Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2256
Jeg har da bestemt meg for å invistere en cello. Jeg skal ikke betale i dyre lommer for celloen. Bare 2-3000kr. Etter et søk på Internett fant jeg en fin nettbutikk fra Tyskland som solgte celloer til en overkommelig pris. Dyr frakt var det heller ikke. En av de jeg fant er denne. For dere som spiller cello her inne: Er dette et godt valg for en nybegynner? Vil lyden være god nok til at jeg får høre en overkommelig cello-lyd?

Og så til neste spørsmål: Er nettsiden jeg har funnet en pålitelig nettside?

Kom gjerne med tips om andre celloer og nettbutikker!
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
thomann er en av europas største nettbutikker for musikkutstyr, så siden er pålitelig.
Har ikke kjennskap til celloer, men Stagg lager helt greie instrumenter til veldig lave priser. De gitarene jeg har prøvd har vært ok
Tusen takk for svar! Jeg linket dessverre til feil cello. Den jeg skulle linke til er denne: http://www.thomann.de/gb/thomann_celloset_44.htm
Da er en cello kjøpt. Jeg sparket inn et par tusen til og gikk for en lit bedre en.
Håper på et godt resultat! Gleder meg til jeg får den i posten Jeg fant ut at den forgie var laget av kryssfinér, så da gikk den rett ut av listen med en gang. Husk på det, dere som har tenkt å kjøpe en cello!
Sist endret av Avatar; 27. oktober 2012 kl. 00:29.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei Avatar. Ser det er noen år siden dette ble lagt ut_men, hvordan ble det med celloen, er du fornøyd?
Hvilken gikk du for til slutt forresten?
Har et stort ønske å gå i innkjøp selv til en overkommelig pris men usikker på type og kvalitet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei! Det ble tilslutt til at jeg kjøpte celloen jeg legger ved en link til. Den funker helt supert og koster 5k kr, noe som er etter min mening er et minimum for å få en decent cello. Nå har jeg spillt i et par år og går på musikklinja, så jeg har funnet ut at jeg skal ha meg en av litt mer kvalitet (rundt 15-20 tusen klassen), så den selges sikkert til nyttår +/- noen månder. Husk 4/4 størrelse om du er pasee høy (ikke barn altså).

http://www.best2music.no/shop/cello-o-m-3569p.html
Sist endret av Avatar; 16. oktober 2014 kl. 16:38.