Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 515037
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Nå er det lenge siden jeg har vært innom å sett her, så er det noen nye bilder\filmer fra Lier\Dikemark ? :> Like spennende hver gang noen har vært der
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mamma jobba på Sanderud mentalsykehus, hun skrev journaler Ooo
Og du har gravd opp et gammelt lik Ooo
noen som har vært dær i det siste å har noe spennende å fortelle?
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Nei men det kommer "snart" en dokumentar til sommeren
Sitat av DannyFugl
Nei men det kommer "snart" en dokumentar til sommeren
Vis hele sitatet...
Fortell litt mer om den dokumentaren.
Btw. hvordan vet du at den kommer? Du som skal lage den?
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av DannyFugl
Nei men det kommer "snart" en dokumentar til sommeren
Vis hele sitatet...
Du som lager dokumentaren ?
Blir det om Lier eller Dikemark, eller begge stedene ?

Gleder meg til å se den
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Bler om Lier antakeligvis.

Sitat av Biologen
Fortell litt mer om den dokumentaren.
Btw. hvordan vet du at den kommer? Du som skal lage den?
Vis hele sitatet...
Jeg og Olesvela og en kompis av han, skal snart begynne og skrive et manus, der vi skal gå litt i historie om dette mental sykehuset, hva som skjedde der. Filme litt der fra og intervjue noen personer som har jobber der eller noen som faktisk har vore pasient der.

Sitat av Pumpkin
Du som lager dokumentaren ?
Blir det om Lier eller Dikemark, eller begge stedene ?
Vis hele sitatet...
Bler om Lier antakeligvis, eller begge deler siden de ikke ligger så langt fra hverandre.
Sitat av DannyFugl
Men en annenplass det er intresant å utforske er på den nedlagte Flyplassen på Lista /v Farsund på sørlandet, den har norges lengste flystripe, og flyplassen ble solgt for 4 millioner kroner.:P

Mange Hangarer og tomme terminaler + Flytårn og utforske
Vis hele sitatet...

Er selv fra farsund,og er ikke så veldig mye gøy og se på på Lista.Alt er ganske så tomt,om du ikke finner noen skjulte plasser da.er sinnsykt stort område,men tviler på du finner noe oppsiktsvekkende.
Godt med smør
Jævla kuk, nå tør jeg faen ikke å henge ut av vinduet mitt for å røyke engang

Seriøst, lite kult
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av esbens
Er selv fra farsund,og er ikke så veldig mye gøy og se på på Lista.Alt er ganske så tomt,om du ikke finner noen skjulte plasser da.er sinnsykt stort område,men tviler på du finner noe oppsiktsvekkende.
Vis hele sitatet...
har hytte på Åpta så jeg er av og til innom for å se. Liker godt plassen

Sitat av Apeloff
Jævla kuk, nå tør jeg faen ikke å henge ut av vinduet mitt for å røyke engang

Seriøst, lite kult
Vis hele sitatet...
Serri? =P
Sist endret av Sgt. Pepper; 25. mars 2008 kl. 01:36.
Mye tøft på sørlandet. Har slekt der, og ene gamlingen var forsyningsoffiser-sørlandet elns i sin tid. Når vi var på besøk da vi var små tok han oss med og viste oss mange tøffe anlegg, både fra krigens dager, samt eksisterende.
De gøyeste var igrunnen de fra krigen. Husker seff ingen navn nå lenger, men det ene var et "fort" dvs. kanoner o.l. ut mot havet, mange bunkere, og gjenmurte ganger videre inn i fjellet.

For å komme ut der måtte vi gjennom en forholdsvis smal tunnel på ca 50-200m? (snart 20 år siden.) Noen av de gjenmurte gangene (krypganger?) var slegget opp, men vi fikk ei utforske!
Elsker sånne ting - noen som vet hvilket sted jeg tenker på ?
Skal prøve å høre med de eldre om de husker..
Har forøvrig lest hele denne tråden inatt, pokker så interressant den var, Å herre det blir kaffedrikking på jobb idag.
Godt med smør
Sitat av DannyFugl
har hytte på Åpta så jeg er av og til innom for å se. Liker godt plassen



Serri? =P
Vis hele sitatet...
Serris, frika meg ut noe sykt, og vinduet mitt er under en skummel altan/veranda og er driit mørkt her
Jeg og noen venner planlegger en tur til enten Lier eller Dikemark Mentalsykehus. Det jeg lurer på er om folk her har noen tips til ting vi brude vite før vi drar.
Har noen klare meninger om hvilket av stedene vi burde velge? og hvorfor?
Hvor er det lettest og finne fram, ta seg inn, "mest å oppleve" osv.?

