Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3030
Har merket i det siste en litt rar summelyd i headsettet.
Og har egentlig ikke tenkt så mye over det. I dag skrudde jeg opp ganske høyt på volumet og da begynte jeg å høre stemmer.

Det beste jeg klarte å gjøre ut av det var at det er en tysk radiostasjon, men det er såpass utydelig at det kan godt være et annet språk.(75% sikker på at det er tysk though).
Det eneste jeg vet er at jeg plukker opp en radiostasjon en eller annen plass.

tilkoblingene mine er forøvrig. Usb-> usb lydkort -> 3,5mm jack/rca-> corsair Sp2500 og steelseries siberia v2 koblet til jacken på volumkontrollen.

Det er forferdelig creepy.
Noe ide på hvorfor dette skjer?
Det du hører er ekko fra tyske soldaters radiosamband fra krigen som henger igjen i området der du bor
Uten at jeg har en anelse om hvordan en radio fungerer, kan det være at pcen din kan fungere som en radio? Er det kun stemmer eller musikk også?
Er en kvinnelig tysk stemme, og litt musikk som spilles nå og da.
for det meste piano/klassisk av det jeg har hørt til nå.
utrolig rart
Dette er nok en sak for Åndenes Makt
Hvis radiostasjonen bruker en spesiell frekvens, som har ekstra god innvirkning på headsetet ditt, kan det muligens være at du hører det. Alt som har strøm i seg, har også et magnetisk felt rundt seg og dette feltet kan forstyrre ledninger som er rundt. Men at et radiosignal skal ha slik påvirkning virker usannsynlig. Og et signal fra Tyskland virker veeeldig usannsynlig...
Hvis du hører rett, ville jeg heller trudd det var forvrengt norsk, eller samisk eller noe sånt.
Hva med å gjøre opptak og dele her?

Det kan være tjenester som går i bakgrunnen, bare at de er skrudd helt ned.

Ta opp mixeren, still alt på fullt og se hva som lager lyder.
Er jo forferdelig rart. men er 100% sikker på at det var tysk, til tross for min ganske dårlige erfaring med faget på vgs.
Tyder ord til tider som "zweitausend zwansisch" osv.
Lydmixeren din.

http://i.imgur.com/d3Ht6.png
Det er ikke påvirket hvis jeg muter mikseren på PCen. Bare hvis jeg muter selve volumkontrollen som headsettet er koblet til. Kunne gjort et tappert forsøk på å gjøre et opptak, men jeg må ha volumkontrollen på fult for å kunne høre det ganske lavt. Så tror ikke min stakkars HTC kunne plukket det opp.
Er det noe du hører hele tiden, eller bare av og til?

Du kan kontakte en lokal bedrift som driver med signalpeiling for å høre om de kan sjekke dette for deg.
hele tiden. stemmen detter ut noen ganger, og nå er den engelsk.
Sist endret av Lonelycrab; 16. oktober 2012 kl. 23:27.
Prøv med et opptak
Fult mulig det. Hugser at eg og min bror spela kort på hytta, og plytselegen kom det inn radio i omnen som sto kobla på straumnettet. Kan tidvis være irriterandes, men var jo festleg. Har nok noko med at lengda di på ledniga er ca perfekt osm antenne, og med elektronikken rundt, så er det nok til og lage ine ufrivliig radiomottaker.
http://answers.yahoo.com/question/in...6054336AAvRHQV
Ser ut som lydkortet i PC'en kan plukke opp radiosignaler, gjerne fra en radio eller stereo i nærheten.
http://ge.tt/3nnVidP

klipp 1 ca 00:04 var det beste jeg fikk til med mobilen.

Ok. Da gjenstår vell hvordan jeg kan bli kvitt dette?
Dette er svært vanlig. Har opplevd det mange ganger før med gitarforsterkere som plutselig tar inn tysk og britisk radio.
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
http://ge.tt/3nnVidP

klipp 1 ca 00:04 var det beste jeg fikk til med mobilen.

Ok. Da gjenstår vell hvordan jeg kan bli kvitt dette?
Vis hele sitatet...
Pakk ledningen inn i aluminiumsfolie
Skjer det samme med stereoanlegget her faktisk..
amp
Bedreviter
amp's Avatar
For en del år siden fikk jeg faktisk lyden fra Disney Channel kommende ut fra gitarforsterkeren min! Er det noen som har en plausibel forklaring på hvordan den skal klare å plukke opp lyden fra tvsignaler?
Sitat av amp Vis innlegg
For en del år siden fikk jeg faktisk lyden fra Disney Channel kommende ut fra gitarforsterkeren min! Er det noen som har en plausibel forklaring på hvordan den skal klare å plukke opp lyden fra tvsignaler?
Vis hele sitatet...
Noen som har trådløst stereoanlegg?
Det skjer ofte at kabelanlegg «blør» på en del frekvenser. Her i Moss er det ofte mye støy og TV-lyd på gamle AMK-frekvensen...vanvittig irriterende.
Opplevde dette selv for noen år siden bare at da var lyden veldig høy og gikk over annlegget mitt som var tilkoblet PCen. Da hørte jeg lenge folk som pratet og litt random musikk som ble spilt, men det forsvant dagen etter. Var litt creepy
Cookie Monstah ^_^
har opplevd noe av det samme.
satt og hørte på musikk på anlegget, og syntes jeg hørte en rar lyd i bakgrunnen, så tok av musikken og skrudde opp lyden. det sa pang og så hørte jeg noe som hørtes ut som russisk
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ja det var bra å se det ikke bare er meg som har opplevd dette ^^ Trodde jeg hørte stemmer fra helvete i kveld, hørtes ut som satan sjøl som prata. Skikkelig forvrengt jævlig stemme.

Waf's forslag var ikke dumt, få noen med signalpeiler til å sjekke det ja. Eller kanskje låne en selv, er jo ikke hver kveld dette hender.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Klassisk på dårlige/billige/uskjermede forsterkere og lydkort etc. Mange år siden jeg har opplevd, trodde det hadde dødd ut fordi teknologien skyter fart som den gjør.
Sist endret av CHillZoNE; 18. januar 2013 kl. 00:06.
Sitat av amp Vis innlegg
For en del år siden fikk jeg faktisk lyden fra Disney Channel kommende ut fra gitarforsterkeren min! Er det noen som har en plausibel forklaring på hvordan den skal klare å plukke opp lyden fra tvsignaler?
Vis hele sitatet...
Hvis det var trådløse høytalere koblet til tv`en, eller at du hadde en trådløs reciver i f.e.k kjeller eller loftstua til en annen tv, er det mulig.