Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4911
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Hei kjære freaks.

Lager denne tråden fordi jeg raskt vil finne ut hvorfor jeg ikke kan sende bilder fra min telefon til andre kontakkter. Når jeg for eksempel går inn på ett bilde og legger det til i en melding står det att meldingen er lakkt i kø. Samme gjelder hvis jeg går inn på meldinger og legger ved ett bilde. Det blir da alldri sendt. Noe som er ganske frustrerende.

Og kan ikke tenke meg att jeg er den eneste med problemet... alvårlig frustrerende.
Og tusen takk for svar.
Happy Buddha
Hmm, hadde samme problemet her om dagen, men konkluderte med at det var dritt-telefonens skyld. Hvilken teleoppratør har dere? Jeg har Netcom.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Trådstarter
Sitat av AmundK Vis innlegg
Hmm, hadde samme problemet her om dagen, men konkluderte med at det var dritt-telefonens skyld. Hvilken teleoppratør har dere? Jeg har Netcom.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker telenor.
Antar du har riktige innstillinger?
Har du aktivert pakkedata? Altså å bruke nettet til din mobiloperatør? eller har du dette som deaktivert?
Har dere Galaxy S2? Pappa har samme problemer med sin.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Har dere Galaxy S2? Pappa har samme problemer med sin.
Vis hele sitatet...
Jeg har S2 og det funker som bare det. Pass på at mobildata er aktivert slik at bildene kan sendes.
Han har det på hele tiden.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og dette er det som skjer når vi har idioter som oppretter tråder uten å legge med relevant informasjon.

Gratulerer, vi har en tråd med folk som spør masse detaljer som skulle vært inkludert i førsteposten og allerede testet av en oppegående trådstarter.
Sist endret av AtXbYeA; 4. mai 2012 kl. 00:23.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Han har det på hele tiden.
Vis hele sitatet...
Sikker på at MOBILDATA er aktivert, ikke Wi-Fi det er snakk om.
For om det er aktivert, så er det innstillingene som er feile. De kan lastes ned hos operatøren han bruker
Er datatrafikk på?
Sist endret av R0flcopter; 4. mai 2012 kl. 00:23.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Han har det på hele tiden.
Vis hele sitatet...
Det kan være at man må motta instillinger fra operatøren. Har en kompis som ikke kunne bruke 3g-nettet/sende MMS-er. Han stakk innom en telefonbutikk så fiksa de det på 3 sekunder. Særlig om mobilen er kjøpt uten abonnement eller med Netcom/Chess o.l.
Det funker noen ganger. On jeg for eksempel sender han en sms så kan plutselig flere uker gamle MMS-er dukke opp i innboksen. Har også sammenlignet innstillingene med mine, så det burde funke. Og ja, jeg vet forskjell på mobildata og WiFi.
Kanskje du kan spørre operatøren din. Kanskje det er noe med instillingene på telefonen din?
Tror nok det er fordi vi ikke har mobildata på. Jeg har det ikke på da jeg ikke ønsker å få en kraftig regning i posten. Får prøve å aktivere det å se, for jeg får samma greia som dere andre. En kompis sender meg mms også får jeg den 1-2 dager etter på o_O. Har onecall
Sitat av Srbija Vis innlegg
Tror nok det er fordi vi ikke har mobildata på. Jeg har det ikke på da jeg ikke ønsker å få en kraftig regning i posten. Får prøve å aktivere det å se, for jeg får samma greia som dere andre. En kompis sender meg mms også får jeg den 1-2 dager etter på o_O. Har onecall
Vis hele sitatet...
Du er nødt til å ha mobildata aktivert for å kunne motta og sende MMS.
Du laster ned MMSen fra din operatør, og det kan du desverre ikke gjennom Wi-Fi, du må gjøre det via mobilnettet til operatøren din.
Du trenger då ikkje å bruke nettet sjølv om mobildata er på... Skru av push, og bruk spotify i offline mode så er det gjort

Dessuten koster det ikkje så mykje folk som skal ha det til. Du kan også skaffe deg eit abonemang som inkluderer databruk. Bruker djuice all in one medium og får 500 mb datatrafikk.