Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  149 41106
De prøvene vi hadde der læreren ikke tok inn mobiler, som var dem fleste så pleide jeg å stikke på do for så google det jeg lurte på
Sist men ikke minst så er det mulig å ta opp seg selv dagen før å høre på det under prøven om det er lov å høre musikk. Om man har iPod eller iPhone kan man legge inn sangtekst til en sang med iTunes så man bare trykker på albumbildet for åpne/lukke den.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
hva skjer med at folk må stikke på do for å google?
jeg klarte fint å google i klasseromet uten å bli oppdaget. knepet er å ha en ipod/mobil liggende på pulten, da har lærerne lettere for å tru at du ikke sitter å googler
Sitat av Frufsa Vis innlegg
hva skjer med at folk må stikke på do for å google?
jeg klarte fint å google i klasseromet uten å bli oppdaget. knepet er å ha en ipod/mobil liggende på pulten, da har lærerne lettere for å tru at du ikke sitter å googler
Vis hele sitatet...
Hehe sant, men større sjanse for å bli oppdager så turte ikke det :P
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Noen som tørr å skrive innlegg og hva som skjedde når de ble tatt for juksing? :-)
Vis hele sitatet...
i 10 klasse så var det en som hadde spilt inn på mobilen mens han leste det høyt.

når prøva var så satt han og hørte på seg selv gjennom ørepropper, men så falt de ut og alle kunne høre han lese fra boka (flaut)

han fikk bare 1 på prøva..
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg skulle demonstrere for klassen hvor blind vår distré natrufagslærer var, og læreren plasserer meg på fremste rad 1 meter fra pulten sin for å forhindre juks(jeg husker ikke hvorfor, for jeg jukset sjeldent!).
Jeg hadde leseboken og skriveboken min liggende PÅ pulten, slått opp, og leser fra sammendraget under prøven.
Fatter ikke hvordan læreren unngikk å se dette! Da hun leverte prøven til meg begynte halve klassen og le... hun tenkte vist ikke over hvorfor!
Sitat av Winchester Vis innlegg
Den klassiske metoden for fysikk-, kjemi- og matteprøver at man hurtig noterer ned nyttige formler idet man mottar kladdearkene. Lærerne vil alltid dele ut kladdeark før prøvene, slik at elevene kan begynne å skrive idet prøven starter. Kanskje ikke den mest nyttige metoden, og det er fullt mulig at man hadde husket på formlene uansett, men umulig å bli tatt for juks.
Vis hele sitatet...
Alltid brukt å gjort dette selv, er vel egentlig ikke juks siden det mer eller mindre er lov.

På skolen sjekka de bare om internet var av på bærbar for prøver vi fikk bruke det på. Så kunne fint sende filer til andre med bluetooth på. ^^
Sist endret av PoteterOgMolasse; 7. november 2012 kl. 20:27.
Sitat av KnutA92 Vis innlegg
Jeg er bare litt nysgjerrig. Det begynner å bli en stund siden jeg gikk på skolen og slet med motivasjon til å pugge..


Jeg pleide enkel og greit å skrive notater på ting jeg hadde med meg til prøvene, for eksempel bak på viskelæret, innsiden av brusetiketter, rundt om kring på kroppen(sjulte steder så klart) osv... Under russetiden var det simpelt og snike med seg et par formler på russebuksa...


Jeg bare lurer på hvordan DERE jukset/jukser på prøver.. artig å høre
Vis hele sitatet...
Den mest elegante metoden jeg har hørt om, var noe jeg så i aftenposten for lenge siden - de hadde en greie med nettopp juks i skolen der leserne kunne sende inn sine erfaringer. Og der var det noen som hadde følgende opplegg:
Grønn tavle + rødt kritt + fargeblind lærer = usynlig skrift
De rett og slett fylte tavla med relevant tekst, og så lenge de brukte rødt kritt så kunne alle andre enn læreren se det.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:38.
- Jukset på engelsk tentamen blanet ved å snike til meg et eksemplar av hele prøva. Deretter gikk turen inn på biblioteket for å printe ut et eksemplar til alle på trinnet. Rappa samtidig med meg kladdeark til prøva med stempel på og skrev ferdig stilen hjemme. Dro stilen kjapt opp neste dag mens læreren delte ut kladdeark. Utrolig nok ble ingen på trinnet tatt!

