Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1983
Ok... bla opp på 52-55 i dagbladet i dag. Er en artikkel om fildeling, egentlig lite interessant i seg selv, men skjekk karen som er avbildet på s. 52, vel, skjekk gensern hans... så... det store spørsmålet... hvem av dere er det?

(til de av dere som ikke får skjekka det ut, så bruker personen en freakforum genser )
Scan's av avisa plix!!1!!1!!11oneone1!1eleven!1!1!
ja noen som gidder og scanne eller kjøpe pdf'en?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Superbra!
Dagbladet kan kjøpes i PDF-format på db.no for dem som ikke liker papir
tror ikke jeg ville risikert å innrømme det her om det var meg det gjaldt, anonymitet er en fin fyr. har ikke kripos vært et par turer innom her før? edit: bare meg som stusset litt på at de ga ut nettadressa til piratebay? ikke at det er så vanskelig å finne ut på egenhånd men de rekrutterte vel noen nye fildelere med denne reklamen...
Sist endret av laksen; 17. juni 2006 kl. 15:10.
Jeg tror politiet har florert her ganske lenge nå.
Stakkars fyren. Regner med at pcen hans ble tatt av politiet at han ikke kan svare her? Eller rett og slett: fordi han ikke vil :P Og det er klart at politiet har vært her - hvis jeg var politi, hadde jeg spanert her

Til plateselskapene/politiet leser dette: Uten fildeling, hadde jeg ikke blitt kjent med favorittartistene mine! Og dem har jeg kjøpt album i ettertid, takket være fildeling. Gå og brenn!
det var som sagt ikke mye å hente i den artikkelen bortsett fra freakforum genseren. vil heller anbefale og høre på itavisens podcast med intervju av lederen av det svenske piratpartiet...
Jeg vet hvem han med gensern er! Heeelt sikkert!
Vel, jeg vet ikke hvem det er.
Hvorfor har freakforum .nu og ikke .no btw?
Fordi det ikke er en organisasjon eller et firma..?
Sitat av Sture Dingo
Vel, jeg vet ikke hvem det er.
Vis hele sitatet...
Er det ikke en her på forumet som kaller seg Crash'nBurn eller noe slikt da?
Sitat av Dboy2k
Hvorfor har freakforum .nu og ikke .no btw?
Vis hele sitatet...
Som Goophy sa... man må være en organisasjon eller et firma for å få .no noe freakforum ikke er
fresht bilde
No idea hvem fyren på bildet er. Men let i galleriet og du kan være 80% sikker på at du finner personen
Sitat av simdal
Som Goophy sa... man må være en organisasjon eller et firma for å få .no noe freakforum ikke er
Vis hele sitatet...
1) Hvorfor nevner du det samme som Goophy sa, på nytt? -1 redundant.

2) Hvorfor er dere så sikre på at det er det som er dealen? Det er da ikke noe problem å skaffe .no-domene. Enten tar man det gjennom et enkeltmannsforetak, eller så har et par registrarer en tjeneste som lar deg regge uten org.nr.

Jeg er temmelig sikker på at .nu-valget har noe med at Norid er utrolig kjipe, og kan finne på å terminere freakforum.no hvis de finner det for godt. Det er jo tross alt en del shady stoff her enkelte myndigheter kunne tenkt seg å bli kvitt.

edit: Forøvrig eksisterer freakforum.no, men blir ikke brukt av overnevnte grunn.
Sist endret av Nichotin; 18. juni 2006 kl. 02:02.
For de interesserte så ligger hele avisa oppe her (på NorBits), men siden jeg er så snill, og det ikke er alle som er registrert på NorBits/gidder å laste ned, så har jeg klippet og limt sammen de to aktuelle sidene, og de kan sees her:

Side 52-53 (Full størrelse)
Side 52-53 (Full størrelse)

Legg merke til at de sier at det første lovbruddet begår idet U2-platen blir lagt ut på TPB. Dette er jo feil, da enhver grunnlov burde forby kjøp av U2-plater.