Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1852
Seller charges sales tax for items shipped to: MD*(6.0%) .
* Tax applies to subtotal + S&H for these states only
Vis hele sitatet...
Hva betyr "MD*" og "S&H" i denne teksten?
Tror S&H er Shipping & Handeling men jeg er ikke sikker.
Shipping & handling er korrekt ja, og vi i all enkelthet si "fraktkostnader".
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
MD er Maryland. En kjøper fra den staten må"betale 6% moms
Trådstarter
Sitat av pr0cyon Vis innlegg
MD er Maryland. En kjøper fra den staten må"betale 6% moms
Vis hele sitatet...
Vil det si at jeg må betale moms hvis jeg kjøper et produkt fra
chicago som skal sendes til norge?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Vil det si at jeg må betale moms hvis jeg kjøper et produkt fra
chicago som skal sendes til norge?
Vis hele sitatet...
Det vil sei at du må betale MD-moms på produktet, om det skal sendast til ei adresse i Maryland.
Trådstarter
Takk for hjelpen!
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Vil det si at jeg må betale moms hvis jeg kjøper et produkt fra
chicago som skal sendes til norge?
Vis hele sitatet...
Om varen koster over 200kr må du betale 25% mva til Norge, ja + fortollingsgebyr.
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Om varen koster over 200kr må du betale 25% mva til Norge, ja + fortollingsgebyr.
Vis hele sitatet...
Hva?? Når kommer dette gebyret?
Jeg har allerede betalt for varen uvitende om å
måtte betale 25% moms for den.
Send en melding til han å spør om han kan merke sendingen som gave og/eller sette verdien på pakken til 30 dollar. Da slipper du det, om han ikke allerede har sendt pakken da.
Trådstarter
Hvordan er det tollet får meg til å betale gebyret da?
Setter dem det på skatten? Får jeg en regning eller?
Du får en lapp i postkassa hvor det står at du må betale på postkontoret.
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Hvordan er det tollet får meg til å betale gebyret da?
Setter dem det på skatten? Får jeg en regning eller?
Vis hele sitatet...
Avhenger av fraktmetode. Du får enten faktura av fraktselskapet, eller så må det betales på postkontoret for å hente pakken.
Trådstarter
Hva om man bare har akkurat de pengene produktet kostet ?
Det er ikke deres feil at folk ikke vet hvilke regler det er tilknyttet å handle fra utland. "200kr grensa" er relativt kjent blant folk på nettet og jeg tror ikke du kommer noen vei med å si du ikkje kjente til det.
Det er derimot ikke garantert at pakken din vil bli stoppet i tollen.
Sist endret av møkk; 14. mai 2011 kl. 21:49.
Trådstarter
Hvor stor er sjansen for at den ikke blir stoppet i tollen hvis den veier omtrent 3 kg?
Hvordan post og tollvesen jobber har jeg ingen kjentskap til, jeg vet bare selv at jeg har fått varer til over 200kr gjennom tollen problemfritt flere ganger. Jeg har også måttet punge ut noen ganger. Jeg vil inbille meg at en pakke på 3 kg vil være vesentlig større og kanskje mer fristende å kikke på en mindre konvolutter.

En gang fikk jeg nærmere 70 bokser med Jamaica Energy Drink fra Tyskland gjennom posten. Jeg forventet at den ville bli stoppet av tollen siden det var en diger eske med tung vekt, men denne kom frem uten problemer.
Trådstarter
Jeg får vel bare krysse fingrene og håpe på det beste.
Når jeg får pakker fra utlandet pleier det å stå pakkens verdi på en lapp på utsiden av pakken, så om den er fylt ut ærlig så er det nok stor sjanse for at du må betale mva.
Trådstarter
Problemet ble fikset fikk selgeren til å hente tilbake produktet fra postkontoret,
merke det som gave og sende det på nytt!
Bra at det løste seg! Da skal det nok gå bra
Prøv å få det tilsendt gjennom en privat aktør fedex,dhl,ups,tnt osv (kan litt koste mer) om verdien er under 200kr ( kommersiell selger) eller 1000kr (Gave) så slipper du å betale moms, private aktører får det levert på døra og gir deg regning om det skulle bli noe moms på det hvor du har som oftes mer tid på å betale den. Hos postkontoret så må du betale med en gang noe som er _pain_ og det store fortollings gebyret de krever.