- Opprettet skjult nettverk på mobil og levert inn en gammel mobil, ettersom at lærerene er klar over metoden.

- Aner ikke hvor mange ganger jeg har tatt bilde av prøva dagen før.

- Hengt opp notater i taket.

- Brukte flittig offline oversettelsesprogram når det gjaldt tysk.

- Spilt inn notater på mobilen.

- Skrevet hele stiler på tysk inn i ordboka, forsiktig med blyant slik at det passet inn med resten av innholdet. Fordelte det på mange sider. Så det bare ut som om jeg jobba hardt. (Lærerinnen sjekka ordboken min nøye uten å finne noe).

Har flere metoder, men de fungerer ikke særlig bra lenger. Viktigste er å jukse med måte, har aldri blitt tatt.
Noen som kan anbefale noen bra nynorsk oversettnings nettsider/programmer ?
Vi har tilgang til fronter og ordboka på nett så de skrur ikke av nettet.

Problemet er at vi sitter på datarommet med folk på alle sider.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Noen som kan anbefale noen bra nynorsk oversettnings nettsider/programmer ?
Vi har tilgang til fronter og ordboka på nett så de skrur ikke av nettet.

Problemet er at vi sitter på datarommet med folk på alle sider.
Vis hele sitatet...
http://www.apertium.org/
Har aldri jukset på en prøve selv, men hadde en kompis som gjorde noe lurt. Han kjøpte en full Cola-flaske, og tok av Cola-embalasjen. Der skrev han alle formlene han trengte til en fysikkprøve og limte det på igjen, og når han drakk nok av den, kunne han se formlene
En gang jeg hadde tentamen var det en som satt og brukte læreboka under hele tentamen, rett foran nesen på vakten.
Sist endret av Lacertosus; 7. november 2012 kl. 22:54.
Ved prøve via PC: Ta bilde av sidene du har prøve av, last så opp til dataen via dropbox.
Ved papirprøve: Skriv forbokstaven i ordene du ofte glemmer på hånda. Ser ut som kluss.
Eller lage en tettskrevet, liten papirlapp og gjemme i jakkeermet.

Btw. Jeg har jukset på prøver tre ganger siden barneskolen, går nå VG3.
Sitat av t_ben Vis innlegg
Noen som kan anbefale noen bra nynorsk oversettnings nettsider/programmer ?
Vi har tilgang til fronter og ordboka på nett så de skrur ikke av nettet.

Problemet er at vi sitter på datarommet med folk på alle sider.
Vis hele sitatet...
Apertium.org
Ellers kan du laste ned noe som heter "Nyno" fra bukta som fungerer offline. Mye bedre!
Sist endret av Knäppgök; 7. november 2012 kl. 23:09.
Hmm.... Som en eller hardtjobbende, men veldig skolelei 10-ene klassing var kanskje ikke dette den beste tråden jeg kunne lest nei... :P Mye inspirasjon å hente her... :P

Har ikke aldri juksa serlig mye så og si eneste gangene jeg har juksa var på alle engelsk gloseprøvene i 7. klasse.
Jukser egentlig ikke mye... Nå etter 8. klasse. Det jeg gjør er å utnytte lærerene når de er opptatt og får tatt en prat med naboen.
Sitat av Prinlezz Vis innlegg
Hmm.... Som en eller hardtjobbende, men veldig skolelei 10-ene klassing var kanskje ikke dette den beste tråden jeg kunne lest nei... :P Mye inspirasjon å hente her... :P

