Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1603
Fikk meg akkurat android-telefon, og leker meg med Google Maps. Problemet mitt er at Google Maps ikke funerer offline, og da forsvinner på mange måter poenget. Har jeg først gått meg bort, har jeg ofte ikke tilgang på nett heller (mobilnett teller ikke). Vil ha tips fra personer som har fått gps kart til å fungere på android.

Har prøvd MapDroyd, men på kartet ser halve Trondheim ut som en innsjø.

Ønsker en applikasjon hvor jeg kan zoome inn på gatenivå.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Locus + Locus Map Tweak lar deg laste ned bl.a. fra Google Maps til telefonen. Merk at om du skal laste ned i store områder i høy oppløsning vil dette kunne oppta flere hundre megabyte til flerfoldige gigabyte av lagringsplassen på telefonen. Du kan ikke søke på adresser offline, men det ligger en del POI (points of interest) addons ute.

Alternativt kan du prøve OsmAnd som kjører vektor-baserte kart. Her kan man bl.a. søke på adresser og andre POI offline.

Selv bruker jeg begge, men OsmAnd er vel strengt tatt det mest praktiske programmet. Dette gjelder særlig om man er i byer man ikke kjenner godt.