Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1976
Hei, har seg sånn at pc min nå begynner og dra på åra og kan ikke kjøre de nyeste spillene. har sett på Multicom: http://www.multicom.no/Xishan-W350E-...0561/p10621663

hørt at multicom gir mye for pengene og det er det jeg søker
bruker den mest til gaming, samt litt redigering (ikke mye) hovedsaklig gaming.
Burde jeg heller satse på en I5 (enn den på multicom sin side)?

Eller er det andre anbefalinger det ute


Edit: sorry for litt feiinformrende tittel kanskje )
Sist endret av 1nameless; 21. januar 2013 kl. 21:59.
ArbeidsledigProletar
Hvis du har den ute når det er kaldt og så tar den inn, så vil den nok dugge for all tid fremover.
Når det kommer til maskinvaren, om den duger ? Så er det et vanskeligere spørsmål, selvfølgelig vil den drive spill!
Den nåværende konsollgenerasjonen drar dog mot slutten, men neste gen er jo ikke ut får tidligst to år, frem til da vil jo de største titlene være skalert ned sånn at de kan drives av XBOX 360 og PS3, og da vil den maskinen holde i masser.
Hva trur du/dere den vil klare Battlefield 3 på? Har det nemlig, og irriterer meg at jeg ikke får spillt det :/
og ikke minst DAYZ
Sitat av 1nameless Vis innlegg
Hva trur du/dere den vil klare Battlefield 3 på? Har det nemlig, og irriterer meg at jeg ikke får spillt det :/
og ikke minst DAYZ
Vis hele sitatet...
Den vil fungere de neste 3 årene hvis du behandler den godt, men du vil ikke kunne spille alle spill på den så langt fram i tid. Vertfall ikke på full guffe. I bf3 vil den kansje klare medium.

Hvis du vil ha en god maskin som kan brukes over tid bygg deg en stasjonær pc, da kan du oppgradere deler ettervert som pcen blir svakere for en myere billigere pris en å kjøpe ny data
Sist endret av iColdman; 22. januar 2013 kl. 00:50.
Skaff deg en stasjonær. Den vil holde seg lenger, er enklere å oppdatere og er billigere
Dere har det gøy med feil i tittel ja -.- hehe neida :P

Hvis du vil ha en god maskin som kan brukes over tid bygg deg en stasjonær pc, da kan du oppgradere deler ettervert som pcen blir svakere for en myere billigere pris en å kjøpe ny data
Vis hele sitatet...
Ja, joo. men skal på internatish skole til neste år. blir ikke like digg og drasse med seg hele stasjonære pc-en da tenker jeg meg om.

Men så, burde jeg satse I5 istedenfor?
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av 1nameless Vis innlegg
Dere har det gøy med feil i tittel ja -.- hehe neida :P



Ja, joo. men skal på internatish skole til neste år. blir ikke like digg og drasse med seg hele stasjonære pc-en da tenker jeg meg om.

Men så, burde jeg satse I5 istedenfor?
Vis hele sitatet...
i5'en har kun 2 kjerner i forhold til i7'ens 4 kjerner. I maskinen med i7 får du også 4GB mer RAM, 250GB større snurredisk+ 120GB SSD så egentlig er det en vurderisngssak for deg hva du har behov for. Den dyreste maskinen med i7 vil jo selvfølgelig holde seg bedre framover da framtidens spill og programmer vil ta alle 4 kjernene i bruk.
Begge maskinene har samme skjermkort så om du er ute etter ren spillytelse er det sikkert nok med den billigste maskinen.
Jeg ville gått for multicom i5 uten OS helt klart det beste om du vil ha mye for penga!
Sist endret av meitemark; 22. januar 2013 kl. 23:01.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av koalafant Vis innlegg
Jeg ville gått for multicom i5 uten OS helt klart det beste om du vil ha mye for penga!
Vis hele sitatet...
Jeg vil faktisk påstå at du får mest for pengene om du kjøper den til 7995,-

Hva faan var vitsen med bildet?
Sist endret av meitemark; 22. januar 2013 kl. 23:01.
Sitat av Zendium Vis innlegg
Jeg vil faktisk påstå at du får mest for pengene om du kjøper den til 7995,-

Hva faan var vitsen med bildet?
Vis hele sitatet...
ojjda! ser nå at jeg brukte feil bilde link
huff da :P Koalafant.
Heller mot og kjøpre den til 7995,-
med SSd og en firekjerna I7.

Overbevis meg om jeg tar feil please


Men må jeg kjøpe Multicom installasjon'spakke http://www.multicom.no/Installasjon-...-p/c/p10500943

Og Windows 7 Etter det?
Sitat av 1nameless Vis innlegg
huff da :P Koalafant.
Heller mot og kjøpre den til 7995,-
med SSd og en firekjerna I7.

Overbevis meg om jeg tar feil please


Men må jeg kjøpe Multicom installasjon'spakke http://www.multicom.no/Installasjon-...-p/c/p10500943

Og Windows 7 Etter det?
Vis hele sitatet...
Om du kjøper ssd, win 7 , montering ssd og instalering win 7 så tror jeg dem skjønner såpass!


EDIT: anbefaler deg og skaffe win 7 fra bukta eller "lovelig" version ligger guide her på freak. også ssd greier du og montere selv sparer fort noen lapper der!

Sitat av 1nameless Vis innlegg

Og Windows 7 Etter det?
Vis hele sitatet...
ja, du må kjøpe win 7 OG innstalasjon

EDIT 2: http://freak.no/forum/showthread.php?t=227883 (lovlig" windows)
Sist endret av koalafant; 22. januar 2013 kl. 19:10.
så hvis jeg dropper og kjøpre WIN7 og bare instalasjonpakken og deretter laster ned ''lovlig W7'' funker dette?

må jeg ikke ha W7 på minnepenn ellernoesåntda?

SSD montering er vel helt greit. samme some og sette in hardisk.. ikke?
Sist endret av 1nameless; 22. januar 2013 kl. 19:21.
Sitat av koalafant Vis innlegg
ojjda! ser nå at jeg brukte feil bilde link
Vis hele sitatet...
....nå ble jeg nyskjerrig på hvorfor du har bilde av en død rev på PCen din
Sist endret av Juicekongen; 22. januar 2013 kl. 19:22.
Hei. søkte rundt enda mer da jeg fant dette. http://www.multicom.no/Xishan-W370E-...0560/p10621805

Kom på at 15 tommer skjerm til gaming blir en fort lei av og lengter etter en 17. (har prøvd sjølv)

Er jeg på rett spor? er denne pc-en like god/bedre?
Bare 1 Liten skriveleif i tittelen og halve tråden blir full a morsomheter