Har ikke aldri juksa serlig mye så og si eneste gangene jeg har juksa var på alle engelsk gloseprøvene i 7. klasse.
Jukser egentlig ikke mye... Nå etter 8. klasse. Det jeg gjør er å utnytte lærerene når de er opptatt og får tatt en prat med naboen.
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å jukse på norsk-tentamen
Vi hadde en greit uoppmerksom og ikke minst godtroende lærer så vi sendte bare arkene våre rundt i rommet mens noen lurte hu ut av klasserommet ved å si at noen f.eks sloss ute på plenen.
Sist endret av Trollsauen; 8. november 2012 kl. 09:28. Grunn: greit å ha med alle ord
En av di bedre juksemetodan e jo det og spille inn sammendraget fra kapittelet du har prøve i (eller diverse formela, teksta osv) på telefon, så spælle det av til deg skjøl via øretelefona (om du får bruke det). Har hjulpet meg mange ganga til bedre karakter!
Vi hadde ekstremt late lærere til nynorsk tentamen. De hadde kopiert en eksamensoppgave som lå på internett. Og den ble funnet, hjalp mange en god del.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Anbefaler deg å jukse på norsk-tentamen
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Det er jo helt unødvendig. Dette er vel i grenseland, men her kommer en oppskrift på toppkarakterer i norsk og andre svadafag, det funka i alle fall fint da jeg gikk på skolen.

1) Ha gramatikken og rettskrivningen i fingerspissene. Dette er den ene tingen du må kunne og det voksenlivet forventer av deg. Løses lett ved å lese mye bøker.

2) Finn ut hva læreren din mener. Når du skal skrive essay (det vil si alltid?), så argumenterer omtrent på følgende måte "[svada]... og derfor kan det se ut som om [motsatt synspunkt] er en god idé. Likevel, så må vi ikke glemme at [mer svada], og derfor må vi i steden konkludere med at [det læreren din mener personlig]."
Der hvor det står 'svada', så kan du egentlig skrive hva som helst. Det trenger ikke ha en dritt med saken å gjøre. Sett gjerne inn en masse fremmedord her. Så lenge konklusjonen din er i overensstemmelse med lærerens personlige meninger, så kommer de ikke til å gå argumentene dine etter sømmene. Dermed kan du slippe unna med hva som helst.

3) Vri oppgaven din til å handle om det du helst vil skrive om (det vil si et emne læreren din liker). Seriøst, du kan tolke så fritt du vil og trekke en hvilken som helst oppgave i nesten vilkårlig retning. Her er det bare to ting som gjelder: det ene er at du begrunner tolkningen din, det andre er at læreren må like emnet - de skal lese gjennom alle besvarelsene, og de liker ikke å lese om ting som er kjedelige. Hvis du tolker noe de synes er kjedelig over til noe de liker, så rettferdggjør de det for seg selv og gir deg cred for kreativitet.

4) Hvis du skal skrive noveller: skriv om ingenting. Det er uhyre vanskelig å skrive en god historie, og enda vanskeligere å presentere den i kortform. Så, det du gjør er å emulere stilen til typisk 'intellektuelle' forfattere (du vet, sånne som er tunge, kjedelige, som alle har hørt om, men som ingen andre enn norsklærere faktisk har lest). En oppskrift som funka bra for meg var å skrive omtrent følgende: føsrt en lang og uhyre detaljert beskrivelse av noe uvesentlig, f.eks et tre. Deretter en lang og detaljert beskrivelse av to mennesker som iakttar objektet du nettopp beskrev (altså to mennesker som ser på blomsten). Alder, kjønn, utseende er helt vilkårlig, men pass på å få det med. Deretter et par linjer med kryptisk og meningsløs dialog; "Det var ikkje slik det skulle ende. -Nei. Trur du han kjem til å nå frem? -Eg veit ikkje. Nei."
Korte, kryptiske og tilsynelatende alvorstyngede setninger. Så hopper du plutselig og uventet over til noe helt annet, og gjentar prosedyren. Når stilen er blitt så lang som er passe, så avslutter du med en detaljert beskrivelse av f.eks snøflak som faller på treet fra åpningscenen.
Du vet all den tiden du har kastet bort på å lete etter bilder i samnorsk lyrikk skrevet av feministiske poeter fra 70-tallet, og hvor loko man blir i hopdet av å ha holdt på med det noen uker? Vel, læreren din har brukt fem år av livet sitt på studere sånt svada ved et universitet. For dem er billedlig tolkning en ryggmargsrefleks. Så lenge teksten *ser* legitim ut, så kommer de til å fylle på med mening selv, og gi deg gode karakterer fordi du er "moden", "reflektert" og "dypsindig".

