Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 978
Hei! Jeg har lyst til å kjøpe/bygge en "gaming" pc nå til våren. Ser for meg en pris rundt 7-8000.- (kan gå noen hundrelapper over), da vil det si : pc, skjerm og tastatur. Har mus og høyttalere selv. Jeg vil gjerne kjøpe en pc som kan vare en stund, og som når den nye konsoll generasjonen kommer, og spillene får bedre grafikk osv, ikke blir utdatert med en gang. Jeg kan også nevne at jeg helst vil ha Intel.
Har hørt at Intel snart vil lansere den nye "Haswell" prosessoren, så tror dere det er lurt å vente 2-3 måneder å se hva som skjer?

Er ikke så utrolig opptatt av FPS (bilder i sekundet). Det viktigste er at spillet kan kjøres på high/ultra, uten å hakke. Er lei av å spille spill på medium/low settings på min laptop...
Spillene jeg har tenkt til å spille er alt i fra Battlefield 3, Sim City (det nye), GTA (det nye, når det kommer) osv.

Prøvde å sende en mail til komplett med de samme spørsmålene, men der var det ikke mye hjelp og få.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av os1609 Vis innlegg
Hei! Jeg har lyst til å kjøpe/bygge en "gaming" pc nå til våren. Ser for meg en pris rundt 7-8000.- (kan gå noen hundrelapper over), da vil det si : pc, skjerm og tastatur. Har mus og høyttalere selv. Jeg vil gjerne kjøpe en pc som kan vare en stund, og som når den nye konsoll generasjonen kommer, og spillene får bedre grafikk osv, ikke blir utdatert med en gang. Jeg kan også nevne at jeg helst vil ha Intel.
Har hørt at Intel snart vil lansere den nye "Haswell" prosessoren, så tror dere det er lurt å vente 2-3 måneder å se hva som skjer?

Er ikke så utrolig opptatt av FPS (bilder i sekundet). Det viktigste er at spillet kan kjøres på high/ultra, uten å hakke. Er lei av å spille spill på medium/low settings på min laptop...
Spillene jeg har tenkt til å spille er alt i fra Battlefield 3, Sim City (det nye), GTA (det nye, når det kommer) osv.

Prøvde å sende en mail til komplett med de samme spørsmålene, men der var det ikke mye hjelp og få.
Vis hele sitatet...
Du får ikke PC og skjerm som kjører BF3 og det nye GTA (når det kommer) på Ultra for 8k du må nok opp et par tusen for å få det
Hvis du er interresert i å spille uten lag så er du interresert i FPS, og GTA 5 kommer ikke til PC. Har dessverre ikke noe annet jeg har å si (sitter på telefon).
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
Hvis du er interresert i å spille uten lag så er du interresert i FPS, og GTA 5 kommer ikke til PC. Har dessverre ikke noe annet jeg har å si (sitter på telefon).
Vis hele sitatet...
Joa, det kommer garantert til pc, akkurat som alle de tidligere titlene
TS: du burde opp i 8k for bare pc'n hvis du vil kjøre nye titler på fullt.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Joa, det kommer garantert til pc, akkurat som alle de tidligere titlene
TS: du burde opp i 8k for bare pc'n hvis du vil kjøre nye titler på fullt.
Vis hele sitatet...
Må opp i ca 10k total for en som kjører Intel og nVidia og en brukbar skjerm. AMD siden har jeg for lite info om til å sette opp liste på.
Trådstarter
37 0
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
Hvis du er interresert i å spille uten lag så er du interresert i FPS, og GTA 5 kommer ikke til PC. Har dessverre ikke noe annet jeg har å si (sitter på telefon).
Vis hele sitatet...
Trekker tilbake det jeg sa om ultra, og jo du har vell rett, men det er ikke et must at FPS'en må ligge over ett visst antall, var vell det jeg prøvde å si.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Her er det beste jeg kunne få til for så nært som mulig 8K
Trådstarter
37 0
Sitat av Zendium Vis innlegg
Her er det beste jeg kunne få til for så nært som mulig 8K
Vis hele sitatet...
Tusen takk!