Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1464
Har kjøpt en Samsung, og bruker en VGA kabel fra dataen til TV'en. Det ser ikke ut som TV'en finner PC'en, fordi jeg kan på på "Sources" og finne all inngangene, og PC er grå, altså det er ikke noe som er koblet inn der.

Litt hjelp hadde vært fint ^^
har du gått inn på skjerminnstillinger og velge hvilken skjerm du vil bruke?? .. hos meg så er det å høyreklikke på skrivebord, egenskaper, instillinger(helt til høyre), og avansert nederst til høyre der

jeg må alltid gjøre det .. der kan jeg velge om jeg vil bruke en skjerm, og hvem, eller om jeg vil bruke klon osv .. bare leit deg fram blandt skjerminnstillinger, eventuelt ekstra prog. som fulgte med skjermkortet(ikke alltid det følger med) ..
Ja har gjort det.
Sikker på at kabelen er ordentlig koblet til? ( dumt spm, men vet aldri, skal komme sånn lyd når du kobler inn kabelen som er identisk som når du kobler inn mus via USB, ihvertfall på Acer)

trykk på soruce 4 ganger, først kommer ext 1, ext 2, AV og PC.
PC kommer ikke frem.
Det er akkurat som den mangler.
Og ja er sikker på at kabelen er i :P
det er sannsynligvis et eller annet du har oversett eller tolket feil, har du gjort dette før?? .. hvis ikke, kjenner du noen som har gjort det før som kan hjelpe deg med det?? .. hvis ingen klarer å gjøre det, så ring kundeservice til pc-produsenten .. de kan sikkert hjelpe deg.. men er vanskelig for oss som ikke er der og hjelpe deg med noe vi ikke kan se og undersøke ..
Start datamaskinen på nytt når du har koblet til kabelen. Det pleier som regel å gå!
▼ ... over en måned senere ... ▼
prøv å skru pc'en av og på. samme gjelder tv'n
Hmm
Noen ganger hender det at TVen trenger et gitt format. Vi snakker skjermoppløsning og oppdateringsfrekvens (Hz)....
Sjekk i boka til TVen hvilke parametre den må ha bildesignalet i (video ). Og så går du inn og setter det opp på PCen.
Pleier å funke for meg...
test 800x600 60hz først. Den burde funke, så kan du teste gradvis oppover i oppløsning og frekvens. Hvis ikke vet ikke jeg
Vet ikke om det samme gjelder for DVI, men da jeg skulle koble til HDMI fra PCcen første gangen til Samsung TVen min måtte jeg gå inn i settings(Input, helst nederst i menyen) på TVen og enable HDMI. Ser at bl.a. PC står der. Prøv å trykk deg litt fram, så kommer det nok.
På min Acer må jeg også trykke Fn + F5 for å sende bildet over til TVen.
gå til skjerm innstillinger på datan og ta oppløsningen på 1024x768 pixler.jeg hadde samme problemet med min samsung flatskjerm.