Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4998
Hei!

Visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere tittelen, men får så være.
Kjøpte for noen dager siden en SIII, og har siden hatt et lite problem som irriterer meg noe grusomt.

Om jeg skal på nett ved bruk av pakkedata, MÅ jeg bruke Dataroaming for å komme på nett.
Om jeg skrur av roaming så mister jeg nettforbindelsen med en gang.
Hva kan være galt?

Var å leste på nett litt men siden jeg er på telefonen å googler tar dette lang tid, å ga fort opp letingen. Men syns jeg leste at Tele2 bruker svenske simkort på S3? er det sant?
Isåfall, har dette noe med å gjøre at jeg ikke kommer på nett?
Jeg har Tele2 på min SGS2 og jeg må også skru på roaming. Men irriterer det deg så veldig?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Jeg har Tele2 på min SGS2 og jeg må også skru på roaming. Men irriterer det deg så veldig?
Vis hele sitatet...
Roaming er et engelsk uttrykk som brukes også på norsk for å betegne at sluttbruker av mobiltelefon med kundeforhold til et spesifikt mobilnett (hjemmenett) kan benytte et annet mobilnett (det besøkte nettet), utenfor hjemmenettets geografiske dekningsområde, for å få tilgang til mobiltjenester, dvs. å ringe ut, motta samtaler, sende og motta SMS/MMS og bruke datatjenester
Vis hele sitatet...
Fordi jeg burde kunne surfe på nettet uten å bruke roaming tjenesten.
Hvis du har sett etter så er du på roaming hele tiden, indikert av en R over signalsymbolet på toppen. Dette fordi Tele2 ikke har eget nett.
Fordi operatøren din ikke eier eget nett
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Fordi jeg burde kunne surfe på nettet uten å bruke roaming tjenesten.
Vis hele sitatet...
Dataroaming er ett valg som lar deg bruke mobildata i utlandet. Grunnen til at denne må stå på for deg, er fordi Tele2 har SIM-kort som er produsert i Sverige, så telefonen din tror at den er i utlandet.
Sitat av Tr4p Vis innlegg
Dataroaming er ett valg som lar deg bruke mobildata i utlandet. Grunnen til at denne må stå på for deg, er fordi Tele2 har SIM-kort som er produsert i Sverige, så telefonen din tror at den er i utlandet.
Vis hele sitatet...
Eeeh, nei. Det er som de overnfor har sagt, fordi Tele2 benytter seg av en annen operatør sitt nett. Alle operatører som ikke har eget nett, må bruke dataroaming. Dette gjelder også i utlandet selvfølgelig, for der har ikke norske operatører eget nett.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Hvis du vil slippe å roame må du bytte til en ordentlig operatør. Tele2 og NoCall må leeche på andres nett.
Sitat av Kamma Vis innlegg
Eeeh, nei. Det er som de overnfor har sagt, fordi Tele2 benytter seg av en annen operatør sitt nett. Alle operatører som ikke har eget nett, må bruke dataroaming. Dette gjelder også i utlandet selvfølgelig, for der har ikke norske operatører eget nett.
Vis hele sitatet...
Nei. Du trenger ikke ha dataroaming på for å bruke netcom nettet med tele2 simkort.
Hello!
Låner denne tråden litt. Jeg har for tiden problemer med nettilkoblingen på min s3. Den bytter på mellom 3g, e og h+, så den er altså tilkoblet nett, men hvis jeg skal sende en melding via whatsapp eller surfe på nettet kan det plutselig ta 2-3 min. innimellom hvor jeg ikke har datatrafikk. hva kan dette skyldes? Er vel ikke så altfor lenge siden jeg oppdaterte programvare, husker ikke om problemet startet før eller etter dette. Kan også legge til at jeg har onecall abo.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Bessiekgb Vis innlegg
Hello!
Låner denne tråden litt. Jeg har for tiden problemer med nettilkoblingen på min s3. Den bytter på mellom 3g, e og h+, så den er altså tilkoblet nett, men hvis jeg skal sende en melding via whatsapp eller surfe på nettet kan det plutselig ta 2-3 min. innimellom hvor jeg ikke har datatrafikk. hva kan dette skyldes? Er vel ikke så altfor lenge siden jeg oppdaterte programvare, husker ikke om problemet startet før eller etter dette. Kan også legge til at jeg har onecall abo.
Vis hele sitatet...

Har NØYAKTIG samme problem med min S3 som det du har. Det er skikkelig irriterende, for man vet aldri når det inntreffer, og hvor lenge det varer.
Selv har jeg Tele2, og jeg har vært i kontakt med kundeservicen deres. Uheldigvis virker ikke personen jeg har vært i kontakt med å forstå at jeg sitter periodevis helt uten nett, han tror jeg mener at nettet mitt er tregt.