Takk
Sitat av Apeloff
Jævla kuk, nå tør jeg faen ikke å henge ut av vinduet mitt for å røyke engang

Seriøst, lite kult
Vis hele sitatet...

aheahea flink til å formulere deg du

dannyfugel : når kommer denne dokumentaren? hørtes spennende ut
Jeg tror de mest spennende byggene er a og b , men jeg ville tatt turen innom alle fire.. og se om det er mulig og finne huset i skogen.. :P Ikke så mye å "planlege" før du kommer opp.. men en lommelykt og lederman o.l. er greit og ha med.. :P det kom godt med på turen våres i alle fall.. :P Å det og ta seg inn er forskjellig fra gang til gang.. noen gangen er det åpent andre ganger må du åpne selv.. :P
Sitat av MizzVolvo
Jeg tror de mest spennende byggene er a og b , men jeg ville tatt turen innom alle fire.. og se om det er mulig og finne huset i skogen.. :P Ikke så mye å "planlege" før du kommer opp.. men en lommelykt og lederman o.l. er greit og ha med.. :P det kom godt med på turen våres i alle fall.. :P Å det og ta seg inn er forskjellig fra gang til gang.. noen gangen er det åpent andre ganger må du åpne selv.. :P
Vis hele sitatet...
Okey takk : ) Men hvilke av de to mentalsykehusene burde jeg satse på, lier eller dikemark?
Lier..! defentlig... Dikemark ser jo nesten helt "nytt" ut , og de bygga som er nedlagt der er vel pasient leiligheter og elev bolig eller no.. så ikke no veldig spenende og se der tror jeg..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Mail:
Sitat av Sykehuset Buskerud HF
Vi viser til din forespørsel vedrørende filming inne i bygninger tilknyttet Psykiatrisk avdeling på Lier. Av sikkerhetsmessige grunner er det ikke tillatt å filme eller på annen måten oppholde seg innenfor bygningene som er avstengte. For å sikre nødvendig ro for pasientene er vi også meget restriktive med å tillate filming på den øvrige delen av Psykiatrisk avdeling på Lier. Vi beklager derfor at vi ikke kan imøtegå din forespørsel.
Vis hele sitatet...
Nei da bler det ingen dokumentar fra Lier Mentalsykehus
Alkoholisert gamer
Sitat av DannyFugl

Nei da bler det ingen dokumentar fra Lier Mentalsykehus
Vis hele sitatet...
Du kan jo dra dit og filme alikevell da? Bare at du får sikkert ikke dokumentaren din på TV? Men du kan legge deg ut på youtube.. Bare å finne en nettcafe og lag ny bruker og legge ut filmen derifra?
Sist endret av ekoli; 8. april 2008 kl. 22:01.
Sitat av ekoli
Du kan jo dra dit og filme alikevell da? Bare at du får sikkert ikke dokumentaren din på TV? Men du kan legge deg ut på youtube.. Bare å finne en nettcafe og lag ny bruker og legge ut filmen derifra?
Vis hele sitatet...
Mhm, og når noen et par måneder i forkant har spurt om å få lage en dokumentar, klarer dem overhode ikke å knytte det til den anonyme filmen som plutselig er på youtube : P
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Hele meningen er jo og sette opp et Varmesøkende kamera inni bygningen:P og skjekke om alle mytene er sanne om dette hjemsøkte mentalsykehuset
Sist endret av Sgt. Pepper; 8. april 2008 kl. 22:37.
Alkoholisert gamer
Sitat av Biologen
Mhm, og når noen et par måneder i forkant har spurt om å få lage en dokumentar, klarer dem overhode ikke å knytte det til den anonyme filmen som plutselig er på youtube : P
Vis hele sitatet...
Smart du..

Ok...ny plan

1: dra til lier og film osv.. og redigere
2: få filmen inn på en dvd eller minne penn eller what ever..
3: send til meg
4: jeg legger ut på youtube

Så sporer de opp meg..kommer til meg og ser på meg.. De ler seg til døde.. jeg slipper unna

EDIT:

Sitat av DannyFugl
Hele meningen er jo og sette opp et Varmesøkende kamera [b]inni[b/] bygningen:P og skjekke om alle mytene er sanne om dette hjemsøkte mentalsykehuset
Vis hele sitatet...
100 på at det er fake
Sist endret av ekoli; 8. april 2008 kl. 22:07.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av ekoli
Så sporer de opp meg..kommer til meg og ser på meg.. De ler seg til døde.. jeg slipper unna
Vis hele sitatet...
Genialt! xD
Sitat av pidget
Mye tøft på sørlandet. Har slekt der, og ene gamlingen var forsyningsoffiser-sørlandet elns i sin tid. Når vi var på besøk da vi var små tok han oss med og viste oss mange tøffe anlegg, både fra krigens dager, samt eksisterende.
De gøyeste var igrunnen de fra krigen. Husker seff ingen navn nå lenger, men det ene var et "fort" dvs. kanoner o.l. ut mot havet, mange bunkere, og gjenmurte ganger videre inn i fjellet.

