Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1238
Hei!

Har nå bestemt meg for å kjøpe meg en ny pc da den gamle såvidt greier å jobbe når jeg holder på med videoredigering.
Jeg er ganske fersk i dette men hvis jeg har skjønt riktig trenger jeg en kraftig maskin med en god del lagringsplass.

Harddisker har jeg nok av, men gjerne en SSD til Windows og Adobe produktene hadde ikke vært feil.

Har satt sammen dette:
http://upit.no/bilder/dX8Q.jpg
(Ser helst ikke at det overstiger 8k)

Virker dette som et greit oppsett?
Kom gjerne med innspill
Greit dette :-) men om du vil ha det billigst mulig, så ville jeg tatt i7 3770, ikke k. k gir deg 0.1 ghz mer, men 3770k koste 300 mer eller noe sånn. Men spørs også hvilket redigering du skal bruke det til...
Sitat av Blixus Vis innlegg
Greit dette :-) men om du vil ha det billigst mulig, så ville jeg tatt i7 3770, ikke k. k gir deg 0.1 ghz mer, men 3770k koste 300 mer eller noe sånn. Men spørs også hvilket redigering du skal bruke det til...
Vis hele sitatet...
Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Han har et z77 kort og skal ikke kjøpe k-processor?
Gå for den lista der, du. Du kan eventuelt bytte PSU til en modular en (OCZ ZT er fine).
Trådstarter
11 0
Takker for svar!

Er det eventuelt noe mer dere kan anbefale meg å kjøpe eller som jeg måtte trenge?
Sitat av Matsbrun Vis innlegg
Takker for svar!

Er det eventuelt noe mer dere kan anbefale meg å kjøpe eller som jeg måtte trenge?
Vis hele sitatet...
Du vil nok trenge litt mere lagringsplass enn 120GB for OS og alt. En harddisk på noen tera hadde nok ikke gjort noe
Trådstarter
11 0
Har nok av harddisker til å lagre matriale på, tenkte en SSD til å kjøre kun windows og adobe produktene jeg bruker. Da burde vell en 120GB SSD være helt greit, eller?
Sitat av Matsbrun Vis innlegg
Har nok av harddisker til å lagre matriale på, tenkte en SSD til å kjøre kun windows og adobe produktene jeg bruker. Da burde vell en 120GB SSD være helt greit, eller?
Vis hele sitatet...
Jada. Du bruker nok ikke mere enn 40 GB på OS
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Blixus Vis innlegg
Greit dette :-) men om du vil ha det billigst mulig, så ville jeg tatt i7 3770, ikke k. k gir deg 0.1 ghz mer, men 3770k koste 300 mer eller noe sånn. Men spørs også hvilket redigering du skal bruke det til...
Vis hele sitatet...
Det er det som er flott her på Freak. At alle brillierer med sine kunskaper så folk får det de skal.
Trådstarter
11 0
Sitat av Lima Vis innlegg
Det er det som er flott her på Freak. At alle brillierer med sine kunskaper så folk får det de skal.
Vis hele sitatet...
Og det setter jeg STOR pris på!
Sier det jeg mener jeg... Har også z77 kort, fynker fantastisk meg i7 3770 og ett evga gtx 670...
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Blixus Vis innlegg
Sier det jeg mener jeg... Har også z77 kort, fynker fantastisk meg i7 3770 og ett evga gtx 670...
Vis hele sitatet...
Pointet er at en 3770 er ikke mulig å overklokke. 3770K har derimot muligheten for overklokking. Alstå en 3770K gir potensielt mye bedre ytelse en 3770 om man har planer om å overklokke.
Sitat av Blixus Vis innlegg
Sier det jeg mener jeg... Har også z77 kort, fynker fantastisk meg i7 3770 og ett evga gtx 670...
Vis hele sitatet...
Ser ikke vitsen i et HK som kan overclocke men en processor som ikke kan? Da kan du like så godt kjøpe et H77 eller B77 kort. Mye billigere.
Hvilke programmer redigerer du i? Kan være at CUDA vil lønne seg framfor en i7.

Edit: Leste ikke OP skikkelig
Edit2: Du får visst CUDA støtte om du vil på Adobe programmene.
http://www.studio1productions.com/Ar...remiereCS5.htm
Sist endret av Mkvarner; 14. januar 2013 kl. 18:18.
Et 680 vil lønne seg, altså?
Ikke kjøpt OCZ eller ZT serien generelt. Billige dritt PSUer.

Se heller på Corsair, XFX, Sesonic, Evga etc.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Et 680 vil lønne seg, altså?
Vis hele sitatet...
Nja, vil si at et amd kort er et bedre valg, pga opengl, CUDA support i adobe programmer er nytt, så jeg ville ikke satset så mye på at det fungerer 100%

opengl vet jeg fungerer bra på Adobe programmer, altså et 7970/7950 kort ville jeg si er et solidt valg.

men mtp buskjett ville jeg fortsatt kjørt på sterk cpu, og svak gpu med støtte for opengl, altså TS sin liste er nesten perfekt, bare bytt ut psu med xfx xxx, som har støtte for cfx i fremtiden.
Jeg trodde gjerne at han ville ha muligest pc... og jo, det er mulig å overclocke 3770... jeg har gjort det... jeg og broren min fikk 4,5 ut av det.. jeg har 3770 han har 3770K
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Blixus Vis innlegg
Jeg trodde gjerne at han ville ha muligest pc... og jo, det er mulig å overclocke 3770... jeg har gjort det... jeg og broren min fikk 4,5 ut av det.. jeg har 3770 han har 3770K
Vis hele sitatet...
Looks like the 3770 has a stock frequency of 3.4 GHz, but it can turbo boost up to 3.9 GHz. This means that, if it's enabled in your BIOS, the chip can automatically clock itself up to 3.9 GHz when under heavy load. I'm not sure if it does this for all of the cores simultaneously, or only one/two.

The thing that makes the K versions overclockable is an unlocked multiplier. Since your 3770 doesn't have this, you would only be able to adjust the BCLK, which as geekapprovec said will only let you go up maybe 100mhz.

You won't be able to hit 4.2, nor get solid consistent overclocked performance, on a non-K chip
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke det nei
hmm, wtf ? står at jeg når 4,5 -_-
Sitat av Blixus Vis innlegg
hmm, wtf ? står at jeg når 4,5 -_-
Vis hele sitatet...
Det er mulig du har en golden chip.

Altså en skikkelig god chip. Mange som har fått høye resultater på i7 2600 selvom ikke det er Ivy.