5) Se punkt 1. Ha stålkontroll på rettskrivninga. Dette burde være en hygienefaktor, men dessverre er det altfor mange som slurver. Læreren antar derfor at de som ikke slurver er de som leser mye. De som leser mye er interessert i litteratur, og altså er det de skriver bra. Ergo må de få gode karakterer. Andres ulempe blir din fordel. Og, av alle ting man bruker tid på i norsken er egentlig dette den eneste viktige. Dessverre blir det nedprioritert.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 16:07. Grunn: Separerte punktene
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor? Det er jo helt unødvendig. Dette er vel i grenseland, men her kommer en oppskrift på toppkarakterer i norsk og andre svadafag, det funka i alle fall fint da jeg gikk på skolen.
1) Ha gramatikken og rettskrivningen i fingerspissene. Dette er den ene tingen du må kunne og det voksenlivet forventer av deg. Løses lett ved å lese mye bøker.
2) Finn ut hva læreren din mener. Når du skal skrive essay (det vil si alltid?), så argumenterer omtrent på følgende måte "[svada]... og derfor kan det se ut som om [motsatt synspunkt] er en god idé. Likevel, så må vi ikke glemme at [mer svada], og derfor må vi i steden konkludere med at [det læreren din mener personlig]."
Der hvor det står 'svada', så kan du egentlig skrive hva som helst. Det trenger ikke ha en dritt med saken å gjøre. Sett gjerne inn en masse fremmedord her. Så lenge konklusjonen din er i overensstemmelse med lærerens personlige meninger, så kommer de ikke til å gå argumentene dine etter sømmene. Dermed kan du slippe unna med hva som helst.
3) Vri oppgaven din til å handle om det du helst vil skrive om (det vil si et emne læreren din liker). Seriøst, du kan tolke så fritt du vil og trekke en hvilken som helst oppgave i nesten vilkårlig retning. Her er det bare to ting som gjelder: det ene er at du begrunner tolkningen din, det andre er at læreren må like emnet - de skal lese gjennom alle besvarelsene, og de liker ikke å lese om ting som er kjedelige. Hvis du tolker noe de synes er kjedelig over til noe de liker, så rettferdggjør de det for seg selv og gir deg cred for kreativitet.
4) Hvis du skal skrive noveller: skriv om ingenting. Det er uhyre vanskelig å skrive en god historie, og enda vanskeligere å presentere den i kortform. Så, det du gjør er å emulere stilen til typisk 'intellektuelle' forfattere (du vet, sånne som er tunge, kjedelige, som alle har hørt om, men som ingen andre enn norsklærere faktisk har lest). En oppskrift som funka bra for meg var å skrive omtrent følgende: føsrt en lang og uhyre detaljert beskrivelse av noe uvesentlig, f.eks et tre. Deretter en lang og detaljert beskrivelse av to mennesker som iakttar objektet du nettopp beskrev (altså to mennesker som ser på blomsten). Alder, kjønn, utseende er helt vilkårlig, men pass på å få det med. Deretter et par linjer med kryptisk og meningsløs dialog; "Det var ikkje slik det skulle ende. -Nei. Trur du han kjem til å nå frem? -Eg veit ikkje. Nei."
Korte, kryptiske og tilsynelatende alvorstyngede setninger. Så hopper du plutselig og uventet over til noe helt annet, og gjentar prosedyren. Når stilen er blitt så lang som er passe, så avslutter du med en detaljert beskrivelse av f.eks snøflak som faller på treet fra åpningscenen.
Du vet all den tiden du har kastet bort på å lete etter bilder i samnorsk lyrikk skrevet av feministiske poeter fra 70-tallet, og hvor loko man blir i hopdet av å ha holdt på med det noen uker? Vel, læreren din har brukt fem år av livet sitt på studere sånt svada ved et universitet. For dem er billedlig tolkning en ryggmargsrefleks. Så lenge teksten *ser* legitim ut, så kommer de til å fylle på med mening selv, og gi deg gode karakterer fordi du er "moden", "reflektert" og "dypsindig".
5) Se punkt 1. Ha stålkontroll på rettskrivninga. Dette burde være en hygienefaktor, men dessverre er det altfor mange som slurver. Læreren antar derfor at de som ikke slurver er de som leser mye. De som leser mye er interessert i litteratur, og altså er det de skriver bra. Ergo må de få gode karakterer. Andres ulempe blir din fordel. Og, av alle ting man bruker tid på i norsken er egentlig dette den eneste viktige. Dessverre blir det nedprioritert.
Vis hele sitatet...
Det var et utrolig langt svar til en som prøvde seg på å være morsom. Det jeg tror han siktet til var den dårlige rettskrivningen Prinlezz fremviste.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 17:38.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hvorfor? Det er jo helt unødvendig. Dette er vel i grenseland, men her kommer en oppskrift på toppkarakterer i norsk og andre svadafag, det funka i alle fall fint da jeg gikk på skolen.
