Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1778
Har en galaxy S2.

Når jeg går inn på Datatrafikk for å se hvor mye MB de forskjellige programmene bruker, så står "Android OS" øverst med 170mb mens facebook bare står på 54 og "internett" på 30 mb.

Hvorfor bruker "android os" så mye datatrafikk? Jeg sitter nesten bare på facebook på mobilen jo..? Driver mobilen å laster ned oppdateringer til OS i bakrunnen mens jeg er tilkoblet dataroaming?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du har sikkert lasta ned en update eller lastet ned Apps/oppdatert apps.
Hmm, eneste jeg kan tenke meg er en update eller noe. Hos meg ser det slik ut på topplisten. Android OS ligger lengre ned med kun 500kb.
Hmm rart..
Det er ikke rart i det hele tatt. Market og bakgrunns trafikk er det som gjør at OS bruker mye.
Laster du ned auto updates på play, så registreres dette som OS data.
Synker du gmail i bakgrunn så registreres dette som OS data, o.s.v.
Sitat av juzz Vis innlegg
Det er ikke rart i det hele tatt. Market og bakgrunns trafikk er det som gjør at OS bruker mye.
Laster du ned auto updates på play, så registreres dette som OS data.
Synker du gmail i bakgrunn så registreres dette som OS data, o.s.v.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke lastet ned noe på Play mens jeg har vært på dataroaming, kun hjemme på Wifi`en.

Har heller ikke på automatiske oppdateringer e.l.

Jeje, håper bare det ikke fortsetter ellers blir telefonregninga skyhøy..
Sist endret av Soppinfeksjon; 30. april 2012 kl. 15:30.
Hvilke opperatør kjører du?
Derav, Hvorfor Roaming?
Har skjedd med meg også at min G S2 har lastet ned 30 aps fra Androidmarked (Oppdateringer). Så pass på at du ikke setter de på automatisk oppdatering.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Har skjedd med meg også at min G S2 har lastet ned 30 aps fra Androidmarked (Oppdateringer). Så pass på at du ikke setter de på automatisk oppdatering.
Vis hele sitatet...
Automatisk oppdatering er noe som hukes av som standard på ganske mange applikasjoner.
Pass på dette om du ikke vil påløpe mye trafikk på mobilnettet.
Kan forsåvidt laste ned 3G Watchdog (Play link) for å gi deg en bedre oversikt over hva som bruker nettet ditt.