Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1299
Sitter per nå på en begrenset skole-PC og lurer på hva jeg kan gjøre for å nullstille administrator-passordet uten å BOOTe med disk i annen maskin eller med BOOT-CD.

1) Ja, BIOS er åpen.

2) Nei, jeg har ikke minnepinne eller CD plate(r) til rådighet.

3) Jeg er begrenset for å installere noe på PCen, så jeg trenger portabelt program!

Forslag til hva jeg kan gjøre?
Hvorfor skal du installere?
Begresningene er satt der for en grunn, trenger du programvare for hjelp i undervisningen skal du hendvende deg til kontaktlærereren din som evt. tar deg til skolens IT-Avdeling.

Det står sikkert i regelverket ditt når du fikk skole-pc'en at du som bruker ikke skal sitte å kødde, installere, spille +++ på maskinen da dette er skolens eiendom. Og at du sikkert kan bli utestengt fra data om dette blir oppdaget..
Sitat av Snapshoot Vis innlegg
Hvorfor skal du installere?
Begresningene er satt der for en grunn, trenger du programvare for hjelp i undervisningen skal du hendvende deg til kontaktlærereren din som evt. tar deg til skolens IT-Avdeling.

Det står sikkert i regelverket ditt når du fikk skole-pc'en at du som bruker ikke skal sitte å kødde, installere, spille +++ på maskinen da dette er skolens eiendom. Og at du sikkert kan bli utestengt fra data om dette blir oppdaget..
Vis hele sitatet...
Seriøs du er nu.

Til ts: http://freak.no/forum/showthread.php...n+skaffe+admin
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@Snapshoot: Det er vertfall 10 år siden jeg var student. Som du leser av posten min sitter jeg per nå på en skole-PC, noe som tilsier at jeg vanligvis ikke gjør det.

@Base: Har lest, men som skrevet kan jeg ikke koble til annen PC eller BOOTe opp med noe i denne PC-en.

Vedkommende som har PCen går ikke skole lengre der han fikk utlevert PC-en, men vil benytte den videre neste skoleår der hvor han fortsetter sine studier. Det jeg trenger hjelp til er å få mulighet til å oppgradere Windows Update + programvareoppdateringer som popper opp i eningene, for dette er også nektet hos studentene.

Hvis de første skal få låne PC-er ser jeg ikke problem i at de får installere slik de vil, det er uansett min mening.
er maskinen en standalone eller tilhører den et domene og bruker en domene-kontroller til og håndtere rettigheter?
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Er tilordnet arbeidsgruppen "WORKGROUP", men det er brukere som er opprettet mot domenet fra skolen.
det er mest sannsynlig at de kjører group policy da se om du kan finne noe på google om hvordan hacke "gpedit" da jeg regner med at du blir promtet for admin passord hvis du går inn der, en annen mulighet er "net user" kommandoen

ellers så her jeg en link til ms sine sider som omhandler user accounts http://www.microsoft.com/resources/d....mspx?mfr=true
▼ ... over en uke senere ... ▼
Happy Buddha
Hvilket operativsystem har dataen?
"Hacket" pcene på den gamle skolen min for en tid tilbake, en måte å få admin på der var å kjøre "Net User Miriam katt10 /add" om jeg ikke husker helt feil, lager bruker med brukernavn Miriam (for at vi ikke skulle bli tatt brukte vi navnet til en person vi visste at lærerene aldri ville tro at hadde hacket pcen) og passord "katt10". Det skal sies at dataansvarlig der var en kjemiker i slutten av 50-årene, så sikkerheten var ikke helt på topp. Det vil ikke virke på litt mer avansert beskyttede systemer, og dessuten lagde kommandoen bare admin på denne datamaskinen, man måtte logge inn utenfor domenet (da kontoen ikke ble laget på domenekontrolleren), og man hadde ikke tilgang på internett.

En annen måte er å direkte modifisere registry hive slik at man legger inn nytt brukernavn og passord, selv om dette er på den avanserte siden.

På en annen skole jeg gikk på (VGS) krevdes en mer avansert taktikk: en kompis sniffet nettverket helt til en av datafolka var dum nok til å logge seg på domenekontrolleren, vi dekodet passordet og logget oss inn via Remote Desktop. Derfra var det ren plankekjøring å redefinere group policy; vi redefinerte hele skiten for at det skulle være relativt vanskelig å vite hvem som hadde gjort det. Dersom dette er en mulighet, er det vel det letteste, med mindre net user virker.
Prøv passordet:93j9qjds
Sist endret av iMoan; 15. august 2011 kl. 08:20.
Si meg, hvorfor i alle dager skulle det virke?