1) Ha gramatikken og rettskrivningen i fingerspissene. Dette er den ene tingen du må kunne og det voksenlivet forventer av deg. Løses lett ved å lese mye bøker.
2) Finn ut hva læreren din mener. Når du skal skrive essay (det vil si alltid?), så argumenterer omtrent på følgende måte "[svada]... og derfor kan det se ut som om [motsatt synspunkt] er en god idé. Likevel, så må vi ikke glemme at [mer svada], og derfor må vi i steden konkludere med at [det læreren din mener personlig]."
Der hvor det står 'svada', så kan du egentlig skrive hva som helst. Det trenger ikke ha en dritt med saken å gjøre. Sett gjerne inn en masse fremmedord her. Så lenge konklusjonen din er i overensstemmelse med lærerens personlige meninger, så kommer de ikke til å gå argumentene dine etter sømmene. Dermed kan du slippe unna med hva som helst.
3) Vri oppgaven din til å handle om det du helst vil skrive om (det vil si et emne læreren din liker). Seriøst, du kan tolke så fritt du vil og trekke en hvilken som helst oppgave i nesten vilkårlig retning. Her er det bare to ting som gjelder: det ene er at du begrunner tolkningen din, det andre er at læreren må like emnet - de skal lese gjennom alle besvarelsene, og de liker ikke å lese om ting som er kjedelige. Hvis du tolker noe de synes er kjedelig over til noe de liker, så rettferdggjør de det for seg selv og gir deg cred for kreativitet.
4) Hvis du skal skrive noveller: skriv om ingenting. Det er uhyre vanskelig å skrive en god historie, og enda vanskeligere å presentere den i kortform. Så, det du gjør er å emulere stilen til typisk 'intellektuelle' forfattere (du vet, sånne som er tunge, kjedelige, som alle har hørt om, men som ingen andre enn norsklærere faktisk har lest). En oppskrift som funka bra for meg var å skrive omtrent følgende: føsrt en lang og uhyre detaljert beskrivelse av noe uvesentlig, f.eks et tre. Deretter en lang og detaljert beskrivelse av to mennesker som iakttar objektet du nettopp beskrev (altså to mennesker som ser på blomsten). Alder, kjønn, utseende er helt vilkårlig, men pass på å få det med. Deretter et par linjer med kryptisk og meningsløs dialog; "Det var ikkje slik det skulle ende. -Nei. Trur du han kjem til å nå frem? -Eg veit ikkje. Nei."
Korte, kryptiske og tilsynelatende alvorstyngede setninger. Så hopper du plutselig og uventet over til noe helt annet, og gjentar prosedyren. Når stilen er blitt så lang som er passe, så avslutter du med en detaljert beskrivelse av f.eks snøflak som faller på treet fra åpningscenen.
Du vet all den tiden du har kastet bort på å lete etter bilder i samnorsk lyrikk skrevet av feministiske poeter fra 70-tallet, og hvor loko man blir i hopdet av å ha holdt på med det noen uker? Vel, læreren din har brukt fem år av livet sitt på studere sånt svada ved et universitet. For dem er billedlig tolkning en ryggmargsrefleks. Så lenge teksten *ser* legitim ut, så kommer de til å fylle på med mening selv, og gi deg gode karakterer fordi du er "moden", "reflektert" og "dypsindig".
5) Se punkt 1. Ha stålkontroll på rettskrivninga. Dette burde være en hygienefaktor, men dessverre er det altfor mange som slurver. Læreren antar derfor at de som ikke slurver er de som leser mye. De som leser mye er interessert i litteratur, og altså er det de skriver bra. Ergo må de få gode karakterer. Andres ulempe blir din fordel. Og, av alle ting man bruker tid på i norsken er egentlig dette den eneste viktige. Dessverre blir det nedprioritert.
Vis hele sitatet...
Et fenomenalt svar. En grundig algoritme for hvordan man skal lykkes i norsk. Jeg likte spesielt novelle-delen.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 16:06.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Jeg ble tatt for en mattetentamen i tiende klasse. Jeg hadde glemt å levere inn mobiltelefonen og her ringer farmor midt i prøven... Ble ikke verre en stryk og en solid smekk over fingrene.
Vis hele sitatet...
Det var da fært til strengt, jeg satt i klasserom på en Videregående skole med mange andre, bare privatist elever, dreit i å levere telefon, men glemte at jeg hadde en alarm som snart skulle gå av, var ikke værre enn at hun kom å ba om og få den.
Du glemte punkt 6: Bruk avsnitt.
Sitat av dafog Vis innlegg
Husker vi hadde prøve på laptopene våre - Interenett var stengt ned, men man kunne benytte egene notater - man fikk også beskjed å lagre det man holdt på med OFTE.

