller finnes det noen billige?
Vis hele sitatet...
Microsim er akkurat som et vanlig simkort bare med litt mindre plast rundt, ta frem en saks og klipp det til og vips har du et microsim.. tok meg 4 minutter og funker strålende

Sitat av bronsky Vis innlegg
Jo, brukeren vil få en dårligere opplevelse av telefonen dersom han kun kan gå på nett hvis han er i nærheten av WiFi.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Hvis man skal ha iphone bør man også ha gratis eller i det minste billig datatrafikk.. Anbefaler netcom sin fri-data-pakke til 125,- kroner i måneden (hvis noen vet en billigere så skrik ut)
Sitat av Kiwiflip Vis innlegg
Frister å kjøpe ihpone 4 fra apple.no, men ser at jeg må ha et abonnement med mikro-SIM. Tror jeg har vanlig SIM nå, bruker LUDO terningkast 6 som er det billigste abonnementet som finns.

Er det slik at jeg må ha et spesielt abonnement kun for iPhone for å få mikro Sim? Er de alle like dyre som før, eller finnes det noen billige?
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde nesten akkurat det samme. Kjøpte fra apple.no og bestillte meg et one call faktura abonnement. 90gratis sms osv. De tilbyr også mange billige datapakker. Støtter såklart mikrosim. Jeg sitter mye tilkoblet diverse trådløse nett så jeg avbestillte 200 mb datapakken jeg bestillte fra dem.
Jeg fikk ett mikrosim på det eksisterende ringkontant løsningen jeg hadde fra Telenor. Dette kostet meg ikke en krone og kom på få dager.
Det å klippe til simkort er allerede tatt opp her flere ganger om du ønsker å gå den veien, men det er greiere å vente til du får ett mikrosim så du slipper å sitte uten telefon noen dager.
Angående utsagnet om at iPhone er nærmest ubrukelig uten ett abonnement med fri datatrafikk forstår jeg ikke. Dette kommer selvfølgelig veldig an på bruken av telefonen, og for å unngå å gjøre dette ved uhell og plutselig innse at det har ligget apps i bakgrunnen som har brukt data, kan man gå til Innstillinger -> Generelt -> Nettverk -> Mobildata av/på. Da kan man aktivere det ved nødvendighet. Minuset er etter hva jeg har merket under testing at man ikke kan motta MMS. så det optimale er nok å ha kontroll på hva som kjører.
@Kiwiflip:
Jeg kjøpte iPhone4 fra apple.no, klippet mitt gamle SIMkort ned til microSIM (guide.pdf), og alt fungerer nydelig. Var ikke så nøye på klippinga, men har ikke kommet over noen problemer så langt.

@bronsky:
Etter mange år med iPhone har jeg ennå aldri hatt noe data-abonnement, og ikke har jeg følt noe behov for det heller.
Vurderer et nytt mobilabonnement med litt bedre støtte for databruk enn Ludo.

Dette med mb forbruk sier meg ingenting... hvor mange mb burde jeg ha i måneden? Kommer jeg fort til å gå over f.eks 100 MB/mnd?

For å gjøre det enkelt har jeg vurdet et abonnement med fri databruk, men de er ganske dyre... noen som vet hva som er billigst? Finner ikke datapakken til Netcom du nevnte, petterpan2, står at fri databruk koster 250 kr/mnd der.

Beste jeg har funnet til nå er ChessOn flex, der jeg får fri databruk, 120 ringeminutter og 130 SMS i måneden for 224 kr.

Bestilt iPhone allerede, derfor jeg må bestemme meg ganske fort :P så håper på kjappe svar! hehe
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jo, brukeren vil få en dårligere opplevelse av telefonen dersom han kun kan gå på nett hvis han er i nærheten av WiFi.
Vis hele sitatet...
Til dels enig, men er det så sykt mye du trenger datatrafikk til?
GPS og IM klienter er vel mye det eneste, WiMP og andre musikk streamere har som regel muligheten til å lage en online spilleliste, og de fleste spill jeg spiller bruker bare Internett til å sende score.

Personlig er jeg veldig avhengig av gratis nett, hver gang jeg er i utlandet speider jeg etter kafeer med WiFi, men selv om du og jeg er sultne etter konstant tilkobling vet vi jo ikke hvordan trådstarter har det
Hvor mange mb/mnd trenger man til vanlig bruk? 100? 500? 1000?

Kunne godt tenke meg fri databruk, men vil ikke betale mer enn nødvendig for dette dersom jeg finner ut at jeg kunne klart meg med mindre. Er ofte jeg føler for å sjekke ting på nettet når jeg er ute og ikke har internett, men er ikke sånn at jeg vil bruke det til å surfe hele dagen. Så vet ikke hvor mye jeg egentlig trenger.

Synes Chess-abonnementet virker bra da det også inkluderer en del ringeminutter/sms, men jeg vet ikke noe særlig om hastigheten på nettet, sammenlignet med andre? Noen som har gjort litt research på dette? Dritkjedelig med treigt nett iaffal :P

Btw, har hørt man kan koble en laptop til nettet via en iPhone som har nett. Noen som kan si litt om åssen dette funker, evt hva slags abbonnement man må ha?
▼ ... over en uke senere ... ▼
du kan jo ha netcom flexitalk, max 300 i mnd for fri data, dog noe tregere etter 200 mb.

Hvor mye tregere vet jeg ikke, men det er det sikkert noen andre som vet her inne?
dere som ikke vet deres eget forbruk, ring deres nåverende opperatør og får forbruksdata for de siste 3 månendene. Så tar dere gjennomsnittet og legger inn på www.telepriser.no - da får dere abbo som er skreddersydd for deg og ditt forbruk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Beklager OT. Men må man betale toll på apple.no ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har fått Iphone 4 fra apple.no, og liter på om man må kjøpe et abonement, eller om det gamle fungerer hvis jeg får meg et Microsim ???
http://www.tele2.no/mobil/super-chea...Tele2Superdeal Super Cheap fra tele2! bytt nå og bytt tilbake i påske (med mindre du har bindingstid)