For å komme ut der måtte vi gjennom en forholdsvis smal tunnel på ca 50-200m? (snart 20 år siden.) Noen av de gjenmurte gangene (krypganger?) var slegget opp, men vi fikk ei utforske!
Elsker sånne ting - noen som vet hvilket sted jeg tenker på ?
Skal prøve å høre med de eldre om de husker..
Har forøvrig lest hele denne tråden inatt, pokker så interressant den var, Å herre det blir kaffedrikking på jobb idag.
Vis hele sitatet...

off topic: Ny Hellesund
Har nå lest gjennom hele diskusjonen om Lier/Dikemark. Hadde jeg ikke bodd så langt unna, så skulle jeg tatt meg en tur.
Byggene, skal/er de revet?
Det er ikke noen som har vært der og har journaler/brev o.l, som de kan ta bilde av å legge ut? Evt skrive noe av interesse av det som står i de? Hadde vært veldig spennene å lese
Ligger en del brev i F bygget.. Minst det var til en Svein det jeg har bilde av.. :P Menne det er mye snakk om at de skal rive byggene og noen sier at de nå er blitt freda.. så hvem vet? :P
Så nettopp det her i Drammens Tidende
http://dt.no/article/20080413/NYHET/...598/1099/NYHET
Det var til og med på første siden i papir utgaven.

fant den her også
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2365459.ece
Sist endret av kosmonaut; 13. april 2008 kl. 20:48.
Sitat av MizzVolvo
Ligger en del brev i F bygget.. Minst det var til en Svein det jeg har bilde av.. :P Menne det er mye snakk om at de skal rive byggene og noen sier at de nå er blitt freda.. så hvem vet? :P
Vis hele sitatet...
Kan du ikke legge det ut da?
Ååh, håper ikke de rives. Har så lyst å dra dit å se!
Jeg har allde bildene på hjemme siden min om du tar en titt der www.MizzVolvoPeve.piczo.com


Fra Nettavisa:
Helse Sør er informert om sitausjonen, men det blir dyrt hvis, man skal rive hele bygningsmassen.

Men ordføreren i Lier, Ulla Nævestad, sier til dt.no at dersom ikke sykeshuset klarer å sikre bygningene godt nok, så må de rives.



Kanskje Lier blir revet alikevell? :s
Sitat av MizzVolvo
Jeg har allde bildene på hjemme siden min om du tar en titt der www.MizzVolvoPeve.piczo.com


Fra Nettavisa:
Helse Sør er informert om sitausjonen, men det blir dyrt hvis, man skal rive hele bygningsmassen.

Men ordføreren i Lier, Ulla Nævestad, sier til dt.no at dersom ikke sykeshuset klarer å sikre bygningene godt nok, så må de rives.



Kanskje Lier blir revet alikevell? :s
Vis hele sitatet...
Har sett der, men det går jo ikke an å lagre bildet sånn at man kan zoome inn på det for å lese

Håper ikke de rives. Men, har det ikke vært snakk om at det skal rives i flere år nå? Og det er jo enda ikke gjort noe med det.. Kanskje det er håp allikevel
Nja.. Menne ser ut som de kommer til og gjøre noe med det nå da.. Siden "trafikken" der oppe har blitt så stor..
Håper ikke det. Det har da stått der i flere år med stor "trafikk", så hvorfor plutselig nå? Norge i et nøtteskall..?
▼ ... over en uke senere ... ▼
ironisk nok for jeg ikke ladet filmen....
det ene bygget som står tomt på dikemark gamle asylmotaket. Er et perfekt sted for urban paitballkrig. Bare det bygget i seg selv er grunn nok til å kjøpe paintball utstyr. men det er masse som er knust der etter flere genrasjoner med problembarn
Haha... Det hadde vært rått.! Menne synd og ødlegge det enda mere med farge klatter da.. :S
Var på Lier igår kveld. Spennende. Jævlig synd at alle drittungene har tagget og ødelagt så mye der inne. Noen som har bilder fra før det ble stengt?
Hadde vært et sykt kick. Må prøve og få dratt dit .
Faen, nå blir det sikkert alarm der.
Kunne tenkt meg en hjerne på sprit.
Publisert 28.06.2001 01:51

Tror ikke du skal være så redd for det :P
Alkoholisert gamer
Sitat av Digitech
Vis hele sitatet...
Det er jo bare ekkelt da..Hva skal man med ett foster fra 20-tallet?
Sitat av Digitech
Vis hele sitatet...

men asylmottaket står fortsatt fritt!
Sitat av ekoli
Det er jo bare ekkelt da..Hva skal man med ett foster fra 20-tallet?
Vis hele sitatet...

klone det å lage sin egen hær?
haha..! det hadde vært noe.. :P
Noen herfra som har filmet der?
mulig jeg er dum, men hva er lobotomering? ( har ikke lest alle postene, er så mange) bra tråd iallfal.
Sitat av TURBOSOPPEN
mulig jeg er dum, men hva er lobotomering? ( har ikke lest alle postene, er så mange) bra tråd iallfal.
Vis hele sitatet...

tror det var når de stakk noe strikke pinne lignende sak bak øynene på ofret og ga de støt eller noe så de lamet nervene der!
Ja dere, hvorfor svare med presise fakta når man kan synse ut i en annen verden? (til christian.!.!)

Og hvorfor søke opp informasjon på egenhånd når man likegodt kan spørre på et forum så andre gjør jobben for deg?

http://no.wikipedia.org/wiki/Lobotomi
http://en.wikipedia.org/wiki/Lobotomy
Sist endret av egeulf; 8. mai 2008 kl. 16:22.