Med admin på skolepcene da var det ikke så vansklig å gå inn på \\PC-NACN\C$ å hente ut prøvene de andre jobbet med for å komme på ting man hadde glemt - Aaahh good times!
Vis hele sitatet...
Utdyp!
hehe
Du vet når vi hadde MP3 SPILLERE?? Ages ago:P og man kunne spille inn. Bare og lese rett fra boka, spille inn på mp3en din. Så "the magic" du tok øreproppen(e) gjennom ermet, lente hånden med øreproppen inn mot kinnet/ørene. Da fikk du en ordrett opplesning av det eventuelle temaet for prøven. Skal sies at dt funka dårlig på matteprøver haha!

Ellers var det bare og "miste" pennen og kikke på prøven til kjerringa ved siden av. Putte boka på dass eller tja, faktisk ØVE på prøven. Funker bra det og
Sist endret av heartslava; 8. november 2012 kl. 20:13.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Har aldri jukset på en prøve selv, men hadde en kompis som gjorde noe lurt. Han kjøpte en full Cola-flaske, og tok av Cola-embalasjen. Der skrev han alle formlene han trengte til en fysikkprøve og limte det på igjen, og når han drakk nok av den, kunne han se formlene
Vis hele sitatet...
Kan gjøre noe lignende:

http://static.fjcdn.com/pictures/Use...b4_3672579.jpg
Har vel jukset en gang i mitt liv og det var ved spansk tentamen i 3. klasse på VGS.
Hadde lastet ned et oversettelsesprogram på forhånd, og tok rett og slett og slang teksten inn der.
Fikk en 4, så tjente vel egentlig ikke nevneverdig på det. Hadde en 4 fra før.

Det som var litt morsomt var at læreren kommenterte nederst "Dette ligner vel ikke helt på din skrivemåte?"
Hun skjønte det nok, men hadde jo ikke noe å ta meg for.
Liker virkelig ikke å jukse, men har gjort det to ganger.

Den ene gangen var på en usjel liten fransk gloseprøve, jeg har aldri likt fransk. Jeg hadde en sånn penn fra FpU i penalet, det var sånn der du kunne "dra" ut en rull med informasjon på. Den ene siden var det politikk på, og den andre siden var blank. Skrev enkelt og greit bare ned glosene på den andre siden. Fikk alt rett og sånn, meeeen jeg fikk utrolig dårlig samvittighet etter at jeg hadde jukset. Endte opp med at jeg gikk til læreren og forklarte alt...

