Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 787
Katy Perry <3
Heisann.

I det siste har jeg hatt et lite, dog veldig irriterende problem. Nå og da mister jeg (og de andre i huset) tilkobling. Det varierer hvor lenge dette varer, men vanligvis tar det rundt 1 - 5 minutter før jeg er på nett igjen. Med tanke på at dette er noe alle i huset har problemer med regner jeg med det har noe med ruteren (D-Link DIR-655), som visstnok skulle være en ruter med godt rekkevidde.

Noen som har opplevd dette og vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt problemet?

Takk,
saX.
Har du oppdatert firmware? evt. kan du sjekke ut om det fins noen custom firmware på nett.
Mange nettverk i nærheten? Prøv å bytte kanal på ruteren...
Mister dere tilkoblingen til internett, eller mister dere den lokale tilkoblingen?

Jeg vil anbefale å koble fra begge enhetene, modem og router, og vente 10-30 sekund før du starter dem opp igjen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Lukter hjerneskadet-hjemmerouter-syndrom.

Aka dere bruker default antall connections i torrentklientene med noe som kan sammenlignes med en brødrister med downs som router.
Katy Perry <3
Trådstarter
Sitat av rolls Vis innlegg
Har du oppdatert firmware? evt. kan du sjekke ut om det fins noen custom firmware på nett.
Vis hele sitatet...
Jeg sjekket om det var noen oppdateringer tilgjengelige, men det var det ikke.

Sitat av Bercedes-Menz Vis innlegg
Mange nettverk i nærheten? Prøv å bytte kanal på ruteren...
Vis hele sitatet...
Byttet nettopp kanal fra 7 til 4. Har du en kanal å anbefale? Jeg ser også at 'Enable Auto Channel Scan' er skrudd av. Bør dette være på?

Sitat av waf Vis innlegg
Mister dere tilkoblingen til internett, eller mister dere den lokale tilkoblingen?

Jeg vil anbefale å koble fra begge enhetene, modem og router, og vente 10-30 sekund før du starter dem opp igjen.
Vis hele sitatet...
Mister tilkoblingen fra enhet til ruter. Har skrudd både modem og ruter av og på flere ganger.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Lukter hjerneskadet-hjemmerouter-syndrom.

Aka dere bruker default antall connections i torrentklientene med noe som kan sammenlignes med en brødrister med downs som router.
Vis hele sitatet...
?
Sist endret av saxoni; 11. juli 2012 kl. 21:42.
∮ F dr = 0
Har hatt samme problem selv tidligere. Problemet var routeren som måtte byttes til slutt.
Katy Perry <3
Trådstarter
Jeg tror ikke det er routeren. Jeg kjøpte den i vinter og skal, i følge han som solgte den til meg, være stabil og ha et godt rekkevidde.