Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 885
Er ekstremt grønn på hardware, iallefall på navngivning av kabler noe som gjør at jeg har en liten utfordring her..

På kortet sitter 2x8pins power slots. Om jeg har forstått det riktig kan man benytte seg av forskjellige kombinasjoner av strøm til dette kortet. 1x4 pin, 1x6 pin, 2x4pin osv osv.

Det som jeg har tilgjengelig er 2x6pin fra PSU til kortet. Men hvordan vet jeg at kortet får nok strøm? Begge vifter spinner opp, men jeg får ikke noe signal på noen av outputsa..

Beklager n00b formuleringer her. Om noen kan bidra med en løsning så belønner jeg gjerne med bitcoins
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av methrax Vis innlegg
Er ekstremt grønn på hardware, iallefall på navngivning av kabler noe som gjør at jeg har en liten utfordring her..

På kortet sitter 2x8pins power slots. Om jeg har forstått det riktig kan man benytte seg av forskjellige kombinasjoner av strøm til dette kortet. 1x4 pin, 1x6 pin, 2x4pin osv osv.

Det som jeg har tilgjengelig er 2x6pin fra PSU til kortet. Men hvordan vet jeg at kortet får nok strøm? Begge vifter spinner opp, men jeg får ikke noe signal på noen av outputsa..

Beklager n00b formuleringer her. Om noen kan bidra med en løsning så belønner jeg gjerne med bitcoins
Vis hele sitatet...
Om kortet har 2x8-pin er du nødt til å koble det slik at kortet får 2x8-pin.
Er de 6-pin kontaktene dine bare 6-pin eller 6+2-pin?
Ikke Værst På PC
du må ha kablre så du fyller ut alle "pin-slotsene". Altså at stikkkontakta blir fylt.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Slik som det jeg ser det på div. bilder har du en 8-pin og en 6-pin. Begge disse må fylles helt opp for at kortet skal fungere.
methrax's Avatar
Trådstarter
Er det noen form for omformer el. jeg kan bruke? eller må jeg rett og slett ha ny PSU?

Zendium:
kun 6 pin fra PSU, jeg har en 8 pin også, men den har feil kombinasjon av buet og firkantede pins.

Mulig jeg har skrevet litt feil modell her, men min har altså to vifter og 2x8 pins power connectors på kortet. Det som er litt rart er at det står på pakken at recommended config er 1x8 pin 150W og 1x75W 6pin.

Skrivebordet:
Takk for svar.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Du trenger denne om du har kun 6-pin fra PSU.

Den 8-pin kontakten du har som hadde feil kombinasjon av pinnene er beregnet på CPU power og vil ikke passe i et GPU som du sikkert fant ut :P

Er du sikker på at du har skrevet riktig model på maskinen? det jeg fant ut var at dette er en gammel workstation.
methrax's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zendium Vis innlegg
Du trenger denne om du har kun 6-pin fra PSU.

Den 8-pin kontakten du har som hadde feil kombinasjon av pinnene er beregnet på CPU power og vil ikke passe i et GPU som du sikkert fant ut :P

Er du sikker på at du har skrevet riktig model på maskinen? det jeg fant ut var at dette er en gammel workstation.
Vis hele sitatet...
Neida, det er rett modell.. Den er ganske så gammel nå ja, men er jo godt bestykket ellers. Den kabelen er jo akkurat det jeg trenger. Mange takk for hjelp!
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av methrax Vis innlegg
Neida, det er rett modell.. Den er ganske så gammel nå ja, men er jo godt bestykket ellers. Den kabelen er jo akkurat det jeg trenger. Mange takk for hjelp!
Vis hele sitatet...
Om ikke jeg tar feil har den kun Pci-e x4 og da vil du kanskje slite med dårlig ytelse på kortet ditt. PCI-E x4 leverer kun 25W(?) og de to 6-pin kontaktene du kobler til leverer 75W hver. Det blir til sammen kun 175W og kortet trekker noe mer en det. Kortet vil kanskje sliten med for lite effekt når du utfører div. tunge oppgaver.




Litt off-topic, men husker du hvor mye maskinen kostet da den var ny?
Sist endret av Zendium; 24. januar 2013 kl. 22:11.
methrax's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zendium Vis innlegg
Om ikke jeg tar feil har den kun Pci-e x4 og da vil du kanskje slite med dårlig ytelse på kortet ditt. PCI-E x4 leverer kun 25W(?) og de to 6-pin kontaktene du kobler til leverer 75W hver. Det blir til sammen kun 175W og kortet trekker noe mer en det. Kortet vil kanskje sliten med for lite effekt når du utfører div. tunge oppgaver.
Litt off-topic, men husker du hvor mye maskinen kostet da den var ny?
Vis hele sitatet...
Den har en X16 PCI-e slot også, den dytter 75W, og med begge 6pins så kommer jeg ut med 150W. Om den bruker power fra sloten også så er jeg innenfor hva som står anbefalt på esken.

Off-topic: Aner ikke, alt jeg husker er at den var top of the pops når den ble kjøpt. Egentlig ett feilkjøp av en gammel arbeidsgiver. Ble min etter litt masing
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av methrax Vis innlegg
Den har en X16 PCI-e slot også, den dytter 75W, og med begge 6pins så kommer jeg ut med 150W. Om den bruker power fra sloten også så er jeg innenfor hva som står anbefalt på esken.

Off-topic: Aner ikke, alt jeg husker er at den var top of the pops når den ble kjøpt. Egentlig ett feilkjøp av en gammel arbeidsgiver. Ble min etter litt masing
Vis hele sitatet...
Fant ut det samme etter litt research

Off-topic: Så en 3 år gammel video på youtube der det var et firma som leverte disse maskinene. Hva er det som står i den egentlig og har du noen formening om ca hva den kostet?
methrax's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zendium Vis innlegg
Fant ut det samme etter litt research

Off-topic: Så en 3 år gammel video på youtube der det var et firma som leverte disse maskinene. Hva er det som står i den egentlig og har du noen formening om ca hva den kostet?
Vis hele sitatet...
Ca 15k`? kanskje litt mer, kanskje litt mindre.

Det er lite orginalt igjen i den nå, Intel Xeon Quad Core, 2,33Ghz, 4x 1TB SATA 7,2k i RAID 5 med RocketRAID 2640X1 SAS Controller. En 256GB SSD for system, og 16GB RAM. Har byttet skjermkort flere ganger, skal ha inn den 7970 kortet nå, bare jeg får fikset strøm. Det som står i pr nå er ett GeForce GT 640 kort.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av methrax Vis innlegg
Ca 15k`? kanskje litt mer, kanskje litt mindre.

Det er lite orginalt igjen i den nå, Intel Xeon Quad Core, 2,33Ghz, 4x 1TB SATA 7,2k i RAID 5 med RocketRAID 2640X1 SAS Controller. En 256GB SSD for system, og 16GB RAM. Har byttet skjermkort flere ganger, skal ha inn den 7970 kortet nå, bare jeg får fikset strøm. Det som står i pr nå er ett GeForce GT 640 kort.
Vis hele sitatet...
Morsomt med litt gamle maskiner i blandt. Gamle maskiner er tøffe saker
256GB SSD og Intel Xeon Quad Core kan ikke ha vært billig for et par år siden
methrax's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zendium Vis innlegg
Morsomt med litt gamle maskiner i blandt. Gamle maskiner er tøffe saker
256GB SSD og Intel Xeon Quad Core kan ikke ha vært billig for et par år siden
Vis hele sitatet...
Ble levert med 10K sas disker da, tror faktisk det er nesten 5 år siden, hvertfall fire.