Den andre gangen var på nynorsk tentamen i 10. Nynorsk er heller ikke helt min greie og etter en del googling fant jeg en sånn side som "oversetter" fra bokmål til nynorsk, så klart ikke korrekt men greit nok. Saken var det at nettet var av, men jeg hadde laget hotspot fra iPhonen. Rakk å oversette halveteksten før en idiot i klassen sier høyt: "yes, pakken min har kommet" (Hva faen liksom? er det mulig.....) Læreren spurte hvorfor han var på nett nå osv osv, det skulle han jo ikke. Han sa at han hadde glemt å skru av "3g" (læreren vår var ikke så teknisk anlagt) men han strøk. Hun så jo da også at min telefon delte nett.. hoho. Men siden jeg har vært ærlig hele tiden ellers så kom jeg meg ganske fint unna. Sa bare at jeg hadde glemt å skru det av.

Ellers har de andre i klassen jukset vel så mye opp i gjennom årene. Det var en jente som var helt ekstrem i klassen på å jukse, dette resulterte jo da i 5, 5 i snitt...... Skal si det fristet mye å fortelle alt til læreren da, hehe.

Hun var som regel "syk" eller skaffet seg utsettelse av prøven. Hvis ikke så hadde som regel min klasse alltid prøven sist av alle klassene, så hun skaffet et bilde av alle spørsmålene til ALLE prøvene og joa, hadde jo da en hel dag å skaffe svarene på.
Sist endret av fotonewbie; 8. november 2012 kl. 21:06.
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha! Likte den
jeg opprettet en ftpserver på en datamaskin i et annet klasserom og la inn alle notatene mine der, når prøven startet skrev jeg bare inn ip'n te servern og vips så hadde jeg alt jeg trengte.
Vi hadde som regel alltid prøver på Fronter når jeg gikk på media. Det jeg gjorde var at jeg gikk mellom en test-prøve vi som regel alltid hadde før, hvor vi kunne øve oss. Ble ferdig med den, og bare kopierte hva som var fasiten på test prøva. Når prøven kom, kunne jeg bare velge et svarfelt og kopiere inn alle svarene fra den andre prøven. Så var det bare å finne ut hvor de forskjellige tingene skulle inn!
The Link Method and Story Method – Remembering a Simple List
The Number/Rhyme Mnemonic – Remembering Ordered Lists
The Number/Shape Mnemonic – Remembering Ordered Lists
The Alphabet Technique – Remembering Middle Length Lists
The Journey System – Remembering Long Lists
The Roman Room System – Remembering Grouped Information
The Major System – Remembering Very Long Numbers
Using Concept Maps to Remember Structured Information
How to... Remember People's Names
Memory Games – Have Fun While You Improve Your Memory
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
En gang jeg hadde tentamen var det en som satt og brukte læreboka under hele tentamen, rett foran nesen på vakten.
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/thumb/992904.jpeg
- USB tethering fra telefonen - Tok med et random SIM-kort jeg gav til læreren, og sa jeg måtte lade telefonen.
- Egenvalgt DNS gjorde at jeg kom meg på nett selv om tilgangen var såkalt blokkert en gang.
- Your Freedom gjennom UDP fungerte da alt av "vanlige" porter var blokkert.
- Da hele skolens WLAN var tatt ned, fant jeg et åpent nettverk fra nabobygget.
- Litt kreativ klipp og lim og bruk av synonymer kamuflerte en Wikipedia-artikkel jeg brukte på en muntlig historieprøve såpass at læreren ikke fant det ut - fikk 5+ fordi jeg brukte dobbelt så lang tid som avsatt.
Mine metoder:

1. Vi har ofte prøver på pcen, der vi enten skriver i et word dokument eller på fronter, læreren pleier bare å sitte fremme ved kateteret og chille, men alle nettsider er blokkert bortsett fra fronter. Jeg skriver alltid et sammendrag av det vi har prøve i, så pleier bare å dra fram det og finne informasjonen jeg trenger. (har sammendraget lagret på skole-pcen uansett)
2. Den klassiske gjemme ark o.l på dassen og gå på do i løpet av prøven
3. Spør folk ved siden av meg og stuff om læreren er ute fra klasserommet og henter noe o.l.

Pleier om regel aldri å jukse noe veldig, selv om jeg har muligheten til det, bare hvis det er noe som jeg vet at jeg kan, som jeg plutselig glemmer, og bare trenger en "påminnelse". Mekker ofte opp noen svære jukseplaner men ender opp med å ikke bruke dem, har faktisk heller aldri jukset på noe som helst før jeg begynte på vgs :P
http://wawawia.com/posts/060/25486S.jpg
this is how we do
instar's Avatar
Elektrofag VG1 var formelboka med meg på hver prøve, og jeg syntes synd i personen som mottok boken det året etter jeg var ferdig med å bruke den.. Satt i et par timer å noterte ned formler, tekst og skjema inn i boka, så surfa jeg bare gjennom hver enkelt prøve! Før dette har jeg alltid vært en typisk "notat" type, som skrev og hadde i en hylle nær meg, eller godt plassert i jakka
Sitat av Carmex Vis innlegg
En ting jeg har lurt på er juksing på høyskole/universitet. Om jeg skriver på lårene mine for og lese dette på toalettet senere under eksamen. Hvem kan ta meg for dette? De kan vel ikke strippe meg?
Vis hele sitatet...
Du vil nok sjeldent få en prøve hvor det hjelper å ha ting skrevet på lårene på høyskole/universitet. Det er nesten aldri pugget fakta de vil teste deg i.
Skrev MANGE stikkord oppned så jeg kunne lese det på magen og gikk ut på do under prøvene. Tok de spørsmålene jeg kunne først. Så leste jeg meg opp på de andre...
Ble tatt i og jukse på en KRL prøve i 9 klasse, endte med at jeg fikk stryk og at de kontaktet mor :P
Metode 1: Skrev ned masse formler og definisjoner i stor skrift over hele pulten min og lagde graffiti ut av det slik at læreren forsto ikke hva som sto der! Hahahaha

Metode 2: la boka stå åpent ved siden av meg til høyre og sekk foran den, når læreren kom forbi så sparka jeg sekken slik at den dekket boka

Ble aldri busta LOL
Sist endret av kongs1; 2. desember 2012 kl. 15:15.
Sitat: Originalt skrevet av Carmex
En ting jeg har lurt på er juksing på høyskole/universitet. Om jeg skriver på lårene mine for og lese dette på toalettet senere under eksamen. Hvem kan ta meg for dette? De kan vel ikke strippe meg?
Vis hele sitatet...
Hahaha. Verste jeg har hørt på lenge. I tillegg til det som Susanna sier at pensum er så omfangsrikt og bredt, så klarer du aldri å få ned så mye informasjon på lårene at det er i hele tatt gjør noe nytte for seg på eksamen. Jeg loller, måtte bare.

Dessuten er det freaky, -og desperat måte å "klare" eksamen på.

Best å lese, gutt !!
Sist endret av aeon_illuminate; 2. desember 2012 kl. 15:30.
Hadde en fransk lærer som var dritt kul i Spania

Han skrev alle svarene på tavla slik at vi alle besto faget og en av oss passet på når rektor kom forbi klassen vår LOL.

Rektor kom forbi klassen vår og læreren visket bort svarene og gliste som faen til rektor. Når rektor gikk bort så skrev han alle svarene igjen!

Hahahaha
Jeg brukte å ta svarene opp med mobilen og spille dem av. ( hadde skjulte ørepropper i ørene.)
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Hadde en fransk lærer som var dritt kul i Spania

Han skrev alle svarene på tavla slik at vi alle besto faget og en av oss passet på når rektor kom forbi klassen vår LOL.

Rektor kom forbi klassen vår og læreren visket bort svarene og gliste som faen til rektor. Når rektor gikk bort så skrev han alle svarene igjen!

Hahahaha
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å ha prøven da?...
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hva er poenget med å ha prøven da?...
Vis hele sitatet...
Byråkrati vel
Min juksemetode:
1. Krevde en hjelper
2. Krevde den smarteste sidekameraten man kunne få, som man godsnakket med før prøva.
Få hjelperen til å dra på seg lærerens oppmerksomhet. Når hjelperen drar på seg lærerens oppmerksomhet, sender du en lapp med spørsmålene du ikke kan svaret på, til sidekameraten din. La det gå en stund, før hjelperen igjen drar på seg lærerens oppmerksomhet. Få tilbake lappen din. Gjem den under prøvearket om læreren skulle komme nær deg.
Fyll ut prøva med utmerkede svar, få en haug med seksere. Du blir ikke bustet heller.